×

Jogszabályfigyelő

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. március 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 38. számában (2001. március 15.)

 

Összeállításunkban azokat a lapzártát megelőző hónapban megjelent jogszabályokat ismertetjük, amelyek számot tarthatnak a munkaadók érdeklődésére.

 

Növény-egészségügyi feladatok

2001. február 1-jén lépett hatályba a növény-egészségügyi feladatok végrehajtásának részletes szabályairól szóló 7/2001. (I. 17.) FVM rendelet, amely szerint az illetékes megyei (fővárosi) növény- és talajvédelmi szolgálat nyilvántartásba veszi és egyedi azonosító számmal látja el a rendelet 9. számú mellékletében meghatározott növények termelőit, előállítóit, felvásárlóit, gyűjtőraktározóit, forgalmazóit és importőreit, valamint a mezőgazdasági termelő tulajdonában, használatában lévő terményraktár, malom és takarmánykeverő tulajdonosát, birtokosát. Mentesül a nyilvántartásba vételi kötelezettség alól az a személy, aki teljes növény-, növényi termék vagy egyéb anyagkészletét saját fogyasztásra használja, vagy a helyi piacon fogyasztás céljából értékesíti. A nyilvántartásra kötelezettnek be kell jelentenie, ha a nyilvántartott tevékenységén kívül a nyilvántartási kötelezettség szempontjából más kiegészítő tevékenységet folytat, vagy a korábban bejelentett adataiban egyéb változás történik. A szolgálat a bejelentés alapján módosítja a hatósági nyilvántartást.

A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium növény-egészségügyi módszertani kézikönyvben teszi közzé a növény-egészségügyi ellenőrzéseknél alkalmazott speciális mintavételi, laboratóriumi és termőhelyi vizsgálati módszereket. A vizsgálatok kiterjednek a termelő által termelt, előállított vagy felhasznált, illetve a telephelyén egyébként jelen lévő növényekre vagy növényi termékekre, valamint az ott használt termesztőközegre. A nyilvántartásra kötelezettnek

  • naprakész nyilvántartást kell vezetnie azokról a helyekről, ahol a vizsgálatköteles árut termeszti, előállítja, tárolja, tartja vagy felhasználja,
  • nyilvántartást kell vezetnie azokról a vizsgálatköteles árukról is, amelyeket tárolásra vásárolt vagy a telephelyen termeszt, termelésbe bevon vagy bármilyen célból továbbít,
  • a vonatkozó dokumentumokat legalább három évig meg kell őriznie,
  • személyesen vagy a növényvédelem és egyéb növényegészségügy területén szakmai tapasztalattal rendelkező megbízottja útján kapcsolatot kell tartania a szolgálattal,
  • szükség szerint és a megfelelő időben, a szolgálat által meghatározott módon megfigyeléseket kell végeznie,
  • növényvédelmi felügyelő számára lehetővé kell tennie a vizsgálatot, a mintavételezést, valamint a dokumentumok megtekintését, s együtt kell működnie a szolgálattal,
  • be kell tartania a telephelyek növény-egészségügyi helyzetének fenntartására, illetve az anyagok azonosságának megőrzésére vonatkozó különleges kötelezettségeket (különleges vizsgálat, mintavételezés, elkülönítés, felszámolás, kezelés, megsemmisítés).

A rendelet mellékletei tartalmazzák a nyilvántartási űrlapot és az egyéb nyomtatványok (bizonyítvány, jegyzőkönyv, hatósági igazolvány) mintáit is.

[A növény-egészségügyi feladatok végrehajtásának részletes szabályairól szóló 7/2001. (I. 17.) FVM rendelet]

Távbeszélési díjak

A közcélú távbeszélő-szolgáltatások igénybevételének díjáról szóló 1/2001. (I. 26.) MeHVM rendelet meghatározza a távközlésről szóló 1992. évi LXXII. törvényben szabályozott – a közcélú távbeszélő-szolgáltatásokkal kapcsolatos – előfizetői szerződések és egyes, a közcélú távbeszélő-szolgáltatások érdekében kötött hálózati szerződések alapján fizetendő díjak fizetési módját, illetve mértékét.

Az előfizetői szerződés alapján nyújtott szolgáltatásokért

  • havi előfizetési díjat,
  • bérelt vonali szolgáltatásnál egyszeri csatlakozási díjat és havi bérleti díjat,
  • időalapú díjazás esetében beszélgetési díjként hívásfelépítési (kapcsolási) és forgalmi díjat, vagy
  • impulzusalapú díjazás esetében beszélgetési díjat

kell fizetni.

Az előfizetési és beszélgetési díjak mértékét a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

Az előfizetési díj mértéke különbözik előfizetői kategóriánként (egyéni és üzleti/intézményi), állomástípusonként (iker- és főállomás), illetve előfizetői kategórián belüli díjcsomagok szerint is. Az előfizetési díj megfizetése a tárgyhónapban előre esedékes.

Díjazási időszakok

A beszélgetési díjak a belföldi hívásoknál az egyes díjzónákban napszakonként, naponként (díjazási időszakonként) eltérőek. A nemzetközi beszélgetéseknél a beszélgetési díjak mértéke nem függ a díjazási időszaktól.

Díjazási időszakok:

  • csúcsidőszak: hétfőtől péntekig 9 és 15 óra között,
  • nappali időszak: hétfőtől péntekig 7 és 9 óra, valamint 15 és 18 óra között,
  • kedvezményes időszak: hétfőtől péntekig 5 és 7 óra között, valamint 18 és 22 óra között, szombaton, vasárnap és munkaszüneti napokon 5 és 22 óra között,
  • éjszakai kedvezményes időszak: mindennap 22 és 5 óra között.

Díjfizetés nélküli hívások

Nem kell beszélgetési díjat fizetni, ha

  • a mentőket (104),
  • a tűzoltókat (105),
  • a rendőrséget (107),
  • az egységes segélyhívó szolgálatot (112),
  • a távbeszélő-hibabejelentőt (03 vagy 143, illetve Budapesten 103),
  • a belföldi távolsági bejelentőt (191),
  • a nemzetközi bejelentőt (190),
  • a táviratfelvevő szolgálatot (02 vagy 192)

hívjuk.

A rendelet meghatározza a gépi kapcsolású beszélgetések, a belföldi tudakozódás, a nemzetközi tudakozódás díját, a választható díjakat, a kisfogyasztói díjcsomag szabályait, a nyilvános távbeszélő-állomásokról kezdeményezett beszélgetések díjait is.

A rendelet 1. számú melléklete a bérelt vonali szolgáltatásokért 2001. február 1-jétől fizetendő díjakat, a 2. számú melléklete pedig a közcélú távbeszélő-szolgáltatásokért fizetendő előfizetési, hívásfelépítési és beszélgetési díjakat tartalmazza.

Kisfogyasztók

A kisfogyasztói díjcsomagot választó előfizető az általa kezdeményezett beszélgetések díjaként a rendelet mellékletében meghatározott kapcsolási és beszélgetési (forgalmi) díj háromszorosát köteles megfizetni. A szolgáltató a beszélgetési díjból 66,7 százalék kedvezményt ad, amelynek összege legfeljebb 400 Ft/hó lehet. Az Országos Koncessziós Társaság által kínált kisfogyasztói csomag részét képezi egy darab – Matáv, vagy LTO szolgáltatási területen lévő – vezetékes kapcsolási szám kiválasztása, amelyet a csomag előfizetője 66,7 százalékos kedvezménnyel, azaz listaáron hívhat, erre a számra ezt a díjat kell alkalmazni abban az esetben is, ha az előfizető a teljes kedvezményt már igénybe vette. Ezt a számot az előfizető 3 havonta díjmentesen megváltoztathatja. Nem választhatók kedvezményes számként a mobil irányok (06-20, 06-30, 06-60, 06-70), a speciális helyi díjazású, illetve az internetbehívó számok (06-40, 06-51), valamint az emelt díjas számok (06-81).

[A közcélú távbeszélő-szolgáltatások igénybevételének díjáról szóló 1/2001. (I. 26.) MeHVM rendelet]

Lakáscélú támogatások

Új rendelet született a lakáscélú támogatásokról. A jogalkotó a többször módosított 1988-as rendeletet pontosította, és – mivel a közelmúltban a támogatási rendszer jelentős változásokon ment át – jobban kidolgozta a részletszabályokat. A rendeletben foglalt feltételek alapján állami támogatás vehető igénybe lakás építésére, vásárlására, bővítésére, korszerűsítésére, a lakóépületek közös használatú részeinek felújítására, valamint a társulati úton megvalósuló közcélú víziközmű-beruházásokra. Állami támogatást vehetnek igénybe továbbá a települési önkormányzatok bérlakásállományuk növelésére, lakóépületek energiatakarékos korszerűsítésére, felújítására, valamint a nagyvárosi lakóépülettömbök korszerűsítésére, felújítására, az egyházak pedig nyugdíjasházak építésére.

A rendelet alapján nyújtható támogatások a következők:

  • lakásépítési (-vásárlási) kedvezmény,
  • akadálymentesítési támogatás,
  • adó-visszatérítési támogatás,
  • jelzáloglevélkamat-támogatás,
  • kiegészítő kamattámogatás,
  • kamattámogatás lakóház-felújításra és víziközmű létesítésére,
  • kamattámogatás települési önkormányzatok részére [1993. évi LXXVIII. törvény 64. §-ának (4) bekezdése],
  • települési önkormányzatok által nyújtható támogatás,
  • települési önkormányzatok támogatása az önkormányzati bérlakásállomány növelése, az iparosított technológiával épült lakóépületek energiatakarékos korszerűsítése, felújítása, valamint a nagyvárosi lakóépülettömbök korszerűsítése, felújítása érdekében, egyházak támogatása nyugdíjasházak építésének érdekében.

[A lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001. (I. 31.) Korm. rendelet]

A rendelet alapján, ha a jogi személy, a jogi személyiség nélküli társaság, a magánszemély vagy az egyéni vállakozó, magánszemély részére való értékesítés, vagy bérbeadás céljára lakást építtet és szerződésben vállalja, hogy a lakást értékesíti vagy legalább 20 évig bérbe adja, illetőleg a bérbeadásra vállalt időszak alatt értékesíti és a vállalt kötelezettségnek nem teljesítése esetén az igénybe vett támogatásokat visszafizeti, úgy az e célra felvett hitelintézeti kölcsön kamatainak megfizetéséhez az állam támogatást nyújt, amennyiben a lakás telekár nélkül számított és a szerződésben vállalt – áfát is tartalmazó – eladási ára (bérbeadás esetén az építési költsége) a 30 millió forintot nem haladja meg.

A rendelet 2001. február 1-jén lépett hatályba.

[A lakáscélú állami támogatásokról szóló 22/2001. (I. 31.) Korm. rendelet]

Munkavégzés a közutakon

2001. május 1-jén lép hatályba a közutakon végzett munkák elkorlátozási és forgalombiztonsági követelményeiről szóló 3/2001. (I. 31.) KöViM rendelet, amely fontos munkavédelmi, forgalombiztonsági szabályokat tartalmaz, s meghatározza a közutakon végzett munkák elkerítési és forgalombiztonsági követelményeire vonatkozó műszaki követelményeket. A rendelet mellékletét képezi „A Közutakon Végzett Munkák Elkorlátozási és Forgalombiztonsági Szabályzata (EFSZ)". Az EFSZ tartalmazza az úton végzett munkák során használt jelzőtáblák, az útépítési elkorlátozó elemek és eszközök, a forgalomirányító jelzőlámpák és az útelzáró jelzőlámpák alkalmazásának előírásait. A kivitelező felelős – az út kezelője által meghatározott feltételeknek megfelelően – az úton vagy annak közvetlen közelében végzett, a közúti forgalmat érintő munka miatt szükséges közúti jelzőtáblák, útépítési elkorlátozó elemek és eszközök, a forgalomirányító jelzőlámpák és az útelzáró jelzőlámpák elhelyezéséért és fenntartásáért, továbbá az eltávolításukért.

[A közutakon végzett munkák elkorlátozási és forgalombiztonsági követelményeiről szóló 3/2001. (I. 31.) KöViM rendelet]

Nyári időszámítás

A nyári időszámítás alkalmazásáról szóló 39/1996. (III. 13.) Korm. rendelet 1. §-ának (4) bekezdése alapján 2001-ben a nyári időszámítás március 25-től (vasárnaptól) október 28-ig (vasárnapig) tart. Az órákat március 25-én kettő órakor három órára, október 28-án három órakor kettő órára kell állítani.

[8002/2001. (MK 11.) KöViM tájékoztatója a nyári időszámítás alkalmazásáról szóló 39/1996. (III. 13.) Korm. rendelet végrehajtásáról]

Kádár Petra

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. március 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem