×

Táppénzjogosultság

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. május 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 75. számában (2004. május 15.)
Ez év január 1-jétől változtak a keresőképtelenség és a keresőképesség orvosi elbírálásáról és annak ellenőrzéséről szóló rendelkezések. A 102/1995. (VIII. 25.) kormányrendeletet a 252/2003. (XII. 23.) kormányrendelet módosította.

Ki jogosult táppénzre?

A táppénzre való jogosultság feltételeit a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény (Eb. tv.) 43. §-a szerint táppénzre az a személy jogosult, aki a biztosítás fennállása alatt, vagy annak megszűnését követő első, második vagy harmadik napon keresőképtelenné válik, és egészségbiztosítási járulék fizetésére kötelezett.

A táppénzre jogosultság ellenőrzése során elsődleges vizsgálati szempont, hogy a keresőképtelenséget elbírálták-e, valamint hogy a keresőképtelenség fennállását megfelelően igazolták-e.

A keresőképtelenség elbírálásának célja

A keresőképtelenség elbírálásának célja, hogy a betegszabadság, illetőleg táppénz igénybevételéhez megállapítsák, és igazolják, hogy a biztosított (dolgozó) a munkáját betegsége vagy tizenkét évesnél fiatalabb beteg gyermeke ápolása miatt nem tudja ellátni.

A keresőképtelenség elbírálásának módja

A betegség okozta keresőképtelenség elbírálásánál az a foglalkozás, illetőleg az a munkakör az irányadó, amelyben a biztosított a keresőképtelenségét közvetlenül megelőzően dolgozott. A keresőképesség elbírálására az egészségügyi szolgáltató finanszírozási szerződésben nevesített orvosa és a keresőképesség elbírálására jogosító szerződést kötött orvos jogosult.

A keresőképtelenség a vizsgálatra jelentkezés időpontjától eltérően, legfeljebb öt napra visszamenőleg is igazolható. Kivételesen indokolt esetben a keresőképtelenséget a vizsgálatra jelentkezés időpontjától legfeljebb hat hónapra visszamenőleg is igazolhatja a kijelölt főorvosi bizottság.

A keresőképtelenség feltételei

Keresőképtelen:

- aki betegsége miatt munkáját nem tudja ellátni,

- aki terhessége, illetőleg szülése miatt nem tudja munkáját ellátni, és terhességi-gyermekágyi segélyre nem jogosult,

- az anya, ha kórházi ápolás alatt álló egyévesnél fiatalabb gyermekét szoptatja,

- az anya, az egyedülálló apa, valamint a nevelőszülő és helyettes szülő, ha egyévesnél fiatalabb beteg gyermekét ápolja,

- az a szülő, nevelőszülő és helyettes szülő, aki egyévesnél idősebb, de tizenkét évesnél fiatalabb beteg gyermekét ápolja,

- aki fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásban betegségének megállapítása vagy gyógykezelése miatt részesül,

- akit közegészségügyi okból foglalkozásától eltiltanak és más beosztást nem kap, vagy akit közegészségügyi okból hatóságilag elkülönítenek, továbbá aki járványügyi, illetőleg állat-egészségügyi zárlat miatt munkahelyén megjelenni nem tud, és más munkahelyen (munkakörben) átmenetileg sem foglalkoztatható.

A keresőképtelenség felülvizsgálata

A keresőképtelenség és a keresőképesség elbírálását az ellenőrző főorvos felügyeli. E tevékenysége során az ellenőrző főorvos jogosult – többek között:

- a beteg vizsgálatára, a kezelőorvos jelenlétében a beteg tartózkodási helyén is,

- a betegdokumentációba történő betekintésre,

- szükség szerint a beteg szakorvosi vizsgálatra utalására,

- a keresőképtelenség, illetve a keresőképesség tényének megállapítására,

- javaslatot tenni a táppénzfolyósítás megszüntetésére a táppénzfolyósító szervhez.

Vizsgálat a munkáltató megkeresésére

A munkáltató jogosult a betegszabadság, illetőleg a táppénz igénybevétele alatt a munkavállaló keresőképtelenségének felülvizsgálatát kezdeményezni az illetékes MEP-nél. A munkáltatók a vizsgálatokat csak írásban kezdeményezhetik. Az ellenőrző főorvos a munkáltató megkeresésére a betegdokumentációból fellelhető adatok, vagy indokolt esetben a keresőképtelen személy vizsgálata alapján dönt a biztosított keresőképtelenségéről vagy keresőképességéről, és erről a munkáltatót, valamint a munkavállalót írásban értesíti. Az értesítés csak a munkavállaló keresőképes, illetve keresőképtelen állapotáról szólhat.

A keresőképtelen biztosított kötelessége

Ha a beteg az alább felsorolt kötelezettségeinek nem tesz eleget, vagy nem járul hozzá az ellenőrző főorvos felülvizsgálatához, vagy gyógyulását tudatosan késlelteti, akkor az ellenőrző főorvos kezdeményezi a táppénzfolyósítás megszüntetését a táppénzfolyósító szervnél. A keresőképtelen köteles:

- betartani az orvos utasításait, így különösen a gyógyulását elősegítő követelményeket: a meghatározott időre szóló ágynyugalmat, valamint a tartózkodási helyről való kijárás korlátozására vonatkozót,

- az elrendelt vizsgálatokon megjelenni,

- ha a keresőképtelensége alatt más orvos is kezeli, erről a keresőképtelen állományban tartó orvost tájékoztatni,

- továbbá a keresőképtelenség ideje alatti tartózkodási helyét a keresőképtelenséget elbíráló orvosnak bejelenteni.

A táppénzjogosultságot érintő változások

A hatályos jogszabály szerint a biztosítottat táppénz a keresőképtelenség idejére, de legfeljebb egy évig, míg a biztosítási jogviszony megszűnése után legfeljebb csak 90 napig illeti meg 2004. április 1-jétől, ha a keresőképtelensége 2004. március 31-ét követően kezdődött. Ezt megelőzően kezdődött keresőképtelenségnél legfeljebb 180 napon át járhat/járhatott passzív jogon a táppénz.

Munkaképesség-változás vizsgálata

A táppénzfolyósító szerveknek 2002. december 31-ig az ún. előzetes vizsgálatok érdekében adatszolgáltatási kötelezettséget írt elő a jogszabály azon igénylők esetében, akik huzamosabb időn át – legalább 180 napig – keresőképtelenek voltak. Ez évtől a rendelet módosítása a táppénzt folyósító szerv számára ismét előírja az adatszolgáltatást, mégpedig úgy, hogy a táppénzfolyósítás 240. napját követő 8 munkanapon belül, illetve a passzív jogon történő igényléshez beérkező keresőképtelenségi igazolás kézhezvételétől számított 3 munkanapon belül az elbíráló orvost köteles értesíteni az igénylő táppénzjogosultsága megszűnésének időpontjáról.

Rokkantság megállapítása

Ha a kezelőorvos a táppénzfolyósító szervtől értesítést kap a táppénzre való jogosultság megszűnésének időpontjáról, és amennyiben a beteg állapota azt indokolja, kezdeményezi a munkaképesség-változás megállapítására irányuló eljárást.

A passzív jogon történő igénylés esetén küldött értesítéskor is kezdeményezheti az orvos a rokkantság megállapítását, amennyiben azt indokoltnak tartja a beteg állapota alapján.

A rokkantságinyugdíj-igény bejelentése

Az Országos Orvosszakértői Intézet (OOSZI) a döntését követő 3 munkanapon belül tájékoztatja a kezelőorvost. A kezelőorvos az OOSZI-értesítés kézhezvételét követő 3 munkanapon belül felhívja a keresőképtelen személy figyelmét arra, hogy rokkantsági nyugdíjigényt nyújthat be a területileg illetékes Nyugdíj-biztosítási Igazgatósághoz.

A keresőképtelenség orvosi igazolása

Az orvos keresőképtelenség esetén kiállítja az "Orvosi igazolás a keresőképtelen (terhességi) állományba vételről" elnevezésű nyomtatványt. Tartós keresőképtelenség esetén a keresőképtelenségi állomány 8. napjától a keresőképtelenség igazolására az "Orvosi igazolás folyamatos keresőképtelenségről" megnevezésű nyomtatványt kell – legalább 2 hetenként – kiállítani. Az igazolásokat az orvos munkahelyi és személyi orvosi bélyegzője olvasható lenyomatával, valamint aláírásával ellátva és a rendelő címét feltüntetve kell a beteg részére átadni.

A kórházi kezelés idejét, valamint a pszichiátriai beteg alkalmazkodó (adaptációs) szabadságának az időtartamát az "Igazolás fekvőbeteg-gyógyintézetben történő gyógykezelésről" elnevezésű nyomtatványon kell igazolni keresőképtelenség esetén. (Az alkalmazkodó szabadságra bocsátáskor az "adaptációs szabadság" megjelölést is fel kell tüntetni az időtartammal együtt.)

A nyomtatványok ez évtől megújultak, de a korábban forgalomban lévő formanyomtatványok még ez év december 31-ig felhasználhatók.

Az igazolásokon az orvos feltünteti az orvosi napló számát és a táppénz jellegére utaló megjelölést:

Táppénz jellege Kód

Üzemi baleset 1

Foglalkozási megbetegedés 2

Közúti baleset 3

Egyéb baleset 4

Beteg gyermek ápolása 5

Terhesség-szülés miatti keresőképtelenség 6

Közegészségügyi okból foglalkozástól eltiltás vagy

hatósági elkülönítés 7

Egyéb keresőképtelenség, illetve veszélyeztetett terhesség 8

Speciális igazolások

Üzemi baleset

A baleseti táppénzt igénylő beteg dokumentációjában csak a baleset üzemiségét igazoló határozat bemutatása után lehet táppénzjelleg "1" kódot alkalmazni, előtte táppénzjelleg "4" – egyéb baleset – kódot kell feltüntetni. A kódváltozást a korábban kiadott igazolásokon visszamenőleg korrigálni nem kell, de ez nem zárja ki a baleseti táppénzre való jogosultságot.

Abban az esetben, ha egy korábbi baleset következtében vált ismételten keresőképtelenné a beteg, akkor már az első naptól alkalmazható az "1"-es kód, ha a korábbi balesetnél már kiadták a határozatot.

Igazolás a táppénzjogosultság kimerítése után

Amennyiben a biztosított a táppénzre való jogosultság időtartamát kimerítette, de a biztosított továbbra is keresőképtelen beteg, ha kéri, a keresőképtelenség tényét igazolni kell. Az igazolást a keresőképtelenség elbírálására jogosult orvos adja ki.

Gyermekápolás esetén

Ha a keresőképtelenséget a beteg gyermek ápolása címén állapították meg, az igazoláson a szülő adatain kívül a gyermek személyi adatait is fel kell tüntetni, és a kórisme rovatban a gyermek betegségét kell bejegyezni.

Kiadható a szülő esetében a keresőképtelenségről szóló orvosi igazolás akkor is, ha a nagyszülő gyermekgondozási segélyben részesül a gyermek gondozása címén, mivel az ebben az esetben történő táppénz folyósítása miatt nem kell szüneteltetni a gyes folyósítását.

Hatósági elkülönítés

Ha a keresőképtelenség közegészségügyi okból történt hatósági elkülönítés, illetőleg közegészségügyi okból történt foglalkozástól eltiltás vagy járványügyi zárlat miatt áll fenn, az intézkedéseket elrendelő tisztifőorvos értesíti a keresőképtelen állományba vételre jogosult orvost, aki a biztosítottat nyilvántartásba veszi, és keresőképtelenségét igazolja.

Méltányossági táppénz

Az Eb. tv 50. §-a rendelkezik a méltányosságból igénybe vehető pénzbeli ellátásokról és az egyszeri segélyről.

A méltányosságból történő engedélyezésre irányuló kérelmet az igényjogosultság megszűnését követő 15 napon belül lehet benyújtani. A táppénz folyósításának meghosszabbítása a méltányosság gyakorlását indokoló körülmények mellett is általában abban az esetben engedélyezhető, ha az engedélyezett időtartam alatt – illetőleg annak lejártát követően – a keresőképesség helyreállása, vagy a munkaképesség-csökkenés mértékének jelentős javulása, illetőleg ennek alapján a kérelmező újra munkába állása várható.

A biztosítási jogviszony megszűnését követő időtartamra járó táppénz folyósításának meghosszabbítására vonatkozó kérelmek elbírálásánál különös figyelemmel kell lenni a kérelmezőt – az előzetes biztosítási idő és az előzmények figyelembevételével – megillető jogosultsági időtartamra. Nem engedélyezhető a táppénz folyósításának meghosszabbítása a biztosítási jogviszony megszűnését követő időtartamra, ha a kérelmező folyamatos biztosítási idejére és a táppénzelőzményekre tekintettel megállapított jogosultsága már nem áll fenn, illetőleg gyógyulása nem várható. Mindezekre tekintettel a méltányossági igények elbírálásához az ellenőrző főorvos javaslata, véleménye is szükséges. Ez év március 31-ét követően kezdődött keresőképtelenség esetén a biztosítási jogviszony megszűnését követő időtartamra táppénzfolyósítás legfeljebb 90 napra engedélyezhető.

A méltányosságból engedélyezett táppénz folyósítása

A méltányossági táppénzt továbbra is csak a MEP Pénzbeli Ellátási Osztálya folyósíthatja, de az előzményeket az általános szabályok szerint kell figyelembe venni. Amennyiben nem működik táppénzkifizető hely a foglalkoztatónál, természetesen ebben az esetben is a megyei egészségbiztosítási pénztár folyósítja a méltányosságból engedélyezett táppénzt.

A méltányossági táppénz igénylése

A táppénzigényekhez a biztosítottnak az előbbiekben ismertetett orvosi igazolást kell benyújtania a foglalkoztatóhoz. Az igények elbírálására a táppénzfolyósító szervek illetékesek. Tehát ahol a foglalkoztatónál nem működik kifizetőhely, ott a MEP az illetékes, ezért a foglalkoztatónak be kell küldenie az orvosi igazolást és a megfelelő foglalkoztatói igazolást. Az igazolásokat a foglalkoztatónak még akkor is továbbítania kell, ha szerinte már nem illeti meg táppénz az igénylőt. Az igény elutasítása a MEP, a táppénzfolyósító szerv feladata, s nem a foglalkoztatóé.

A foglalkoztatóhoz eljuttatott orvosi igazolások közokiratok, tehát ennek megfelelően kell kezelni a dokumentumokat, természetesen az adatvédelemre is figyelemmel.

Példák a táppénz idejének kiszámítására

1. Az igénylő 2004. március 22-étől vált keresőképtelenné. A betegszabadságot kivette, előzmény nincs.

Folyamatos biztosítás fennáll 2001. január 1-jétől, ezért elvileg 365 táppénzes napra jogosult, de munkaviszonya megszűnik 2004. június 30-án, július 1-jétől passzív jogon 180 napig, azaz 2004. december 27-éig jogosult táppénzre.

2. Az igénylő keresőképtelen 2004. április 22-étől. A betegszabadságot kivette, előzmény nincs.

Folyamatos biztosítás fennáll 2001. január 1-jétől, ezért elvileg ő is 365 napig jogosult táppénzre, de munkaviszonya megszűnik 2004. június 30-án, így július 1-jétől 90 napig, azaz 2004. szeptember 28-ig kaphat táppénzt passzív jogon.

3. Az igénylő keresőképtelen 2004. június 21-étől, előtte csak rövid ideig volt biztosított. Folyamatos biztosítás: 80 nap, betegszabadságot kimerítette, táppénzelőzménye nincs.

Munkaviszonya megszűnik 2004. június 30-án, július 1-jétől csak 70 napra lesz jogosult táppénzre (2004. VI. 21-étől 30-áig 10 nap; 80-10 = 70).

4. Az igénylő keresőképtelen 2004. június 1-jétől, előzménye nincs.

Folyamatos biztosítás 2001. január 1-jétől 2004. május 31-ig volt, passzív táppénzjogosultsága így csak 90 napon át állhat fenn

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. május 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem