×

EMMA: keveset tud, de drága

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. augusztus 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 78. számában (2004. augusztus 15.)
Május elsején vezették be, ám az első két hónap tapasztalatai alapján már módosították is az Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis – az EMMA – szabályait. Ezek szerint az alkalmi munkavállalókat már nem kell bejelenteniük a munkaadóknak, eddig ugyanis az egynapos foglalkoztatást is regisztráltatni kellett a rendszerben. A korrekcióra a munkáltatók javaslata alapján került sor, ők egyébként a nyilvántartás több gyengeségére is felhívták a figyelmet.

Rugalmasságról tett tanúbizonyságot a munkaügyi kormányzat, amikor alig két hónapos tapasztalatok alapján július 2-ától módosított az évekig tartó, hosszadalmas előkészítés után az idén május 1-jén végre bevezetett Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis szabályozásán. Az 1992-ben megszüntetett munkakönyvet pótló EMMA kialakítását kezdetektől bíráló munkaadók jelezték ugyanis: nagy terhet ró rájuk az alkalmi munkakönyvvel dolgozók foglalkoztatásának is kötelező bejelentése a rendszerbe.

Munkáltatói kifogások

Különösen az idénymunkák idején – a mezőgazdaságban, a vendéglátás, illetve az idegenforgalom területén – gyakori, hogy csupán egy-két napra alkalmaznak valakit, s ha egy vállalat jogszerűen akart eljárni, ilyen esetben is kötelezően be kellett jelentenie a be-, illetve kilépést. A kormányhatározat értelmében a továbbiakban az alkalmi munkavállalókra nem vonatkozik ez a szabály. Ismeretes, hogy az EMMA azokat a munkáltatókat és munkavállalókat érinti, akik a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartoznak.

A szakértők az adatbázis létrehozásakor a versenyszférát célozták meg, ugyanis a vállalkozásoknál – és nem közintézményekben – dolgozókról nem voltak megbízható statisztikák. A közalkalmazottak és a köztisztviselők foglalkoztatására más törvények vonatkoznak, róluk már léteznek összegyűjtött adatok. Néhány év múlva azonban a kormányzat céljai szerint teljes körűvé válik az adatbázis, s minden magyarországi munkavállaló munkaviszonyára vonatkozó adatot regisztrálnak.

Mindazonáltal az EMMA bevezetése óta a bírálatok kereszttüzében áll. Az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) munkaadói oldala már az előkészítés idején is azt hangoztatta, hogy fölösleges egy újabb adatbázis létrehozása, célszerűbbnek tartotta volna a már működő nyugdíj-biztosítási nyilvántartás továbbfejlesztését. Voltak, akik úgy fogalmaztak: keveset tud, ugyanakkor túlzottan drága az EMMA, a ráköltött 1,6 milliárd s a fenntartására fordítandó évi több százmillió forint kidobott pénz.

Segítség az ellenőrzéshez

Bár Burány Sándor foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter korábban azt ígérte a munkavállalóknak, hogy a naprakész adatbázis alapján ellenőrizhetik majd, hogy munkaadójuk bejelentette-e őket, s befizette-e utánuk a társadalombiztosítási járulékot, időközben azonban kiderült, hogy a tb-járulékokról nincs információ a rendszerben. Ez azért is probléma, mert bizonytalanságot kelt, ha a dolgozó nem tudja biztosan, megvan-e a nyugdíjához szükséges szolgálati ideje, illetve a bevallott keresete alapján mekkora időskori ellátásra számíthat, vagy jogosult-e táppénzre. Előfordulhat ugyanis, hogy valaki akkor tudja meg, hogy nem alkalmazták szabályosan, ha megbetegszik, vagy éppen nyugdíjba készül.

Szakértők szerint sem a munkáltatók, sem a munkaadók nem érzékelik az EMMA hatását. Borsik János, az Autonóm Szakszervezetek Szövetségének elnöke egyebek mellett azt mondta: kicsit költséges, és ahhoz képest nem elég hatékony az adatbázis. Az érdekvédő elismerte, hogy a munkavállalók biztonsága érdekében szükség volt a rendszer kialakítására, azt azonban vitatja, hogy a társadalombiztosításnál már meglévő adatbázis bővítésével nem lehetett volna elkerülni a párhuzamosságot. Borsik ugyanakkor attól tart, hogy miközben a szaktárca sikertörténetként kommunikálja az EMMA bevezetését, valójában nem hozta meg azt az áttörést a munka világában, a munkaviszonyok regisztrálásában, amit a kormány vagy a munkavállalók reméltek.

"Gyanús a csend az EMMA körül" – fogalmazott az autonómok elnöke, s azt vetette fel, hogy egy év elteltével át kell majd tekinteni a tapasztalatokat. Borsik megemlítette azt is, hogy az adatbázis főként az amúgy rendkívül gyenge munkaügyi ellenőrzésnek ad érdemi segítséget. A rendszerből ugyanis a felügyelők informálódhatnak a megcélzott munkaterületek foglalkoztatási szintjéről.

Kettős adatszolgáltatás

Fehér József, a Magyar Köztisztviselők és Közalkalmazottak Szakszervezetének főtitkára ugyanakkor bírálta a kormány kapkodó magatartását. Példaként utalt arra, hogy az elhíresült Draskovics-csomag idején a Foglalkoztatási Hivatalból takarékosság címén elbocsátottak nagy részét vissza kellett venni, hogy a nyilvántartási rendszer biztonságosan, naprakészen működjön.

Rolek Ferenc, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) alelnöke is kezdettől azon az állásponton volt, hogy tulajdonképpen nincs szükség második ilyen adatbázisra, hiszen a tb-nél működik a nyilvántartási rendszer, s nem véletlen, hogy az EMMA is abból teremtette meg az alapját.

A szakember lapunknak kifejtette: a munkáltatókkal szemben gyakorlatilag kettős adatszolgáltatási kötelezettséget támasztottak, dupla adminisztrációt kell végezniük. Alapvető probléma, hogy a két rendszer továbbra is egymás mellett él, miközben a feladatra teljesen alkalmas, megerősített egyetlen rendszer teljesíthetné a célt, azt, hogy a munkaerőpiac átlátható legyen, a szürke- és feketegazdaság pedig "kifehéredjen". Rolek emlékeztetett arra, hogy a korábban létesített munkaviszonyról nem kell újra bejelentést tenniük a vállalkozásoknak, azokat az induló adatbázis már tartalmazza, s csak a változásokról kell beszámolniuk.

Az EMMA bevezetésének kezdeti tapasztalatait összegezve az MGYOSZ alelnöke – aki egyben a Budapest Bank egyik igazgatója is, így saját tapasztalatokkal is bír az adatbázis használatáról – azt mondta: jelentősen megnőtt a munkáltatók adminisztrációs feladata. A rendszer nagyon nehézkesen indult be, a vállalkozások későn kapták meg a végrehajtási utasítást, és senki nem tudta igazából, mit is kell tennie, hogyan kell jelentenie. Utalt arra, hogy az adatszolgáltatás egyszerűsítése érdekében tervezték az elektronikus úton, interneten történő bejelentést. A rendszerhez azonban úgynevezett PIN kóddal lehet csatlakozni, amihez azonban az indulás első heteiben nem lehetett hozzájutni. Az adatszolgáltatók ezért papírmunkára kényszerültek, arra, hogy levél útján jelentsenek a munkahely létesítéséről, illetve megszüntetéséről.

Nehézkes a rendszer

Ez a módszer különösen a nagyobb cégeknél okozott jelentős problémát, ahol naponta akár több dolgozót is felvesznek, hiszen annyiszor kellett levelet megfogalmazniuk, ahány új dolgozó érkezett vagy ahány régi kollégától megváltak. Értesülések szerint van olyan vállalat, ahová máig nem érkezett meg a hozzáférési kód, továbbra is papír útján tesznek eleget a törvényben előírt kötelezettségüknek.

Panaszkodnak a több telephelyen működő vállalatok vezetői is. Szerintük akadozik a bejelentés megtörténtét visszajelző dokumentumok kiadása is, előfordul, hogy tömegesen nem kapják meg az igazolást. Mindezen tapasztalatok alapján a munkaadói oldal erőteljesen szorgalmazza, hogy a vállalatoknak csak azt írják elő kötelező erővel, hogy a tb-rendszeren keresztül regisztráltassák a munkaviszonynyal kapcsolatos változásokat – mondta Rolek Ferenc, aki szerint valószínűleg a belső nyilvántartásban különlegesen nagy átalakulást nem jelentett az EMMA bevezetése.

Arra a felvetésünkre, hogy megszűnt az alkalmi munkavállalók bejelentésének kötelezettsége, az MGYOSZ alelnöke úgy reagált: az előírásnak nem is volt értelme, alapvetően nem segített az alkalmi munkáknál gyakori illegális foglalkoztatás "kifehérítésén", hiszen az a munkaadó, aki korábban sem tartotta be a szabályt, az adatbázis létrehozása miatt sem változtat "rossz szokásán".

Kényelmesebb ügyintézés

Az EMMA működéséért a Foglalkoztatási Hivatalon belül létrejött Munkaügyi Nyilvántartó Központ felel. A központ egyik informatikai irányítója szerint kizárt, hogy a PIN kóddal fennakadások voltak a rendszerben. Mintegy ezer cég esetében legfeljebb az fordulhatott elő, hogy a kódot igénylő lapot hiányosan vagy rosszul töltötték ki, erről azonban az adatbázist működtető központ írásban tájékoztatta az érintetteket, felszólítva őket a hiányosságok pótlására. Információk szerint ugyanakkor az is előfordult, hogy az alakuló adatbázisba az Országos Egészségbiztosítási Pénztártól átvett adatok nem pontosak: főként a munkaviszony megszüntetésére vonatkozó információk kifogásolhatók.

A szaktárca képviseletében nyilatkozó Molnárné dr. Nagy Ágnes, a Foglalkoztatási Hivatal jogi főosztályvezetője mindazonáltal bizakodó. Elmondta: július közepéig az EMMA indulása óta több mint 370 ezer bejelentést rögzített a rendszer, ebből 140 ezer volt a személyes ügyintézés, 170 ezren postai úton, 44 ezren interneten, 15 ezren a call centeren tettek eleget kötelezettségüknek.

Ez is azt jelzi, hogy a munkaadók szívesen választják az azonosító kóddal történő egyszerűbb, gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést. Azonosító kódot egyébként már 70 ezren igényeltek, köztük kilencezer munkavállaló. A bejelentések és a PIN kód iránti kérelmek folyamatosan érkeznek a rendszert működtető Munkaügyi Nyilvántartó Központhoz, s ez egyelőre ugyancsak leterheli az ott dolgozó munkatársakat.

A főosztályvezető az első hónapok tapasztalatai alapján úgy látja: mára tudatosult az emberekben, hogy az EMMA kifejezetten munkaügyi nyilvántartás – a munkaviszonnyal kapcsolatos információkat regisztrálja –, s a gyakorlatban teljesen független a társadalombiztosítási szervek nyilvántartásaitól. Az EMMA rendszeréből nem lehet megtudni, hogy a munkaadó teljesítette-e a járulékfizetési kötelezettségét a társadalombiztosítás felé.

Módosított szabályok

A Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium vezetése ugyancsak indokoltnak tartja az adatbázis létrehozását, mert nagyon sokan veszik igénybe annak különböző szolgáltatásait. Az pedig, hogy a munkáltató – vagy a nevében eljáró ügyintéző – négy csatornán – személyesen az illetékes munkaügyi kirendeltségen, interneten, telefonon vagy levélben – is megteheti a bejelentést, nem ütközik leküzdhetetlen nehézségekbe – hangsúlyozta Molnárné dr. Nagy Ágnes. Szerinte ez még mindig több lehetőséget biztosít a kötelezettnek, mint a hagyományos államigazgatási eljárás.

A tapasztalatok szerint az elbírálás határideje is meglehetősen kedvező az ügyfél számára, hiszen a bejelentésről szóló igazolás kiadására nyolc napja van a központnak, míg az azonosító kódra való jogosultságot öt napon belül vizsgálja, ezt követően pedig a kód képzése azonnal megtörténik. A PIN kódot a jogosult az értesítőlevélben megadott időintervallumban személyesen veheti át az illetékes kirendeltségen.

A főosztályvezető is megerősítette: a rendszer kidolgozásakor indokoltnak tartották, hogy a szabályok az alkalmi munkavállalói (AM) könyvvel történő foglalkoztatásra is vonatkozzanak. A munkaadók azonban jelezték, hogy ennél a foglalkoztatási formánál nagy nehézséget jelent a jogszabály betartása. Mivel az AM-könyvvel történő alkalmazás valójában a munkáltatók adminisztrációs terheit hivatott csökkenteni, bebizonyosodott, hogy az EMMA ezzel a szándékkal ellentétes, mert többletterhet ró rájuk. E speciális foglalkoztatási formához kötődik egy külön nyilvántartás, amely a foglalkoztatás ellenőrzésének a lehetőségét eddig is megteremtette. A szakminisztérium a jelzések alapján törvényjavaslatot nyújtott be, amelynek elfogadásával lehetőséget teremtett arra, hogy a nyilvántartásból kikerüljön az alkalmi munkavállalói könyvvel történő foglalkoztatási forma – mondta a főosztályvezető.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. augusztus 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem