A legnagyobb 500 magyarországi vállalat gazdasági felső- és középvezetőinek a körében felmérést készített a Compaq Computer Magyarország Kft. és a Taylor Nelson Sofres Modus Kft. A kutatás során kíváncsiak voltak az informatika és az informatikai stratégia vállalaton belüli szerepére, illetve arra, hogy mennyire vannak a cégek felkészülve az internet fogadására.
A cégek vezetői fontos területként kezelik az informatikát, és gazdaságossági, hatékonysági szempontokat is figyelembe véve jövedelmező befektetésnek tartják a korszerű informatikai rendszerek, megoldások kialakítását, fejlesztését.
Az informatika vállalaton belüli szerepére vonatkozó válaszok egyértelműen azt jelzik, hogy a nagyvállalatok gazdasági vezetői pozitívan ítélik meg az informatikai beruházásokat, szinte mindannyian egyetértenek azzal a kijelentéssel, hogy a fejlett IT-háttér feltétlen versenyelőnyt jelent, illetve növeli a vállalatuk működésének hatékonyságát. Figyelemre méltó, hogy a vezetők csak csekély mértékben azonosultak "az informatika nem több, mint kiszolgálóeszköz" állítással, és az informatikai beruházások meg nem térülésének gondolatát tulajdonképpen egyértelműen elvetették. Az informatikával kapcsolatban meghatározó az az érzés, hogy a fejlesztéseket a technológiai fejlődés kényszeríti ki, és az informatika meghatározza az ügyfelekkel és beszállítókkal folytatott kapcsolatokat. Ez utóbbi hangsúlyosan vallott vezetői vélemény jól mutatja, hogy az informatika tényleg a vállalat hatékony működését, versenyképességét és üzleti eredményeit alapvetően befolyásoló tényező, és a technológiai újítások innovatív alkalmazása az üzleti kapcsolatokban döntő jelentőségű sikertényező.
A következő három évben a vállalatok előtt álló legfontosabb feladatok tekintetében a gazdasági vezetők három területet emeltek ki: a hatékonyabb vezetői döntéshozatalt, a hatékonyabb értékesítési és marketingmunkát, illetve a vállalaton belüli kommunikációs folyamatok javítását. Ez utóbbi feladat prioritásának megítélése különbözik egy kicsit a vállalati méret szerint, hiszen a TOP200 cégek átlagosan fontosabbnak tartják a vállalaton belüli kommunikáció fejlesztését, mint a hozzájuk képest kisebb vállalkozások.
Változó annak megítélése, hogy az internettechnológia mikor és milyen mértékű üzleti lehetőséget jelent a vezető magyar vállalatok számára. A válaszolók 18 százaléka szerint az internettechnológia már ma is nagy üzleti lehetőséget jelent vállalatuk számára, azonban a többség (53 százalék) véleménye alapján ez csak az elkövetkező 2-3 évben válik azzá. A megkérdezettek 26 százaléka vélte úgy, hogy az internet talán hosszabb távon komoly üzleti potenciál lehet, s csupán 3 százalék nyilatkozott úgy, hogy ez semmilyen lehetőséget nem teremt a számára.
2000-ben a nagyvállalatok IT-ráfordításaik reálértékének enyhe növekedésével számolnak, a cégek 24 százalékánál fog az inflációnál nagyobb mértékben növekedni az IT-költségvetés, 31 százaléknál pedig az inflációval megegyező mértékben. A vállalati vezetők csupán 26 százaléka mondta, hogy az informatikai büdzsé ugyanakkora marad, mint az előző évben, s 13 százalék jelzett kisebb csökkenést.