×

Hivatali protokoll

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. február 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 37. számában (2001. február 15.)

 

Előfordulhat, hogy egy üzleti tárgyalás sikeréhez nem elég, ha a vállalat jó termékkel, vonzó reklámmal rendelkezik. A szerződéskötés meghiúsulhat, ha a vállalkozás vezetője vagy munkatársa megsérti a hivatali protokoll szabályait. Nem véletlen, hogy a továbbképzéssel foglalkozó cégek közül egyre több veszi fel palettájára az üzleti életben használatos illemszabályok oktatását.

 

Nemcsak a magán-, az üzleti életben is vannak olyan szabályok, melyeknek betartása kötelező, s megsértésük közvetetten kárt okozhat a cégnek. Nem árt figyelni arra, hogy az európai üzleti életben idegenül hat az amerikai „lazaság" – hangsúlyozta Görög Ibolya protokollszakértő. Ez vonatkozik az öltözködésre is, gondoljunk csak arra, milyen megütközést keltene, ha egy üzleti tárgyaláson valaki farmerban, sportcipőben s egy kinyúlt pulóverben jelenne meg, miközben buzgón rágógumizna. Partnerei előtt aligha lenne hitele mondandójának, s nem valószínű, hogy üzletet kötnének vele. A tapasztalat az, hogy a magyar üzletemberek (asszonyok) többsége nem vét az öltözködési szabályok ellen, de apróbb hibák azért előfordulnak. Az öltözet megválasztásánál figyelni kell arra, hogy az illető ne a saját személyiségét akarja hangsúlyozni, az első mindig a szerep, amelyet megtestesít.

Üzleti tárgyalás

Az üzleti tárgyalásokra nemcsak szakmailag kell felkészülni, hanem figyelmet kell szentelni a partnerek fogadására, a megbeszélés helyszínének megválasztására is. Kínos lehet, ha a vendég a céghez való megérkezésekor azzal szembesül, hogy a portán nem tudnak érkezéséről, az autójának nem biztosítottak parkolóhelyet, s nincs munkatárs, aki felkísérje a cégvezetőhöz. Értelmes ember lévén természetesen meg fogja találni az igazgatói irodát, de az apróbb kellemetlenség feszültséget okozhat, ami – akár tudat alatt is – negatívan befolyásolhatja majdani döntését. Az embereket ugyanis nemcsak az értelmi, hanem az érzelmi tényezők is befolyásolják. Már a tárgyalás kezdetén oldottabb lehet a hangulat, ha az üzleti partner előre tájékoztatást kap arról, pontosan hogyan juthat el a céghez, melyik bejáraton kell bemennie, a portán egy barátságos munkatárs várja, aki elkalauzolja a titkárságra, s megmutatja, hogy a vendég hol rakhatja le a kabátját, merre találja a mosdót. Magától értetődő, hogy a vendéget nem illik megvárakoztatni, a megbeszélt időponthoz a vendéglátónak is tartania kell magát. (Természetesen ez a vendégre is vonatkozik, neki sem illik késni.) Aligha célravezető tárgyalási módszer, ha az üzleti partnert úgy igyekszünk „megpuhítani", hogy a megbeszéltnél később kezdjük el a tárgyalást. Hasznos, ha a cégnél van egy olyan helyiség, ahol a vendég várakozhat, összerendezheti gondolatait, papírjait. Ha néhány perccel előbb érkezett, a titkárnő megkínálhatja egy kávéval, üdítővel.

A vendégeket a házigazda szólítja fel, hogy üljenek le. Azt, hogy hova, melyik székre, fotelba, szintén a fogadó fél dönti el. Vagy úgy, hogy rámutat a székre, vagy a vendéget felkísérő munkatárs jelzi – a szék kihúzásával, mögé állásával –, hol kell helyet foglalnia. Az sem mindegy, hogy a tárgyalóasztalnál egymástól milyen távolságban helyezkednek el a felek. Görög Ibolya kiemelte, vigyázni kell arra, hogy a partnerek egymástól való távolsága ne haladja meg a másfél métert. Ha a tárgyalóasztalon nincs hamutartó, az egyértelmű jelzés, hogy nem illik rágyújtani. Vannak azonban olyan térségek – például Törökország, Ukrajna, Korea, Kína –, ahol még sok az erős dohányos, s ha az üzleti partner ezen országok valamelyikéből érkezik, ajánlatosabb lehetővé tenni számára a dohányzást. A tilalom ugyanis frusztrálttá teheti a partnert. A tárgyalóasztalon csak teát, kávét, ásványvizet kell elhelyezni, az alkohol tilos. Nem helyes, ha az asztalt szendvicsestálakkal bástyázzák körül, hiszen tárgyalás közben nincs lehetőség evésre, teli szájjal nem lehet tárgyalni. Nem jó módszer az sem, ha egy külön asztalon, a tárgyalótól távol szolgálnak fel frissítő italokat, hiszen a megbeszélés közben nincs lehetőség arra, hogy valaki otthagyja a tárgyalóasztalt. Ha így tenne, európai szemmel nézve negligálná az elhangzottakat.

A nyelvtudás a vállalatvezetőknél ma már alapvető követelmény, s nyilván előnyt jelent, ha közvetlenül tud kommunikálni külföldi partnerével. Ennek nem mond ellent az, hogy előfordulhat olyan helyzet, amikor indokolt a tolmács igénybevétele is. Ilyen lehet például az üzleti tárgyalás során az a pont, amikor már milliók forognak kockán, s abban a helyzetben egy-egy apróbb félreértés is végzetes lehet. Előfordulhat az is, hogy a tárgyaláson a vállalat olyan tagja is – például a jogtanácsos – részt vesz, aki nem ismeri az adott nyelvet. Abban az esetben is elengedhetetlen a tolmács részvétele. Ha alkalmazása mellett döntenek, célszerű, ha a cégvezető előre felkészíti a tolmácsot, s tájékoztatja a vállalat tevékenységéről, termékeiről.

Vendéglátás

Gyakran a cégek az üzleti tárgyalást követően megvendégelik partnereiket. Ha hat embernél többen vesznek részt az ebéden vagy vacsorán, nem tanácsos à la carte módon rendelni. Az étkezés ugyanis így nagyon elhúzódhat, célszerű menüsort összeállítani, s előtte illik tudakozódni, hogy a vendégnek milyen különleges étkezési szokásai vannak, esetleg vegetáriánus, vagy betegség miatt egyes ételeket nem fogyaszthat. Ha nem jelezte előre a kívánságát, nem illik fanyalogni, s külön kérésekkel előállni.

Előfordulhat, hogy állófogadáson látják vendégül a partnereket, ez esetben ügyelni kell arra, hogy csak olyan fogásokat szolgáljanak fel, amelyeket kézben tartott tányéron, villával meg lehet enni. Nem ritka, hogy a vendégeket megajándékozzák, azt mindenesetre nem az ebéd- vagy vacsoraasztalnál kell megtenni. Legjobb megoldás, ha az ajándékot az üzleti partner szállodájába küldetik, vagy a tárgyalás végén az asztal mellett átadják. Ha mégis személyesen adják át, ügyelni kell néhány részletre. Virágot például nem illik csomagoltan – még celofánban sem – átadni, italt viszont díszdobozban kell átnyújtani. Görög Ibolya hangsúlyozta, az ajándék megválasztásánál törekedni kell arra, hogy annak lehetőleg magyaros jellege legyen.

Felkészülés az értekezletre

A jó vállalati légkör kialakításához hozzájárulhat az is, ha a munkahelyeken a cég vezetői, munkatársai is betartják a kulturált viselkedés szabályait. A cégvezetőnek illik előre köszönnie, ha belép a munkahelyére, az azonban nem kötelező, hogy mindenkihez odalépjen, s egyenként elbeszélgessen a munkatársakkal magánéletbeli problémáikról. Magyarországon a munkahelyeken az azonos neműek között elterjedt szokás a tegezés. Általános gyakorlat, hogy a munkahelyeken a női beosztottak a főnököket „osztályvezető úr, igazgató úr" megjelöléssel illetik, ugyanakkor őket „kedves Klárikámnak" szólítják, még akkor is, ha mondjuk jogtanácsos az illető hölgy. Ezt el lehet fogadni, a magyar hagyományok ugyanis erősek.

Minden munkahelyen tartanak értekezleteket, a hatékonyság érdekében nem árt e témakörben is néhány apróságnak tűnő, de nem lényegtelen dologra felhívni a figyelmet. Ügyelni kell az időpont megválasztására, ha elkerülhető, késő délután nem célszerű elkezdeni egy megbeszélést. Ilyenkor ugyanis már fáradtabbak a munkatársak, könnyebben elkalandozik a figyelmük, készülnek a hazatérésre. Az értekezlet időpontját a résztvevőkkel jó előre közölni kell, s jó, ha a résztvevők előre ismerik a napirendet, s kézhez kapják a szükséges anyagokat is. Ezzel sok időt lehet nyerni, hiszen nem kell újra felolvasni, elég hivatkozni rá.

Ügyelni kell arra, hogy a kezdés ne csússzon, s nem illik senkinek sem késve érkeznie, hiszen azzal is zavarja az eredményes munkát. Az összejövetel legelején érdemes tudatni, hogy meddig tart az értekezlet, s mikor lesz szünet. Ha hosszabb értekezletről van szó, 45 perc után szünetet kell tartani. A szünetet valóban a pihenésre kell felhasználni, nem helyes, ha olyankor az értekezleten elkezdett téma tárgyalását folytatják a munkatársak. Az értekezleten részt vevők mobiltelefonjukat ne vigyék magukkal, illetve kapcsolják ki.

Előfordulhat, hogy az értekezleten ülőnek üzenetet kell átadni. Ha a titkárnő ezt észrevétlenül teszi – a terembe belépve nem létesít szemkontaktust a bent ülőkkel –, nem zavarja meg a tanácskozást. Az idő pénz – tartja a mondás, ezért az értekezletet vezetőnek, a hozzászólóknak is lényegre törően kell megszerkeszteniük mondanivalójukat, hogy terjengős előadásukkal ne rabolják egymás idejét.

A legtöbb cégnek fontos a nyilvánosság, s nem mindegy, hogy milyen kapcsolatot építenek ki a médiával. Nagyobb vállalatoknál van kommunikációs osztály, melynek feladata a sajtóval való kapcsolattartás. Ha a vállalkozásnál nincsenek erre szakosodott munkatársak, akkor alkalomadtán – például sajtótájékoztató megszervezése előtt – érdemes erre specializálódott pr-cég munkáját igénybe venni. A téma jellegétől függően kell kiválasztani a meghívottakat. Szűk körben, néhány újságíró részvételével szokás sajtóbeszélgetést tartani. Több a meghívott az úgynevezett sajtókonferenciákon, itt is ügyelni kell azonban arra, hogy a cégvezető tömören, lényegre törően fogalmazza meg mondanivalóját – gondolván arra, hogy az újságíróknak is drága az idejük –, s legyen elegendő idő az újságírói kérdések megválaszolására is. A téma jellege határozhatja meg, hogy mely lapok képviselőit hívják meg a tájékoztatóra.

A Nemzeti alaptantervben (NAT) ugyan szerepel az illem oktatása is, de a gyakorlat az, hogy az általános és középiskolákban keveset foglalkoznak ezzel. A felsőfokú intézmények közül kevés tananyagában szerepel a protokoll. Ugyanakkor egyre több cég érzi úgy, hogy szüksége lenne efféle ismeretekre. Az üzleti vagy hivatali protokoll alkalmazása ugyanis jelentősen befolyásolhatja a vállalat piaci jelenlétét, versenyképességét. Természetesen elképzelhető, hogy a cég nagyságrendje nem indokolja külön ügyintéző alkalmazását, de ebben az esetben is célszerű, ha a vállalaton belül legalább egy személy munkaköréhez hozzátartozik ez a feladatkör.

A protokoll oktatása

Nem véletlen, hogy a továbbképzéssel foglalkozó cégek közül egyre több veszi fel palettájára a protokoll-ügyintézői képzést. Mint Szabó Andrea, a Trainex Kft. munkatársa elmondta, e témakörben a háromnapos tréningek a leggyakoribbak. A felmérések szerint a résztvevők negyven százaléka vezető beosztásban dolgozik cégénél, de van olyan vállalat, amelyik inkább valamelyik munkatársát – gyakran a titkárnőt – küldi el a tanfolyamra. A jelentkező cégek zöme kis- és középvállalkozás, a tapasztalatok szerint az önkormányzatok munkatársai is gyakran megfordulnak a tanfolyamokon.

A résztvevők áttekintést kapnak nemcsak a hazai, de a nemzetközi üzleti élet protokolláris szokásairól is. Első nap a viselkedéskultúra, a testbeszéd jelentősége, a társadalmi érintkezés szabályai kerülnek terítékre. Tegezés, magázás, köszönés, kézfogás, kézcsók, mikor kell/lehet állni, ülni, előreengedni, dohányozni. Tájékoztatást kapnak a hivatali protokoll elemeiről, a telefonálásról, a névjegy, az ajándék, a nemzeti jelképek szerepéről, használatáról, az öltözködési előírásokról, az utazás illemtanáról. A második napon az úgynevezett cégen belüli ceremóniák – aláírás, sajtókonferencia, kitüntetés átadása, megnyitó, avatás – kerülnek terítékre. Szó esik a hivatalos társas összejövetelek szervezéséről, a fogadások típusairól, a díszétkezésről, a terítékről, étel- és italsorról. Hogy mit s milyen mélységig sajátítanak el a hallgatók, az nagyban függ az előadó személyiségétől és szakmai felkészültségétől is.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. február 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem