×

Nyugdíj méltányosságból

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. szeptember 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 55. számában (2002. szeptember 15.)
2002. június 29-étől újra az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság főigazgatójának a hatáskörébe tartozik a méltányossági nyugellátás megállapítása.

A 2002. évi XV. törvény alapján az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság főigazgatója kivételes nyugellátást – ideértve a kivételes nyugdíjemelést is – állapíthat meg az öregségi nyugdíjkorhatárt elérő, vagy rokkant személynek, továbbá az árvának, ha különös méltánylást érdemlő körülmények állnak fenn. A részletszabályokat a 145/2002. (VI. 29.) Korm. rendelet határozza meg.

Nem állapítható meg kivételes nyugellátás, illetőleg nem engedélyezhető kivételes nyugdíjemelés annak, aki előzetes letartóztatásban van, szabadságvesztés büntetését tölti, vagy szociális intézményben, esetleg javítóintézetben van elhelyezve.

Méltányossági nyugdíj

Feltételek

Kivételesen – méltányosságból – öregségi, rokkantsági, illetve özvegyi nyugdíj akkor állapítható meg, ha a kérelmező (özvegyi nyugdíj esetén a jogszerző) rendelkezik a nyugdíj megállapításához szükséges szolgálati időnek legalább a felével, és – az időskorúak járadékát kivéve – nem részesül a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény szerinti rendszeres pénzellátásban. Rendkívül indokolt esetben kivételes rokkantsági nyugdíj megállapítható akkor is, ha a kérelmező nem rendelkezik a jogosultsághoz szükséges szolgálati idő felével sem.

A méltányossági nyugdíjat kizárja, ha a kérelmező

– táppénzben,

– terhességi-gyermekágyi segélyben,

– gyermekgondozási díjban,

– öregségi nyugdíjban,

– rokkantsági nyugdíjban,

– öregségi járadékban,

– munkaképtelenségi járadékban,

– özvegyi járadékban,

– növelt összegű öregségi, munkaképtelenségi és özvegyi járadékban,

– özvegyi nyugdíjban (kivéve az ideiglenes özvegyi nyugdíjat, továbbá a házastársa jogán legalább két árvaellátásra jogosult gyermek eltartásáról gondoskodó személy özvegyi nyugdíját),

– baleseti táppénzben,

– baleseti rokkantsági nyugdíjban,

– hozzátartozói baleseti nyugellátásban,

– a foglalkoztatási törvény alapján folyósított pénzbeli ellátásban,

– átmeneti járadékban,

– rendszeres szociális járadékban,

– bányászok egészségkárosodási járadékában,

– rokkantsági járadékban,

– hadigondozottak és nemzeti gondozottak pénzbeli ellátásaiban,

– gyermekgondozási segélyben,

– gyermeknevelési támogatásban,

– munkanélküliek jövedelempótló támogatásában,

– rendszeres szociális segélyben,

– ápolási díjban és

– nemzeti helytállásért elnevezésű pótlékban részesül.

A kivételes nyugellátást minden szempontból úgy kell tekinteni, mintha az – a jogosultsági feltételek megléte esetén – jogszerűen megilletné az ellátásban részesülőt. Kivételes nyugellátás engedélyezhető meghatározott időtartamra vagy meghatározott feltételekhez kötötten is.

Mérték

A kivételes nyugellátás engedélyezett összege nem haladhatja meg az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összegének másfélszeresét, de nem lehet kevesebb annak 50 százalékánál. Az engedélyezett összeg megállapításánál figyelemmel kell lenni a hiányzó szolgálati idő tartamára.

 

Kivételes árvaellátás

Változtak a méltányosságból adható árvaellátás szabályai is. Az új szabályok szerint kivételes árvaellátás akkor állapítható meg, ha az elhunyt jogszerző az öregségi, illetve a rokkantsági nyugdíj megállapításához szükséges szolgálati idő legalább felével rendelkezett, és a gyermek megfelel azoknak a feltételeknek, amelyek az árvaellátásra való jogosultsághoz kellenek. Rendkívül indokolt esetben kivételes árvaellátás megállapítható akkor is, ha az elhunyt nem volt még 25 éves, és nem rendelkezett a szolgálati idő felével sem, vagy ha az árva felsőfokú oktatási intézmény nem nappali tagozatán folytat tanulmányokat.

Az árvaellátást a 25 évet betöltött, felsőfokú oktatási intézményben tanulmányokat folytató árvának csak akkor hosszabbítják meg, ha első alapképzésben vesz részt – az oklevél megszerzésére irányuló tanulmányok idejére (amely nem haladhatja meg az adott alapképzési szakra a képesítési követelményekben rögzített időt) -, de ekkor is csak a 27. életév betöltéséig.

Kivételes nyugdíjemelés

A 2002. évi XV. törvény bevezette a méltányossági nyugdíjemelés jogintézményét is. A nyugellátásban részesülő számára akkor állapítható meg kivételesen nyugdíjemelés, ha a folyósított nyugellátás és a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény szerinti, számára esetlegesen folyósított rendszeres pénzellátás – kivéve az időskorúak járadékát – együttes havi összege nem haladja meg az öregségi teljes nyugdíj jogszabályban meghatározott legkisebb összegének a kétszeresét.

A kivételes nyugdíjemelés engedélyezése esetén

– a bányásznyugdíjat,

– az egyes művészeti tevékenységet folytatók öregségi nyugdíját,

– a szolgálati nyugdíjat,

– a mezőgazdasági szövetkezeti járadékot,

– a mezőgazdasági szakszövetkezeti járadékot és

– a mezőgazdasági szakszövetkezeti tagok növelt összegű járadékát

is társadalombiztosítási nyugellátásnak kell tekinteni, amennyiben az ellátásban részesülő személy a reá irányadó nyugdíjkorhatárt elérte.

Kik vannak előnyben?

A kivételes nyugdíjemelés engedélyezésénél előnyben kell részesíteni

– férfiak közül azt, aki 35 évnél, nők közül azt, aki 30 évnél több szolgálati idővel rendelkezik, vagy

– a 70 éven felülieket, illetőleg

– azokat a személyeket, akik az I. vagy a II. rokkantsági csoportba tartoznak.

Mérték

A kivételes nyugdíjemelés összege nem haladhatja meg az öregségi teljes nyugdíj jogszabályban meghatározott legkisebb összegének 25 százalékát, de nem lehet kevesebb annak 10 százalékánál. Nem engedélyezhető kivételes nyugdíjemelés a nyugellátás megállapítását, továbbá a korábbi méltányossági nyugdíjemelést követő 3 éven belül.

Kérelem

A méltányossági nyugellátás megállapítását és a nyugdíjemelés engedélyezését kérelmezni kell. A kérelmet az igénylő lakhelye szerint illetékes megyei (fővárosi) nyugdíj-biztosítási igazgatósághoz (kirendeltséghez), a vasutas biztosítottnak a MÁV Rt. nyugdíj-igazgatósághoz, valamint – ha a jogszerző már nyugellátásban részesült személy jogán igényel kivételes árvaellátást – a nyugdíjfolyósítóigazgatósághoz, illetőleg a MÁV Rt. nyugdíj-igazgatóságához kell benyújtani, az ehhez rendszeresített nyomtatványon. A kérelemben meg kell jelölni azokat a különös méltánylást érdemlő körülményeket, amelyek megalapozhatják a kérelmet. Az igazgatási szerv indokolt esetben vizsgálhatja, hogy a közölt adatok megfelelnek-e a valóságnak, szükség esetén pedig a kérelmezőt hiánypótlásra szólíthatja fel. A 2002. évi XV. törvényt és a 145/2002. (VI. 29.) Korm. rendeletetet egyaránt megtalálhatjuk a Magyar Közlöny 2002/91. számában.

Irányelvek

A Pénzügyminisztérium 2 évvel ezelőtt irányelvet bocsátott ki [7001/2000. (PK 3.) PM irányelv] az Országos Egészségbiztosítási Pénztár főigazgatójának méltányossági jogkörébe tartozó ellátások megállapításához.

Méltányosság a gyógyító-megelőző ellátások igénybevételéhez

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) főigazgatója a biztosított által részleges térítési díj megfizetése mellett igénybe vett egészségügyi szolgáltatások térítési díjának egy részét vagy egészét átvállalhatja az Egészségbiztosítási Alap költségvetésében erre a célra biztosított kétféle forrásból.

A méltányosság gyakorlásának egyik fajtája az OEP-pel, valamint igazgatási szerveivel szerződésben álló szolgáltatónak fizetendő díj részleges vagy teljes mértékű átvállalása, ha a biztosított ártámogatással, illetve részleges, vagy teljes térítési díj megfizetése mellett nyújtott egészségügyi szolgáltatások körét veszi igénybe. A méltányossági kérelmek döntés-előkészítésekor elsősorban az orvosszakmai indokokat veszik figyelembe. Az átvállalt díj a szolgáltató részére fizethető ki.

A méltányosság gyakorlásának másik fajtája, hogy a biztosított által a már kifizetett, számlával igazolt térítési díjhoz pénzbeni támogatást nyújtanak.

A gyógyszer, gyógyászati segédeszközök és szolgáltatások, ellátások méltányossági támogatásának elvei

Az OEP főigazgatója támogatást nyújthat

– a támogatással rendelhető gyógyszer, gyógyászati segédeszköz és ellátás árához,

– a támogatással nem rendelhető gyógyszerek árához,

– a gyógyászati segédeszközök árához,

– a külön jogszabályban foglaltaktól eltérő kivitelben készült gyógyászati segédeszköz árához.

A támogatással rendelhető gyógyszer, gyógyászati segédeszköz és ellátás árához azt meghaladó mértékű támogatás csak akkor adható, ha – a szociális rászorultság mellett a beteg orvosi dokumentációval bizonyítottan – kizárólag azzal az igényelt termékkel kezelhető, illetve a beteg állapota azzal az igényelt szolgáltatással, ellátással javítható.

Gyógyászati segédeszköz a jogszabályokban rögzített mértéktől eltérő gyakorisággal (többletmennyiség) csak akkor engedélyezhető, ha annak szükségességét orvosi dokumentációval alátámasztották.

Méltányossági támogatás megállapítása maximum fél évre, illetve gyógyászati segédeszköz esetén a kihordási időre, kivételesen indokolt esetben a beteg ellátásának biztonságát garantáló, határozott időre adható.

Egyedi méltányossági kérelem csak akkor bírálható el, ha a kérelem tárgya szerinti termék alkalmazásának szükségességét orvosi előírás támasztja alá. Feltétel, hogy a termék jóváhagyott alkalmazási területe (indikációja) meg kell hogy feleljen a betegre vonatkozó diagnózisnak.

A méltányossági jogkör gyakorlása nem terjed ki a szakmai szempontok szerint összeállított várólista alapján igénybe vehető ellátásokra.

A méltányosságból engedélyezhető pénzbeli ellátások és az egyszeri segély megállapításának az elvei

Az OEP főigazgatója méltányossági jogkörében a biztosított részére akkor is engedélyezheti terhességi-gyermekágyi segély és táppénz folyósítását, ha a biztosított az ahhoz szükséges biztosítási idővel nem rendelkezik. A terhességi-gyermekágyi segély méltányossági megállapításához a szociális rászorultságot kell vizsgálni.

A táppénz, gyermekápolási táppénz időtartamának meghosszabbítása iránti kérelmek kizárólag az illetékes orvos által kiadott igazolásban foglaltak alapján teljesíthetők.

Az egyszeri segély adható a biztosítottnak, ha

– a táppénzre, a terhességi-gyermekágyi segély megállapítására irányuló kérelme ugyan jogilag nem orvosolható, de szociális körülményei méltánylást érdemlőek,

– az egészségi állapotában jelentős változás, egészségromlás következett be, és szociális körülményei is indokolják,

– az orvosilag indokolt gyógyszermennyiségének költsége a társadalombiztosítási támogatás ellenére is magas, és szociális körülményei is indokolttá teszik.

A segélykérelmet benyújtó biztosított esetében vizsgálni kell, hogy a kérelmében felhozott indokai, szociális helyzete betegségével, illetve közvetlen családtagjainak betegségével összefüggésbe hozható-e.

A segélykérelmek elbírálására – a biztosított által szolgáltatott adatok alapján – évente egy alkalommal kerülhet sor, ettől eltérni csak rendkívül indokolt esetben, egyedi elbírálás alapján, az OEP főigazgatója engedélyével lehet.

Méltányosság, rászorultság

Az irányelv kimondja, hogy a méltányosság a természetbeni egészségügyi ellátások teljes körére kiterjed, ezért végső elbírálása a gyógyító-megelőző ellátás keretein belül történik.

Méltányosság csak az OEP-pel finanszírozási szerződésben álló szolgáltatók természetbeni egészségügyi ellátásaira nézve gyakorolható valós egészségügyi és valós szociális rászorultság alapján.

A kérelmező rászorultságát általában nyilatkozata alapján kell megítélni.

Az irányelv kihangsúlyozza, hogy az azonos élethelyzetben lévő kérelmezők közül az egyedülállók, az egyedül élők, a három vagy több gyermeket nevelők, valamint a nyugdíjasok részesüljenek előnyben. Rászorult az, aki önhibáján kívül átmenetileg olyan helyzetbe jutott, hogy egészségi állapota, betegsége miatt megélhetése veszélybe került, és más elérhető forrás nem áll rendelkezésére, valamint az, aki háztartásában több gyermeket nevel, és a gyermekek nevelése, gondozása, ellátása az igénylő egészségi állapotának romlása miatt átmenetileg veszélyben van

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. szeptember 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem