×

Minimálbér-kompenzáció

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. június 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 41. számában (2001. június 15.)

 

A Munkaerő-piaci Alap Irányító Testületében (MAT) májusban megegyezés született a minimálbér-emelés kompenzálásának koncepciójáról. Bár a munkaadók ezzel kapcsolatos eredeti javaslatát a kormány elutasította, a béremelést követő tapasztalatok alapján mégis engedett a munkáltatók és a munkavállalók igényének. Noha a megpályázható egymilliárd forintos keret a szociális partnerek által javasolt mértéknél jóval kisebb, azonban előrelépés, hogy a kompenzációs javaslat zöldutat kapott, s június 1-jétől a munkaügyi központokban átvehető a pályázati adatlap, valamint a részletes tájékoztató. A kompenzációs igényt június 20-áig lehet benyújtani ugyanitt.

 

Bár a befizetendő társadalombiztosítási járulék mértéke évről évre csökken – 2000-ről 2001-re például 33 százalékról 31-re módosult –, viszont az 1997 óta létező egészségügyi hozzájárulás (eho) összege folyamatosan nő: induláskor 1800 forint volt, s a tavalyi 3900 forint után az idén már 4200. Ez utóbbi "havi penzum" alapján kérdőjelezik meg a munkaadók a terhek tényleges csökkenését, mert az ehót a bér nagyságától függetlenül fizetni kell.

Növekvő terhek

A Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetségében (MOSZ) számszerűen is kimutatták, hogy a tb-járulék és az eho együttes mutatója, a "tb-teher" a bér százalékában 2000-ről 2001-re mind a nemzetgazdaság egészében, mind az agrárágazatban csökkent: az előbbinél 37,43 százalékról 35,32 százalékra, az utóbbinál pedig 39,72 százalékról 37,66 százalékra. Ennek ellenére azonban a tb-terhek meghaladják a nemzetgazdasági átlagot a rosszul jövedelmező, alacsony béreket fizető, nagy élőmunka-igényű mezőgazdaságban. S található még néhány, hasonló gondokkal küszködő ágazat, ilyen a kereskedelem, a textilipar, a bőr- és cipőipar, a vendéglátás.

Ez a teher tovább nő a minimálbér emelésével, félő tehát, hogy kedvezőtlen hatása lesz a foglalkoztatottságra és az átlagbéremelésre is – fogalmazták meg az első minimálbér-emelési javaslatok hírére a munkaadók. Mindjárt léptek is, és kompenzációt kezdtek szorgalmazni a várható kedvezőtlen hatások ellensúlyozására. Az eho mérséklését vagy éppenséggel eltörlését látták volna a legkézenfekvőbb megoldásnak.

A hosszú hónapok tárgyalásai után május elején a témában megállapodás született, igaz, végül nem az eho környékén találtatott meg. Nem talált ugyanis megértésre a munkaadók képviselőinek az Országos Munkaügyi Tanácsban (OMT) elhangzott javaslata, miszerint – különös tekintettel az élőmunka-igényes ágazatokra – a kormány a béremelésből adódó többletterhek arányában az egészségügyi hozzájárulás területén "lépjen vissza". A kormányzati oldalon nem talált kedvező fogadtatásra az a munkaadói javaslat sem, hogy a Munkaerő-piaci Alapból különítsenek el nagyobb összeget, mintegy húszmilliárd forintot kompenzációra.

A téma ezután az érdekegyeztető fórumról a MAT, a Munkaerő-piaci Alap Irányító Testülete elé került, mely grémium az alap bizonyos forrásai felett döntési jogkörrel bír. Ott ismételték meg a munkaadók és a munkavállalók a javaslataikat: de immáron a változatlanul tekintélyes nagyságú kompenzációs keret elkülönítésére helyezve a hangsúlyt.

A MAT-ban csak egyhangú döntés születhet, a kormányzati oldal viszont változatlanul elutasító álláspontra helyezkedett. Közben pedig olyan hírek érkeztek, hogy a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) is ringbe szállt a témában. S ezek a hírek valósnak bizonyultak. Olyannyira, hogy egy idő után a kamara a Gazdasági Minisztériummal közösen már javaslatot is letett a MAT asztalára. A MAT-ban elfogadott kompenzációs terv azonban eltér a kamarai javaslattól, a Munkaerő-piaci Alapból ugyanis támogatásra egymilliárd forintot különítenek el, mely forrásra az öt alkalmazottnál többet foglalkoztató munkáltatók pályázhatnak, mégpedig az ország egész területéről. A kamara eredeti javaslata ezzel szemben azt szorgalmazta, hogy a kompenzációra a tíz százalék feletti munkanélküliségi rátával sújtott megyékben és a húsz főnél többet foglalkoztatók esetében, illetve a leginkább rászoruló ágazatokban kerüljön sor. A MAT-ban végül is az ettől jelentősen eltérő koncepciót hagyta jóvá a három oldal.

KISOSZ-javaslat a korrekcióra
A Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) májusi közgyűlésén ugyancsak foglalkozott a minimálbér megemelésének kedvezőtlen következményeivel, megállapítva: a nehéz helyzetbe került vállalkozókon az esetleges pályázati úton elnyerhető támogatás nem segít. Tekintettel arra, hogy a kormányzat a túlzott jövedelemkiáramlás inflációs hatásától tart, így a KISOSZ szerint a legegyszerűbb megoldás az lenne, ha a mindenkori minimálbér mértékéig a személyi jövedelemadóban visszaállítanák a nullakulcsos adót, azaz az adómentességet. Ezzel a kormányzat is jelezné a gyengébb vállalkozásoknak, hogy a minimálbér megemelésével nem az elvonást szándékozik fokozni, hanem valóságos jövedelmet kíván biztosítani.

Szűkös a keret

A külső szemlélő számára talán a legnagyobb meglepetést a munkavállalói oldal jóváhagyása jelentheti. Horváth Gábor, a MOSZ főtitkára, aki tagja volt a munkaadói oldal hatfős csapatának, így utólag is úgy véli, a szakszervezeti képviselőkkel együtt a végsőkig elmentek álláspontjuk védelmében. Számba vették azonban a realitásokat, és végül is, amit aláírtak, eredményként könyvelik el.

Azt viszonylag hamar belátták, hogy a kormányzati oldal az egészségügyi hozzájárulás kérdésében nem enged, jelenleg tehát nem tudják elérni az eho mértékének a csökkentését – eltörlését pedig végképp nem –, értelmetlen tehát ezt a "vasat ütni". Ellene voltak annak, hogy az esetleges kompenzációnál a "depressziós" megyékre vonatkozó megszorítások szerepeljenek bármilyen megállapodásban. A maguk érveivel minderről sikerült meggyőzniük a harmadik oldalt, és elfogadható megoldást találtak. Ugyancsak siker, hogy a pályázatra jogosult vállalkozásoknál a húszfős létszámot – ha nem is nullára, de – ötre mérsékelték.

Ami pedig a támogatásra elkülönített összeget illeti: kétségtelen, hogy az egymilliárdos keret nagyon messze van a kezdetben általuk javasolt és sokáig védett húszmilliárdtól. De még a kétmilliárdtól is, amihez pedig a huszonnegyedik óráig ragaszkodtak. Úgy vélték ugyanis, és ma is az a meglátásuk, hogy az egymilliárd szinte még az adminisztrációs költségekre sem lesz elég, olyannyira kevés ez a pénz. De végül is több a semminél. Ezen nem múlhatott a megállapodás, amely a későbbiekben jó alapot adhat a továbblépéshez.

Hátrányok a versenyszférában

Dr. Pék Zsolt, a Helyiipari és Városgazdálkodási Szakszervezet 2000 elnöke egyike volt a munkavállalók képviselőinek, akik részt vettek a "kompenzációs vitában". A megállapodást értékelve emlékeztet arra, hogy a közszféra alkalmazottait a minimálbér-emeléssel összefüggő gondok kevéssé vagy egyáltalán nem érintették, ők központilag megkapták a kompenzációt a költségvetésből. Nem így történt azonban a versenyszférában, és annak is néhány különösen élőmunka-igényes ágazatában. A munkavállalók a MAT szegedi kihelyezett ülésén már tavaly felhívták a figyelmet arra, hogy a döntés egyes munkáltatók számára anyagi nehézségeket okozhat. A kormányzati oldal meghallgatta figyelmeztetésüket, valójában azonban – állítja az elnök – kitértek az érdemi válasz elől. Ugyanez megismétlődött az idén februárban is.

A kamara bekapcsolódásakor bizonyos szemléletváltozás történhetett. A kormányzati oldal például már hajlott arra, hogy elfogadja: a minimálbér-emelésnek lehetnek hátrányos következményei a foglalkoztatás egyes területein, egyes ágazatokban, átmenetileg. Már elfogadhatónak tartottak bizonyos kompenzációt is, az ország hátrányos területein működő, 20 főnél több alkalmazottal dolgozó vállalatok számára. A munkavállalói – és a munkaadói – oldal a 20 fős keretszámot magasnak, a területi és az ágazati behatárolódást pedig diszkriminatívnak ítélte, és legalább kétmilliárd forintot szeretett volna erre a célra elkülöníteni a Munkaerő-piaci Alapból.

Többszöri nekifutásra és a kölcsönös engedmények után született meg végül a megállapodás. Az alkalmazotti keretszám alsó határa lement ötre, a területi és ágazati behatárolásnál pedig abban maradtak, hogy azonos pályázatok esetén a meghatározott körbe tartozók előnyben részesülnek. A kétmilliárdos keretösszeget nem sikerült tartani, azonban az egymilliárd az elnök szerint is több mint a semmi. Elfogadták azt is, hogy a kompenzáció csak a tb-járulék- többletre, illetve annak bizonyos hányadára vonatkozik.

A megállapodás tehát megszületett, de a közeli jövő dönti el, hogy valójában mennyit ér – véli dr. Pék Zsolt. A következő hónapokban bizonyára több tapasztalat összegezhető majd a minimálbér-emelés esetleges hátrányos következményeiről, például a normaszigorításokról, a részmunkaidős átalakításokról és más "megoldásokról" is. Arról sem szabad elfeledkezni: közeledik a 2002. esztendő, a bejelentett újabb minimálbér-emelés ideje. Kérdés, hogy annak milyen hatásai lesznek a munkaerőpiacra és a vállalkozások gazdasági helyzetére.

GM-felmérés a felmondásokról
A Gazdasági Minisztérium (GM) felmérése szerint a minimálbér megemelése érdemben nem befolyásolta a regisztrált állástalanok számát. A tárca – a rendszeresen végzett elemzések alapján – megállapítja: a nyilvántartásba kerülő munkanélküliek közül mindössze 0,07 százalék esetében mutatható ki, hogy a munkaadói felmondásnak a legkisebb bér megemelése volt az indoka. Sokkal inkább egyéb okok húzódnak meg a munkáltatói felmondások hátterében: így az átszervezés, a racionalizálás, illetve a nem megfelelő munkavégzés. A felmérés rámutat: a megkérdezettek 55,6 százaléka szerint a felmondás hátterében az általános létszámleépítés vagy az átszervezés húzódott meg. A megkérdezetteknek ugyanakkor 5,6 százaléka azt feltételezi, hogy az elbocsátás oka a bérmegtakarítási szándékban keresendő. A felmérés alapján a szaktárca megállapítja: a munkahelyek elvesztésében áprilisban nem volt érdemi és kimutatható hatása az élőmunkaköltségek megemelkedésének.

Folyamatos elemzések

Szó nincs arról, hogy – miként helyenként hallani – a kormányzati oldal eleve ellenzett volna bármiféle kompenzációt, de úgy gondolta, hogy meg kellene várni a minimálbér-emelés első tapasztalatait, és akkor lépni, ha szükséges – hangsúlyozza dr. Székely Judit, a Gazdasági Minisztérium helyettes államtitkára. Számos tény már ismeretes, és ezekből az derül ki egyértelműen, hogy országosan – bármilyen szektort vizsgálva, bármilyen összetételben – a minimálbér-emelésnek negatív foglalkoztatási hatása eddig nem volt kimutatható.

Ugyanakkor a kamara kezdeményezésére a tárca is elkezdte vizsgálni azt, hogy miként lehetne szükség esetén azoknak a vállalkozásoknak segíteni, amelyeknél a tb-járulék csökkentése vállalati szinten nem kompenzálta a minimálbér-emelésből adódó járulék-többletterheket. A tb-járulék kétszázalékos mérséklése azokat a gazdálkodókat, amelyeknél minimálbér feletti, tehát viszonylag magas keresetűek dolgoznak, nagyon előnyösen érintette. A néhány, kifejezetten élőmunka-igényes ágazat egyes gazdálkodói azonban valóban nem tudják kigazdálkodni a bérre rakódó növekvő terheket, ezért a foglalkoztatási szint fenntartása érdekében bizonyos körben úgynevezett kompenzációra kerülhet sor. A kompenzáció mikéntjéről, mértékéről komoly viták folytak, a megegyezés mindhárom oldal józan belátásán múlott.

Készül a szabályozás

A május eleji megállapodás után a részletes eljárási szabályok kidolgozása júniusig befejeződik. A megyei munkaügyi központok bírálják majd el a támogatási pályázatokat, amelyeket a munkaadók adhatnak be.

A helyettes államtitkár asszony elmondta: a munkaügyi szervezet szakemberei hónapról hónapra elvégeznek egy speciális adatgyűjtést, amelynek keretében a frissen regisztrációra jelentkezett munkanélküliektől állásvesztésük okait próbálják megtudakolni. Elvileg olyan válaszok is elhangozhatnak, és gyakorlatilag el is szoktak hangzani, hogy "feltehetőleg azért mondott fel a munkaadóm, mert képtelen volt a megemelt minimálbért kifizetni". Az első negyedév tapasztalatai alapján azonban ki lehet jelenteni, hogy a megemelt minimálbérnek nincs, nem volt kimutatható hatása a foglalkoztatottságra. Márciusban például a mintegy tízezer válaszoló közül alig félszáz vélt felfedezni valamilyen összefüggést elbocsátása és a felemelt minimálbér között.

Kamarai ellenvetés
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) helyteleníti a minimálbér-emelés kompenzálására meghozott MAT-döntést. Az MKIK ezzel kapcsolatos álláspontját ismertetve Parragh László elnök arra hívta fel a figyelmet, hogy a jelen formájában jóváhagyott koncepció közgazdaságilag megalapozatlan, ugyanis a lecsökkent, egymilliárd forintos ráfordítás jelentős részét felemésztené az adminisztráció fajlagosan magas költsége, így a vállalkozók semmiféle pozitív hatását nem érzékelnék a beavatkozásnak. Ilyenképpen a kompenzáció nem szolgálja a gazdaságpolitika célkitűzéseit sem, hiszen semmiféle ösztönzőerőt nem fejt ki a versenyképes termelési szerkezet kialakítása és az elmaradott térségek felzárkóztatása érdekében. A kamara kimutatásai rávilágítanak, hogy míg az MKIK eredeti javaslata szerint az átlagos támogatási összeg 20 400 forint lett volna fejenként és évente, addig a módosított konstrukcióban 2940 forint jut évente és fejenként a kompenzációra. Az MKIK azt javasolja, hogy a szociális partnerek gondolják újra a MAT által elfogadott konstrukciót.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. június 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem