×

Munkaügyi közvetítők

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. december 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 82. számában (2004. december 15.)
Nyolc év alatt több mint 250 vitás ügy elsimításában vett részt a Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat (MKDSZ). A munkaadók és a munkavállalók között leginkább a bérkérdésekben támadnak ellentétek. Aszervezet célja, hogy feloldódjanak a nem ritkán hetekig, hónapokig tartó – és egyre mélyülő – nézeteltérések. A szolgálat eddigi működése eredményes, azonban ismertsége még ma sem elégséges.

munka világához – a munkapiaci szereplők olykor ellentétes érdekei miatt – a munkahelyi konfliktusok is hozzátartoznak. Más szempontokat tart elsődlegesnek a dolgozó és mást az alkalmazó, s nem ritkán képtelenségnek tűnik az egymásnak gyökeresen ellentmondó érdekek összeegyeztetése. Akonfliktusok aztán, az idő előrehaladtával egyre mélyülnek, míg végül nemcsak a hosszú távú együttműködés válik lehetetlenné, hanem a napi munka minősége is megsínyli a rendezetlen állapotokat.

A kilátástalannak tetsző viták elegyengetése érdekében tevékenykedik a Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat. Munkatársai azért dolgoznak, hogy feloldják a feszültségeket a munkaadó és a munkavállaló között, s közreműködésükkel kezelhetővé váljanak az elmérgesedett helyzetek. Eddig több mint 250 esetben jártak el sikerrel, aminek eredményeképpen mind a munkaadók, mind a munkavállalók elégedetten álltak fel a tárgyalóasztaltól.

Az MKDSZ 1996-ban jött létre, s bár tevékenysége független, a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium (FMM) szervezetébe tartozik. Belső autonómiája azonban így is vitathatatlan, a gyakorlatban tehát önállóan működik. Olyannyira, hogy igazgatójának kinevezéséről és felmentéséről is az Országos Érdekegyeztető Tanácsnak (OÉT) kell döntenie, méghozzá konszenzussal.

A szolgálat pillanatnyilag 63 közvetítőt foglalkoztat, akik közül a megbízók maguk választhatják ki a legrátermettebbnek ítélt személyt. Szerencsés esetben ugyanis a munkáltató és a munkavállaló – látva a helyzet kilátástalanságát – legalább abban meg tud állapodni, hogy igényli közvetítő közreműködését, s megegyezésre jutnak annak személyét illetően is. Ez esetben már azzal keresik meg az MKDSZ-t, hogy a megnevezett személyt szeretnék felkérni a munkára. Amennyiben a "veszekedő feleknek" nincs konkrét elképzelésük a közvetítő személyét illetően, akkor a szolgálat igazgatója egy ötfős listával segíti a választásukat.

Munkajogi ismeretek

A közös megbízás, illetve a közvetítő együttes kiválasztása az első lépés a megállapodás irányába. Ha ugyanis abban már meg tudnak egyezni a vitás felek, hogy harmadik személy segítségére szorulnak – s az illetőt ki is tudják választani –, az már jó jel. Előremutató, ha egyetértenek legalább abban, kiben bíznak – részletezte a szolgálat igazgatója. Kovács Géza elmondta: ha a felek igénylik a szolgálat munkáját, akkor arról egybehangzóan nyilatkozniuk kell. Fontos azonban tudni, hogy nem a szolgálat vállalja a közvetítést, az érintettek egy közvetítő személlyel állnak kapcsolatban. – Olyan ez, mint a fodrászat: egy fodrász, s nem általában a fodrászat vágja le az ember haját – magyarázta az igazgató.

A közvetítőnek nagyon komoly követelményeknek kell megfelenie; a jelöltnek egy egész bizottságot kell meggyőznie arról, hogy eredményesen tudja ellátni közvetítői teendőit a tárgyalásokon. Nem az a lényeg, hogy milyen végzettséggel rendelkezik, hiszen az előzetes iskolai tanulmányok legfeljebb segítik a munkáját, de nem számítanak követelménynek. Lehet valaki közgazdász vagy jogász, tanár vagy menedzser – egyaránt alkalmas lehet a feladatra. Mint ahogy az sem követelmény, hogy ő legyen az adott téma legjobb szakértője.

Természetesen szakmailag képesnek kell lennie arra, hogy bizonyos mértékig átlássa a résztvevők helyzetét. Szakdiploma nem szükséges, ám a munkajogi ismeretek nem hiányozhatnak, ha eredményes munkát kíván végezni a békéltető. A Munka Törvénykönyvét tehát mindenképpen alaposan át kell tanulmányoznia annak, aki föl szeretne kerülni a közvetítők lajstromára. A szolgálat csak gyakorlott szakemberekkel dolgozik, olyanokkal, akik töviről hegyire ismerik a munka világát. Sok-sok éves tapasztalat szükséges ehhez. Legalább tíz, de inkább 15-20 éves munkaviszony lehet garancia arra, hogy a szakember eligazodik a konfliktusokban, s persze a sikerhez némi pszichológiai tudás és érzék is kell.

A szakmai tudásnál is lényegesebbek ugyanis az emberi tulajdonságok. Aközvetítőnek jó kommunikációs képességgel kell rendelkeznie, meg kell szólaltatnia az érintetteket: a munkáltatóval éppúgy meg kell találnia a közös hangot, mint a munkavállalók képviselőivel. Mindkettő "nyelvét" jól kell tehát beszélni, s érteni kell nemcsak az elhangzottakat, hanem a metakommunikációval jelzett tartalmakat is. Nem szabad persze megfeledkezni arról sem, hogy nem minden információ egyformán fajsúlyos. A közvetítőnek különbséget kell tennie a lényeges és a lényegtelen között, az egykori sérelmekből fakadó neheztelés és az adott problémához közvetlenül hozzátartozó érvek között. Gyakorta előfordul, hogy a vitázók olyan sérelmeket sorolnak fel a beszélgetések során, amelyek az adott téma szempontjából érdektelenek, s amelyekre valószínűleg már nem is érdemes és nem is lehet megoldást találni. A közvetítőnek ezért szanálnia kell: ki kell választani az érdemi információkat, s azokkal "gazdálkodni" a ténykedése során.

A közvetítői munka rákfenéje, hogy tekintélyt és bizalmat kell ébreszteni a munkaadóban és a munkavállalóban egyaránt. Aközvetítőnek azt kell elhitetnie az érintettekkel, hogy megfelelően képviseli érdekeiket. Amennyiben a szakember semleges tud maradni, akkor az alkalmazó és az alkalmazott egyaránt úgy érzi, hogy az ügyet valóban segíti a szolgálat munkatársa.

A békítés a tárgyalóasztalnál kezdődik, alig különbözően attól, ahogy korábban a vitázó felek maguk is megpróbáltak egyezségre jutni. Ez alkalommal azonban már a közvetítő is jelen van. Aszolgálat munkatársa felkészül az adott témában, s ennek érdekében előzetes tájékoztatást kér a felektől az ügy részleteiről. A közvetítés során a dolgozók, illetve a munkáltató képviselője egymás után vázolja álláspontját, mindenki ismerteti a megélt konfliktus különböző elemeit, annál is inkább, mert ez az egyetlen alkalom, amikor szemtől szemben ülnek egymással az olykor már kommunikációra is képtelen kollégák.

Ezen a ponton kettéválik a felek útja, s két külön helyiségbe vonulnak. A közvetítő pedig ingázik a két szoba között, s hol az egyik, hol a másik oldal képviselőjével beszélget. Ily módon ismeri meg a felek valódi érdekeit. Amikor a békéltető az ingázás eredményeképpen már részletekbe menően jártas az adott ügyben, akkor összerakja az információkat, szembeállítja egymással az érveket, s számításba veszi, hogy kinek mekkora a mozgástere. Ha ezzel megvan, néhány újabb beszélgetést követően akár meg is állapodhatnak a felek.

A gyakorlatban mindez meglepően gyorsan történik, s néhány nap alatt rendeződhet a vitás ügy. Amikor az érintettek már-már lemondtak arról, hogy dűlőre jutnak egymással, akkor a közvetítő akár egy hét alatt pontot tehet a hetekig, akár hónapokig tartó vita végére.

Gyakoriak a bérviták

A munkaadók és a munkavállalók nézeteltéréseinek legtipikusabbika a bérvita, de sok egyéb kérdésben is igénybe vették már a Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat közreműködését. Az eredményes munkának köszönhető, hogy olykor országos konfliktusokat oldottak fel, más esetekben elmaradt a sztrájk vagy megszületett a remélt megállapodás. Elmondható, hogy többségében siker koronázta a szolgálat munkáját. Az elmúlt évben tizenegy esetben kérték fel a szolgálatot konfliktusaik rendezéséhez a helyi szakszervezetek és a munkaadók. Kilenc esetben közvetítés, békítés volt a feladata, két alkalommal döntőbíráskodásra kérték az MKDSZ-t. Utóbbi esetben a szolgálat munkatársa nem egyszerűen tárgyal a felekkel, hanem a velük folytatott tárgyalást követően határozatot is hoz a döntőbíró. A munkaadó és a munkavállaló ez esetben előre vállalja, hogy bármi legyen is a szakember ítélete, elfogadják azt, s annak megfelelően cselekszenek a későbbiekben.

A felkérések egy részét annak nyomán kapta meg a szolgálat, hogy az ismertté vált konfliktusokat követően felkeresték a vitában állókat. Sok esetben tehát annak köszönheti a megoldást a két érintett, hogy az MKDSZ maga javasolta, hogy közreműködne a vita megoldásában. További tíz esetben fordult elő, hogy azért nem tudták megkezdeni munkájukat, mert a vitában álló szakszervezet és munkaadó közül csak az egyikük adta hozzájárulását a külső szereplő bevonásához. Ilyen esetben segítő szándéka és az egyik oldal határozott kérése ellenére sem kapcsolódhat be a vita rendezésébe a szolgálat, pusztán az jöhet szóba, hogy tanácsadással segítik a munkaadót vagy épp a munkavállalót. Az elmúlt évben összesen tucatnyi olyan munkahelyi konfliktust igyekezett orvosolni az MKDSZ, mely ügyek szereplőinek maga ajánlotta fel a szolgálatát. A szakemberek önkéntességét azonban csupán minden második esetben koronázta siker, hiszen mindkét érintett egyetértő nyilatkozatát mindössze hat esetben sikerült megszerezni a közvetítői tevékenység megkezdéséhez.

Felértékelődő szerepkör

Nem szabad viszont azt gondolni, hogy akik egyszer rendezték konfliktusukat egymással, soha többé nem kerülnek hasonló helyzetbe. Kétségtelen, hogy a feszültségek tisztázása nem kis feladat, s ezt tudják az alkalmazók és az alkalmazottak is. Jól érzékelhető tehát, hogy a közvetítő sikeres munkája nyomán létrejövő megoldás sok esetben összekovácsolja az addig a szakadék két oldalán állókat – ismeri el Kovács Géza, hozzátéve: ám ez nem jelenti azt, hogy soha többé nem lesz vita közöttük. Annál is inkább, mert ugyanazok a kérdések – a többi között a bérezés – időről időre terítékre kerülnek.

Többen úgy vélik, elenyésző a közvetítői közreműködéssel rendezett ügyek száma ahhoz képest, hogy valójában mennyi konfliktus adódik a munkaadók és a munkavállalók között. Ebben vélhetően szerepet játszik az is, hogy a nyolc éve működő szolgálat – eredményes tevékenysége ellenére – nem eléggé ismert a cégek és a szakszervezetek körében, s keveseknek jut eszébe, hogy részvételével talán könnyebben boldogulnának. Ráadásul sokan nem szívesen veszik számításba annak lehetőségét sem, hogy egy ismeretlen személlyel osszák meg vállalkozásuk vagy érdekképviseletük belső ügyeit. Ma még szép számmal vélekednek úgy is, hogy ha maguk nem tudják megoldani problémájukat, akkor erre más is képtelen lenne.

A jövőben egyébként várhatóan nagyobb hangsúlyt kap a szolgálat ténykedése, hiszen az ágazati párbeszédbizottságok (ápb) megalakulása nyomán erőteljesebbé válhat az igény munkájára. Az ápb-kben ugyanis tipikusan olyan kérdésekről tárgyalnak majd, amelyek mind a munkaadói, mind a munkavállalói érdekképviseleteket érintik. A párbeszédbizottságokban felmerülő viták rendezéséhez is szükség lehet pártatlan szakemberek közvetítésére. Ám a konkrét ügyeknél szélesebb körben foglalkozik az MKDSZ a munkaviszonyt érintő ügyekkel, hiszen a testületekkel együttműködve a konfliktusokkal kapcsolatos értékelő-elemző munkákban is szerepet vállal majd.

Megújult a szakértői lista

A közelmúltban – részben – megújult a Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat szakértői listája. Az MKDSZ jelenleg 63 közvetítővel áll kapcsolatban. A lista megújítására azért van szükség, mert a közvetítői megbízatás ötéves időtartamra szól, ennyi ideig segíti tehát rendszeresen ugyanaz a személy a munkaadói és a munkavállalói kapcsolatok rendezését. E terminus lejártával felül kell vizsgálni a lajstromot, hasonlóképpen ahhoz, mint ahogyan – például – az autóvezetők jogosítványát is időről időre meg kell hosszabbítani. Természetesen a megújítás nem kötelező, s nem törvényszerűen szűnik meg minden szakértő megbízatása. A tevékenység folytatása, tehát a további közvetítői szerepvállalás nem alanyi jog, erről a pályázati bírálóbizottság dönt. Az ötéves ciklus kezdetén új pályázóknak is lehetőségük nyílik arra, hogy bekerüljenek a rendszerbe. Mindennek rendjét a szolgálat szervezeti, működési és eljárási szabályzata határozza meg. Az előző ciklushoz képest a cserélődés aránya hozzávetőlegesen 50 százalék volt, azaz a jelenlegi 63 közvetítő közül nagyjából minden második személy volt tagja a szolgálatnak 1996-2000 között.

 

Szabályszegő kisvállalkozások

A közvetítői szolgálat tapasztalatai szerint a legtöbb probléma a kis- és középvállalkozások körében fordul elő, e cégek ugyanis sok esetben próbálják kijátszani a foglalkoztatási szabályokat. Nem ritka például, hogy a próbaidő helyett kipróbálásnak hívják a munkavállalás kezdeti szakaszát, s az ily módon alkalmazott kollégákat alkalmasint több napig dolgoztatják, majd elküldik. Ez esetben pedig ingyen, ellenszolgáltatás nélkül foglalkoztatták az érintetteket. A tapasztalatok azt jelzik: a munkavállalók nagy többsége nincs tisztában jogaival, s nem tudja, hogy ilyen törvényes alkalmazási lehetőség nincs. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a munka világának szereplői ismerjék azokat a munkajogi szabályokat, amelyek betartása szavatolhatja a dolgozók biztonságát, illetve a munkaadók szabályszerű működését. Másfelől jelentős szerepe van az érdekegyeztetésnek, amelynek funkciója, hogy – a szociális partnerek megegyezése nyomán – tiszta feltételeket teremtsen a munka világában.a

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. december 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

9052 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 9052 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5375 olvasói kérdésre 5375 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

9052 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 9052 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

18 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5375 olvasói kérdéssel.

Egészségi alkalmatlanság – állásidőként elszámolva

Az Mt. 55. §-a (1) bekezdésének a) pontja határozza meg, hogy a munkavállaló a keresőképtelensége időtartamára vagy egyébként munkaköre ellátására egészségi okból való...

Tovább a teljes cikkhez

Letiltással kapcsolatos költségek viselése

Ha a munkáltató köteles teljesíteni a gyermektartásdíj levonását és átutalását munkavállalója munkabéréből, ő köteles viselni a banki tranzakcióból eredő költséget is?...

Tovább a teljes cikkhez

Magasabb alapbérű helyettesítő miatti bérkorrekció

Gyermekgondozási szabadságról visszatérő anyuka pozíciójában egyetlen ember dolgozik, akit sokkal magasabb bérrel vettek fel az anyuka helyettesítésére, mint a visszatérni készülő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Szülői és apasági szabadság ikrek esetén

Ikergyermekek esetén is csak 44 munkanap szülői szabadság jár, vagy szorozzuk a gyermekek számával? És az apasági szabadságot is szorozzuk?

Tovább a teljes cikkhez

Visszatérés után újbóli gyermekgondozási szabadság igénylése

Ha a GYES-ről visszatérő munkavállaló a megfelelő módon és határidőben jelzi a munkáltató felé, hogy vissza kíván térni az aktív állományba, és a felgyülemlett szabadnapok...

Tovább a teljes cikkhez

Napi 12 órás munkaidő túllépése

Bentlakásos szociális intézményben a gondozók munkaidőkeretben vannak beosztva napi 12 órára. Napi 12 óránál többre be lehet-e osztani a munkavállalót, ha egy másik gondozó...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5375 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 278-ik lapszám, amely az 5375-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

A költségvetési intézmények gazdálkodásának aktuális problémái, szabályai Megnézem

Számviteli problémák az intézményi gyakorlatban Megnézem

Szja és juttatások problémái Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem