×

Munkaügyi ellenőrzések

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. június 14.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 111. számában (2007. június 14.)
A kormány szerint immár látható a gazdaság kifehérítését célzó lépések hatása, legalábbis a számok azt jelzik, hogy a közterheket egyre többen fizetik be a közös kasszába. A munkaügyi felügyelőknek azonban még bőven akad dolguk, hiszen a munkáltatók egy része a szankciók szigorodása ellenére sem tartja be a munkaügyi rendelkezéseket. A vállalkozások ugyanakkor azt kifogásolják, hogy az ellenőrök csak ott bukkannak fel, ahol lazaságból hibáznak, az igazi "nagy halakra" nem vadásznak.

Miközben az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF) vezetői azt hangsúlyozzák, hogy a munkaügyi jogszabályok betartatását, a munkabiztonság javítását nemcsak a szankciók szigorításával, hanem a társadalmi partnerség erősítésével lehet elérni, a munkaadói érdekképviseletek arra hívják fel a figyelmet, hogy a "szégyenlistával", a jogsértések közzétételével éppen a partnerség kerül veszélybe.

Újabb szigorítás

A szaktárca és az OMMF az illegális foglalkoztatás további visszaszorulását várja a munkaügyi ellenőrzésről szóló törvény újabb szigorításától. Ennek része, hogy a feketefoglalkoztatásban leginkább érintett ágazatokban – például az építőiparban – április elseje óta a megbízó cég felelőssége is, hogy alvállalkozója legálisan alkalmazza a munkavállalót.

A közbeszerzési törvény tavalyi változtatása nyomán akár öt évre is eleshetnek az állami forrásoktól, illetve megrendelésektől a feketefoglalkoztatók. A jogszabályi regulák mellett a munkaügyi vizsgálatok szaporodása is hozzájárult ahhoz, hogy tavaly több mint 12 ezer munkaadónál 42 ezer feketemunkást lepleztek le az ellenőrök, az idén pedig már az év első négy hónapjában – április 30-áig - elérte a 19 ezret a lebukott feketemunkások száma.

Tavaly a 700 ezer hazai vállalkozás közül alig több mint 45 ezer szervezethez látogattak el a munkaügyi felügyelők. Igaz, a legtöbbnél – 36 ezer cégnél – felfedtek foglalkoztatással kapcsolatos szabálytalanságot. Az OMMF statisztikája szerint az elmúlt évben a cégekre több mint hétmilliárd forint bírságot róttak ki - hárommilliárddal többet, mint az azt megelőző évben -, s ebből ötmilliárdot a foglalkoztatással kapcsolatos szabálytalanság, mások mellett a munkabér kifizetésének hiányosságai, a munkaidő hanyag nyilvántartása, illetve a pihenőidei vagy munkaszüneti dolgoztatás miatt.

Munkaszerződés nélkül

A munkaügyi felügyelők a feketemunka legváltozatosabb formáit tárták fel, a klasszikus "zsebből fizetés" mellett gyakorta találkoztak az alkalmi munkavállalási könyv szabályainak kijátszásával csakúgy, mint a külföldiek engedély nélküli foglalkoztatásával.

Rendszeres, hogy - különösen az építőiparban – a vállalkozások nem kötnek munkaszerződést alkalmazottaikkal, pe-dig ez a lehető legnagyobb kiszolgáltatottságot eredményezi. Legutóbb – áprilisban – egy átfogó ellenőrzés során az épülő egri pláza területén tizennégy munkáltatónál 101 munkást ellenőriztek, döbbenetes eredménnyel. Kiderült, hogy hét foglalkoztató összesen 45 személyt alkalmazott feketén, akik nem tudtak írásos szerződést felmutatni, illetve nem jelentették be őket, s alkalmi munkavállalói könyvük sem volt kitöltve. A szabálytalanul foglalkoztatott alkalmazottak közül tizenegy román állampolgárnak nem volt a munkavégzés helyére érvényes munkavállalási engedélye. De nem csak a vállalkozások, az állam is alkalmaz feketemunkásokat. Egy régészeti feltárásnál például nemrégiben kiderült, hogy az érintett múzeum bejelentés nélkül foglalkoztatott munkavállalókat.

A tapasztalatok szerint a munkáltatók sok dolgozót érintően szegik meg az alapvető élet- és munkakörülményeket befolyásoló törvényi előírásokat, például a munka- és pihenőidő szabályait is. Gyakran előfordult, hogy csak részben fizették ki a munkabért, a munkaidővel kapcsolatos adatokat nem vagy hiányosan tartották nyilván, s jogellenes munkaerő-kölcsönzést végeztek. Jelzések szerint ugyanakkor a munkaügyi jogsértéseknek csak kisebb része válik nyilvánossá, a munkavállalók – jogismeret hiányában és munkahelyi kiszolgáltatottságukból eredően – az őket ért jogsérelmek nagyobb részét megtorlatlanul hagyják, gondjaikat eltitkolják.

Kiszervezett munkavállalók

Papp István, az OMMF elnöke elmondta: folyamatosan nő a panaszok, a közérdekű bejelentések száma azóta, hogy a munkaügyi jogsértéseket tavaly szeptember óta nyilvánosságra hozzák. Ennek ellenére úgy véli, a törvényi korrekciók után kedvező irányzat indult el a munkáltatók magatartásában, amit mutat, hogy nőtt az állam bevétele, viszont a bejelentett munkavállalók számának gyarapodásával párhuzamosan emelkedett a feltárt feketemunkások száma.

Például az egyik vendéglátóhelyen egy korábbi ellenőrzés felfedte, hogy egyetlen munkavállaló sem volt bejelentve, egy újbóli "vizitálásnál" azonban a felügyelők már azt tapasztalták, hogy valamennyi dolgozót szabályosan bejelentve, munkaszerződéssel foglalkoztatták. Negatív tendencia viszont, hogy olyan munkavállalókat is kiszerveznek a munkáltatók – elsősorban személy- és vagyonvédelmi, építőipari és vendéglátó cégek – AM-könyves foglalkoztatásba, akiket korábban teljes munkaidőben alkalmaztak.

Papp István szerint visszatartó erőnek bizonyult, hogy csak azok a munkáltatók részesülhetnek állami támogatásban, amelyeknek rendezettek a munkaügyi kapcsolataik, illetőleg csak azok lehetnek közbeszerzési eljárásban ajánlattevők, amelyek nem foglalkoztattak bejelentés nélkül alkalmazottakat, s nem sértették meg a külföldiekre vonatkozó foglalkoztatási szabályokat sem.

Visszatartó erő az is, hogy a hatóság – internetes honlapján – közzéteszi a munkaügyi jogsértést elkövetett munkáltatók adatait. Közel húszezer cég szerepel a listán, ugyanakkor több mint 400 ezer lekérdezés történt ebben az időszakban. Egyrészt azok az állami szervezetek érdeklődtek, amelyek odaítélik a támogatásokat, illetve elbírálják a közbeszerzési eljárást. Ma már egyre több munkáltató gondolkodik úgy, hogy a netán több millió forintos bírság rendben van – hiszen előfordul, hogy az OMMF olykor húszmilliós bírságot is kiszab a súlyos jogsértést ismételten elkövetőkkel szemben -, azt viszont nem találják rendben lévőnek, hogy több évre kimaradnak a közbeszerzésből, nem indulhatnak pályázatokon – mondta a főfelügyelőség elnöke, aki indokolt döntésnek tartja a fővállalkozó-alvállalkozói felelősségi viszony törvényi rendezését.

A jogszabály kimondja: ha a fővállalkozó senkit sem bízott meg a feladat ellátásával, és nem követeli meg annak elvégzését, akkor ő a felelős, ha egy munkahely balesetveszélyes. A törvényi szigorítás a munkaügy területére is vonatkozik: ha a munkáltatók letagadják, hogy feketén foglalkoztatják az ott dolgozókat, akkor vélelmezhetően a fővállalkozó a foglalkoztató.

Változott a bírságpolitika

Papp István szerint nem megengedhető az sem, hogy egy fővállalkozó olyan szervezettel szerződjön, amelyiknek nincs Magyarországon képviselete. Gyakori, hogy amikor szerződést kell kötni, pénzt kell felvenni, mindig van a cégnek törvényes képviselője, azonban ha a hatóság emberei megjelennek, az illető "nincs Magyarországon", s "nem tudják, mikor érkezik", így nem is tudják az ellenőrzés során meghallgatni.

Az OMMF ellenőrzési akcióira továbbra is elsősorban az építőiparban, a mezőgazdaságban, a vendéglátásban, a vagyonőrzésben, a kereskedelemben, illetve a feldolgozóiparban lehet számítani, azon vállalkozásoknál, ahol nagyszámú munkaerő-kölcsönzés zajlik. A hatóság vezetője arra számít, hogy a munkaadók nagy része partnerként segíti a szisztematikus vizsgálatokat. Szerinte ugyanis "piacgazdaság ide vagy oda", nemcsak a hatóság, hanem a partnerek felelőssége is, hogy rend legyen a munkaügy területén.

Az elnök kijelentette: megváltozott az OMMF bírságpolitikája. "Azt mondtuk a munkáltatóknak, hogy letesszük a fegyvert bizonyos területeken, különbséget teszünk a feketefoglalkoztatás és a kisebb szabálysértések között" – mondta Papp István, aki az utóbbi kategóriába sorolta például a szabadságkiadás anomáliáit, illetve a munkaidőadatok regisztrálásának elmulasztását. Eszerint csak a súlyos jogsértések vonnak maguk után anyagi szankciót. Az enyhébb szabálytalanságokért ugyanakkor az első esetben nem rónak ki bírságot, csak a jogsértés megszüntetésére hívják fel a figyelmet.

Túlzott szigor

Ezen állítást viszont – a tagszervezetektől kapott információi alapján – cáfolja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára. Dávid Ferenc szerint a kisebb jelentőségű, hanyagságból, oda nem figyelésből elkövetett hibát is azonnal és keményen büntetik a felügyelők. A jogsértések nyilvánosságra hozataláról pedig úgy fogalmazott: tisztelik az OMMF törekvését, hogy tisztítsa a fekete "munkaerőpiacot", de a kiszerkesztéssel elveszíti a munkaadók partnerségét. A főtitkár ugyanakkor megerősítette, hogy a legálisan foglalkoztató, tisztességesen működő vállalkozásoknak is elemi érdekük, hogy tisztuljon a munkaerőpiac, hiszen a feketefoglalkoztatás visszaszorítása javítja a versenyképességüket.

A munkaügyi felügyelőségnek nem jó az imázsa – állapította meg a főtitkár, aki szerint az lenne jelentős lépés a feketemunka kifehérítéséhez vezető úton, ha a felügyelők elsősorban a "minden jogtól elrugaszkodott réteget ellenőriznék rajtaütésszerűen, akik a mezőgazdaságban, az építőiparban vagy a kereskedelemben valamiféle vagyontömeget üzemeltetnek, s rabszolgákat tartanak". Dávid Ferenc kifogásolja, hogy az OMMF működtetését a Munkaerő-piaci Alapból finanszírozzák, hiszen a befizetések háromnegyedét a munkaadói oldal fizeti be. Szerinte a hivatalok fenntartása az állam feladata.

A munkaügyi szabálytalanságok következményeit elemezve a főtitkár arra is felhívta a figyelmet, hogy azokon a munkahelyeken, ahol sok feketemunkást foglalkoztatnak, aránytalanul magas a munkabalesetek száma. "Ahol a munkaviszony nincs rendezve, ott az életvédelem sem garantált" – mondta.

Dávid Ferenc az igazi feketemunkát üldözné akciószerűen, szerinte az iratellenőrzésnek, a jelenléti ív vizsgálatának másodlagosnak kell lennie. Úgy látja: a tisztulás nem elég gyors, a tisztességes munkaadók körében pedig a munkaügyi felügyelőség azért nem népszerű, mert a vállalkozások nem érzik, hogy értük is dolgozik. Azt tapasztalják, hogy a felügyelők nem merik az igazán kemény helyeket meglepni, mert szinte az életükkel játszanak. Adott régióban ugyanis – Békés vagy Szabolcs megyében – pontosan tudják, hogy hol sértik meg kirívóan a foglalkoztatás szabályait.

 

Az EU is szigorít

A közbeszerzési pályázattól való eltiltással, az uniós támogatások visszafizetésével és egyéb büntetésekkel sújthatják az alkalmazottakat feketén foglalkoztató cégeket az Európai Unióban, ha a döntéshozók elfogadják az Európai Bizottság e témában hamarosan elkészülő terveit. Az "EU kormányának" alapgondolata az, hogy azokat sújtsák uniós szinten is harmonizált szankciókkal, akik felveszik a letelepedési és munkavállalási engedély nélküli személyeket. Brüsszel ezt azért is fontosnak tartja, mert a feketemunkát az illegális bevándorlás egyik fő okának véli. Becslések szerint több millióra tehető az EU tagországaiban szabályszerű papírok nélkül tartózkodók száma – évente félmillió ilyen személy érkezik a 27 államba a jobb megélhetés reményében.

A bizottsági elképzelés ugyanakkor bátorítja azokat a munkavállalókat, akiket feketén foglalkoztatnak. Akár legális munkalehetőséget is kínálnának számukra, ha együttműködnek a hatóságokkal, illetve a törvényesen alkalmazottakkal megegyező bért is követelhetnének. Az új terv elsősorban a legnagyobbaknak tartott felvevőpiacokon, az építőiparban és a mezőgazdaságban igyekszik lecsapni a feketemunkásokat foglalkoztatókra. A szabálytalankodó építőipari cégek például évekig nem indulhatnak közbeszerzési pályázatokon, az agrárvállalkozásokat viszont uniós támogatásuk visszafizetésével sújthatják. A javaslat – amelyet még az Európai Parlamentnek és a tagállamoknak is jóvá kell hagyniuk ahhoz, hogy életbe léphessen – csak az Európai Unión kívüli országokból érkezőkre vonatkozik majd.

Hátrányban a jogkövetők

A munkaadói érdekképviseleteknek szimpatikus is lehet, hogy jogkövető magatartásra szorítják a vállalkozásokat – mondta megkeresésünkre Wimmer István, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) főtitkára. Szerinte a vállalatok döntő többsége, az MGYOSZ tagvállalatai kizárólag a jogszabályi kereteknek megfelelően tevékenykednek. Már pedig aki így működik, annak komoly versenyhátrányt jelent, ha mások viszont áthágják a szabályokat. Utóbbiak versenyképesebbek a különböző munka- és adóügyi szabályok be nem tartása, a foglalkoztatási előírások megszegése következtében – hangsúlyozta a főtitkár.

A jogsértők, a szabályszegők nyilvánosságra hozataláról a főtitkár azt gondolja, hogy a legálisan működő vállalkozásoknak komoly szankciót jelent. E módszer viszont a nem legálisan, az ellenőrzés hatálya alól bizonyos technikákkal kibújni képes cégeket nem tartja vissza a legkülönfélébb munkaügyi szabálytalanságok elkövetésétől. Az egyre intenzívebb ellenőrzés ugyanakkor nyilvánvalóan olyan ellentmondásokat is felszínre hoz, amelyek a vállalatokat sérthetik.

Az MGYOSZ – mások mellett – szorgalmazza, hogy az ellenőrzésről szóló jogszabály a kevésbé súlyos szabálysértések esetén adjon lehetőséget a hiányosságok korrigálására, az ellenőrzések során hozott szankció pedig legyen arányban a jogellenes magatartással – hangsúlyozta Wimmer István. Olykor a szövetséghez tartozó vállalatok úgy érzik, indokolatlanul sújtja őket a szankció. Ezek közé sorolják azt is, hogy a legkisebb szabálysértés vagy hiba esetén is felkerülhetnek a "szégyenlistára", illetve, hogy nem vehetnek részt a közbeszerzési és egyéb pályázatokon.

Az MGYOSZ tagszervezetei azt is kifogásolják, hogy gyakran a büntetés túl súlyos ahhoz képest, amit elkövettek, különös tekintettel arra, hogy – mint ez közismert - az igazi szabálysértők legtöbbször nem is kerülnek az ellenőrök látókörébe. "A hatóságok, érthetően, kizárólag a legálisan, a rivaldafényben működő, adatot szolgáltató vállalkozásokat ellenőrzik" – fogalmazott a főtitkár, aki szerint e ponton felborul az a közös jogalkotói szándék, hogy a jogszabály azokat sújtsa, akik notóriusan áthágják a törvényeket, és ezzel rontják a piacot.

Mindazonáltal a szövetség – bár hiányolja a toleranciát a nyilvánvalóan csak figyelmetlenségből kisebb jogsértéseket elkövető cégekkel szemben – a tisztességes piaci magatartást tanúsító vállalkozások érdekében jó kapcsolatot igyekszik ápolni az ellenőrző hatósággal – hangsúlyozta Wimmer István, aki szerint az eseti ügyeket nagyon óvatosan kell kezelnie mindkét félnek.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. június 14.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem