×

Jogszabályfigyelő

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. április 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 27. számában (2000. április 15.)

 

Összeállításunkban azokat, a lapzártát megelőző hónapban megjelent jogszabályokat ismertetjük, amelyek számot tarthatnak a munkaadók érdeklődésére.

 

Számítógépes számlák

Mivel az adózóknak a számítógépes számlák előállítására vonatkozó programok feltelepítése, kifejlesztése még sok gondot okoz, a számítógépes számlákra vonatkozó rendelkezéseket nem 2000. január 1-jétől kell alkalmazni. Az alaki hibás, tartalmilag rontott, megsemmisült, illetve elveszett számla újranyomtatását kizáró programmódosításra, valamint a példánysorszámozásra és a példányszám feltüntetésére vonatkozó rendelkezések csupán 2000. május 1-jétől lépnek hatályba.

[8/2000. (II. 16.) PM rendelet a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet módosításáról szóló 34/1999. (XII. 26.) PM rendelet módosításáról]

Helyszíni bírság

Az új szabálysértési törvény (1999. évi LXIX. törvény) 2000. március 1-jén lépett hatályba. A törvénnyel egyidejűleg megváltoztak a helyszíni bírság kiszabására vonatkozó szabályok is, amelyek a rendőrség, a határőrség, a vám- és pénzügyőrség, a hivatásos tűzoltóság, a helyi önkormányzat képviselő-testülete hivatalának erre felhatalmazott ügyintézője, a természetvédelmi őr, az önkormányzati természetvédelmi őr, a természetvédelmi hatóság részéről eljáró és erre felhatalmazott személy, a közterület-felügyelő, a növény-egészségügyi és talajvédelmi állomás és az állat-egészségügyi és élelmiszer-ellenőrző állomás, valamint a hatósági minőség-ellenőrző szervezetek erre feljogosított dolgozója, továbbá a közlekedési felügyelet ellenőrének helyszíni bírságolási eljárására terjednek ki.

Ha jogszabály helyszíni bírság kiszabását teszi lehetővé és a hatóság tagja a helyszíni bírság kiszabása mellett dönt, ezt közli az elkövetővel, és egyben tájékoztatja a jogkövetkezményekről. Ha az elkövető tudomásul veszi a helyszíni bírságolás tényét és a helyszíni bírságolás összegét, a hatóság tagja kiszabja a helyszíni bírságot. A helyszíni bírság tudomásulvétele esetén a hatóság tagja tájékoztatja az elkövetőt a pénzbírság végrehajtására vonatkozó törvényi rendelkezésekről. Ha az elkövető a helyszíni bírságolás tényét nem veszi tudomásul, vagy vitatja a helyszíni bírság összegét, a hatóság tagja befejezi a helyszíni bírságolást, és közli az elkövetővel, hogy feljelentést tesz.

A hatóság tagja a helyszíni bírságoláshoz csak a rendelet mellékletében meghatározott nyomtatványt használhatja. A nyomtatvány, illetve a pénz befizetésére szolgáló postai utalvány sorszámmal ellátott, szigorú számadású okirat. A nyomtatványt a helyszínen 3 példányban kell kitölteni. A nyomtatvány kitöltése előtt a személyazonosító igazolványból, illetőleg a személyazonosság igazolására szolgáló más okmányból meg kell állapítani az elkövető személyi adatait, majd a nyomtatvány egyik másolati példányát a készpénz-átutalási megbízással együtt az elkövetőnek kell átadni. Az átadott postautalvány tartalmazza az elismervény sorszámát, a helyszíni bírság befizetését nyilvántartó szerv megnevezését, számlaszámát és a kiszabott helyszíni bírság összegét.

Ha a helyszíni bírság összege nem érkezik meg a befizetésre biztosított 30 napos határidő elteltétől számított 15 napon belül, a nyilvántartó szervnek a nyomtatványt a szabálysértést elkövető lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti jegyzőhöz kell megküldenie, aki intézkedik a végrehajtásról.

A gépjárművezető távollétében kiszabott helyszíni bírság esetén az üzemben tartó címét a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell megállapítani, és a postautalványt – a befizetés elmulasztásának jogkövetkezményét tartalmazó tájékoztatással – a gépjármű üzemben tartója címére kell megküldeni.

[10/2000. (II. 23.) BM rendelet a helyszíni bírságolás részletes szabályairól]

Rendbírság

Megváltozott a rendbírságról szóló 3/1996. (IV. 5.) MüM rendelet. Ezentúl a megyei (fővárosi) munkaügyi központ központi szervezeti egysége rendbírság fizetésére kötelezi azt a munkaadót is, aki nem vagy nem a meghatározott időpontban, továbbá hiányos vagy valótlan adattartalommal tett eleget a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény 94/A §-ában, a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény 17/B §-ában, valamint a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 38. §-ában előírtaknak megfelelően a csoportos létszámcsökkentéssel kapcsolatban, a munkaügyi központ részére történő tájékoztatási kötelezettségének.

Rendbírságra kötelezhető az a magán-munkaközvetítő tevékenységet folytató jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, egyéni vállalkozó is, aki elmulasztotta a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény (Flt.) 6. §-ának (1) bekezdésében előírt nyilvántartásba vételi kötelezettségét, illetve aki nem vagy nem az előírt módon, továbbá hiányos vagy valótlan adattartalommal tett eleget a magán-munkaközvetítői tevékenységről szóló 274/1997. (XII. 22.) Korm. rendeletben meghatározott bejelentési, nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettségének.

[a rendbírságról szóló 3/1996. (IV. 5.) MüM rendelet módosításáról szóló 3/2000. (III. 3.) SZCSM rendelet]

Ajánlás az átlagkeresetek növekedésére

Az Országos Munkaügyi Tanács (OMT) munkaadói és munkavállalói oldala megállapodott abban, hogy a 2000. évre 8,5-11 százalékos átlagkereset-növekedési mértéket ajánl a versenyszférában. Az OMT mindkét oldala ugyanakkor felhívja a következőkre tagszervezeteiket:

  • A 2000. évi keresetek meghatározásakor fordítsanak kiemelt figyelmet az átlag alatti keresetek növelésére.
  • A természetbeni és egyéb juttatások (pl. étkezési hozzájárulás, önsegélyező biztosítások, üdülési támogatás) kedvezményes adózási feltételeivel a vállalkozások lehetőségeik szerint éljenek.
  • Lehetőség szerint mindenütt szülessen középszintű (szakmai, ágazati, területi) kollektív szerződés. Segítsék, ösztönözzék a munkahelyi kollektív szerződések megkötését is. A középszintű, illetve munkahelyi kollektív szerződésekben, bérmegállapodásokban juttassák érvényre az adott terület speciális körülményeit, teljesítménnyel megalapozott feltételeit.
  • A keresetek emelésére csak teljesítménnyel megalapozott mértékben kerüljön sor.
  • A keresetnövelés mértékének meghatározásakor tekintettel kell lenni a tevékenység jövedelmezőségének, piaci feltételeinek alakulására.
  • A konkrét vállalati bérmegállapodások vegyék figyelembe a cég foglalkoztatási, fejlesztési szempontjait is.

(OMT-tájékoztató az Országos Munkaügyi Tanács munkaadói és munkavállalói oldalának a versenyszféra 2000. évi átlagkereset-növekedésére vonatkozó megállapodásáról)

Szabálysértések

Még alig lépett hatályba, de már módosították az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. (XII. 28.) Korm. rendeletet.

A rendelet értelmében az az üzemben tartó, akinek gépjárműve érvényes kötelező felelősségbiztosítás nélkül vesz részt a közúti forgalomban, százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható, illetve a rendőrség, valamint határátkelőhelyen a határőrség helyszíni bírságot szabhat ki vele szemben.

Az a gépjárművezető, aki úthasználati díj megfizetése ellenében igénybe vehető autópályán úgy közlekedik, hogy a díj megfizetését elmulasztotta, százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

A pénzbírság kiszabása mellett vagy önálló intézkedésként alkalmazott járművezetéstől eltiltásról szóló határozatban meg kell jelölni az eltiltás időtartama mellett azt a járműfajtát, illetve járműkategóriát, amelyre az eltiltás vonatkozik, és a határozatnak a vezetői engedély vagy igazolvány számát is tartalmaznia kell.

A közúti járművezetéstől eltiltás esetén a lakóhely (tartózkodási hely) szerint illetékes közlekedési igazgatási hatósághoz kell a jogerős határozatot megküldeni. Ha nem közúti jármű vezetésére vonatkozik az eltiltás, akkor az erről szóló határozat egy példányát a végrehajtásra tett intézkedés céljából az engedélyt kiadó hatóságnak kell megküldeni.

A járművezetéstől eltiltás – a vezetői engedély helyszínen történő bevonása kivételével – az ezt elrendelő határozat jogerőre emelkedésével lép hatályba, függetlenül a vezetői engedély vagy igazolvány leadásának időpontjától.

Fontos szabály, hogy ha az elkövetőnek nincs munkaviszonya, illetőleg járandósága (nyugdíja), a pénzbírság közvetlen letiltására nincs lehetőség. Ilyenkor a szabálysértési hatóság haladéktalanul elrendeli a tartozás adók módjára történő behajtását. Az adók módjára történő behajtást a jegyzőnek 30 napon belül kell foganatosítania. Ha erre nincs lehetőség vagy aránytalanul hosszú idővel járna, erről a jegyző értesíti a szabálysértési hatóságot. A szabálysértési hatóságnak az adóbehajtás eredménytelenségéről szóló értesítést követően tájékoztatást kell kérnie a jegyzőtől a település területén működő közérdekű munkavégzésre alkalmas munkahelyekről. Amennyiben a településen ilyen munkahely van, a szabálysértési hatóságnak a pénzbírságot, illetőleg a helyszíni bírságot – az elkövető beleegyezése esetén – közérdekű munkára kell átváltoztatnia. A közérdekű munka végrehajtásának helyét harminc napon belül a jegyző jelöli ki.

[23/2000. (III. 8.) Korm. rendelet az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. (XII. 28.) Korm. rendelet módosításáról, 11/2000. (II. 23.) BM rendelet a szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX. törvény végrehajtásáról]

Országos Tűzvédelmi Szabályzat

Módosították az Országos Tűzvédelmi Szabályzatot, amely ezután két új fogalommal egészül ki.

– A beépített tűzjelző berendezés az építményben, szabad téren elhelyezett, helyhez kötött, a tűz kifejlődésének korai szakaszában észlelést, jelzést és megfelelő tűzvédelmi intézkedést (tűzoltóság értesítése, tűzszakaszhatáron elhelyezett ajtók csukása, oltóberendezések indítása stb.) önműködően végző berendezés. A beépített tűzoltó berendezés pedig az építményekben, szabad téren elhelyezett, helyhez kötött, a tűz oltására, a beavatkozás könnyítésére, a tűz terjedésének megakadályozására, a tűzkár csökkentésére alkalmazott önműködő berendezés.

A tűz észlelésére, jelzésére, oltására beépített tűzjelző és/vagy oltóberendezést kell létesíteni:

  • a tűzvédelmi szabályzat mellékletében foglalt esetekben, a tűzvédelmi hatóság által előírtak alapján,
  • ahol azt jogszabály vagy kötelező nemzeti szabvány meghatározza,
  • ahol azt a fennálló veszélyhelyzetre, az építmény nemzetbiztonsági, nemzetgazdasági vagy adatvédelmi jellegére, az építményben tartózkodók biztonságára, valamint a tűzoltóság vonulási távolságára tekintettel a tűzvédelmi hatóság előírja.

A tűzjelző és/vagy tűzoltó berendezés létesítésére vagy átalakítására műszaki tervdokumentációt kell készíteni, és azt, valamint a telepítést követően a berendezések használatbavételét, bővítését és egyéb módosítását a tűzvédelmi hatósággal engedélyeztetni kell.

[9/2000. (II. 16.) BM rendelet az Országos Tűzvédelmi Szabályzat kiadásáról szóló 35/1996. (XII. 29.) BM rendelet módosításáról]

Közúti áruszállítás

2000. július 1-jétől megszigorodnak a bérelt járművel végzett közúti áruszállítás feltételei. A 4/2000. (II. 16.) KHVM rendelet hatálya a bérelt járművel belföldi vagy nemzetközi forgalomban közúti közlekedési szolgáltatásként árufuvarozást, illetve saját számlás áruszállítást végző természetes személyekre, jogi személyekre és jogi személyiség nélküli gazdasági társaságokra terjed ki.

Saját számlás áruszállítás a járművel közúton végzett áruszállítás, ha

  • a szállított áru a szállítást végző vállalkozás tulajdonában áll vagy azt a vállalkozás megvette, eladta, bérbe vette, bérbe adta, illetőleg
  • a szállítás célja az a vállalkozás által előállított, kinyert, feldolgozásra, javításra átvett, feldolgozott, javított áruknak a szállítást végző vállalkozáshoz való beszállítása, vagy a vállalkozásból való elszállítása a vállalkozáson belül vagy – saját szükségletei érdekében – azon kívül,
  • a jármű a vállalkozás tulajdonában van, azt a vállalkozás részletre vette vagy – a rendelet előírásaira is figyelemmel – bérelte,
  • a járművet az egyéni vállalkozó, a vállalkozás tagja, vagy a vállalkozással munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személy vezeti, és a szállítási tevékenység a vállalkozásnál a főtevékenységhez képest kiegészítő jellegű tevékenység,
  • a vállalkozás a saját, illetőleg a tagja, vagy vele munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személy részére térítés ellenében vagy térítésmentesen végez szállítást.

A rendelet értelmében bérelt járművel árufuvarozást és saját számlás áruszállítást kizárólag a járművet bérlő vállalkozás folytathat. A bérelt járművet csak az egyéni vállalkozó, a vállalkozás tagja vagy a velük munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személy vezetheti. A bérelt járműnek magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel kell rendelkeznie.

[a bérelt járművekkel végzett közúti áruszállítás külön feltételeiről szóló 4/2000. (II. 16.) KHVM rendelet]

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. április 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

9384 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 9384 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5572 olvasói kérdésre 5572 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

9384 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 9384 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

18 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5572 olvasói kérdéssel.

Cégvezető – a cégbejegyzésből történő törlés

Cégvezető pozícióban lévő munkavállalót törölnek a cégbírósági bejegyzésből anélkül, hogy erről előzetesen őt tájékoztatnák. Ez milyen hatással lesz a felek között...

Tovább a teljes cikkhez

Két cég beolvadása a harmadikba – az ügyvezetők „sorsa”

Az önkormányzat képviselő-testülete három, az önkormányzat 100%-os tulajdonában álló gazdasági társaság beolvadással történő egyesüléséről döntött úgy, hogy két gazdasági...

Tovább a teljes cikkhez

Közalkalmazotti jogviszony – a nyugdíjba vonulás kérdései

Szociális szférában, közalkalmazottként dolgozik az intézményvezető, aki a nők negyvenéves kedvezményes lehetőségével nyugdíjas lett, de közalkalmazotti jogviszonya folyamatosan...

Tovább a teljes cikkhez

Nyugdíjas felmentési ideje alatti új munkavállaló foglalkoztatása

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban lévő dolgozó nyugdíjba menetel miatti – felmentési idején belül – munkavégzés alól van mentesítve. A munkavégzés alóli mentesítési...

Tovább a teljes cikkhez

Óvónő jogviszonyának megszüntetése

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban, jelenleg GYES-en lévő óvónő a 2022. évi 46 munkanap szabadságát igénybe vette, 2022. 09. 23. – 2022. 12. 07-ig táppénzen volt, 2022. 12....

Tovább a teljes cikkhez

Egyéni vállalkozó és a munkaviszony-létesítés

Ügyfelem egyéni vállalkozó. A könyvelője azt javasolta, hogy legyen bejelentve az egyéni vállalkozásába munkaviszonyba, mivel az kedvezőbb neki társadalombiztosítási szempontból....

Tovább a teljes cikkhez

Költségvetési szerv beolvadása – a további foglalkoztatás elutasítása

Intézményünk könyvtári szervezeti egysége, ahol a foglalkoztatottak közalkalmazotti jogviszonyban állnak, 2025. november 1. napjával beolvad egy másik költségvetési szervezetbe, a...

Tovább a teljes cikkhez

Több munkáltatóval létesített munkaviszony

Egy cég több munkáltató által létesített munkaviszonyra módosítaná a munkavállalók munkaszerződését, azon okból, hogy a munkakör egy részfeladatát a másik munkáltató...

Tovább a teljes cikkhez

Két jogviszony – egy munkáltatóval

Költségvetési intézmény köthet-e részmunkaidős munkaszerződést – pályázati finanszírozású projekt keretében – a nála állományban lévő közalkalmazottal? Azonos FEOR-számú...

Tovább a teljes cikkhez

Nyugdíjas felmentési ideje alatti új munkavállaló foglalkoztatása

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban lévő dolgozó nyugdíjba menetel miatti – felmentési idején belül – munkavégzés alól van mentesítve. A munkavégzés alóli mentesítési...

Tovább a teljes cikkhez

Óvónő jogviszonyának megszüntetése

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban, jelenleg GYES-en lévő óvónő a 2022. évi 46 munkanap szabadságát igénybe vette, 2022. 09. 23. – 2022. 12. 07-ig táppénzen volt, 2022. 12....

Tovább a teljes cikkhez

Egyéni vállalkozó és a munkaviszony-létesítés

Ügyfelem egyéni vállalkozó. A könyvelője azt javasolta, hogy legyen bejelentve az egyéni vállalkozásába munkaviszonyba, mivel az kedvezőbb neki társadalombiztosítási szempontból....

Tovább a teljes cikkhez

Költségvetési szerv beolvadása – a további foglalkoztatás elutasítása

Intézményünk könyvtári szervezeti egysége, ahol a foglalkoztatottak közalkalmazotti jogviszonyban állnak, 2025. november 1. napjával beolvad egy másik költségvetési szervezetbe, a...

Tovább a teljes cikkhez

Több munkáltatóval létesített munkaviszony

Egy cég több munkáltató által létesített munkaviszonyra módosítaná a munkavállalók munkaszerződését, azon okból, hogy a munkakör egy részfeladatát a másik munkáltató...

Tovább a teljes cikkhez

Két jogviszony – egy munkáltatóval

Költségvetési intézmény köthet-e részmunkaidős munkaszerződést – pályázati finanszírozású projekt keretében – a nála állományban lévő közalkalmazottal? Azonos FEOR-számú...

Tovább a teljes cikkhez

Rokonok az óvodában

Hozzátartozó foglalkoztathatósága: önkormányzati fenntartású, önálló gazdálkodó szervként működő óvodánál, ahol az óvodavezető a munkáltatói jogkör gyakorlója,...

Tovább a teljes cikkhez

Érvénytelenségi ok bekövetkezése a szerződéskötés után

Az Eszjtv. 2. §-a (5) bekezdésének d) pontja és (8) bekezdése értelmezése kapcsán, az (5) bekezdés szerinti kizáró ok (a Btk. 291. § miatt „büntetőeljárás hatálya alatt áll”)...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony tartama és a táppénzfolyósítás

Határozott idejű munkaszerződéssel rendelkező munkavállaló veszélyeztetett terhesség miatt táppénzre került. A munkáltató a munkaszerződés lejárta ellenére is folyósította neki...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5572 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek élő előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát minden lezáruló negyedév után.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 285-ik lapszám, amely az 5572-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek élő előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát minden lezáruló negyedév után.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma minden lezáruló negyedév után frissítésre kerül, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó negyedévig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött negyedév tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé.
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: USB type A csatlakozóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

A költségvetési intézmények gazdálkodásának aktuális problémái, szabályai Megnézem

Számviteli problémák az intézményi gyakorlatban Megnézem

Szja és juttatások problémái Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem