×

Konjunktúrakörkép

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. január 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 36. számában (2001. január 15.)

 

Az idén gyorsul a gazdasági növekedés, a bruttó hazai termék – 2000-hez képest – 5-6 százalékkal növekszik, aminek köszönhetően javul a foglalkoztatási helyzet, és a reáljövedelmek is emelkednek. Mindennek nyomán tovább bővül a lakosság fogyasztása, ami a kereskedelemre és a honi termelésre is kedvezően hat vissza – összességében ez a kép rajzolódik ki a kormány és a konjunktúrakutató intézetek előrejelzéseiből. Az infláció terén azonban eltérnek a vélemények: a kormány 5-7 százalékos előirányzatát irreálisnak tartják a kutatók, akik a fogyasztói árak 7,5-8 százalékos emelkedését jósolják.

 

A 2001. évi gazdasági növekedés mértékét hasonló módon ítélik meg a kormány és a gazdaságkutató intézetek szakemberei: előbbiek 5-6 százalékosra jelzik a bruttó hazai termék (GDP) növekedését, az intézetek jóslatai pedig az 5-5,5 százalékos sávon belül mozognak.

Bővülő belföldi kereslet

Míg a Központi Statisztikai Hivatal Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézete (Ecostat) szerint a gazdasági növekedés tavalyi üteme alapvetően folytatódik, addig a Kopint-Datorg Konjunktúra-, Piackutató és Számítástechnikai Rt. (Kopint-Datorg) azt is megállapítja, hogy a növekedés húzóereje immár nem egyértelműen az import, hanem egyre inkább a belföldi kereslet lesz; ennek egyébként valamennyi tényezője a múlt évinél gyorsabban bővül. A Pénzügykutató Rt. nyugtázza, hogy a számunkra releváns külgazdasági feltételek a tavalyinál is kedvezőbben alakulnak. A GKI Gazdaságkutató Rt. (GKI) szakemberei hozzáteszik, hogy a számunkra kulcsfontosságú Európai Unió hamarosan túljuthat mostani konjunktúra-csúcspontján, ennek nyomán az eurórégió növekedési üteme valamelyest mérséklődik, importdinamikája viszont érezhetően lassul majd, ami növekedésünkre is kihat. Hasonló megállapításra jutott a Budapest Bank Rt. elemző csoportja is, amely, a GKI-hoz hasonlóan, viszonylag szerény, 5 százalékos GDP-növekményt prognosztizál.

A kutatók általában – az export és a belföldi kereslet bővülése nyomán – az ipari termelés 12-15 százalékos emelkedését valószínűsítik, kivéve a GKI-t, amely az említett okok miatt, a korábbi 12 helyett ma már inkább 10 százalékos termelésbővüléssel számol. A legmagasabb, 15 százalékos értéket megadó Kopint-Datorg a kedvező kül- és belgazdasági klíma mellett a Széchenyi terv által is alátámasztott gazdaságfejlesztési programok, beruházások katalizátor hatását is figyelembe vette.

A kormány és a konjunktúrakutatók előrejelzése 2001-re
  Kormány GKI Rt. Kopint-Datorg Rt. Pénzügykutató Rt. Ecostat Intézet Budapest Bank Rt.
GDP-term. (%)* 5-6 5 5,3 5,4 5-5,5 5
Ebből: ipar (%)* 10 15 14-15 12-14
Export (%)* 10-12 13 12,8 14 14-15 15
Import (%)* 10-12 15 12,8 13,8 13-14 15
Lakossági fogy. (%)* 3,5-4 5 4,5 4,6 4-4,5 3,5
Közösségi fogy. (%)* 0-1 2,6 2 3-4
Beruházás (%)* 10-12 11 8,0 9 5-7 9,0
Infláció (%)* 5-7 8,5 8,0 7,5-8 8-8,5 8,5
GDP belföldi felh. (%)* 5-6 6 5,4 5,5 5-6
Lakossági megtakarítás (milliárd Ft) 710-730 610 750-800
Külker. áruforgalom (milliárd euró) 3,4-3,7 4 4,2 3,8 3,2 4,3
Folyó fizetési mérleg (milliárd euró) 2,1-2,3 2,5 2,4 2,4 2-2,5 2,5
Közvetlen külföldi tőkebeáramlás (milliárd euró)** 1,4-1,6 kb. 1,5 1,7 2-2,2
Regisztrált munkanélküliek száma (ezer fő) 350 6,2*** 6,2*** 6 alatt*** 355
* Változás az előző évhez képest.
** Tulajdonosi hitelek nélkül.
*** Ráta.
**** A dollárban számolt növekedés mértéke.
– Nincs adat.

Többesélyes infláció

A konjunktúrakutatók a munkanélküliség egészen enyhe mérséklődését jelzik: az erre vonatkozó prognózisok 2001-re 350-370 ezer fős munkanélküliséget valószínűsítenek, amely a gazdaság élénkülésével tovább mérséklődhet. A GKI szerint az év végén 350 ezer lesz az állástalanok száma. Az év folyamán további egy százalékkal emelkedik a foglalkoztatás: ennél többet a gazdasági növekedés tartósan magas üteme sem valószínűsít, mert a dinamikus fejlődés hajtóerejét a magas termelékenységgel működő, viszonylag kevés munkaerőt felszívó, döntően külföldi érdekeltségű cégek adják. A Kopint-Datorg is határozottan rámutat a munkanélküliség földrajzi régiónkénti és gazdasági ágankénti strukturális különbségeinek problémáira. A Budapest Bank közgazdászai úgy vélik, hogy a munkanélküliség csökkenésében az 1999-es stagnálás egyszeri „kilengésnek" számít, és az év végére a regisztrált munkanélküliek számát mintegy 355 ezer főre teszik. Az Ecostat szintén a foglalkoztatottak számának további növekedésével számol, melynek üteme a 2000. évi bővülés ütemét biztosan eléri. Az intézet prognózisa szerint a foglalkoztatottsági helyzet érzékelhetően javulni fog, miáltal a munkanélküliségi ráta 6,3 százalékról 6 százalék alá csökkenhet.

Az elemzők közötti legélesebb véleménykülönbséget az infláció váltotta ki, melynek értékét a kormány 2001-re változatlanul 5-7 százalékosra teszi, és ezzel még csak nem is érintkeznek a kutatók jóslatai, melyek a 7,5-8,5 százalékos sávban mozognak. Ezt a Pénzügykutató Rt. az idei évről áthúzódó árhatás mellett a – költségvetési törvény által elősegítendő – nagyobb jövedelemkiáramlással magyarázza. A GKI 8,5 százalékos adatának ismertetésekor hangsúlyozta, hogy bár az idén minden bizonnyal tovább mérséklődik majd az infláció, ám ez a folyamat magas árszintről indult – a maginfláció csökkenése is megtört –, s bár az olajár-emelkedés várhatóan csillapodik, ám az élelmiszerárak emelkedése valószínűleg jövőre is folytatódni fog. A Kopint-Datorg – az Ecostatéval megegyező – 8 százalékos inflációs jóslatát azon feltételezésre alapozza, hogy az úgynevezett importált infláció enyhülni fog. A Budapest Bank a dezinfláció felgyorsulására számít, 2 százalékpontos csökkenéssel: rámutatva az „inflációs pesszimizmus" alaptalanságára s egyben a folyamatot veszélyeztető elemekre.

Emelkedik a reálkereset

A reáljövedelmek terén a kormány – részben az ilyen irányú intézkedéseinek köszönhetően – 4-4,5 százalékos emelkedést tervezett a költségvetés elkészítésekor, ami csaknem kétszerese az elmúlt évi 2-2,5 százalékos emelkedésnek. A Budapest Bank szintén a reáljövedelmek növekedésének gyorsulására számít, ám ez „csak" 3-3,5 százalékos növekményt jelentene. A versenyszférában a vártnál magasabb 2000-es infláció okozhat nagyobb bérnövelési nyomást. A GKI előrejelzése értelmében 14-14,5 százalékkal emelkednek a bruttó keresetek, amely a versenyszférában 4 százalék feletti, a költségvetési szférában 4,6 százalékos – átlagosan pedig 4,4 százalékos – reálkereset-emelkedést okoz. A Kopint-Datorg hasonló, 4,5 százalékos reáljövedelem-növekedési prognózisának publikálásakor megjegyzi: elképzelhető, hogy a minimálbér-emeléssel járó kötelezettségek teljesítése a versenyszféra egyes vállalkozásainál a szándékoltnál szerényebb mértékű béremeléshez vezethet.

A lakossági fogyasztás kormányprognózisban foglalt 3,5-4 százalékos emelkedésénél valamelyest nagyobb értékeket várnak a konjunktúrakutatók. A legnagyobb, 5 százalékos fogyasztásnövekedéssel számoló GKI a jelekből az eddigi óvatos gazdaságpolitika fellazulására következtet a választások közeledtével, felhívja a figyelmet az „osztogatás" túlfűtöttséghez vezető mellékhatásaira. Több intézet is rámutat, hogy a támogatott lakásberuházások is fokozzák a vásárlásokat.

A kormánynak a háztartások megtakarításaira vonatkozó 700-730 milliárd forintos előrejelzése középértéknek számít. Abban is egyetértenek általában a szakemberek, hogy a lakossági megtakarítások egyéb megtakarítási formák felé tolódnak el. A reálkamatok az idei mélypontról felfelé mozdulnak – állapítja meg több intézet is.

Mérsékelt beruházások

A beruházások tekintetében a kormány kedvező előrejelzésével csak a GKI 11 százalékos adata cseng össze, amely az állami és az önkormányzati infrastrukturális beruházások kedvező hatásával támasztja alá optimizmusát. A Pénzügykutató azt is megemlíti, hogy az önkormányzatok anyagi helyzete a korábbiaknál kedvezőbben alakul, sőt a gázközművagyon rendkívüli bevételként jelenik meg e szektorban. A legpesszimistább, 5-7 százalékos beruházásbővüléssel számoló Ecostat úgy ítéli meg, hogy a külföldi működő tőke jelentős növekedésére nincs kilátás, és a kezdeti időszakban a Széchenyi terv programjai sem növelik jelentősen a beruházásokat. Az egyes gazdasági ágak beruházásai eltérő tendenciát mutatnak.

A kormány az export és az import esetében egyaránt 10-12 százalékos bővülést valószínűsít 2001-ben – s ezzel a kivitel terén valamennyi előrejelzés készítőjénél óvatosabb –, a behozatal terén viszont az összes intézetnél derűlátóbb. Utóbbiak ugyanis kivétel nélkül 12 százalék fölötti külkereskedelmi indexszámokat rögzítettek, megemlítve a folytatódó növekedés, valamint a beruházásélénkítés importnövelő, illetve az EU mérséklődő felvevőképességének az exportnövekményt tompító hatását. Ennek következtében a külkereskedelmi áruforgalom mérlege vélhetően romlani fog; a viszonylag kicsi, 3,2 milliárd eurós deficitet jelző Ecostat például felhívja a figyelmet, hogy mivel a vámterületi gazdaság 6 milliárd dolláros hiányát már nem ellensúlyozza a vámszabad területek expanziója, a külkereskedelmi hiány finanszírozásával gondok lehetnek. (Az idén a kormányzat és a kutatóintézetek egységesen áttértek az euró használatára a külgazdasági mutatók megjelenítésében.)

Visszafogott tőkepiac

A legnagyobb, 4,3 milliárd euró külkereskedelmi hiányt jelző Budapest Bank rámutat: a szolgáltatásokon belül az idegenforgalmi szufficit további növekedése valószínűsíthető, s bár az áruforgalmi hiány a folyó fizetési mérleget is növeli – 2,5 milliárd euróra –, ez gazdaságunk finanszírozhatósága szempontjából nem jelent gondot. A Kopint-Datorg – részben külföldi elemzőkre hivatkozva – ha nem is rövid távon, de csökkenő olajárakkal és erősödő euró/dollár árfolyammal számol, miáltal „csak" kismértékben romlik a kereskedelmi mérleg: 4,2 milliárd euró deficitet halmozva fel. A folyó fizetési mérleg 2,4 miliárd euróra prognosztizált hiányát pedig kezelhetőnek ítéli az intézet. A GKI – amely 4 milliárd eurós kereskedelmi és 2,5 milliárdos folyó fizetésimérleg-hiánnyal számol – kiemeli az idegenforgalmi aktívum egyensúlyjavító hatását.

A GKI, amely szerint a tőkepiacon tartós és számottevő élénkülés nem valószínű, 1,5 milliárd euró külföldi működőtőke-beáramlást valószínűsít: módosítva az őszi prognózisában szereplő 1,7 milliárd eurós értéket. A Kopint-Datorg, figyelembe véve a külföldi befektetések élénkülését, 1,7 milliárd euró tőkebeáramlást jelez (a privatizációs bevételek és tulajdonosi hitelek nélkül). Az e tekintetben – is – legoptimistább Ecostat egyben felhívja a figyelmet, hogy a külföldi tőke mozgékonysága és a kereskedelmi mérleg egyidejű passzívuma folyamatos egyensúlyi veszélyt jelenthet. A kormány 1,4-1,6 milliárd eurós előrejelzése viszonylag szerénynek tekinthető.

Mit prognosztizáltak a kormány és a konjunktúrakutatók, és mit mutatnak az eddigi adatok a 2000. évvel kapcsolatban?
  Kormány GKI Rt. Kopint-Datorg Rt. Pénzügykutató Rt. Ecostat Intézet Budapest  Bank Rt. Növekedéskutató Intézet Előzetes adatok (2000. dec.)

GDP-term. (%)*

4-5

4,4

4-4,5

3,6-3,8

4-4,5

4,5

4-4,5

5,7

Ebből: ipar (%)*

9,0

9,0

10

kb. 20

Export (%)*

9-11

14-16

12

9,0

10-12

13-14

16

13,1***

Import (%)*

9-11

13-15

11

9,0

11-13

12,5-13,5

14

15,1***

Lakossági fogy. (%)*

3-3,5

3,0

3-3,5

3-3,2

4-4,5

2-2,5

2,0

3,8

Közösségi fogy. (%)*

–2...0

0 (stagnál)

3,0

1,0

Beruházás (%)*

8-10

9,0

7,5

7-8

10-11

8-9

10

6,1

Infláció (%)*

6-7

9,0

8,0

8-8,5

7-8

9,2

8-9

10,3

GDP belföldi felh. (%)*

4-5

4,0

4,0

3,8-4

5-6

Lakossági megtakarítás (milliárd Ft)

800-900

kb. 800

Regisztrált munkanélküliek száma (ezer fő)

380

9-9,5***

370

370

8***

6,3

* Változás az előző évhez képest.
** Tulajdonosi hitelek nélkül.
*** Ráta.
**** A dollárban számolt növekedés mértéke.
– Nincs adat.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. január 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8994 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8994 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5340 olvasói kérdésre 5340 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8994 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8994 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

18 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5340 olvasói kérdéssel.

Vezetői megbízás – „osztja” a jogviszony sorsát

Ha a határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony megszűnik, a vezetői megbízás is megszűnik a határozott idejű vezetői megbízás lejárta előtt. Ilyenkor a fennmaradó időre...

Tovább a teljes cikkhez

Két e-mail – egy munkaszerződés

Mi a munkajogi megítélése annak, ha a munkáltató elektronikus levélben közli a munkavállalóval a leendő munkakörét és alapbérét, majd pedig erre válaszul a munkavállaló –...

Tovább a teljes cikkhez

Elektronikus aláírás – ha csak az iskolának biztosított

A Púétv. szerint a 20. § (5) bekezdése szerinti iratokat elektronikusan, elektronikus aláírással kell kiadmányozni. A munkáltatói egyoldalú jognyilatkozatok esetében egyértelmű a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaszerződés és módosításai – egységes szerkezetben

Egy gazdasági társaság jelentős emberi erőforrást alkalmaz a tevékenységébe tartozó feladatok ellátásához. Ennek során az átlagosnál magasabb a fluktuáció, és a foglalkoztatási...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő meghosszabbítása hat hónapig

Cégünknél kollektív szerződés van hatályban, amiben a próbaidő hossza is szabályozva van. Az Mt. 50. §-ának (4) pontja alapján a kollektív szerződésben kikötött próbaidő hossza...

Tovább a teljes cikkhez

Aljegyzői poszt betöltése – hivatalon belülről

Közös önkormányzati hivatal aljegyzője nyugdíjba megy. Kötelező-e pályázatot kiírni az aljegyzői tisztség betöltésére akkor is, ha dolgozik a hivatalnál az előírt képesítési...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony-létesítés – felmentési idő alatt

Közalkalmazottunk jogviszonya átszervezés miatt 2025. szeptember 2. napján felmentéssel megszűnik. A felmentési idő letelte után öthavi távolléti díjának megfelelő...

Tovább a teljes cikkhez

Másik munkaviszony létesítése gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e bejelenteni a gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon tartózkodó édesanya, ha a szabadsága alatt más munkáltatónál helyezkedik el, ha a...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógus további jogviszony-létesítése gyermekgondozási szabadsága alatt

Önkormányzati fenntartású óvodában heti 40 órás munkaidőben, határozatlan idejű köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban álló, gyermekgondozási díjban részesülő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaszerződés és módosításai – egységes szerkezetben

Egy gazdasági társaság jelentős emberi erőforrást alkalmaz a tevékenységébe tartozó feladatok ellátásához. Ennek során az átlagosnál magasabb a fluktuáció, és a foglalkoztatási...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő meghosszabbítása hat hónapig

Cégünknél kollektív szerződés van hatályban, amiben a próbaidő hossza is szabályozva van. Az Mt. 50. §-ának (4) pontja alapján a kollektív szerződésben kikötött próbaidő hossza...

Tovább a teljes cikkhez

Aljegyzői poszt betöltése – hivatalon belülről

Közös önkormányzati hivatal aljegyzője nyugdíjba megy. Kötelező-e pályázatot kiírni az aljegyzői tisztség betöltésére akkor is, ha dolgozik a hivatalnál az előírt képesítési...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony-létesítés – felmentési idő alatt

Közalkalmazottunk jogviszonya átszervezés miatt 2025. szeptember 2. napján felmentéssel megszűnik. A felmentési idő letelte után öthavi távolléti díjának megfelelő...

Tovább a teljes cikkhez

Másik munkaviszony létesítése gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e bejelenteni a gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon tartózkodó édesanya, ha a szabadsága alatt más munkáltatónál helyezkedik el, ha a...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógus további jogviszony-létesítése gyermekgondozási szabadsága alatt

Önkormányzati fenntartású óvodában heti 40 órás munkaidőben, határozatlan idejű köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban álló, gyermekgondozási díjban részesülő...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógus és iskolájának érdekellentéte a gyermekgondozási szabadság után

A Púétv. hatálya alá tartozó, gyermekgondozási szabadságról visszatérő édesanyák újbóli munkába állását gyakran megtagadja a munkáltató, arra hivatkozva, hogy nem fér bele a...

Tovább a teljes cikkhez

Gyermekgondozási szabadság után – felmondás vagy „maradás”

Gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságról visszatérni szándékozó édesanyát a munkáltató nem akarja visszavenni arra hivatkozva, hogy a pozíció...

Tovább a teljes cikkhez

Indokolás – a világosság követelménye

Megfelel-e a világosság követelményének a közalkalmazott rendkívüli lemondásának indokolása, amely csak annyit tartalmaz (összefoglalóan), hogy a munkáltató megsértette a...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5340 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 277-ik lapszám, amely az 5340-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

A költségvetési intézmények gazdálkodásának aktuális problémái, szabályai Megnézem

Számviteli problémák az intézményi gyakorlatban Megnézem

Szja és juttatások problémái Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem