×

Az osztalék adózása

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 45. számában (2001. október 15.)
A társas vállalkozások magánszemély tagjai, tulajdonosai a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (szja-törvény) 66. §-ában foglalt rendelkezései szerint az osztaléknak minősülő jövedelem után forrásadót fizetnek. A cikkben összefoglaljuk az osztalékjövedelemre vonatkozó szja-szabályokat.

A magánszemély osztalékból származó bevételének egésze jövedelem. Az szja-törvény alkalmazásában osztaléknak minősül:

– a társas vállalkozás adózott eredményéből a társas vállalkozás magánszemély tagjának (részvényese, alapítója), tulajdonosának részesedése, ideértve az adózott eredményből a kamatozó részvény utáni kamatot is;

– a társas vállalkozás magánszemély tagja (részvényese, alapítója), tulajdonosa által a jegyzett tőke emelésével értékpapír formájában vagy az értékpapír névértékének emelése révén megszerzett vagyoni értéknek az a része, amely a társas vállalkozás jegyzett tőkéjén felüli saját vagyonából származik, feltéve hogy az nem minősül a dolgozói részvény formájában szerzett jövedelemnek;

– a külföldi állam joga szerint osztaléknak minősülő jövedelem;

– a magánszemély által a jegyzett tőke emelésével dolgozói részvény, dolgozói üzletrész formájában megszerzett vagyoni értéknek az a része, amely a társas vállalkozás jegyzett tőkéjén felüli saját vagyonából származik.

Az szja-törvény külön nevesíti a társas vállalkozás fogalmát, amely szerint társas vállalkozásnak minősül a gazdasági társaság, az egyesülés, a szövetkezet, a közhasznú társaság, a magánszemélyek jogi személyiséggel rendelkező munkaközössége, az ügyvédi iroda, az erdőbirtokossági társulat, az MRP-szervezet és az előtársaság.

Adózott eredményből fizetett osztalék

Adómértékek

A társas vállalkozás adózás utáni eredményéből a vállalkozás magánszemély tagjainak a tagi, tulajdonosi jogviszonyukra tekintettel kapott osztalékjövedelem után az adó mértéke 20 vagy 35 százalék. Ez utóbbi adómérték terheli az osztaléknak azt a részét, amely több mint a magánszemélyre – vagyoni betétje arányában – jutó saját tőke és az osztalékmegállapítás éve első napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének szorzata. Az osztaléknak azt a részét, amely nem haladja meg a vállalkozás saját tőkéje magánszemélyre jutó részének az osztalékmegállapítás éve első napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresével számított részét, 20 százalék adó terheli.

Osztalékrészek kiszámítása

A különböző adókulcsú osztalékrészek kiszámításához azt a saját tőkét kell figyelembe venni, amely az eredményfelosztásra vonatkozó időszakról készült számviteli beszámoló mérlegében szerepel. Így például a 2000. évi eredményfelosztás során megállapított osztalék utáni adómérték meghatározásánál a 2000. december 31-ei mérlegbeszámolóban feltüntetett saját tőkét kell figyelembe venni.

Gazdasági társaság évközi átalakulása esetében az átalakulását követően a végleges vagyonmérleg és vagyonleltár elkészítésének időszakában és jóváhagyásának időpontjáig taggyűlési (közgyűlési) határozattal megállapított módon osztalékot fizethet, ebben az esetben a társas vállalkozás saját tőkéje alatt az év első napjától az átalakulás napjáig terjedő időszakra vonatkozó végleges vagyonmérlegben szereplő saját tőkét kell érteni, valamint az osztalékmegállapítás éve első napján érvényes jegybanki alapkamatot kell figyelembe venni.

Az osztalék adójának megfizetése

Az osztalék adóját a kifizetőnek a kifizetés napján kell megállapítania és levonnia, az osztalék megállapításának időpontjában érvényes adómérték szerint.

Az osztalékelőleg adózása

Ha a társas vállalkozás az adóév várható osztalékára tekintettel tagjainak úgynevezett osztalékelőleget fizet, akkor e jövedelem után 20 százalékos adót kell fizetni, amelyet a végleges osztalék után megállapított adóval szemben mint adóelőleget kell elszámolni.

Az osztalékelőleg-fizetés feltételei

A gazdasági társaságokról szóló 1997. évi CXLIV. törvény (Gt.) a korlátolt felelősségű társaság és a részvénytársaság esetében az osztalékelőleg fizetését külön feltételekhez köti. Mindkét társasági formánál a számviteli törvény szerinti beszámoló elfogadását megelőzően osztalékelőleg fizetésére akkor van lehetőség, ha a taggyűlés, illetőleg a közgyűlés által elfogadott, a számviteli törvény előírásai szerint készített közbenső mérleg alapján valószínűsíthető, hogy utóbb az éves osztalék kifizetésének nem lesz akadálya. A Gt. a korlátolt felelősségű társaság esetében külön rögzíti, hogy a tag a jóhiszeműen felvett osztalék visszafizetésére nem kötelezhető, ez a rendelkezés azonban nem vonatkozik az év közben a tagnak kifizetett osztalékelőlegre.

A részvénytársaságnál az osztalékelőleg fizetésének – Gt. szerinti – feltétele, hogy az osztalékelőleg és az abban az évben fizetett osztalék együttes összege ne haladja meg a részvénytársaságnak a tárgyévet megelőző év után – a számviteli jogszabályok szerint számított – osztalékfizetésre fordítható adózott eredményét. Az osztalékelőleg-fizetésre csak abban az esetben nyílik lehetőség, ha a részvényesek vállalják az osztalékelőleg visszafizetését, amennyiben – a számviteli törvény szerinti beszámoló szerint – utóbb osztalékfizetésre nem lenne jogszabályi lehetőség. A részvényest azonban nem lehet kötelezni a jóhiszeműen felvett osztalék, osztalékelőleg, valamint a kamatozó részvény után járó kamat visszafizetésére.

Az osztalékelőleg visszafizetése

Az szja-törvény – a Gt. szabályaitól függetlenül – külön szabályokat [szja-törvény 72. §-ának (2) bekezdése] tartalmaz arra az esetre, ha a felvett osztalékelőleget vagy annak egy részét a magánszemélynek utóbb vissza kell fizetnie. Ekkor a visszafizetendő összeg az szja-törvény fogalmai szerint hitellé változik. Az osztalékelőleg kifizetésének időpontját a kölcsönnyújtás időpontjának tekintve meg kell határozni az osztalékelőleg utáni kamatkedvezményt (a kifizető által kért kamat és a törvény szerinti jegybanki alapkamat különbözete), és ezután a kifizetőnek 44 százalék adót kell fizetnie. Természetesen az osztalékelőleg után a kifizetéskor levont adót a fizetendő adóba be kell számítani, és azt a kifizetőnek az adóhatósággal és a magánszeméllyel is rendeznie kell.

Az osztalékfizetés eltérései

A befektetett tőke hozadéka

A részvényekbe fektetett tőke hozadékát az osztalékra vonatkozó rendelkezések egységesen kezelik, ezért a kamatozó részvény kamata is osztaléknak minősül abban az esetben, ha azt a társaság adózott eredményéből fizetik.

Az ilyen osztalék után is az általános szabályok szerint, az előzőekben ismertetett módon kell a 20 vagy a 35 százalékos adómérték alá eső adót meghatározni és megfizetni. Ha azonban a társaság a kamatozó részvény kamatát ráfordításai között számolja el, akkor a kamatozó részvény után fizetett kamat egyéb jövedelemnek minősül.

Ügyvédi iroda osztalékfizetése

Az szja-törvény szerint az ügyvédi iroda esetében a 20-35 százalékos adómérték alá tartozó osztalékrész meghatározása kétféle módon lehetséges. Az ügyvédi iroda választásától függően a két módszer közül bármelyiket alkalmazhatja, azonban egy ügyvédi iroda esetében valamennyi tag részére azonos módszer alapján kell az adót megállapítani, azzal hogy a választott módszertől a következő két adóévben nem lehet eltérni.

Az egyik módszer, hogy a saját tőkét az osztalékfizetés időpontjában fennálló létszámmal kell osztani, és ebből kiindulva kell megállapítani a jegybanki alapkamat kétszeresével számított hányadot.

A másik módszer szerint a viszonyítási alap az ügyvédi iroda tagjának a személyes közreműködés ellenértékeként kifizetett összeg. Vagyis 20 százalékkal adózik az osztaléknak az a része, amely kisebb, mint – az osztalék megállapításának évét megelőző adóévben – a tag személyes közreműködése címén kifizetett összegnek és az osztalék megállapítása évének első napján érvényes jegybanki alapkamatnak a kétszerese. Az ezt meghaladó összegű osztalék után 35 százalék adót kell fizetni.

A személyes közreműködés ellenértéke címén kifizetett összeg mindazokat a kifizetéseket magában foglalja, amelyeket az ügyvédi iroda tagja az ügyvédi irodától ilyen címen kap, azonban nem tartalmazza a költségtérítés jellegű kifizetéseket.

Osztalékfizetés az erdőbirtokossági társulatnál

Az erdőbirtokossági társulat által a tagnak fizetett osztalék esetében sajátosan kell alkalmazni az osztalék utáni adó megállapításához szükséges, az szja-törvény 66. §-ának (2) bekezdésében foglaltakat. Ebben az esetben az osztalék utáni 20, illetőleg 35 százaléknyi adó megállapításánál saját tőke alatt a társulati vagyont, a magánszemély vagyoni betétjének pedig az érdekeltséget tanúsító igazolásban feltüntetett vagyoni hozzájárulást kell érteni. Megjegyezzük, hogy az osztalék kifizetéséhez kapcsolódóan az erdőbirtokossági társulatnak – az 1994. évi XLIX. törvény 3. §-ának (1) bekezdése szerint – a tag részére a társulati vagyonból való részesedéséről társulati érdekeltséget tanúsító igazolást kell kiállítania. Az igazolásban fel kell tüntetni a tag tulajdonának a társulat használatában lévő összes erdőterülethez való arányát.

MRP-szervezet osztalékfizetése

Amennyiben arra az MRP-szervezet alapszabálya lehetőséget ad, az MRP-szervezet is fizethet osztalékot az MRP-résztvevők számára. Az MRP-résztvevőknek fizetett osztalék (a 20, illetőleg 35 százalékos osztalékrész) adója ebben az esetben is a vagyoni betét arányától függ. Tekintettel azonban arra, hogy az MRP-szervezet könyveiben nem szerepel az MRP-résztvevő vagyoni hányada, ezért a 20 százalékos rész meghatározásánál az MRP-szervezet könyveiben a saját tőke részeként ki nem mutatható vagyoni hányad helyett az MRP-szervezet alapszabályának megfelelő tulajdonfelosztás szerinti úgynevezett vagyoni betétet kell figyelembe venni. Nem számít osztaléknak, így nem kell adót levonni az MRP résztvevőjének egyéni számláján történő jóváíráskor. Ez után az összeg után akkor kell adót fizetni, amikor a magánszemély kivonja a befektetését (elidegeníti a részvényét).

A jegyzett tőke emelése által szerzett, osztaléknak minősülő jövedelem

Amennyiben a társaság (szövetkezet) úgy dönt, hogy eredménytartalékából a jegyzett tőkéjét megemeli – akár úgy, hogy új értékpapírokat juttat a tulajdonosoknak, akár úgy, hogy a meglévő értékpapírok (részvény, üzletrész, vagyoni betét, vagyoni hozzájárulás) névértékét növeli –, ez után egységesen 20 százalék adót kell fizetnie a tulajdonos magánszemélyeknek.

Az adó levonása

A kifizetőnek akkor kell levonnia ezt az adót, amikor legközelebb adóköteles jövedelmet fizet ki a magánszemély részére (például a következő bérfizetéskor vagy a személyes közreműködésért a költségek között elszámolt összeg kifizetésekor).

Abban az esetben, ha a magánszemély az adóévben nem szerez más jövedelmet a társaságtól (szövetkezettől), akkor adóbevallásában (vagy ha a munkáltatói elszámolás feltételei fennállnak, az elszámolásban) kell feltüntetnie ezt a jövedelmet, és a 20 százalékos adót az adóbevallásra nyitva álló határnapig kell befizetnie a többi jövedelme utáni adóval együtt. Ha pedig a jegyzett tőkét a társaság átalakulása keretében emelték fel, akkor a keletkező vagyonnövekmény után nem az emeléskor kell adózni, hanem akkor, amikor a magánszemély az értékpapírt elidegeníti (eladja, elajándékozza stb.).

Dolgozói részvény formájában szerzett, osztaléknak minősülő jövedelem

Ha a jegyzett tőke emelése keretében a társaság – a Gt. szabályai alapján – dolgozói részvényt, dolgozói üzletrészt bocsát ki, és ezt kedvezményesen adja alkalmazottainak, akkor a kedvezmény után az adó mértéke 35 százalék. Az adót a kifizetőnek a következő adóköteles kifizetés alkalmával kell levonnia, de ha ez nem lehetséges, akkor a magánszemély adóbevallásával egy időben, vagy a munkáltatói elszámolás alkalmával fizeti meg az adót.

A kedvezmény adómentessége

Ha a privatizációs törvény előírásai alapján juttatják a dolgozói részvényt, dolgozói üzletrészt, akkor az említett törvényben meghatározott feltételek szerint és mértékben adott kedvezmény után sem a juttatáskor, sem az értékpapír elidegenítésekor nem kell adót fizetni (a kedvezmény része lesz az értékpapír szerzési értékének).

A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy ha például a részvénytársaság a privatizációs ellenértékből kibocsátott részvényt ingyenesen adja a dolgozóinak, akkor a névérték 90 százaléka adómentes, azonban a névérték 10 százaléka után már 35 százalék adót kell fizetni.

Dolgozói részvény privatizációs ellenértékhányadból

A gazdálkodó szervezetek és a gazdasági társaságok átalakulásáról szóló 1989. évi XIII. törvény alapján átalakult és azóta privatizált társaságok számára visszajuttatott vételárrész 20 százalékáról az állam tulajdonában lévő vállalkozói vagyon értékesítéséről szóló 1995. évi XXXIX. törvény 69/A §-a rendelkezik, amely meghatározza a dolgozók részvényhez történő juttatásának feltételeit és a kedvezmény határát is. E szerint a kapott összegből kedvezményes dolgozói részvényt kell kibocsátani, a kedvezmény mértéke nem lehet több, mint a részvény névértékének 90 százaléka.

Külföldről kapott osztalékjövedelem

Az szja-törvény szerint osztaléknak minősül az a jövedelem is, amelyet a külföldi állam joga annak tekint. Az OECD Modellegyezmény és a kettős adózás elkerüléséről szóló egyezmények általában úgy rendelkeznek, hogy belföldi illetőségű magánszemély külföldről származó osztaléka Magyarországon adóköteles. Az OECD Modellegyezmény nem zárja ki, továbbá egyes egyezmények – vagy ezek hiánya – lehetővé teszik azt, hogy az osztalékot kifizető társaság illetősége szerinti állam is adófizetési kötelezettséget írjon elő. Ebben az esetben az szja-törvény 66. §-ának (8) bekezdésének rendelkezését kell figyelembe venni. Amennyiben ebből az osztalékból külföldön is vonnak adót, a 20 százalékos adónak csak a külföldön megfizetett adó forintra átszámított összegével csökkentett részét kell megfizetni. Az olyan országból származó osztalék esetében azonban, amellyel a kettős adóztatás elkerüléséről nincsen szerződésünk, 5 százalék adót akkor is be kell fizetni, ha ott 15 százaléknál több adót vontak le. Ez az adókötelezettség független attól, hogy a magánszemély hol helyezte letétbe az értékpapírt.

Az adó bevallása, megfizetése

Amennyiben a külföldi illetőségű társaság közvetlenül fizeti ki az osztalékot, vagy az osztalék átutalásának teljesítésével belföldi illetőségű hitelintézetet (közvetlenül vagy közvetetten) bízott meg – és a megbízás kizárólag az átutalás (kifizetés) teljesítésére terjed ki –, akkor az osztalékból származó jövedelmet a magánszemélynek szerepeltetnie kell az adóbevallásában, és az adót az szja-törvény 66. §-ának (9) bekezdésében foglaltak szerint az adóbevallás benyújtásának határidejéig meg kell fizetnie.

Abban az esetben, ha a külföldi illetőségű társaság belföldi illetőségű megbízott (például brókercég) útján fizeti ki az osztalékot, akkor a megbízott kifizetőnek minősül, és az szja-törvény 66. §-ának (3) bekezdése szerint köteles eljárni, azaz az osztalék utáni adót a kifizetőnek a kifizetés napján kell megállapítania és levonnia, az osztalék megállapításának időpontjában érvényes adómérték szerint.

Árfolyamszámítás

A külföldi pénznemben keletkezett bevételt az MNB hivatalos, a megszerzés napját megelőző hónap 15. napján érvényes devizaárfolyamán kell forintra átszámítani. Amennyiben a bevétel olyan külföldi pénznemben keletkezik, amely nem szerepel az MNB hivatalos deviza-árfolyamlapján, akkor a forintra történő átszámításhoz az MNB által közzétett, USA-dollárban megadott árfolyamot kell figyelembe venni.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem