×

Jogszabályfigyelő

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. június 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 41. számában (2001. június 15.)

 

Összeállításunkban azokat a lapzártát megelőző hónapban megjelent jogszabályokat ismertetjük, amelyek számot tarthatnak a munkaadók érdeklődésére.

 

Közúti árufuvarozás

2001. május 1-jén három új rendelet is hatályba lépett a közúti árufuvarozásról.

Belföldi közúti árufuvarozás

Belföldi közúti árufuvarozást a belföldi székhelyű jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság és egyéni vállalkozó csak abban az esetben végezhet, ha a területi közlekedési felügyelettől belföldi közúti árufuvarozói engedélyt kapott.

Belföldi közúti árufuvarozói engedély annak a vállalkozásnak adható, amelynél

  • az ügyvezetést és a szakmai irányítást ellátó személy mind erkölcsi, mind szakmai szempontból kifogástalan előéletű (jó hírnév),
  • a szakmai irányítást ellátó személy rendelkezik a vállalkozás viteléhez szükséges, átfogó ismeretekkel,
  • a tevékenység megkezdéséhez és folyamatos végzéséhez szükséges pénzeszközök bizonyítottan rendelkezésre állnak.

Nemzetközi közúti árufuvarozás

Nemzetközi közúti árufuvarozás kizárólag csak a Központi Közúti Felügyelet (KKF) által kiadott nemzetközi közúti árufuvarozói engedéllyel végezhető. A nemzetközi közúti árufuvarozói engedélyt a gazdálkodó szervezet kérelmére a KKF abban az esetben adhatja ki, ha a gazdálkodó szervezet

  • érvényes belföldi közúti árufuvarozói engedéllyel rendelkezik, és legalább 2 éve – szüneteltetés nélkül – rendszeresen végez belföldi árufuvarozást,
  • szakmai irányítója nemzetközi árufuvarozó-vállalkozói képesítést szerzett,
  • nemzetközi közúti áruszállításra – külön jogszabály alapján – alkalmasnak minősített, érvényes igazolólappal rendelkező járművet üzemeltet.

[16/2001. (IV. 27.) KöViM rendelet a nemzetközi közúti áruszállítás végzésének egyes feltételeiről szóló 7/1991. (I. 29.) KHVM rendelet módosításáról,

14/2001. (IV. 20.) KöViM rendelet a belföldi és a nemzetközi közúti árufuvarozás szakmai feltételeiről és engedélyezési eljárásáról,

68/2001. (IV. 20.) Korm. rendelet a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet módosításáról]

Munka Törvénykönyve

A Magyar Közlöny 51. számában jelent meg a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény módosítása. Az új Mt. 2001. július 1-jén lép hatályba.

A munkajogi változásokkal lapunkban részletesen foglalkozunk.

(2001. évi XVI. törvény a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény, valamint az ezzel összefüggő törvények jogharmonizációs célú módosításáról)

Vegyi anyagok

Új rendelet született a vegyi anyagok kockázatának becsléséről és a kockázat csökkentéséről. A szabályozás jól illeszkedik a jogharmonizációs folyamatba. A rendelet kiterjed egyrészt azokra a vegyi anyagokra, amelyek először kerülnek kereskedelmi forgalomba, másrészt pedig azokra az EINECS-ben (Létező Kereskedelmi Anyagok Európai Jegyzékében) szereplő anyagokra, amelyek gyártott vagy importált menynyisége – akár önmagukban, akár a készítmény összetevőjeként – eléri az évi 10 tonnát.

A rendelet 1. számú melléklete a kockázatbecslés elveit, a 2. számú melléklete a kockázatbecslés végrehajtását tartalmazza.

[12/2001. (V. 4.) KöM-EüM együttes rendelet a vegyi anyagok kockázatának becsléséről és a kockázat csökkentéséről]

Kivételes nyugdíj, kivételes árvaellátás

A rendelet alapján a kérelmező (özvegyi nyugdíj esetén a jogszerző) akkor kaphat kivételes öregségi, rokkantsági, illetve özvegyi nyugdíjat, ha rendelkezik a nyugdíj megállapításához szükséges szolgálati idő legalább felével, és nem részesül a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 4. §-a (1) bekezdésének i) pontjában megjelölt rendszeres pénzellátásban (kivéve az időskori járadékot). Nem állapítható meg kivételes nyugellátás annak, aki előzetes letartóztatásban van, szabadságvesztés büntetését tölti, szociális intézményben vagy javítóintézetben van elhelyezve.

Kivételes árvaellátás akkor állapítható meg, ha az elhunyt jogszerző rendelkezik az öregségi, illetve rokkantsági nyugdíj megállapításához szükséges szolgálati idő legalább felével, és a gyermek az árvaellátásra való jogosultság feltételeinek is megfelel.

Rendkívül indokolt esetben kivételes árvaellátás megállapítható akkor is, ha

  • az elhunyt 25 év alatti volt, és az előírt szolgálati idő felével sem rendelkezett, vagy
  • az árva tanulmányokat folytat felső fokú oktatási intézmény nem nappali tagozatán.

A kivételes nyugellátás engedélyezett összege nem haladhatja meg az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összegének másfélszeresét, azonban nem lehet kevesebb annak 50 százalékánál. Az engedélyezett összeg megállapításánál figyelemmel kell lenni a hiányzó szolgálati idő tartamára.

[75/2001. (V. 9.) Korm. rendelet a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény végrehajtásáról szóló 168/1997. (X. 6.) Korm. rendelet módosításáról]

Telepengedély

A kormány meghosszabbította a telepengedély iránti kérelmek benyújtásának a határidejét. A korábbi – 2001. június 30-ai – határidő helyett 2002. december 31-ig kötelesek telepengedélyt kérni azok, akik a módosított rendelet hatálybalépésekor már működő telepen végzik a tevékenységüket. A telepengedélyhez kötött tevékenységek köre kiegészül

  • a papírgyártással,
  • a papír csomagolóeszköz gyártásával,
  • a háztartási, egészségügyi papírtermék gyártásával,
  • az irodai papíráru gyártásával,
  • a tapétagyártással, egyéb papírtermék gyártásával,
  • a nyomdai tevékenység alágazatba tartozó tevékenységekkel,
  • a műtrágya és nitrogénvegyület gyártásával,
  • a mezőgazdasági vegyi termék gyártásával,
  • a fémöntés alágazatba tartozó tevékenységekkel.

[78/2001. (V. 9.) Korm. rendelet a telepengedély alapján gyakorolható ipari és szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről szóló 80/1999. (VI.11.) Korm. rendelet módosításáról]

Zajos munkahelyek

A munkahelyeken zajvizsgálatot akkor kell végezni, ha új létesítményt, gépet, berendezést (munkaeszköz) helyeznek üzembe, továbbá ha a meglevő létesítményt, munkaeszközt átalakítják, új helyre telepítik, valamint technológiát és terméket váltanak. A zajvizsgálat elvégzésekor jelen lehet a munkavédelmi képviselő, illetve a munkavállaló is. A zajvizsgálat eredményéről négy példányban mérési jegyzőkönyvet kell készíteni, amit a munkáltatónak kell megőriznie. A munkáltató jogutód nélküli megszűnése esetén a jegyző könyvet az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat illetékes városi (fővárosi kerületi) intézetének kell megküldeni.

Zajexpozíciós értékek

A rendelet alapján a munkahelyet, munkaeszközt úgy kell tervezni, létesíteni és üzemeltetni, hogy a zajexpozíciót jelentő megítélési A-hangnyomásszint (LAD) ne legyen nagyobb 85 dB-nél, továbbá a munkavállalót érő legnagyobb A-hangnyomásszint (LAI) egyetlen alkalommal se haladja meg a 125 dB értéket.

Amennyiben a zajexpozíciós értékeket a munkahelyen túllépik, a munkáltató köteles

  • műszaki intézkedésekkel,
  • a megfelelő karbantartási feladatok elvégzésével,
  • a munkafolyamatok megtervezésével és megszervezésével,
  • az expozíció intenzitásának és időtartamának minimalizálásával,
  • a zajexpozíció elleni megfelelő védőeszközök biztosításával,
  • a zajexpozíciónak kitett munkavállalók számának minimumra csökkentésével
  • megszüntetni a munkahelyen előforduló zaj okozta kockázatokat, illetve a zajexpozíciót a rendeletben megfelelő értékekre csökkenteni.

Ha a zajexpozíciót jelentő megítélési A-hangnyomásszint (LAD) túllépi a 85 dB-t, továbbá a munkavállalót érő legnagyobb A-hangnyomásszint (LAI) a 125 dB értéket, a munkavállalót, illetve a munkavédelmi képviselőt – szükség szerint munkavédelmi oktatás keretében – tájékoztatni kell a zajexpozícióból származó, a hallást veszélyeztető lehetséges kockázatokról, a védő- és megelőző intézkedésekről, az egyéni védőeszközök viselésének szükségességéről, a hallásvizsgálat jelentőségéről, valamint a megelőzéshez szükséges munkaeszköz szakszerű használatáról.

Ahol a napi zajexpozíció az egyéni védőeszköz használata nélkül várhatóan túllépi a 85 dB megítélési A-hangnyomásszint (LAD) értéket vagy a munkavállalót érő legnagyobb A-hangnyomásszint (LAI) a 125 dB értéket, a munkahelyet el kell különíteni. A munkahely bejáratánál a zajterhelésre figyelmeztető táblát el kell helyezni. Az ilyen munkahelyen a rendelet alapján csak az ide beosztott munkavállaló tartózkodhat.

A munkavállalónak egyéni védőeszközt kell biztosítani, ha a napi zajexpozíciója várhatóan túllépi a 85 dB megítélési A-hangnyomásszint értéket (LAD). Egyéni védőeszközt kötelező használni, ha a napi zajexpozíció meghaladja a 90 dB megítélési A-hangnyomásszint értéket (LAD), illetve a munkavállalót érő legnagyobb A-hangnyomásszint (LAI) a 125 dB értéket.

[18/2001. (IV. 28.) EüM rendelet a munkavállalóknak a munka közbeni zajexpozíció okozta kockázatok elleni védelméről]

Forint árfolyam-ingadozása

2001. május 4-től a kormány – a Nemzeti Bankkal egyetértésben – a csúszó árfolyamrendszer fenntartása mellett a forint árfolyamának középparitás körüli ingadozási sávját plusz-mínusz 15 százalékban határozta meg.

[A kormány 1048/2001. (V. 16.) Korm. határozata a forint árfolyam-ingadozási sávjának szélesítéséről]

Légszennyezettség

2001. július 1-jétől új légszennyezettségi határértékek lépnek hatályba.

A légszennyező anyagokat – az egészségre és a környezetre gyakorolt hatásuk alapján – különösen, fokozottan, mérsékelten veszélyes, illetve veszélyes veszélyességi fokozatba kell sorolni. A rendelet alapján a helyhez kötött légszennyező pontforrásokra technológiai, egyedi kibocsátási, illetve össztömegű kibocsátási határértéket kell megállapítani, illetve alkalmazni.

[14/2001. (V. 9.) KöM-EüM-FVM együttes rendelet a légszennyezettségi határértékekről, a helyhez kötött légszennyező pontforrások kibocsátási határértékeiről]

Zöldkártya

2001. szeptember 1-jétől szigorodnak a gépkocsizöldkártya kiadásának – környezetvédelmi felülvizsgálatának – feltételei. A környezetvédelmi felülvizsgálatot kizárólag a területileg illetékes megyei (fővárosi) közlekedési felügyelet által kijelölt gépjárműfenntartó szervezet végezheti majd. A rendelet melléklete részletesen meghatározza, hogy a rendszeres környezetvédelmi felülvizsgálat végzésének mi az alapvető személyi és tárgyi feltétele.

[18/2001. (V. 23.) KöViM-BM-KöM együttes rendelet a gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről.]

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. június 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem