×

Foglalkoztatásbővítő pályázatok

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. szeptember 13.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 79. számában (2004. szeptember 13.)
A következő hetekben még érdemes tanulmányozni a Nemzeti Fejlesztési Hivatal (NFH), a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), valamint a Foglalkoztatási és Munkaügyi Minisztérium (FMM) pályázatait, mert több olyan lehetőség kínálkozik, amely – közvetlen vagy közvetett módon – anyagi segítséget nyújthat a cégeknek álláshelyeik megőrzéséhez, vagy újak létrehozásához. A munkaügyi tárcánál hazai forrású pályázati lehetőség az idén már nem várható, bár erről a végső döntést az őszi hónapokban hozzák meg.

Noha az idei évben a kormányzat – a múlt évi összeghez viszonyítva – mintegy hárommilliárd forinttal csökkentette a központi munkahelyteremtő támogatásokat, e forrásmegvonást mégis ellensúlyozzák a beruházásösztönzésre fordítható költségvetési források, illetve az uniós csatlakozás kapcsán elérhető támogatások. Szakmai vélemények szerint nemcsak a gazdasági versenyképességet és a humán erőforrás fejlesztését szolgáló operatív program (grop, hefop) kínál jó lehetőséget a munkahelyteremtésre, de – közvetett módon – a többi operatív programban is fellelhetők olyan pályázati célok, amelyek a foglalkoztatás bővítését ösztönzik. Becslések szerint a Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) keretében megvalósuló fejlesztések csaknem 100 ezer új munkahely létesítését segítik elő a következő három évben. Emellett a munkavállalók képzésének, alkalmazkodásának fejlesztésével több százezer álláshely őrizhető meg.

Technológiai fejlesztések

A Nemzeti Fejlesztési Hivatal EU Pályázati Információs Központ gyorsjelentése szerint augusztus elejéig a gvop keretében 23 pályázati felhívás jelent meg, és erre összesen 5911 beadvány érkezett. Ugyanez a hefop esetében 18, illetve 710 volt. Ez utóbbi esetében egyébként a 18 pályázati felhívásból 12-nek már lejárt a határideje, ám a többire az ősz folyamán még lehet jelentkezni. Az érdeklődés igen élénk volt, jelzi ezt, hogy egyes esetekben az igények a következő három évben rendelkezésre álló keretet is meghaladták.

Ami az érdeklődést illeti – a GKM értékelése szerint – a pályázati prioritások között a kis- és középvállalkozások (kkv) támogatására kiírt tenderek váltották ki a legnagyobb aktivitást. Az e körnek kínált lehetőségekre összesen 4300 pályamunkát – 32,8 milliárd forintnyi támogatási igénnyel – nyújtottak be. A kkv-k számára kínált programok közül eddig a legnépszerűbb a technológiai fejlesztést támogató projekt volt.

Munkapiaci esélyek

Az őszi pályázatok – lapunk megjelenéséhez legközelebbi – határideje szeptember 30. Eddig a napig a nonprofit, a költségvetési és a versenyszektor pályázói igényelhetnek anyagi segítséget a gazdasági és a munkaügyi tárcánál. A már működő roma kis- és középvállalkozások piaci esélyeit javító fejlesztésekre, illetve beruházások, gépek, berendezések beszerzésének támogatására egyaránt pályázni lehet. A nyertesek vissza nem térítendő forrást kaphatnak. A pályázat meghirdetésekor összesen 200 millió forint állt rendelkezésre; a sikeres beadványok maximum 3 millió forintot nyerhetnek el. A támogatás mértéke a projekt teljes értékének általában 50 százaléka lehet, ám egyes hátrányos helyzetű megyékben akár 65 százalék is. Ez utóbbi körbe tartozik Szabolcs-Szatmár-Bereg, Nógrád, Borsod, Békés, Jász-Nagykun-Szolnok, Bács-Kiskun, Somogy és Hajdú-Bihar megye.

A szeptember 30-ai határidőre a kis- és középvállalkozásoknak – amelyek foglalkoztatotti létszáma 250 főnél kevesebb – érdemes figyelni, e kör számára ugyanis három pályázati lehetőség is kínálkozik a gazdasági versenyképesség operatív programban.

A kis- és középvállalkozóknak szól – bár csak közvetetten segíti a munkahelyek megőrzését és újak létrehozását – a korszerű menedzsmentrendszerek és technikák elterjesztését ösztönző pályázat. E vissza nem térítendő támogatás főként az EU szabványainak való megfelelést, a minőségtudatos vállalatirányítást és a minőségtanúsítás meghonosítását kívánja segíteni. Például a HACCP bevezetését az élelmiszer- és vendéglátóiparban, illetve az autóipari, valamint a NATO beszállítói követelményeit teljesítő irányítási és információvédelmi rendszerek bevezetését és tanúsítását. E pályázat meghirdetésekor, az év elején 956 millió forint állt rendelkezésre, amiből a nyertes cégek létszámtól függően részesülhetnek. A támogatás összege 800 ezer forinttól 1,4 millió forintig terjed. A beruházás teljes összegéhez viszonyítva egységesen 50 százalék nyerhető el.

Hálózati együttműködés

A kis- és középvállalkozások számára kiírt másik pályázat a nagyvállalatokkal szembeni versenyhátrányt kívánja mérsékelni, mégpedig oly módon, hogy az elnyert pénzforrást a kkv-k együttműködésének kialakítására kell fordítani. Ez a forma lehet akár területi, szakmai vagy ágazati szerveződés, amely főként hálózatok megalapítását, működtetését jelenti. A 239 millió forintos büdzséből egy-egy nyertes a teljes érték 50 százalékát, de maximum 4 millió forintot kaphat. Alapítványok, közalapítványok, közhasznú társaságok, egyesületek egyaránt pályázhatnak, s a ráfordítás 80 százalékát nyerhetik el.

A gvop szintén a kkv-k kapcsolatainak erősítését kívánja ösztönözni azzal, hogy a már együttműködő cégeknek kínál közös beruházásaikhoz, fejlesztéseikhez támogatást. Az igénylők főként gazdasági társaságok, szövetkezetek és egyéni vállalkozók lehetnek. A legmagasabb, 60 millió forintos támogatási összegből – amely a teljes beruházás, fejlesztés 50 százalékát teheti ki – olyan költségek számolhatók el, mint például a gépek, berendezések beszerzése, az ingatlanok megépítése és bővítése, valamint licencek, know-how-k vásárlása, illetve a közös arculat megformálása.

Fókuszban a versenyképesség

Október 31-e ugyancsak fontos dátum lehet a pályázóknak. Ekkor azonban már csak a gvop pályázatai "nyitottak", illetve hazai forrásból a Külügyminisztérium ad segítséget kereskedelemfejlesztési célokra.

A cégek fennmaradásának, uniós piaci versenyképességük megőrzésének egyik alapvető feltétele a technológiai korszerűsítés, amely a magyar cégek esetében – az elmúlt évtizedek fejlesztésre fordítható szerényebb lehetőségei okán – akár életmentő is lehet. E körülményt is figyelembe véve érdemes tanulmányozni a gvop technológiai korszerűsítésre kiírt pályázatát, ahol az induláskor összességében 5,716 milliárd forint állt rendelkezésre.

Főként a feldolgozóipari cégek beruházásainak – épületek, létesítmények kialakítása; gépek, berendezések vásárlása – finanszírozásához lehet anyagi forrást igényelni. A támogatás mértéke azonban differenciált: a Budapesten működő cégek a teljes érték 35 százalékát, a nyugat-dunántúliak és a Pest megyeiek a 45 százalékát, a kevésbé fejlett régiókban tevékenykedők viszont az 50 százalékát kaphatják meg végleges juttatásként. Az elmaradottabb térségek közé tartozik Észak-Magyarország, Észak- és Dél-Alföld, Közép- és Dél-Dunántúl, valamint a celldömölki, a letenyei, az őriszentpéteri, a téti, a vasvári és a zalaszentgróti kistérségek.

Szolgáltatóközpontok

A nagyvállalatok szintén igényelhetnek forrásokat, nevezetesen a vállalatközpontok kialakítására. E centrumok létrehozása a kelet-közép-európai szolgáltatóközpontok kiépítését segítheti. A cégek közel egy tucat szolgáltatás meghonosítására – például informatikai fejlesztésre, elosztó és kereskedelmi központ létesítésére, pénzügyi kisegítő szolgáltatásra, szervizelésre és vevőszolgálatra, számviteli és adószakértői tevékenységre, üzletviteli tanácsadásra, piac- és közvélemény-kutatások elvégzésére, kutatás-fejlesztésre és oktatási bázis létrehozására – kérhetnek pénzt. A támogatás mértéke differenciált. Az igénylők a fővárosban és Pest megyében kevesebbet – 35, illetve 40 százalékot –, míg egyes régiókban 45, s a legfejletlenebb körzetekben, illetve kistérségekben 50 százalékot nyerhetnek el. Ez utóbbi, legmagasabb mértékű támogatással az észak-magyarországi, az észak-alföldi, a dél-alföldi, a közép-dunántúli és a dél-dunántúli régiók, valamint a celldömölki, a letenyei, az őriszentpéteri, a téti, a vasvári és a zalaszentgróti cégek számolhatnak.

A beszállítói hálózat fejlődését szolgálja a "Beszállítói integrátorok számának növelése és megerősítésük" elnevezésű pályázati kiírás. Bár e programot januárban közzétették, azonban október 31-éig folyamatosan be lehet nyújtani a beadványokat – érdemes tehát érdeklődni. E projektet a cégek, szövetkezetek számára kettős céllal írták ki. Egyfelől a korszerű technológia bevezetését, az új termékek meghonosítását, másfelől a cégek által létrehozott klaszterek, vállalkozások közötti együttműködést ösztönözve. Előbbi pályázati célra 50, utóbbira maximum 25 millió forintnyi támogatást juttat a gvop. Az esélyekről érdemes érdeklődni a GKM-ben, hiszen számos olyan feltétel szerepel a kiírásban, amelynek megléte előnyt jelent. Ilyen lehet például, ha az igénylő elmaradott térségben tevékenykedik, vagy szem előtt tartja a környezetvédelmi szempontokat.

Szintén a vállalatok, vállalkozások versenyképességének javításához ad lendületet az ipari és innovációs infrastruktúra fejlesztését célul tűző tender, amelyre az idén összesen 714,3 millió forintot szántak. Nemcsak a cégek, hanem – mások mellett – közhasznú társaságok, helyi önkormányzatok is pályázhatnak. Ez esetben a gáz-, a víz-, a csatorna- és az úthálózat kialakítására, parkolók, távközlési és kommunikációs hálózatok kiépítésére nyerhető forrás. Hasonlóképpen meglévő épületek fejlesztéséről és átalakításáról, ipari parkok szolgáltatásainak javításáról, a kis- és középvállalatok betelepülését szolgáló inkubátorházak építéséről is szó lehet. A támogatás legmagasabb összege 100 millió forint.

Képzési programok

Bár csak közvetetten, de a foglalkoztatást nagymértékben segítheti a logisztikai központok fejlesztése, valamint a hazai termékek piacra jutásának ösztönzése. E célok jegyében a gvop, illetve a Külügyminisztérium pályázatai közt is érdemes "tallózni". A feltételekről a szaktárcák honlapján találhatók információk. Mindkét program beadási határideje október vége. A nyertesek vissza nem térítendő támogatásban részesülhetnek.

Időrendben a legutolsó pályázati lehetőség – november 15-ig – az a hefop képzési támogatás, amely a gvop keretében közzétett, korábban meghirdetett beruházásokhoz kapcsolódik. E lehetőség hasznos lehet a vállalatok, szövetkezetek mellett az egyéni vállalkozók számára is, akik – sikeres pályázat esetén – szintén kaphatnak támogatást. Az általános képzéseknél a költségek 90 százaléka számolható el, míg a speciális kurzusoknál ez a mérték 55 százalék. Számszerűsítve: a támogatás összege 1,05 milliótól 18 millió forintig terjedhet.

Pályázati információk a világhálón

A pályázatokkal foglalkozó internetes oldalakon számos hasznos információ olvasható, köztük olyanok, amelyek a pályázni szándékozók kérdéseire adott szakértői válaszokat is tartalmaznak.

Fontos tudnivaló, hogy a pályázatokat – egy eredeti példányt és öt másolatot vagy CD-lemezt – nem lehet személyesen benyújtani, hanem lezárt borítékban, tértivevényes küldeményként kell feladni. (Ez valamennyi pályázat esetében egységes szabály.) Ha a beadványát valaki futárral vagy esetleg faxon küldi el, azt is elutasítják. Nagyon fontos, hogy a benyújtás időpontjának a feladás napja számít. A hefop kapcsán ugyanakkor azt is érdemes tudni, hogy a mellékletek is a pályázat részét képezik, ezért ezekre is ugyanazon szabályok vonatkoznak, mint magára a pályázati anyagra. Viszont e pályázatokhoz nem kell bankgarancia, mivel ezek nem beruházás jellegű projektek.

Gyakorta felmerülő kérdés, hogy a saját forrást miképpen kell igazolni. Ezt a hivatalos papírt – amely a pályázat beadásának időpontjától számított 30 napnál nem lehet régebbi – az adott szervezet számlavezető bankjának kell kiadnia. A saját forrás egyébként lehet bakhitel, készpénz, számlapénz, bankbetét, névre szóló értékpapír, tagi kölcsön is. Sokszor félreértésre ad okot, hogy milyen lehetőségei vannak az első számú pályázónak, illetve a partneri minőségben részt vevő társaknak. Jó tudni, hogy egy cég csak egy pályázatot nyújthat be, de konzorciumi partnerséget több projektben is vállalhat.

Az internetes oldalak mellett a helyi kamaránál, a regionális fejlesztési tanácsoknál és fejlesztési ügynökségeknél, valamint a GKM ügyfélszolgálati irodájában lehet tájékoztatást, segítséget kérni a fent említett pályázatokkal kapcsolatban..

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. szeptember 13.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem