Adókalauz
A vállalkozók és a környezetükben ténykedő segítők, az adótanácsadók és a könyvelők már hozzászoktak, hogy évente módosulnak az adójogszabályok. Ezek tartalmának megfejtése nemegyszer a hivatásos szakembereknek is fejtörést okoz, akik ebből élnek. A paragrafusok mögött hovatovább kötetnyi szakirodalom, értelmező rendelkezés, állásfoglalás és magyarázat van. Érthető, hogy a jogalkalmazók általában szeretik, ha előttük már hozzáértőbbek értelmezték a változásokat, s ezeket írott formában közzétették.
A Novorg Kiadó (a Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó társkiadója) értelmező, magyarázó kiadványaival már több éve segíti a vállalkozókat, hogy jogkövető magatartást gyakorolhassanak. Ennek jegyében jelentették meg január végén az adóértelmezéseket tartalmazó négy kötetüket. Közülük kettő a magánszemélyek és az egyéni vállalkozók fő adójogszabályának, a személyijövedelemadó-törvény megismerését, valamint a bér-, adó- és járulékügyek gyakorlati intézését segíti. Az szja területén megint jelentős volt a változás, emiatt is szükség van az értelmező magyarázatokra, amelyeket a szerzők (a Pénzügyminisztérium munkatársai) kiegészítettek az APEH iránymutatásaival. A példatár több mint száz esetet dolgoz fel.
Bizonyára gyakran forgatott könyv lesz az Adó- és járulékcsökkentés törvényesen címet viselő kötet. Joggal feltételezhető, hogy a vállalkozások és a magánszemélyek túlnyomó része tisztességes, nem csalni akar, hanem élni a törvény adta lehetőségekkel, még ha azok kiskapuk is. A könyvben foglalt esetek éppen ebben segítenek, mivel olyan összefüggéseket tárnak fel, amelyek segítségével csökkenteni lehet az adóalapot, az adót és a járulékokat, miközben senki sem sért törvényt.
A szerzők külön kötetbe gyűjtötték a költségtérítések, természetbeni juttatások és az adókedvezmények elszámolásának szabályait. Az adókedvezmények tárháza teljes képet nyújt arról, hogyan lehet a magánszemélyeknek nyújtott költségtérítést elszámolni, hogyan kell bizonylatolni, hogy annak adóvonzata egyértelmű legyen. Az egyéni vállalkozók költségelszámolása az adókedvezmények sajátosságai miatt külön fejezetbe került, miként a társaságiadó-alap csökkentésének lehetőségei, amelyek közül a beruházási és a térségi adókedvezmények emelhetők ki.
T. A.Személyi jövedelemadó kalauz 1999; Példatár a bér-, adó- és járulékügyek intézéséhez 1999;
Adó- és járulékcsökkentés törvényesen 1999;
A költségtérítések, a természetbeni juttatások és az adókedvezmények elszámolásának szabályai
Novorg Kiadó, Budapest 1999. 357-238-192-198 oldal, Ára: 3950 forint+áfa kötetenként
Sikeresen alkalmazott marketing
A szolgáltatásmarketing a legutóbbi időkben önálló marketing-szakterületté fejlődött. E szektor ma már a foglalkoztatottak létszáma és a megtermelt GDP alapján a nemzetgazdaságok egyik vezető szektorának tekinthető. Ennek ellenére a szakirodalomban kevés olyan könyv található, amely a szolgáltatásmarketing kutatásával, gyakorlati alkalmazási problémáival foglalkozik. Így dr. Veres Zoltán most megjelent munkája mindenképpen hiányt pótol.
A szerző a Külkereskedelmi Főiskola Nemzetközi Marketing Tanszékének vezetője, számos munkájában foglalkozott már a szolgáltatásmarketing és a projektmarketing témakörével. Ebben a könyvében a szolgáltatásmarketing módszertanának, gyakorlati alkalmazásának fejlődését és elért eredményeit dolgozza fel úgy, hogy a bemutatott példák a mindennapi marketingmunkában is alkalmazhatók.
A szolgáltatásmarketingben nem hanyagolható el az emberi tényező, a tárgyi elem és maga a folyamat (a szolgáltatásnyújtás). A szolgáltatások költségszerkezete is eltér a fizikai termékekétől, más a kommunikáció, valamint az alkalmazottak és az igénybevevők emberi kapcsolatai is különböznek.
A marketing és a minőség egymástól elválaszthatatlanok; ezt legkorszerűbben a teljes körű minőségmenedzsment fogalmazza meg (TQM – Total Quality Management), amely a hosszú távú üzleti siker vevői elégedettségen keresztül való elérésére szolgáló menedzsmentmódszer".
Képet kapunk a szolgáltatásmarketing alkalmazási lehetőségeiről is. Idetartozik a vevőszolgálat, a kereskedelmi és pénzintézeti marketing, a gyorskiszolgáló üzletágak marketingje, a légitársaságok marketingje stb. A szerző rámutat arra, hogy a gyorskiszolgáló üzletágak fontos helyet foglalnak el a szolgáltatásmarketing történetében; számos olyan módszert fejlesztettek ki, amelyekkel megelőzték az elmélet fejlődését. Emellett a légitársaságok marketingje járult hozzá legjobban a szolgáltatásmarketing fejlődéséhez. A további alkalmazások közt a nonprofit szervezetek, a posta, a távközlés, az üzemanyagtöltő állomások és a tanácsadás gyakorlati marketingmunkáját ismerjük meg.
A könyv hasznos útmutatás a szolgáltatóiparban működő munkáltatók, menedzserek számára az ügyfelek elégedettségének megnyeréséhez, a tartós piaci siker eléréséhez. A magyar szolgáltatóipar pozitív változásai nyomán a szolgáltatásmarketinget oktató szakemberek is érzékelik munkájuk eredményeit. A szerző a hazai szolgáltatáskultúra további fejlődéséhez járult hozzá könyvével.
R. I.Dr. Veres Zoltán: Szolgáltatásmarketing
Műszaki Könyvkiadó, 1998. 344 oldal,
Ára: 3800 Ft