×

Adóbevallás papír nélkül

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. március 13.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 108. számában (2007. március 13.)
Az elektronikus adóbevallás első nagyobb rohamának tapasztalatai szerint jól veszik az akadályokat a vállalkozások; sokuk már egy-két nappal a határidő előtt továbbította a szükséges dokumentumokat az adóhatósághoz. Az érdekképviseletek szerint főként a kis cégeknek okoz gondot az átállás.

A tavalyi év volt a főpróba az elektronikus ügyintézés tekintetében, akkor a vállalkozások csak egy részének kellett elektronikusan intézni ügyeit. Az idén azonban kiszélesedett azok köre, akik az ügyfélkapun keresztül kénytelenek teljesíteni kötelezettségeiket; egy-két kivételtől eltekintve szinte valamennyi hazai vállalkozás erre kötelezett. Az elektronikus ügyintézési rendszer az idén vizsgázik tehát, mint ahogyan most tesztelik azt is, hogy az adózóknak miképpen sikerült alkalmazkodniuk az új eljáráshoz.

Nem volt fennakadás

Az adóhatóság első tapasztalatai kedvezőek: januárban 1,5 millió e-bevallást nyújtottak be az adózók, illetve képviselőik. Ebből több mint 710 ezer néhány nap alatt érkezett be, ami nem okozott fennakadást a számítógépes rendszerben. A napi rekord 200 ezer bevallás volt – január 31-én ennyit regisztráltak az ügyfélkapun.

Alig két héttel később ismét megdőlt a csúcs: február 12-én 370 ezer dokumentumot továbbítottak a társaságok 24 óra leforgása alatt. Nem sokkal ezután ismét próbatétel várt az APEH rendszerére, ugyanis a február 15-i adóbevallási határidőre összesen 900 ezer dokumentumnak kellett beérkeznie az egyéni vállalkozóktól, az éves áfabevallóktól és az evás cégektől együttesen.

Bár hosszú távon biztosan beváltja a reményeket az elektronikus ügyintézés, s lényegesen könnyebbé válik az adminisztráció, egyelőre még sok a zavar – összegezte az eddigi tapasztalatokat a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének alelnöke. Vadász Iván elmondta: az első komoly terhelés február 12-én zúdult a rendszerre, amikor jóval többeknek kellett benyújtaniuk a bevallásukat, mint a január 31-ei határidőre. Ha a rendszer ilyen tömeges adatérkezést kibír, akkor bármire képes – fogalmazott az alelnök.

Növekvő adminisztráció

Az újdonságok bevezetése a könyvelők jó részének is problémát okozott, nekik is hetekbe telt, amíg alaposabban megismerkedtek a változásokkal. Február második hetére kezdtek tisztában lenni a rendszerrel - mondta Vadász Iván, hozzátéve, nem ez volt az egyetlen, ami nehezítette az elektronikus ügyintézést az év eleji időszakban.

Gond volt a nyomtatványokkal is, akadtak olyanok, amelyeket többször kellett korrigálni. Ráadásul korántsem volt tökéletes a bevezetést megelőző kontroll, valójában az adózók tesztelik a számítástechnikai programokat. Tehát utólag tudható meg, hogy mennyire sikeres az új rendszer, a felszínre került hibákat ezután javítják.

A kérdés azonban nem elsősorban az, hogy most az adóhatóságnak sikerül-e hozzájutnia a várt adatokhoz, sokkal inkább azon áll vagy bukik a siker, hogy az egészségügy miként tud hozzájutni a számára fontos információhoz. Ha ugyanis a kórházak valóban ellenőrizni tudják, ki a biztosított, akkor elérte célját az újítás, ám ha ez nem valósul meg, akkor kudarcot vallott a döntéshozók igyekezete - fejtette ki az alelnök, hozzátéve: ez majd jóval később derül ki.

Vadász Iván szerint a vállalkozók megbirkóznak a változtatásokkal, hiszen nem sokkal bonyolultabb az új adatközlés annál, mint amit korábban a nyugdíjrendszerrel kapcsolatosan meg kellett tenniük. Nem kis teher azonban, hogy az adminisztráció folyamatosan nő, egyre több helyen kell rögzíteni az adatokat.

Várható előnyök

Nem csoda, ha a vállalkozók elbizonytalanodtak azzal kapcsolatban, hogy kell-e benyújtaniuk bevallást a február 12-i határidőre. Az eredeti elképzelések szerint ugyanis szinte mindenkire vonatkozott volna a kötelezettség, decemberben azonban módosították az erre vonatkozó jogszabályt, s végül szűkült a kör.

Kikerültek a kötelezettek köréből a nyugdíjas egyéni vállalkozók – ha nem munkáltatók, illetőleg kifizetők -, mint ahogyan mentesültek azok a társadalmi szervezetek - egyesületek, alapítványok – is, amelyek magánszemélynek nem teljesítenek kifizetést, s alkalmazottat sem foglalkoztatnak. Nem kötelezett elektronikus bevallásra az a nem kifizető vállalkozó sem, akinek egyidejűleg 36 órát elérő munkaviszonya van. Vadász Iván hangsúlyozta: a vállalkozóknak önmagukról is be kell nyújtaniuk ilyen nyomtatványt.

Az elektronikus adóbevallásnak számos előnye lesz, ha a rendszer már olajozottan működik, mint ahogyan a járulékbevallás is lényegesen egyszerűsödik, feltéve, ha a szisztéma kinövi a gyermekbetegségeit. Ekkortól kezdve ugyanis a bérszámfejtéssel egyidejűleg összeáll a bevallás is, nem lesz szükség arra, hogy kétszer üljenek neki a könyvelők a kalkulációnak; egy füst alatt végezni lehet mindkét feladattal. A vállalkozások nem tudják megkerülni, hogy alkalmazottaik havi keresetének elszámolása miatt ne készítsenek bérszámfejtést, azután pedig mindössze egy gombnyomás lesz a járulékbevallás – fejtette ki Vadász Iván.

 

Az APEH jól bírta a rohamot

A minden korábbinál nagyobbnak ígérkező február 12-ei rohamot jól bírta az APEH rendszere. Az utolsó napon óránként 15-20 ezer bevallás érkezett elektronikusan. Az adóhatóság főosztályvezetőjének tájékoztatása szerint kisbevallásból, azaz egy személyre vonatkozó beadványokból akár 200 ezret is képesek lettek volna fogadni. Erre azonban nem volt szükség, mert a cégek, illetve könyvelőik a hétvégén is, illetve a határidőt közvetlenül megelőző szombaton és vasárnapon is dolgoztak: óránként 10 ezren továbbították az anyagokat.

A roham azonban rányomta bélyegét a visszaigazolások sebességére, a nyugtafájlt ugyanis sokan nem kapták meg azonnal. Ennek kiküldésére az APEH-nak három napja van. Amikor a határidő teljesítését ellenőrzik, természetesen a bevallás továbbításának időpontja, s nem a visszajelzés kézhezvétele a mérvadó.

Figyelemre méltó, hogy az adóhatóság ügyfélszolgálatát – a bevallási határidőket megelőzően – az idén nem elsősorban adózási kérdésekkel tárcsázzák fel a vállalkozások, hanem az e-bevallással kapcsolatos műszaki és technikai kérdésekkel. Eddig a legnagyobb hívásszámot február 12-én regisztrálták, akkor 10 200-an tudakozódtak telefonon az APEH munkatársaitól.

Felesleges adatbázisok

Az újítást követően több jelenlegi nyilvántartás is feleslegessé válik. Értelmét vesztette az Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (EMMA), ezért január 1-jével megszüntették.

Nem jelent viszont könnyebbséget a mikro- és kisvállalkozások számára az elektronikus bevallás kötelezővé tétele. Szűcs György, az Ipartestületek Országos Szövetségének (IPOSZ) elnöke szerint sokkal inkább a könyvelőket érinti a változás, hiszen az ügyfélkapus regisztrációt és az ezzel kapcsolatos teendőket is általában ők végzik. Ez azonban csak első hallásra tűnik kedvezőnek, mivel ez előbb-utóbb megmutatkozik majd a könyvelők díjazásában is. Ez a munka ugyanis már régen nem szorítkozik a klasszikus adókönyvelésre, kiegészül a bérszámfejtéssel, a társadalombiztosítási ügyintézéssel és sok minden mással. Az újabb változás Szűcs György szerint biztosan azt eredményezi majd, hogy a könyvelők emelik az áraikat, ezzel ismét többletterhet rakva a kisvállalkozások vállára.

A szakember szerint a probléma elsődleges oka az, hogy a változtatásokat a nélkül vezették be, hogy előzőleg a feltételeket garantálták volna. Nem lehet ugyanis arra kényszeríteni a vállalkozásokat, hogy internetes kávéházakba beülve intézzék hivatalos ügyeiket, vagy bekéredzkedjenek ismerőseikhez egy-egy dokumentum kitöltése és továbbítása céljából. Ezt senki sem gondolhatta komolyan; ilyen módon nem lehet pótolni a hiányzó feltételeket. Kedvező viszont, hogy a megnövekedett számítógépes adminisztráció miatt támogatás igényelhető; az eszközbeszerzéshez 25 százalékban kérhetnek és kaphatnak állami kiegészítést az érintettek.

Segítség a vállalkozóknak

Az IPOSZ elnöke szerint az elektronikus bevallás bevezetésével az adóhatóság voltaképpen saját maga mellékfoglalkoztatottjává tett 800 ezer vállalkozást, amelyek ezzel az adóhatóság munkáját veszik át.

Azonban nem kizárólag ez a probléma – hívta fel a figyelmet Szűcs György. Kérdés, hogy mi lesz azokkal, akik nem alkalmaznak könyvelőt. Szép számmal akadnak ugyanis olyanok, akik – nyilván elsősorban költségtakarékossági megfontolásból – maguk intézik ügyeiket, s eddig ezzel nem is volt gondjuk. Az átállás nem kevés többletköltséget is okoz számukra, hiszen könnyen lehet, hogy gépeket és programokat kell vásárolniuk azért, hogy megfelelhessenek a törvényi előírásoknak. Az IPOSZ igyekszik segíteni az érintetteknek abban, hogy eligazodjanak az új rendszerben, ezért tanítani fogják az ügyfélkapu kezelését. A tapasztalatok szerint azonban viszonylag sokan késedelmesen kezdték meg a szükséges ismeretek elsajátítását. Ezért – várhatóan – szép számmal lesznek olyanok, akik nem tudják majd teljesíteni a határidőket, legyen szó a járulék- vagy az adóbevallásokról.

Az érdekképviselet a következő időszakban azt szeretné elérni, hogy a késlekedő társaságok minél kisebb retorzióra számíthassanak. Annál is inkább, mert a piacon amúgy is nehezen helytálló kicsik még inkább versenyhátrányba kerülhetnek, akár a létük is kockán forog, ha emiatt büntetést szabnak ki rájuk. Indokolt lenne tehát, hogy haladékot kapjanak, hiszen nem arról van szó, hogy nem szeretnék teljesíteni kötelezettségeit, inkább arról, hogy nehezen birkóznak meg az új teendőkkel.

Számítástechnikai ismeretek

Sokkal kevesebb gondot lát az elektronikus adóbevallásra való áttérésben Ruszin Zsolt. A Magyar Könyvelők Országos Egyesületének elnökségi tagja szerint azoknak van problémájuk, akik nem értenek a számítógéphez. Akik könnyedén kezelik a komputereket és az internetet, azoknak jó része kifejezetten örül, hogy száműzheti a papír alapú bevallásokat.

A szakértő – Szűcs Györggyel ellentétben – nem látja olyan pesszimistán a kisvállalkozások helyzetét, szerinte magától értetődik, hogy a cégek könyvelővel készíttetik el bevallásaikat, ezért nincs is szükségük arra, hogy elmélyedjenek az elektronikus ügyintézésben. Ahogyan az emberek 15 évvel ezelőtt maguk javították autóikat, ma mindenki szakszervizbe viszi a gépkocsiját. Hasonló a helyzet a könyvelés és a bevallás tekintetében is: ez utóbbi elkészítése korántsem olyan egyszerű, ezért célszerű szakértőhöz fordulni.

Míg a társasági adó vagy az áfa esetében meg lehet határozni előre, hogy a határidőre várhatóan hány bevallásnak kell beérkeznie, addig a járulékok esetében korántsem ilyen egyszerű a helyzet – reagált Ruszin Zsolt arra, hogy az APEH előzetesen 200-300 ezerrel több dokumentum beérkezésére számított. A bizonytalanság a szakember szerint abból adódik, hogy nem fogadták el javaslatukat, miszerint szükséges lenne a foglalkoztatói státus rögzítése a vállalkozások törzsadatai között. Ha ez megtörténik, akkor pontosan lehetne tudni, kinek vannak kifizetései, s kinek kell bevallást készítenie, legyen szó betéti társaságról, alapítványról vagy bármi másról.

Az ellenérv az volt, hogy ez esetben viszonylag egyszerű lenne fantomvállalatokká tenni cégeket, amihez nem kíván a szaktárca asszisztálni. Ám erre megoldást jelenthetne, ha időnként frissítenék a rendszert; az egyetlen járható út nem a havi kötelező bevallások módszere. Ám a rendszerfrissítés hiányában nincs megbízható adat arról, hány kifizető van Magyarországon, ezért az adóhatóság csak becslésekre támaszkodhat, ami nem feltétlenül felel meg a valóságnak. Mint ahogyan nem lehetett pontosan felmérni azt sem, hány olyan minimálbéren foglalkoztatott van, akire vonatkozik a kétszeres járulékfizetési kötelezettség.

A szakember szerint viszonylag egyszerű az egyszerűsített vállalkozói adó elektronikus bevallása is. Bár az egyéni vállalkozók 0758-as számú bevallása első látásra bonyolultnak tűnik, kis rutinnal hamar végezni lehet vele. Első alkalommal tehát érdemes időt és energiát szánni a kitöltésére, másodjára azonban már nagyjából 40 perc elegendő rá. Ruszin Zsolt szerint az elektronikus út jó megoldás, nem szerencsés viszont a határidő megjelölése a járulékbevallások esetében. Szerencsésebb lenne, ha ezt 12-e helyett 20-ára tolnák át, így ugyanis nem lenne annyira szűkre szabva a rendelkezésre álló idő.

 

Nemzetközi kitekintő

A kontinens legtöbb országában nem tették kötelezővé az elektronikus adózást, igaz, akadnak országok, ahol különböző módszerekkel próbálják erre ösztönözni a vállalkozásokat. Van, ahol anyagi kedvezményeket nyújtanak azoknak, akik ezt a formát választják, másutt a határidőben kap engedményeket a cég. Franciaországban például 20 eurót takaríthat meg, aki nem a papír alapú beadványt továbbítja. Olaszországban több idejük van az elektronikusan adózóknak kitölteni dokumentumaikat, akár három hónapot is nyerhetnek, akik ily módon juttatják el a szükséges információt az adóhatósághoz. Itáliában a társaságok szűkebb köre számára kötelező az internetes út, ám a kicsik választhatnak.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. március 13.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem