×

Étkezési utalványok

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. március 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 50. számában (2002. március 15.)
Magyarországon a munkaadók 1992 óta adnak – már ha adnak, mert ez nem kötelező, csak lehetőség – étkezési jegyet a dolgozóknak. Bevezetésének évében havi 800 forint értékű jegyhez jutottak hozzá a munkavállalók, ma 1400 a hideg élelemre, s 2200 forint a meleg étkezésre költhető bon adómentes értékhatára havonta. Nem kell matematikusnak lenni ahhoz, hogy kiszámítsuk: a reálértékét folyamatosan veszítő étkezési jegy csak igen szerény ebédre elegendő.

A munkaadók szívesen juttatnának nagyobb étkezési hozzájárulást is az alkalmazottaknak, ám a kormányzat négy éve nem emeli ennek adómentes határát. A szakszervezetek úgy vélik, az emelés áfabevétel formájában megtérülne a költségvetésnek, s nem utolsósorban a munkavállalók valóban ebédelhetnének a kapott pénzből.

Folyamatos értékvesztés

Luxemburgban, Portugáliában már sokkal régebben szabályozza a jog az étkezési jegyek rendszerét. A miniállamban 1986 óta, az EU egyik legszegényebb országában 1987 óta rendelkezik a – szociális juttatások körébe tartozó – jegyről jogszabály. Hazánkban 1992 óta létezik étkezési utalvány, bevezetésének évében a hideg élelemre fordítható jegy havi adómentes értékhatára 800 forint volt, a meleg étkezésre költhető ugyanannyi. Az azóta eltelt tíz esztendőben az étkezési jegy adómentes értékhatára igencsak lassan emelkedett: az élelmiszerboltokban hideg élelemre elkölthető étkezési utalvány értékhatárát 1993-ban 1000, 1995-ben 1200, 1998-ban 1400 forintra emelték. A meleg kosztra fordítható utalvány adómentes értékhatára 1993-ban 1000, 1994-ben 1200, 1995-ben 1600, 1997-ben 2000, 1998-ban pedig 2200 forintra emelkedett.

Mindenki számára nyilvánvaló, hogy – a mai árakat figyelembe véve és havi húsz munkanappal számolva – sem a 70, sem a 110 forint nem elegendő semmiféle ebédre. Az előbbi összegből, mondjuk, egyetlenegy joghurtot, a meleg étkezésre költhető napi "fejadagból" esetleg egy fél adag levest lehet enni egy kifőzdében. A számok nyelvére lefordítva ez annyit jelent, hogy az étkezési jegy bevezetésének értéke folyamatosan csökkent a bruttó átlagkeresetekhez képest. 1992-ben a jegy összege az alkalmazásban állók bruttó átlagkeresetének (ez akkor 22 294 forint volt) 3,59 százaléka volt, és egy évtized alatt lassan, de folyamatosan csökkent. Ma ott tartunk, hogy a bruttó 96 600 forintos átlagkeresetnek a hideg étkezési jegy összege csupán 1,45 százaléka, a melegre fordítható utalvány pedig 2,28 százaléka.

 

Felmérés a limitemelésről

Az étkezési jegyek adómentes határának megemelésével jelentősen nőne a vendéglátóipar forgalma – állapítja meg az Étkezési Utalványok Forgalmazására Szakosodott Vállalatok Magyarországi Egyesülése megbízásából a Kopint Datorg és a Tárki kutatóintézetek által végzett közös felmérés. A kutatók arra – a feltételezett lehetőségre – kérdeztek rá a munkaadók és a munkavállalók körében, hogy milyen hatása lenne, ha az adómentes határ a hidegétel-utalványoknál 2500, míg a meleg étel esetében 4000 forintra emelkedne. A felmérés szerint ebben a konstrukcióban mintegy 10 milliárd forint adókieséssel kellene számolni az államháztartásnak, viszont a vendéglátó-ipari dolgozók száma mintegy ezerrel növekedne, 418 millió forintos többletberuházás generálódna, illetve – a vendéglátó-ipari forgalom megnövekedése miatt – csaknem 5 milliárd forint többletadó keletkezne. A limitemelés nyomán ugyanakkor a jelenlegi 2,39 millióról 2,85 millióra emelkedne az étkezési jegyeket igénybe vevő foglalkoztatottak száma.

Elutasított javaslatok

"A rendszerváltás után, a privatizáció során a munkáltatók rendre megszüntették a vállalati étkezési lehetőséget. Ez azt jelenti, hogy a több mint két és fél millió, teljes munkaidőben foglalkoztatottnak csak kis része jut meleg ebédhez. Talán nem kell ecsetelnem, milyen hatással van ez a tény a munkavállalók egészségi állapotára" – fejti ki véleményét lapunknak Wittich Tamás, a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) alelnöke. Hozzáteszi: az étkezési utalványok értéke az évek során tragikus mértékben leértékelődött, s az amúgy is alacsony magyarországi bérszínvonalhoz képest is csökkent az értéke. A havi 1400 forint még a volt szocialista országokhoz képest is igen szerény összeg, hiszen Romániában is ennek a tízszereséhez juthatnak hozzá a dolgozók.

"Az étkezési utalvány adómentes határának emelését utoljára 1998-ban, még az előző kormánynál sikerült kiharcolniuk a szakszervezeteknek, de az is messze volt az eredeti elképzeléseinktől. Az érdekegyeztető tárgyalásokon a szakszervezeti oldal minden esztendőben javasolta az étkezési jegy adómentes határának emelését, de a jelenlegi kormány nem mutatott fogadókészséget. Utoljára tavaly októberben hoztuk szóba az erre vonatkozó javaslatunkat, akkor a kormányzat avval utasította el ezt az igényünket, hogy a kétéves, érvényes költségvetést nem lehet módosítani. Ugyanakkor más, kormánypárti javaslat során megnyitották és módosították is a költségvetési törvényt" – jelenti ki az MSZOSZ alelnöke.

Számításai szerint egyébként az étkezési utalvány adómentes határának emelése legalábbis nullszaldós lenne a költségvetés számára, hiszen a munkavállalók által elfogyasztott ételből áfabevételhez jutna a büdzsé. Wittich még hozzáteszi: a 285 milliárdos többletbevételből, melyet a kormányzat tavaly szétosztott, megért volna 6-8 milliárd forintot az is, hogy az étkezési utalványok adómentes határát 3-4 ezer forintra emeljék, ahogyan az érdekképviseletek javasolták. Arról már nem is beszélve, hogy egy ilyen lépés valódi lehetőséget nyújtott volna a dolgozóknak, hogy valóban megebédeljenek, és "mellékesen" munkahelyeket is teremtett volna.

Jelképes összeg

Rolek Ferenc, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) alelnöke szintén úgy véli: az étkezési utalvány legfőbb értelme, hogy egy bizonyos határig adómentes. Rolek szerint az évek folyamán annyira elértéktelenedtek a bonok, hogy valójában már csak jelképes összeget jelentenek. Így vagy fel kellene emelni az adómentes összeghatárt, vagy meg kellene szüntetni, hiszen az utalványok beszerzése és kiosztása igen sok munkát, adminisztrációs terhet jelent a vállalkozásoknak. Az MGYOSZ alelnöke szerint sok cég szívesen adna dolgozóinak ajándékutalványt pénzjutalom helyett, persze csak abban az esetben, ha ezeknek is viszonylag magas lenne az adómentes értékhatára.

Olcsóbb a cégnek

Magyarországon három cég is foglalkozik étkezési utalványok forgalmazásával. A Ticket Restaurant, valamint a Cheque Dejeuner mellett a piacvezető az 1993 óta létező Sodexho Pass Hungária Kft., amely tavaly 12 milliárd forintos forgalmat bonyolított le. Érdeklődésünkre Csinos Richárd marketingmenedzser elmondta: az étkezési utalványokat ma már 11 ezer üzletben fogadják el, a munkavállalóknak nem gond tehát levásárolni a népszerű ENNI-KÉK utalványokat. A Sodexho Pass Hungária Kft.-nek tavaly 4000 partnere volt, ez 550 ezer dolgozót jelent, megrendelői közt vannak több ezer főt foglalkoztató nagyvállalatok és egészen kis vállalkozások is. A BorsodChem, a GE, az IBM, a Magyar Posta, a Malév, a Matáv, a MÁV, a Mol, a Paksi Atomerőmű Rt. és a TVK is tőlük vásárolja az étkezési utalványokat. "A munkáltatók tudják már, hogy az utalványoknak az 1400 forintos adómentes határ fölött is van előnyük, hiszen tb- és munkaadói járulékot csak a nettó juttatás után kell fizetni, nem merül föl szakképzési hozzájárulás és nyugdíjjárulék sem" – magyarázza Csinos Richárd. Más szóval ez annyit jelent, hogy a munkaadónak lényegesen olcsóbb, ha nem bért, hanem étkezési jegyet ad dolgozójának, még az adómentes határ fölött is. A menedzser konkrét számítást mutat: ha egy cég 100 dolgozójának fejenként és havonta 3000 forintos étkezési utalványt ad, a 150 ezer forintos átlagos havi kereset mellett összesen 41,5 százalékos megtakarítást érhet el, ez dolgozónként 36 131 forintot jelent. A kft. ezért úgy gondolja, az étkezési bonokon kívül a már említett utalványokkal is érdemes foglalkozni, hiszen sok vállalkozás – például – az év végi jutalmat ajándékutalvány formájában adja az alkalmazottaknak, így jól jár mindenki.

Jóléti szolgáltatások

A Volánbusz Rt. például minden évben a kollektív szerződés keretében szabályozza az étkezési hozzájárulás mértékét és az arra jogosultak körét – tudom meg a cég humánpolitikai osztályán. Tavaly a dolgozók 1400, illetve 10 százalékuk 2200 forintos hozzájárulást kapott havonta, de ezenfelül mindenkinek adtak még – havonta – 5500 forintos, már adókötelezettség alá eső utalványt. Az adómentes lehetőséggel a kezdetektől él a cég, az e fölötti, már adóköteles utalványt 1997-ben vezették be. A béren kívüli juttatás szerves része a társaság jövedelempolitikájának, hiszen a kötött bérgazdálkodás miatt ez az egyik módszere a keresetek emelésének. A cégnél a munkavállalók kedvelik az ENNI-KÉK utalványokat, hiszen folyamatosan bővül a beváltók hálózata, nem nehéz levásárolni azokat.

A korszerűen gondolkodó cégek a béren kívüli juttatások komoly rendszerét alakították ki. Ennek része lehet a nyugdíjpénztári befizetéstől az étkezési utalványon, a ruhapénzen át a lakástámogatás vagy éppen a munkavállalók utazási költségeihez való hozzájárulás.

A jóléti szolgáltatások a jól működő vállalatoknál ma már a minőségi munkaerő megszerzését és megtartását is célozzák – írja Simonyi Ágnes (ELTE szociálpolitikai tanszék) "Munkahelyi jóléti rendszerek" című tanulmányában. Ezek a kiadások – a szerző szerint – befektetések, amelyek hosszú vagy rövid távon a munka hatékonyságát fokozhatják. A kutató azt is leírja tanulmányában, hogy a cégek szociális kiadásai az 1990-es évek közepe óta növekedtek. Ez azoknál a vállalatoknál is bekövetkezett, ahol az alacsony munkaerőköltség fontos a piaci versenyben. A magasabb kiadások ugyanis olyan kötelező költségekből állnak, mint a munkáltatók növekvő hozzájárulása a táppénzhez, a szakképzéshez vagy a munkaerő-piaci közkiadásokhoz. Így előfordulhat, hogy bár a munkahelyi jóléti kiadások nőnek a munkaadó számára, a dolgozókra fordított jóléti ellátások (ennek része az étkezési jegy is) reálértéke csökken – írja a kutató.

"Házhoz megy" az ebéd

A rendszerváltás után a nagy cégek megszűntek, s velük az üzemi étkezdék is. Helyettük viszont sorra alakulnak a kifőzdék, amelyek házias koszttal várják azokat az alkalmazottakat, akik egy bőséges, jóízű ebédért 5-700 forintot tudnak fizetni. Ugyanakkor új típusú szolgáltatás is akad a piacon: a vállalkozó házhoz (vagyis munkahelyhez) viszi az ebédet, ízléses dobozban, amelyet a dolgozó helyben megmelegíthet a mikrohullámú sütőben – már ha van ilyen a cégnél, és a főnök is engedélyezi. A Food Express Kft. 1995-ben családi vállalkozásként indult, ma azonban vállalatcsoportként működik, és Budapest, illetve a főváros 40 kilométeres vonzáskörzetében bárhová kiszállít munkaebédet, akár egyetlenegy adagot is. Érdeklődésünkre Bognár Ágnes pr-menedzser elmondta: naponta több ezer adagot szállítanak ki a legkülönbözőbb címekre, megrendelőik 65 százalékát teszik ki a cégek, a többi 35 százalék magánszemély. Beigazolódni látszik a szakszervezeti vezető véleménye: az ilyen vállalkozások munkahelyet is teremtenek – a kft. csaknem 400 főt foglalkoztat

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. március 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem