×

Távközlési szolgáltatások

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. június 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 18. számában (1999. június 15.)

 

A rendszerváltozás óta soha nem látott fejlődésnek indult Magyarországon a telefonpiac, s ezen belül a mobilkommunikáció: mutatja ezt az is, hogy kis túlzással tíz év alatt gyakorlatilag annyi mobiltelefont vásároltak az emberek, ahány vezetékes vonalat az elmúlt száz évben. A felhasználók szempontjából jótékony verseny már évek óta tart a mobilpiacon, s kis lépésekben megkezdődött a vezetékes területen is. A vevőért való versenyfutás azonban még nem teljes, hiszen a mobilpiacra hamarosan belép az új, 1800-as szolgáltató, s a Matáv monopóliuma is lejár legkésőbb 2001. december 31-én.

 

Ma már csupán rossz álomnak tűnhet az a több évtizedes időszak, amikor csak nagy nehezen, sok-sok év alatt és többnyire csak protekcióval lehetett telefonhoz jutni. Ma már a szolgáltatók versengenek a vevők kegyeiért. Jól mutatja ezt az a kíméletlen harc is, amit a GSM-szolgáltatók egymással folytatnak.

A vezetékes szolgáltatások területén ma még nem ez a helyzet, igaz, szerencsére ma már a Matáv sem a régi: a várólista megszűnt, s ma már bármelyik felhasználó, magánember vagy vállalkozó is hozzájuthat legkésőbb hatvan nap alatt a harmadik vagy éppen a negyedik fővonalához. Azt pedig a ma még monopóliumot élvező szolgáltató is tudja, hogy két év múlva szabad lesz a pálya, s erre a mérkőzésre már most kell készülni.

Szolgáltatók versenye

A Matáv igyekezetét jól mutatják azok az akciók és szolgáltatások, amelyekkel mostanában igyekszik elkápráztatni vevőit és potenciális megrendelőit. A rEDinet elektronikus okmánycsere például azoknak a vállalatoknak jöhet jól, amelyek nagy tömegű adatot akarnak biztonságosan eljuttatni egyik pontból a másikba. A menedzselt bérelt vonalak a vállalati magánhálózatok működtetését szolgálják, s e külön szolgáltatásokat, például a Príma csomagot ajánlja a kisebb, egy-öt főt foglalkoztató, egy pénztárgéppel rendelkező üzleteknek. A Matáv Siker csomagja már az öt főnél nagyobb, egy-három pénztárgépes vállalkozások alkalmas telekommunikációs kisegítője.

A Praxis és a Perfekt csomagokat a kisebb, szolgáltatásokat nyújtó cégek speciális igényei alapján fejlesztették ki, míg a Matáv Vsat kifejezetten a több telephelyes vállalati központ és a fiókok közötti kommunikációt szolgálja, ezen belül például hitelkártya-ellenőrzést, on-line pénzügyi és biztosítási tranzakciókat tesz lehetővé.

A Matáv azonban igazából most sem lehet nyugodt, hiszen az alternatív szolgáltatók, a PanTel és a Novacom is megkezdte már a tevékenységét. A két társaság ma még csak speciális, főként vállalaton belüli kommunikációs szolgáltatásokat nyújthat, ám ez sem kevés, hiszen például egy országos hálózattal rendelkező bank belső kommunikációs hálózatát kiépíteni nem csekély üzlet.

Tény azonban, hogy a vezetékes piacon még mintegy két évet kell várni arra a nyílt és kemény versenyre, ami a mobilpiacon már évek óta folyik.

A vezetékes távközlési szolgáltatók főbb ellátottsági mutatói 1998. december 31-én
Helyi társaság Bekapcsolt fővonal
1998. december 31-én (db)
100 lakosra jutó
állomás (db)
1000 lakosra jutó
nyilvános állomás (db)
MATÁV Rt., összesen 2 647 327 36,20 5,06
Duna-Tel, Dunaújváros 44 740 28,34 1,90
EgomCom, Esztergom 29 409 30,70 2,66
KisdunaCom, Szigetszentmiklós 33 410 30,10 1,93
Bakony-Tel, Veszprém 72 644 30,66 3,10
Monor-Tel, Monor 68 985 30,45 2,27
Jász-Tel, Jászberény 26 966 30,47 1,99
Kelet-NógrádCom, Salgótarján 39 128 25,69 3,10
EMITEL Rt., Baja 27 651 29,52 3,03
Kiskőrös 33 933 29,03 2,85
Kiskunhalas 20 669 24,36 2,80
DÉLTÁV Rt., Szeged 119 220 32,52 3,04
Szentes 18 792 24,92 2,98
RábaCom, Sárvár 21 050 31,20 2,40
Digitel 2002 Rt., Gödöllő 50 477 35,03 2,13
Vác 46 980 35,40 2,24
PápaTel, Pápa 18 134 28,46 3,00
Hungarotel Rt., Békéscsaba 78 138 26,83 3,00
Orosháza 25 594 24,54 2,58
Összesen: 3 423 247 33,78 4,34

Vevőcsalogató kedvezmények

A magyarországi mobilpiacra elsőként belépő Westel Rádiótelefon Kft.-nek (Westel 0660) jelenleg százezer előfizetője van. Sátor Csaba, a kiemelt ügyfelek osztályának vezetője szerint társaságuk nagy előnye, hogy átlagosan ők nyújtják a legolcsóbb szolgáltatásokat. Igaz, a Westel Kft. némiképpen különbözik a két GSM-szolgáltatótól, a Westel 900-tól és a Pannon GSM-től, hiszen részben más az ügyfélkörük, és ezért mások a tarifacsomagjaik is. A verseny azonban őket is tettekre ösztönzi, s így például nemrégiben teremtették meg azt a lehetőséget, hogy előfizetőik déltől egy óráig jelentős kedvezménnyel telefonálhatnak. Ez már azért sem csekély engedmény, mivel általános tapasztalat, hogy a mobilhasználat 80 százaléka a csúcsidőszakra, a reggel nyolctól délután 4-ig, illetve este 8-ig terjedő időszakra jut.

Az ügyfelekért folyó verseny a Westel Kft.-t is folyamatosan újabb vevőcsalogató kedvezmények nyújtására készteti. A társaság áprilisban bevezette új, K.O. mobildíjcsomagját, amely havi díja 600 forinttal alacsonyabb, mint a piacon található következő legalacsonyabb tarifa.

A K.O. díjcsomag megszületését széles körű piaci felmérés előzte meg. Ennek során kiderült, hogy az előfizetők egy része szívesen venne olyan díjcsomagot, amely innovatív megoldásaival gazdaságos mobiltelefonálást tesz lehetővé azok számára is, akik viszonylag kevés kimenő hívást bonyolítanak le. Az új díjcsomag, amely a szolgáltató Kovács István profi ökölvívóval való együttműködése révén született, nevéhez méltóan valóban a padlóra küldi a költségeket, hiszen a csúcsidő közepén, déli 12 és 13 óra között szokatlanul alacsony tarifával lehet telefonálni az NMT-hálózaton belül – mondta Sátor Csaba. Újabb kedvezmény, hogy 3 órával megrövidül a csúcsidő, mivel a Westel Kft. többi díjcsomagjától eltérően a K.O. 20 óra helyett már 17 órakor megszünteti a csúcsidőszámítást.

A Westel Kft. hamarosan új, különleges készüléket is piacra dob: a Nokia 650 sokat tud, felhasználói például rádiót is hallgathatnak rajta.

Sátor Csaba elmondta: társaságuk kiemelt figyelmet fordít azokra az előfizetőkre, amelyek (akik) tíz készüléknél többet üzemeltetnek, s nekik akár speciális díjcsomagokat is összeállítanak.

TeleBankok
A telefonon keresztül elérhető, egyre modernebb és az ügyfelek kényelmét szolgáló lehetőségekre jó példa a legnagyobb hazai pénzintézetek TeleBank-központjainak szolgáltatási köre. Az OTP Bank munkatársai például éjjel-nappal személyesen várják a hívásokat, és informálják az ügyfeleket a számlaegyenlegről. Telefonon keresztül lehet A-hitelt is igényelni, az ügyfél lekötheti pénzét vagy feltöltheti betétjét. Befizetheti csekkjeit, átutalásokat kezdeményezhet, igényelhet OTP Lakástakarékpénztár-szerződést, köthet utas- vagy életbiztosítást. Ilyen jellegű szolgáltatást egyre több bank nyújt, például az ABN Amro (Magyar) Bank Rt. CallCenter szolgáltatása szintén hasonló lehetőségekkel várja az ügyfeleit, ugyanakkor megjelentek már az Interneten keresztül kommunikáló pénzintézetek is.

Folyamatosan bővülő kínálat

A Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt.-nek (Westel 900) az országban 25 direkt értékesítési irodája van, s jelenleg 5-féle díjcsomagot kínál ügyfeleinek. Az Eurofon I., II., III.-hoz ingyenes hangpostás szolgáltatás jár. A Mobilmester díjcsomagot és szolgáltatást pedig kifejezetten a vállalkozók számára állították össze.

A Westel 900-nak jelenleg 670 ezer előfizetője van. Ezen belül a 300 ezer aranykártyás előfizető pluszkedvezményekben is részesül. A Te + Én kedvezmény például két hónapja minden Westel-előfizetőre érvényes, kivéve azokat, akik dominókártyát használnak.

A Westel 900-nál minden díjcsomagra vonatkozik az is, hogy este 10-től reggel 6-ig, illetve hétvégeken nettó 10 és nettó 20 forintba kerül percenként a beszélgetés.

A Westel 900 kezdettől fogva teljes választékot adó szolgáltatások kialakítására törekedett akciókkal, a kiszolgálással, az ügyfélszolgálat felépítésével és a bemutatótermekkel együtt. A társaság jelenleg a telefonbeszélgetés mellett 38 többletszolgáltatást kínál: ezek közül a legismertebb a Hangpostás, amely fogadja a hívást, ha kikapcsoljuk a telefonunkat. A Postamesterrel hangos körüzenetet lehet küldeni, s ha kérjük, figyeli a címzettet, hogy meghallgatja-e az üzenetet.

A Hangpostáshoz hasonlóan működik a közérdekű információkat közvetítő és egyre fejlődő szolgáltatás, a Megapress 900. A szolgáltatás segítségével hozzájuthatunk egyebek mellett közlekedési információkhoz, rövid napi hírekhez, szabadidős programajánlathoz és időjárás-jelentéshez is.

A Westel 900 egyik legújabb szolgáltatása, a MenüÁsz szoftver egyszerűen kezelhető menürendszer, amelynek segítségével az értéknövelt szolgáltatások jó része is könnyen és gyorsan elérhető. MenüÁsz a próbaüzem alatt négy szolgáltatás igénybevételét könnyíti meg. A program menürendszerében a nyomógombok segítségével egyszerű módon lehívható a tőzsdei és valutaárfolyamokat megjelenítő Reuters GSM Terminál, de lekérdezhető a bankszámlaegyenleg, s hasznos információ kapható a Megapress 900 révén. A MenüÁsszal küldhető e-mail is.

A több olcsóbb

A több mint 550 ezer előfizetővel rendelkező Pannon GSM Rt.-nek 22 területi képviselete, Budapesten 4 bemutatóterme van. A társaság kétféle, a Minimum és az Optimum tarifarendszert kínálja az előfizetőknek, illetve ezen túl a Praktikum kártya három változatát is megvásárolhatják. A mobilszolgáltató ugyanakkor több szervezet, így például a gyógyszerész- és az orvoskamara tagjai, valamint az újságírók számára jelentős kedvezményt ad a havi előfizetési díjból.

Suba János, a Pannon GSM pr-vezetője szerint az Optimum tarifarendszer nagy előnye, hogy automatikusan alkalmazkodik a beszélgetési szokásokhoz, és az optimális díjkedvezményt nyújtja az előfizetőknek, ami ráadásul teljesen automatikus, az előfizetőknek nem kell előre rögzíteniük, hogy élni kívánnak e lehetőséggel.

A Pannon GSM Minimum tarifacsomagja szintén rejt kedvezményeket az előfizetők számára, hiszen 1500 forint ingyenes beszélgetést tartalmaz.

Suba János szerint a havi 10 ezer forint feletti értékű beszélgetést lebonyolítók számára egyértelműen a Pannon tarifacsomagjai az olcsóbbak. Hozzátette: azok közül, akik sokat beszélnek és maguk fizetik a számlát, így például magánvállalkozók, betéti társaságot vagy más kisvállalkozást működtetnek, s megnézik, mire költik a pénzüket, többen előfizetőik a Pannon szolgáltatásainak, mint más társaságokénak.

A Pannon GSM-szolgáltató innovációs készségét is jól mutatja, hogy a Magyar Autóklubbal (MAK), a PSION Rendszerház Kft.-vel, valamint a Kereskedelmi és Hitelbankkal összefogva új szolgáltatást vezetett be. Ennek révén a MAK országos segélyszolgálatának sárga angyalai az eddiginél is gyorsabban juthatnak el a bajba jutott autósokhoz, és a pontosabb információáramlásnak köszönhetően rövidebb idő alatt háríthatják el a járművek műszaki hibáit.

Így például az összes gépkocsit mobiltelefonnal szerelték fel, s az adatátvitelt a Pannon GSM hálózatán belül a PannonFutár végzi. A sárga angyalok ezután már a szóbeli vezénylés helyett a központból küldött SMS-üzenetek segítségével kapják meg a bajba jutott autósra és járművére vonatkozó információkat – például a kocsi típusát, a tartózkodási helyét, a hiba jellegét.

Mobil- és személyhívó-szolgáltatók főbb ellátottsági mutatói 1998. december 31-én
Társaságok Állomásszám (db) Lefedettség (%) Állomássűrűség (állomás/100 lakos)
Westel Rádiótelefon Kft. 93 596 94,00 0,92
Westel 900 GSM Rt. 546 554 95,50 5,39
Pannon GSM Rt. 430 000 97,50 4,24
Mobilszolgáltatók összesen 1 070 150 10,56
Easy Call Rt. 7 970 70,00
Eurohívó Rt. 4 913 70,00
Operátor Hungária Kft.* 6 314 70,00
Személyhívó-szolgáltatók összesen 19 197
* Az Operátor Hungária Kft. nem koncessziós szolgáltató

Felhasználói szokások

A két GSM-szolgáltató gyakorlatilag fej fej melletti versenyt folytat az előfizetőkért, igaz, a Westel 900 az elmúlt évek során némi előnyre tett szert. Ugyankkor igaz az is, hogy mindkét GSM-szolgáltatónak sok nagy ügyfele van. Ám ezekért évről évre ismét meg kell küzdeniük, mivel a verseny éles, és az előfizetők is relatíve minél olcsóbban szeretnének telefonálni.

Változnak azonban az előfizetői szokások is, hiszen ma már lényegesen kevesebb percet beszél egy-egy előfizető egy hónapban, mint két évvel ezelőtt. A jelenlegi 200-300 perces átlagos havi beszélgetési idő ugyan jóval magasabb a nyugat-európai átlagnál, ám a tendenciát mutatja, hogy 1996-ban egy-egy mobiltelefon-előfizető havonta átlagban mintegy 400 percet beszélt. Ennek hátterében jórészt az áll, hogy az idő előrehaladtával, illetve a készülékek és szolgáltatások olcsóbbá válásával egyre többen vásárolnak mobilt, mind többen olyanok is, akik kevésbé tehetősek, ők pedig kevesebbet beszélnek, mint azok a nagyjövedelműek, akik évek óta használják a rádiótelefont.

A Pannon GSM-nek és a Westel 900-nak törvényszerűen van számos hasonló szolgáltatása: ezek közül az egyik az SMS üzenetek küldésének lehetősége. A Westel 900 esetében ez legfeljebb 160 karakteres rövid szöveges üzenet lehet, amit az egyik mobiltelefonról küldhet az ügyfél a másikra. Ezek közül mindkét társaság esetében bizonyos számú üzenet továbbítása ingyenes. Hasonló szolgáltatás, hogy az előfizetők mobilon keresztül is lekérdezhetik banki folyószámla-egyenlegüket.

A két társaság ugyanakkor eltérő tarifapolitikát folytat: a Westel 900 sokféle díjcsomagot kínál, sokféle választási és kedvezményes lehetőséggel. A Pannon GSM jóval kevesebbet, s ezen belül ad kedvezményeket az előfizetőknek.

Mobilújdonságok
A Siemens S 868-as készüléke a GSM 900-as és GSM (DCS) 1800-as hálózatban egyformán működik. A készülék az akkumulátorral együtt 172 gramm, a beszédidő 6 óra 40 perc, a készenléti idő 120 óra.

Az Ericsson tavaly ősszel bemutatott mobiltelefonjának, az SH 888-asnak már a számítógépes csatlakozáshoz sincs szüksége vezetékre és modemre. A készülékbe épített PC-kártya és infravörös port közvetlen kapcsolatot tesz lehetővé bármilyen hardverkonfigurációval, személyi számítógéppel, laptoppal, s így azonnal elérhető az Internet. Ezenfelül a készülék az igényes üzletemberek számára külön funkciók teljes csomagját tartalmazza: például a hívásátirányítást, a hívásátadást és a konferenciahívást maximum 5 személy egyidejű részvételével.

A Motorola V3688-as készüléke világszenzáció, ez a legkisebb telefon, amely ma kapható. A kétsávos, mindössze 83 grammos készülék nyomógombjai ennek ellenére jól használhatók, hangszórója és mikrofonja pedig kiváló beszédátvitelt tesz lehetővé. Akkumulátora kicsi, de hosszú élettartamú, 120-180 perces beszélgetési, vagy 40-100 óra készenléti időt ad.

Kifejezetten sportoláshoz, illetve a szabadban végzett munkavégzéshez fejlesztették ki a Siemens S10 active-ot. A készüléket, illetve a billentyűzetet ütésálló gumicsíkok védik, a telefon alján található csatlakozópontot pedig gumiborítás rejti el a szennyeződések és a nedvesség elől. A készülék zord körülmények között is kitart, segítségével faxüzenetek és adatok is továbbíthatók.

A Nokia 7110 kétsávos, 900/1800-as készülék tervezésekor arra törekedtek, hogy tulajdonosa könnyen hozzáférhessen az Interneten található adatokhoz. Kijelzője csaknem 80 százalékkal nagyobb a 6110-esénél, ugyanakkor a készülék mérete kisebb. Tömege a normál akkumulátorral 41 gramm, amely optimális körülmények esetén 260 órás készenlétet ad, valamint 4,5 órás beszélgetést tesz lehetővé. A szövegbevitelt jelentősen megkönnyíti, hogy a készülék beépített szótár segítségével előre értelmezi a csak részlegesen bevitt szavakat, s képes új szavakat is tanulni. A 34 nyelven "beszélő" telefon 1000 nevet képes tárolni: minden névhez két címet és maximum 5 telefon- és faxszámot tud rendelni.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. június 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

9052 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 9052 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5375 olvasói kérdésre 5375 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

9052 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 9052 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

18 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5375 olvasói kérdéssel.

Egészségi alkalmatlanság – állásidőként elszámolva

Az Mt. 55. §-a (1) bekezdésének a) pontja határozza meg, hogy a munkavállaló a keresőképtelensége időtartamára vagy egyébként munkaköre ellátására egészségi okból való...

Tovább a teljes cikkhez

Letiltással kapcsolatos költségek viselése

Ha a munkáltató köteles teljesíteni a gyermektartásdíj levonását és átutalását munkavállalója munkabéréből, ő köteles viselni a banki tranzakcióból eredő költséget is?...

Tovább a teljes cikkhez

Magasabb alapbérű helyettesítő miatti bérkorrekció

Gyermekgondozási szabadságról visszatérő anyuka pozíciójában egyetlen ember dolgozik, akit sokkal magasabb bérrel vettek fel az anyuka helyettesítésére, mint a visszatérni készülő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Szülői és apasági szabadság ikrek esetén

Ikergyermekek esetén is csak 44 munkanap szülői szabadság jár, vagy szorozzuk a gyermekek számával? És az apasági szabadságot is szorozzuk?

Tovább a teljes cikkhez

Visszatérés után újbóli gyermekgondozási szabadság igénylése

Ha a GYES-ről visszatérő munkavállaló a megfelelő módon és határidőben jelzi a munkáltató felé, hogy vissza kíván térni az aktív állományba, és a felgyülemlett szabadnapok...

Tovább a teljes cikkhez

Napi 12 órás munkaidő túllépése

Bentlakásos szociális intézményben a gondozók munkaidőkeretben vannak beosztva napi 12 órára. Napi 12 óránál többre be lehet-e osztani a munkavállalót, ha egy másik gondozó...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5375 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 278-ik lapszám, amely az 5375-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

A költségvetési intézmények gazdálkodásának aktuális problémái, szabályai Megnézem

Számviteli problémák az intézményi gyakorlatban Megnézem

Szja és juttatások problémái Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem