×

Uniós forrás OFA-programokra

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. december 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 70. számában (2003. december 15.)
A következő esztendőtől nemcsak a Munkaerő-piaci Alap foglalkoztatási részéből, hanem az Equal Nemzeti Programiroda forrásaiból is támogathatók az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA) által felkarolt programok. Az uniós alap révén – a tervek szerint – 10 milliárd forintnyi projekt valósulhat meg. A cél a hátrányos helyzetűek segítése, legyen szó megváltozott munkaképességűekről, pályakezdőkről vagy tartósan állástalanokról. Elsősorban az innovatív elemeket tartalmazó modellértékű projektek, illetve a komplex programok számíthatnak támogatásra.

Közvetlen programok megvalósítása helyett támogatásokkal, projektek finanszírozásával segíti a foglalkoztatási feszültségek kezelését az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA). Az 1992-ben Országos Foglalkoztatási Alapítvány néven létrejött szervezet – lévén a közalapítvány jogi kategóriája ismeretlen – feladata tehát a támogatások eljuttatása a megfelelő célszervezetekhez. A rendelkezésére bocsátott közpénzeket pályázatok kiírásával, különböző célcsoportok meghatározásával igyekszik minél hatékonyabban felhasználni az intézmény. A forrásokat a Munkaerő-piaci Alap foglalkoztatási alaprészéből különítik el a közalapítvány számára. Az OFA 2003-ban 3 milliárd forinttal gazdálkodhatott.

Különböző célcsoportok

– Mi magunk nem foglalkozunk direkt módon a munkanélküliekkel, ehelyett azoknak juttatunk forrást, akik fogadják őket – magyarázta Molnár Györgyné, az OFA elnöke. A különböző célcsoportok meghatározásakor az alapítvány a valamilyen szempontból hátrányos helyzetű munkavállalókat részesíti előnyben. Ezen belül rendkívül széles a paletta: a megváltozott munkaképességűektől a pályakezdőkön át a tartósan állástalanokig bármilyen nehézséggel küszködő társadalmi réteg megsegítése belefér az elképzelésekbe. Pályázati kiírásaik megfogalmazásakor az állami támogatásból kikerülő gyermekekre és a hajléktalanokra is gondolnak. Noha e csoportoknak mind-mind egymástól eltérő, sajátos problémákkal kell szembenézniük, ám közös jellemzőjük, hogy önerőből képtelenek helyzetük javítására.

Az elmúlt években az OFA jellemzően a nonprofit és a civil szervezetek által benyújtott pályázatokat díjazta. A pályázati kiírással azonban nemcsak ezeket célozzák meg: hasonlóképpen az önkormányzatok, illetve a kis- és középvállalkozások beadványait is szívesen látják. Emellett akad olyan program is, amely lebonyolításakor a mezőgazdasági munkavállalók közreműködésére építenek. Nincs tehát egyetlen olyan potenciális munkahelyteremtő vagy munkanélkülieket segítő szervezet sem, amelyre ne számítanának. Az azonban nyilvánvaló, hogy a nonprofit szervezetek szerepvállalása a meghatározó.

Innovációs készség

Aki támogatáshoz szeretne jutni, annak az alábbi két követelmény valamelyikének kell megfelelnie. Egyfelől a modellértékű programot kell támogatásra felkínálni, azaz az OFA előszeretettel finanszírozza – részben vagy egészben – az olyan ötletek megvalósítását, amelyek eddig is közrejátszottak a munkanélküliek megsegítésében, de a szervezet nem tudott róluk. Tehát az újszerűséget és az innovációs készséget díjazzák. Másrészről a bírálók a komplex programokat látják szívesen, amelyek tagolt megoldási rendszerükkel egyszerre többféle módon könnyítik meg az érintettek helyzetét. Ez utóbbi az OFA elnöke szerint kiemelten fontos, hiszen általában azért hátrányos helyzetű valaki, mert összetett problémával küszködik. Gondjai közül pedig legtöbbször nem elegendő egyet-egyet kiemelve orvosolni, hanem együttesen kell kezelni azokat.

Mindkét programtípusnál az a fő cél, hogy a résztvevők utána el tudjanak helyezkedni az elsődleges munkaerőpiacon, s a jövőben képesek legyenek megállni a saját lábukon.

Az állástalanok kitörési lehetőségeit az OFA elnökének tapasztalata szerint három fő ok korlátozza. Ezek közül talán a legsúlyosabb a képzés hiánya: sokukat már ez kizár a munkaerőpiacról, hiszen nincs még szakképesítésük sem. Mások a foglalkoztatási, illetve a munkatapasztalat hiánya miatt nem képesek a rendszeres kenyérkeresetre. Számukra nehézséget okoz a fegyelem, képtelenek időben megjelenni a munkahelyükön, vagy nem hajlandóak 8 órán keresztül egyfolytában a kiadott munkával foglalkozni. Éppen ezért a munkáltatók szívesebben veszik, ha tapasztalattal rendelkező pályázó is jelentkezik: ez esetben biztosan őt veszik fel.

E problémakör harmadik szelete a szociális és a mentálhigiénés segítségnyújtás, amelynek keretében a potenciális lehetőségeikkel ismertetik meg a munkavállalókat. Ezek alapvetően a tájékoztatást szolgáló képzések. Olyan programok szervezőit támogatják tehát, akik az embereket saját érdekeik képviseletére készítik fel, megismertetik velük, hogy hová kell fordulni bizonyos esetekben, milyen támogatási formák léteznek, s szükség esetén életvezetési tanácsokkal is szolgálnak.

Új elem a rendszerben

Az OFA évente hozzávetőlegesen 10-20 pályázati felhívást jelentet meg. 2004-től új elem lesz az Equal Nemzeti Programirodával való kapcsolat, tehát az eddigi kizárólagos magyar költségvetési forrásokon kívül ezután uniós támogatások is lehívhatóak a programokra. A hazai pénzek persze – valamelyest – eddig is kiegészültek a közösségi alapok révén, így a PHARE mellett egy angol alap is segítette Magyarországon a civil szervezetek tevékenységének megerősödését. Ezután azonban az OFA az uniós alapok felosztásában is szerepet vállal.

A megnyíló keret az első évben, 2004-ben várhatóan 10 milliárd forint lesz, amit – a Munkaerő-piaci Alap forrásaival együtt – szintén a hátrányos helyzetű állástalanok élethelyzetének javítására használnak fel. Az Equal szellemiségének megfelelően a középpontba az esélyegyenlőség megteremtését állították, azaz: a diszkriminációmentes foglalkoztatást szolgáló programok kidolgozói számíthatnak a közösségi forrásokra.

Az Equal jellemzője, hogy a társulások pályázatait preferálja. Abból indul ugyanis ki, hogy minél több szervezet vesz részt az adott programban, minél szélesebb kör bevonását tervezik a beadványok készítői, annál nagyobb sikerre lehet számítani. Az összefogás ugyanis – feltehetően – arra utal, hogy valamennyi helyi érintett támogatja a programot, s így semmi sem hátráltathatja annak sikerét.

A partnerség elve

Éppen ezért az OFA valamennyi pályázat esetén díjazza az együttműködést, illetve az Unióban általánosan elfogadott partnerség elvét. Ezt szolgálja az is, hogy az elvárások szerint az Equal forrásaira pályázóknak társadalmi partnert kell keresniük projektjeik megvalósításához a tagállamok közül. Természetesen ez hazánk és a kilenc egyidejűleg taggá váló ország csatlakozását követően már nem szűkül le a jelenlegi EU-tagokra, lévén a huszonötök bármelyikével kialakítható az együttműködés. E tekintetben az Equal-források fogadásakor az OFA-nak nemcsak az lesz a feladata, hogy a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztériummal együttműködve részt vegyen a lebonyolításban, hanem emellett a szakmai-technikai segítségnyújtásban is szerepet kap. Biztosítja tehát a programok megvalósítását, és segít a nemzetközi kapcsolatok feltérképezésében, az együttműködési formák megszervezésében.

Állás és tanulás

Az új projektek mellett – ezekkel párhuzamosan – természetesen a 2004-es esztendőben is folytatódik a hagyományos, azaz a hátrányos helyzetűeket segítő programok támogatása. Jövőre elsősorban azokat a célcsoportokat helyezik előtérbe, amelyek nem kerültek bele sem az Equal-projektbe, sem az uniós támogatási források felhasználását koordináló Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) humán erőforrás operatív programjába. Hosszú távon persze arra számítani lehet, hogy amennyiben eredményesen zárulnak a projektek, s a nyertes pályázók munkáját siker koronázza, akkor ezek a támogatási célok a későbbiekben bekerülhetnek az NFT-be is.

Jövőre a kiemelt célok között fogalmazzák meg a hajléktalanok foglalkoztatási programjait, amelyek képzéssel egybekötve adnak mankót az otthontalanok munka- és jövedelemszerzéséhez. Terveznek egy revitalizációs programot is, amelynek során leromlott állapotú területek megújításával kötik össze a munkahelyteremtést. A projekt sajátossága, hogy a foglalkoztatással egybekötve képzést is nyújtanak a résztvevőknek. A feladat végeztével a munkavállalók egy új szakma ismeretével gazdagodva kereshetnek – immár nagyobb eséllyel – lehetőséget a munkaerőpiacon.

Az OFA tervei között szerepel egy speciálisan az állami gondozottak megsegítését célzó program is, amelynek keretében nem csupán az állástalanság problémájától tehermentesítik az érintetteket, hanem lakóhelyet is teremtenek a család nélkül felnőtt, a nagykorúságot elérve az utcára kerülő pályakezdőknek. Az elképzelések szerint elhanyagolt épületek, hasznavehetetlen ingatlanok felújításával saját otthonukat alakíthatnák ki a volt állami gondozottak, miközben az építőipari tevékenységek valamelyikét kitanulva megalapozhatnák későbbi megélhetésüket.

Bírálati szempontok

Az OFA-nál különösképpen örömmel veszik, ha úgynevezett tranzitprogramokkal keresik meg őket, azaz a pályázó vállalja, hogy a fiatalokat dolgozva tanítja meg valamely szakmára. Ennek előnye az is, hogy az elvégzett munka "jutalmául" kapott fizetés egyúttal árbevétel is a program kidolgozóinak. Jellemző, hogy romafoglalkoztatási programokat indítanak, ez ugyanis egy olyan réteg számára nyújt továbblépési lehetőséget, amely halmozottan hátrányos helyzetben van a munkaerőpiacon. A munkaügyi központ, a területfejlesztési alap, az önkormányzat s más alapítványok is kiegészítik a forrásokat.

Az alapítvány az elbíráláskor pontozással értékeli a beérkezett pályaműveket: azaz különböző szempontokat mérlegelve, számszerűsítve fogalmazza meg álláspontját. Ezt követően a sorrendet is meghatározva hirdet végeredményt. Az értékelés során többletpontot is lehet szerezni. Az elbíráláskor az OFA előnyben részesíti azokat a vállalkozásokat, amelyek vállalják, hogy a támogatás egy részét visszatérítik. Ezt elsősorban azoknál a programoknál nézik jó szemmel, amelyeknél a szervező bevétellel is számolhat. Hasonlóképpen jutalmazzák azokat, akik beadványukban azt célozzák meg, hogy egy adott területen – a program eredményeképpen – mérséklődjön a munkanélküliségi ráta.

Pluszpontra számíthat a támogatásokért folytatott versenyben az is, aki kisebb fajlagos költséggel ugyanazt a célt próbálja elérni, mint pályázótársa. Ugyanakkor előnyben részesítik azokat a jelentkezőket is, akik több forrásból igyekeznek összeszedni a tervezett projekt költségvetésének forintjait, hiszen az a program – a bírálók szerint – eredményesebbnek ígérkezik. Nagyobb sikerrel járhat tehát az, aki a megyei munkaügyi központban, az önkormányzat(ok)nál vagy egyéb szervezeteknél egyaránt próbálkozik. Akad egyébként olyan program is, ahol ez kifejezetten követelmény – már a terv benyújtásakor is.

Változó viszont, hogy mekkora támogatásra számíthat a pályázó. Bizonyos esetekben járható út, hogy az utolsó fillérig fedezik a költségeket. A teljes, tehát a 100 százalékos finanszírozásra azonban csak azok számíthatnak, akik ingyenes szolgáltatást nyújtanak, s ebből adódóan semmiféle bevételre nem számíthatnak.

Megmozdultak a vállalkozások

Ez évben 24 pályázatot írt ki az OFA. A korábbi esztendőkben általában, hozzávetőlegesen 600 pályamű érkezett a közalapítványhoz. Ezzel szemben 2003 első felében összesen 559 pályaművet regisztráltak, s közülük 139-et támogattak. A határozottan érzékelhető, ugrásszerű növekedést az okozta, hogy ezúttal már arra is pályázhattak a kis- és középvállalkozások, hogy a saját dolgozóik számára szervezett képzéseikhez támogatást nyerjenek. Pusztán ez a lehetőség 500 cég figyelmét keltette fel. Az OFA ez évben azért vezette be az új szemléletű pályázatot, mert röviddel a csatlakozás előtt nagyon fontosnak tartják, hogy a 2004 májusától Magyarország számára is megnyíló uniós piacon versenyképesek legyenek a hazai vállalkozások. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy ne csak a megfelelően képzett munkatársak felvétele révén, hanem meglévő dolgozóik szakmai továbbképzésével is erősítsék piaci pozícióikat.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. december 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem