×

A biztonság ára

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. május 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 17. számában (1999. május 15.)

 

A cégek biztonságukra, vagyonuk, vezetőik védelmére egyre többet fordítanak, s a szolgáltatók egyre korszerűbb technikai, valamint személyi szolgáltatásokkal állnak megbízóik rendelkezésére.

 

Mostanság a vállalatok számára a fizikai biztonság megteremtése az egyik legfontosabb feladat, erre sokat költenek. A pontos összeget persze még megbecsülni sem lehet, nemcsak azért, mert sok vállalkozás üzleti titokként kezeli az erre fordított kiadások összegét, hanem azért is, mert a védelmi költségek nemcsak a vagyonvédelem, a biztonság rubrikájába írhatók, hanem gyakran a működéshez elengedhetetlen ráfordítások között szerepelnek.

A tulajdonosi szemlélet

A rendszerváltozást követően a magántulajdonon alapuló piacgazdaság kialakulása új gondolkodásmódot is szült, nevezetesen hogy az állam az adófizetők pénzét használja, azzal el kell számolni, és nem lehet közfeladatként ellátni magánvagyonok védelmét. Azt persze kevesen vitatják, hogy az államnak van bizonyos feladata a vagyonvédelemben, de hogy ez a magánvagyon védelmében miben áll, arról nincs közmegegyezés. A magánvagyon megvédéséhez kötődő feladatok hiánytalan ellátásához az államnak nincs jogi és anyagi lehetősége sem. Ezért megjelent a piacon a biztonsági és vagyonvédelmi szolgáltatások iránti igény.

Az állami védelemről való átállás magánvédelemre az 1990-es évek elején kezdődött meg, 1995 körül már tömegessé vált az őrző-védő szolgálatok megjelenése. Ma pedig már a tisztulási, cégegyesülési fázisába jutott ez a szakma is.

A vállalatok eltérő gyakorlatot alkalmaznak a vagyonvédelemre. A cégek, vállalkozások egy része saját maga szervezi meg a biztonsági szolgálatot, másutt erre külső céget vesznek igénybe. Van olyan vállalat is, amely ugyan el szeretné választani alaptevékenységétől a vagyonvédelmet, rábízza azt szakértő cégre, de teljes mértékben nem bízik meg abban, ezért alkalmaz néhány biztonságvédelmi szakembert a saját állományában, akik felügyelik a szakcégeket. Ez utóbbi gyakorlat honosodott meg a leginkább.

A megrendelőknek is tudniok kellene, mit várnak a megbízott vagyonőrtől. A vállalatok többsége beéri azzal: lehetőleg ne (túl sokat) lopjanak tőle. Abszolút biztonság persze nincs, de a ráfordítás alapján nagy valószínűséggel meg lehet megmondani, hogy milyen szintű biztonságot ér el ezzel a cég. A cégek közül kevés kezdi azzal, hogy kockázatok felmérésére ad megbízást. Ma még a legtöbb helyen a legolcsóbb megoldás mellett döntenek. Ezért a legtöbbször azt a megoldást választják a vállalkozások, hogy valamekkora összeg ráfordításával elérik azt a vagyonvédelmi szintet, hogy már ne érje meg betörni, a vagyon ellen bűncselekményt elkövetni.

Olcsóbb a szolgáltató

A vagyonvédelmi feladatokat olcsóbb szakcégre bízni. A megbízó és a szolgáltató közötti polgárjogi szerződés arra is lehetőséget ad, hogy a megbízó magas követelményeket támasszon. A szolgáltató vállalkozásnak ugyanis szerződés szerint kötelessége minden, a megbízás teljesítésének idején felbukkanó új biztonsági problémát megoldani.

A hatóságok gyanakvással fogadták a magánvagyon védelmére szerveződött társaságok megalakulását. A vállalkozások egy része is gerjesztette ezt a fajta ellenérzést, amikor megjelentek a köznyelvben "izomagyú" embereknek nevezett munkatársak, a husángokkal őrző-védő kft.-k. Ezzel párhuzamosan jelen voltak és most is jelen vannak a tisztességes őrző-védő vállalkozások is. Ez utóbbi csoport úgy gondolkodott: ha valaki hosszú távon szeretné megvetni a lábát a piacon, akkor azt csak megbízható munkával lehet elérni. A tisztességes vállalkozások kezdték felismerni, hogy a piacon ugyan ellenfelek, de nem kell ellenségeknek lenniük. Ezek a vállalkozások Magyarországon (is) szövetségbe tömörültek.

A közigazgatási szféra is felismerte, hogy a piaci igényekre létrejött vagyonvédelmi vállalkozások a meglevő szabályok alapján nem működhetnek, célszerűnek tűnt új, speciálisan csak rájuk vonatkozó jogszabály kidolgozása. Három évvel ezelőtt kezdődtek a tárgyalások, s végül 1998-ban törvény született a tevékenységről és a szakmai kamaráról.

A piac szabályozása

Vagyonvédelemmel most csak olyan vállalkozás foglalkozhat, amely tagja a szakmai kamarának. A védelmi feladatokkal megbízott alkalmazottaknak is igazolvánnyal rendelkező, szakmai kamarai tagnak kell lenniök. A munka bizalmi jellege ezt feltétlenül indokolja.

A törvényalkotók egyik célja a szakma megtisztítása volt az oda nem való vállalkozásoktól. Aki biztonságvédelemmel foglalkozik, alkalomadtán szükségképp fontos titkok birtokába jut, és ő tudja leginkább, hogyan lehet az adott biztonsági rendszert megzavarni. A biztonságvédelemmel foglalkozó személy gyakran olyan helyzetbe is kerül, hogy egyrészt ő maga könnyen tud elkövetni bűncselekményt, továbbá össze tud játszani másokkal.

A kamara igyekszik kiszűrni az alkalmatlan vállalkozásokat, de most még a munka elején tartanak, hiszen a testület csak a múlt év végén állt fel. A megbízó ma még nem mindig tudja eldönteni a rendelkezésre álló információkból, hogy kit bízzon meg a vagyonvédelemmel. Léteznek ugyan vagyonvédelemmel, vagyonbiztonsággal foglalkozó tanácsadó cégek, szakértők, de a megrendelők érthetően még irántuk is bizalmatlanok. Ezért lenne szükség a kamara piacfelügyeleti munkájára, mert ez esetben könynyebb lenne a választás.

A kamara a vállalkozókért

A gyakorlatban a vállalatok többféleképpen is szerződnek a vagyonbiztonságot ellátó vállalkozással. Van példa óradíjas megbízásra, egy vagy több évre szóló szerződésre, de előfordul határozatlan időre szóló megbízás is. Ám minden szerződésben szerepel, hogy bármikor felbontható, és erre ürügyet vagy okot mindig lehet találni. A szerződésekben szereplő vállalkozási díjról mélyen hallgatnak a szakmában, ezt a megbízó és a megbízott egyaránt üzleti titokként kezeli.

Szakemberek azonban óvatosságra intenek akkor, ha valaki túlzottan olcsón akarja elvállalni a munkát, mert az gyanús. Ugyanakkor az sem biztos, hogy a legdrágábban dolgozó vállalkozás végzi el a legjobban a munkát.

A szakmai kamara elnöke azt javasolja, hogy a vállalatok minden esetben szakértővel állapíttassák meg a veszélyeztetettségnek megfelelő, szükséges védettségi szintet.

A legfrissebb rendőrségi információk szerint Magyarországon majdnem 100 ezer igazolványt adtak ki személyes vagyonőri, illetve magánnyomozói tevékenységre. Ez háromszorosa a rendőrség, kétszerese a honvédség létszámának. Tehát igen-igen jelentős állomány. A kelleténél nyilván több őrző-védő vállalkozás működik, ezért árverseny is van. A piac értékként kezeli a vállalkozások megbízhatóságát, ezért a tisztességes vállalkozások erősödése látszik a piacon, több megrendelést kapnak, és folyamatosan szorítják ki a kóklereket.

Becslések szerint tavaly nyáron 10 ezernél több egyéni vállalkozó és 3 ezer társas vállalkozás volt a vagyonbiztonsági piacon. A cégek és az egyéni vállalkozói igazolvánnyal rendelkezők több mint a fele Budapesten és Pest megyében van, és Borsod említhető még, mint ahol jelentős a vagyonvédelemmel foglalkozók létszáma.

Szakma-e a vagyonvédelem?

Vita van arról is, hogy szakma-e a vagyonvédelem. A szakma ugyanis akkor szakma, ha annak komoly elmélete van, ami jelentős gyakorlati tapasztalatokra épül. A pillanatnyi többségi álláspont az, hogy a vagyonvédelmet, őrző-védő szolgáltatást – ha nem is egészen, de azért mégis – szakmának kell tekinteni.

A vagyonvédő vállalkozásoknál többségében olyan emberek dolgoznak, akik korábban például rendőrök, katonák, rendészek voltak. A hivatásos fegyveres testületeknél megszerzett tapasztalatokat természetesen fel lehet használni, de a magánszférában működő vagyonvédelmi vállalkozások nem léphetnek fel hatóságként, nincsenek különleges jogaik. A megbízó igényei szerint addig kell és lehet ellátni feladatukat, amíg munkájuk nem ütközik jogszabályba. Mindent összevetve tehát az őrző-védő mesterség fizikai állóképességet, bizonyos szinten túl kriminalisztikai és jogi ismereteket is követel, akárki nem űzheti, mert a feladathoz nem elegendő bezárni a kaput, és kutyás őrt sétáltatni a kerítésen belül.

A biztonságvédelem komplex tevékenység, aminek technikai, emberi és szabályozó összetevői vannak. Az igazi védelmet a technikai eszköz és az emberi erő kombinációja adja. A technikai eszköz gyors, pontos, megbízható, nem lehet megvesztegetni, megtéveszteni, ugyanakkor hátránya, hogy nem képes az új helyzetekhez gyorsan alkalmazkodni.

Ember-technika viszonya

A vagyonvédelmi szakemberek szerint a megbízók nehezen értik meg, hogy a biztonságvédelem 50 százalékát a saját rendszerük, előírásaik képezik, ha azokat betartatják, és nem a vagyonőr, a biztonsági kamera stb. A vállalatok nem szívesen tárják fel saját vállalati rendszerüket idegen szervezet előtt, többnyire még a közelébe sem engedik a szolgáltatót. Pedig szakemberek szerint a vállalat saját rendszerében legtöbbször óriási tartalékok vannak még a biztonság szempontjából.

A számítástechnika területén különösen igaz ez utóbbi megállapítás. Ugyanis teherautóval ki lehet vinni a gyárból az árut, az nem okoz akkora veszteséget, mintha a számítástechnikai, illetve az informatikai rendszerben tesznek kárt. Az úgynevezett fehérgalléros bűnözők – mint számos példa mutatja – öszszehasonlíthatatlanul nagyobb kárt tudnak okozni a cégeknek, mint az egyszerű tolvajok.

Minél jobban terjed és általánossá válik a számítástechnika, annál nagyobb veszélynek vannak kitéve a cégek. A saját számítástechnikai rendszert is védeni kell, és nem azzal, aki a felhasználói programokat készítette, hanem erre a feladatra is külön szolgáltatót, szakembert célszerű alkalmazni, aki objektíven vizsgálja és tárja fel a problémákat, a védendő, valamint a gyengének ítélt területeket.

A kereskedelem és a vagyonvédelem

A kereskedelmi cégek is jelentős összeget költenek a vagyonbiztonságra. Statisztikai adatok szerint a kereskedelem árukészletének 1 százaléka úgy tűnik el, hogy azt nem lehet nyomon követni. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára úgy véli: a vagyonvédelem szempontjából különösen fontos, hogy rend legyen az üzletben, boltban, mert ez megkönnyíti a terület átláthatóságát. A kereskedelemben is alkalmaznak technikai eszközöket az áruk védelmében. Az üzletek többsége már úgynevezett beléptető-kiléptető rendszert használ, ami jelzi, ha a boltból fizetés nélkül akarnak árut kivinni. Egy másik gyakorta használt technikai eszköz az áruk védelmére a vonalkódrendszer. A vonalkód leolvasása nemcsak az áru árát viszi be a rendszerbe, hanem a pénztáros ezzel semlegesíti a jelzőrendszert. Amennyiben vonalkód leolvasása nélkül akarna bárki árut kivinne az erre érzékeny védőeszközökkel felszerelt üzletekből, akkor azt jelzi a rendszer, és a tolvaj lebukik.

A ruházati boltokban bevált gyakorlat, hogy a nagyobb árura úgynevezett lopásgátlót erősítenek, amelyet fizetéskor a kasszánál távolít el az eladó.

Gyakori a videorendszeres megfigyelés, s ezt jól látható helyen, már a bejáratnál tudatják az üzletbe belépőkkel. Ennek is van már visszatartó hatása, ugyanakkor ha valaki ennek ellenére megpróbálkozik fizetés nélkül árut elvinni a boltból, akkor azt filmre rögzítik, vagyis a tettet dokumentálják.

A nagyobb üzletek ezenkívül őrző-védő szolgálatot is igénybe vesznek, hogy védekezzenek a lopások, rablások ellen. Az őrző-védő társaságok alkalmazásáról a kereskedelemben dolgozók körében eltérő vélemény alakult ki. Van, aki azt mondja, hogy érdemes és kell alkalmazni őket, mások pedig vevőelriasztónak tartják őket. Az biztos, hogy a fegyveres őrző-védő szolgálat alkalmazása a kereskedelmi egységekben nem a vásárlónak szól.

Ugyanakkor az utóbbi időben a boltosok ellen elkövetett erőszakos cselekmények megkövetelik, hogy a környéken mindenki a kialakult helyzetnek megfelelően védekezzen, ha kell, fegyveres őrző-védő foglalkoztatása is célszerű lehet.

Magyarországon különböző technikai megoldásokat alkalmaznak a kereskedők a vagyonvédelemre. Ma már nem elegendő lelakatolni az üzletet és hazamenni, hanem éjszakára riasztórendszerrel szerelik fel a boltok többségét. Jellemző, hogy a kisebb kereskedelmi egységek megelégednek az egyszerűbb technikai megoldásokkal, míg a nyugati cégek ragaszkodnak a saját biztonsági rendszerükhöz, amely már a legfejlettebb technikát is felvonultatja.

Magától értetődik: mindig a cégvezetés dönti el – biztonsági szakértője véleménye alapján –, hogy milyen vagyonbiztonsági megoldást alkalmaz. A döntéshez mérlegelik, hogy az üzlet hol helyezkedik el, milyen értékeket kell védeni, és nem utolsósorban azt is, hogy mit képes megfizetni a kereskedő.

A kereskedők vagyonbiztonságának megteremtésére tavaly a fővárosi önkormányzat, néhány kerületi önkormányzat, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara a rendőrséggel összefogva segítette a kisebb kereskedőknek a megfelelő vagyonvédelmi rendszer kiépítését.

Távfelügyelet
A vagyonvédelem speciális módja az úgynevezett távfelügyelt vagyonvédelmi rendszer, ami egyre inkább kezd elterjedni a magánszemélyek és a vállalkozók körében egyaránt.

A szolgáltatás lényege, hogy a szolgáltató a Magyar Biztosítók Szövetségének minősítésével rendelkező berendezéseket telepít az előfizetőhöz, amelyek nemcsak önállóan, hanem már a meglévő rendszerrel kombinálva is működnek. A távfelügyeleti vagyonvédelmi megoldást a tapasztalat szerint a biztosítók is elismerik, a biztosítási díj megállapításakor díjcsökkentő tényezőként esik a latba.

A távfelügyeleti szolgáltatást leginkább a behatolás jelzésére veszik igénybe: betörés esetén az érzékelő a diszpécserközpontba riasztásjelzést továbbít. De a rendszer alkalmas tűzjelzésre, támadásjelzésre, zónakövetésre, kényszerített kikapcsolásra, szabotázsjelzésre, valamint állapotjelzésre is.

Riasztás esetén a szolgáltató diszpécserszolgálata azonnal értesíti az előre meghatározott személyeket, valamint – ha erre is előfizet a megrendelő – a jelzést követően meghatározott időn belül a helyszínre érkezik a segítség. A terjedőben lévő szolgáltatás havi díja szolgáltatókként változik, és 2-3 ezer forintnál kezdődik.

 

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. május 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem