×

A telepengedélyezési eljárásokról

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. március 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 38. számában (2001. március 15.)

 

A telepengedély alapján gyakorolható ipari és szolgáltatótevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről szóló 80/1999. (VI. 11.) Korm. rendelet (R.) 1999. október 1-jén lépett hatályba. Írásunkban a telepengedéllyel, engedélyezési eljárással kapcsolatos gyakorlati problémákat tekintjük át.

 

A rendelet hatálya jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságokra, természetes személyekre (egyéni vállalkozókra, bedolgozókra, bérmunkát végzőkre), valamint a külföldi vállalkozások magyarországi fióktelepeire terjed ki, amelyek olyan ipari, szolgáltató-, valamint raktározási tevékenységet folytatnak, amelynél a felhasznált és a technológia során keletkezett anyagok, illetőleg üzemeltetett berendezések miatt a végzett munkafolyamatok következményeként egészségártalom, tűz- és robbanásveszély, avagy zavaró környezeti hatásuk miatt levegő-, víz-, talajszennyezés, zajhatás léphet fel, ideértve az ezekhez a tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásokat is.

A jogszabályban felsorolt tevékenységeket telepen vagy építményben, építményrészben mint önálló rendeltetési egységben csak jogerős telepengedély alapján lehet megkezdeni vagy folytatni. A telepengedély-köteles TEÁOR-szakágazatok között néhány olyan gazdasági tevékenység is szerepel, amelyek gyakorlása – jellegükből adódóan – sem egészségártalmat, sem tűz- és robbanásveszélyt, sem pedig levegő-, víz-, talajszennyezést, zajhatást nem eredményez.

Ugyanakkor vannak olyan tevékenységek is, amelyek nem tartoznak a telepengedélyezési eljárás hatálya alá, bár ezek környezetre gyakorolt hatása (levegő-, víz-, talajszennyezés, zajhatás stb.) nem elhanyagolható, jellegüknél fogva pedig össze sem hasonlíthatók a telepengedélyes tevékenységekkel.

Új telephely, tevékenységi kör bővítése

Új telep létesítése, vagy a telepengedéllyel rendelkező telepen folytatott tevékenységi kör bővítése, megváltoztatása vagy módosítása esetén az új telep használatbavételét (építési tevékenység végzése esetén a használatbavételi engedélyezési eljárást követően), illetve a tevékenységi kör bővítésével, megváltoztatásával, módosításával járó tevékenység megkezdését megelőzően kell a telepengedélyt kérni.

Övezeti besorolás figyelembevétele

Abban az esetben, ha a kérelmező nem rendelkezik korábbi telepengedéllyel, illetve ha a telepengedélyezési eljárást nem előzte meg építésügyi hatósági engedélyezési eljárás, úgy a jegyző az építésügyi hatóság szakhatósági állásfoglalása alapján a telepengedély kiadására vonatkozó döntése előtt köteles meggyőződni arról, hogy a településrendezési tervben meghatározott övezeti besorolás alapján végezhető-e a kérelemben feltüntetett telepen az adott tevékenység.

A fővárosi közigazgatási gyakorlat szerint abban az esetben, ha a székhely (telephely, fióktelep) létesítésekor jogszerű építésügyi hatósági engedély alapján megnyitott, már működő telepről van szó, a később hatályba lépett településrendezési terv tiltása visszamenőleges hatállyal nem teszi érvénytelenné az ügyfél által korábban beszerzett jogerős építéshatósági engedélyeket. A korábban jogszerűen létesült üzemeknek is rendelkezniük kell azonban a telepengedély megszerzéséhez az R. előírásainak megfelelő, érvényes szakhatósági engedélyekkel.

Amennyiben a R. hatálybalépése előtt már működő, de korábbi telepengedéllyel, illetve hatósági engedélyekkel nem rendelkező kérelmező vagy új üzem kér telepengedélyt, úgy elsődleges annak vizsgálata, hogy az övezeti besorolás alapján nem kizárt-e az engedélyköteles tevékenység folytatása.

Döntés az övezeti besorolás vizsgálata nélkül

A jegyző övezeti besorolás vizsgálata nélkül, illetve helyszíni szemle megtartása nélkül dönthet a telepengedély megadásáról abban az esetben, ha

  • megállapítja, hogy a telepen végzett azonos tevékenységekre már kiadtak telepengedélyt, vagy
  • a tevékenységhez szükséges – külön jogszabályban meghatározott – rendeltetésmódosításra korábban már engedélyt adtak,
  • az engedélyezés során mérlegelendő körülmények időközben nem változtak, és
  • a folytatni kívánt tevékenység céljára a telep továbbra is alkalmas.

E rendelkezés indoka, hogy a 85/1997. (V. 28.) Korm. rendelet 1997. június 2-ától hatályon kívül helyezte a telepengedély alapján gyakorolható ipari tevékenységekről és a telepengedélyezés rendjéről szóló 20/1982. (X. 12.) IpM rendeletet, így ezt követően a jelenlegi szabályozás hatálybalépéséig ezeket a tevékenységeket telepengedély nélkül lehetett gyakorolni.

A korábbi szabályozás hatálya a kisiparosokra (1990. április 1-jétől az egyéni vállalkozókra), a bedolgozókra és a gazdasági munkaközösségekre terjedt ki, de nem kellett telepengedélyt kérniük a jogi személyeknek (korlátolt felelősségű társaságok, részvénytársaságok stb.), jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságoknak (közkereseti és betéti társaság) sem. Amennyiben ezek a gazdálkodó szervezetek jogkövető módon már korábban beszerezték a telephelyre vonatkozó építéshatósági engedélyüket, úgy a jegyző az övezeti besorolás vizsgálata, illetve helyszíni szemle nélkül dönthet a telepengedély megadásáról.

A kérelem benyújtásának végső határideje

Fontos kiemelni, hogy azoknak, akik 1999. október 1-jén már működő telepen végezték a telepengedély-köteles tevékenységüket, legkésőbb 2001. június 30-áig meg kell kérniük a telepengedélyt.

Kisajátítás

A helyi önkormányzat kisajátítással megszerezheti a településrendezési feladatainak megvalósításához szükséges, nem állami tulajdonban lévő ingatlanok tulajdonjogát, ha az adásvétel útján nem lehetséges [1976. évi 24. törvényerejű rendelet, 33/1976. (IX. 5.) MT rendelet]. Az eljárást az ingatlan fekvése szerint illetékes megyei, fővárosi közigazgatási hivatal vezetője folytatja le. Kisajátítás esetén a telepengedélyesnek azonnali, teljes és feltétlen kártalanítás jár.

A kérelem tartalma, mellékletei

A telepengedély kiadására irányuló kérelemben meg kell jelölni, illetve mellékelni kell:

  • a telep címét,
  • a telep tulajdonosát (használóját), mellékelve a telephely három hónapnál nem régebbi tulajdoni lapját,
  • a telephasználat jogcímét annak igazolásával együtt (saját tulajdon, bérlet stb.),
  • a telepen folytatni kívánt ipari, szolgáltató- vagy raktározási tevékenységet,
  • a tevékenység végzéséhez szükséges – a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény értelmezésében használt – veszélyes munkaeszközök meghatározását,
  • a telepen lévő vagy felhasználandó, illetve az alkalmazott technológia során keletkező, egészségre vagy környezetre veszélyes anyagokat, vagy veszélyes hulladékokat, azok gyűjtésének, kezelésének módját, a 233/1996. (XII. 26.) Korm. rendelet szerinti, előzetesen beszerzett ÁNTSZ tevékenységi engedélyt,
  • a létesítendő munkahelyeket (irodák, raktárak, műhelyek stb.) az 1993. évi XCIII. törvény értelmezése szerint,
  • tervezett munkakörönként a munkavállalók számát, a szociális helyiségek biztosításának módját és kialakítottságát,
  • ivóvíz-, iparivíz-ellátást, a szennyvízgyűjtést és -elhelyezést, a szennyvíztisztítási megoldásokat,
  • az üzemeltetéshez és/vagy a létesítendő munkahely, tevékenység megjelölésével az egészséget nem veszélyeztető munkavégzéshez szükséges mesterséges szellőztetés módját,
  • a szennyezett levegő elvezetésének és tisztításának helyét és módját, az elszívott levegő utánpótlásának módját,
  • a telep üzemeltetéséhez szükséges hőtermelő berendezés egyedenkénti típus-fűtőteljesítmény adatait,
  • a környezetre gyakorolt hatást (talaj, felszíni és felszín alatti vizek, zaj, bűz, füst, tűz- és robbanásveszély, üzemszerű szennyezés kibocsátása stb.) és az esetleges üzemzavar miatt várható környezeti hatások elkerülésének módját,
  • a környezetre veszélyes technológiák alkalmazása esetén a külön jogszabályban meghatározott környezetikár-elhárítási tervet,
  • a munkavállalók egészségét veszélyeztető tevékenység esetén a külön jogszabályokban előírt munkavédelmi üzembe helyezés várható időpontját,
  • amennyiben van, a környezetvédelmi minősítés (ISO 14000) tényét, valamint
  • a tevékenységre vonatkozó, már meglévő szakhatósági (ÁNTSZ, építési, tűzvédelmi, környezetvédelmi, vízügyi, természetvédelmi stb.) hozzájárulásokat, engedélyeket.

Helyszíni szemle

A jegyző – amennyiben a kérelem teljesítése az övezeti besorolás alapján nem kizárt – köteles helyszíni szemlét tartani a telepen, amelyre az engedély kiadását kérik.

Értesítés

A jegyző a helyszíni szemléről értesíti:

  • a kérelmezőt,
  • az adott ingatlan és a szomszédos ingatlan tulajdonosait (használóit, kezelőit, társasházak, lakásszövetkezetek esetén azok közös képviselőit),
  • az ÁNTSZ illetékes városi, fővárosi, kerületi intézetét,
  • az illetékes környezetvédelmi szakhatóságot,
  • az első fokú építésügyi szakhatóságot (ha a telep létesítéséhez építési engedély nem szükséges, vagy a működő telephelyen az eredetitől eltérő, a mellékletben felsorolt tevékenységet [is] kívánnak folytatni),
  • az első fokú vízügyi szakhatóságot,
  • az illetékes rendőrkapitányságot,
  • az előzőekben engedélykötelesként megjelölt tevékenységeknél *-gal kiemelt esetekben a tűzvédelmi szakhatóságként eljáró hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságot,
  • védett természeti terület esetén a természetvédelmi hatóságot,
  • a folytatni kívánt tevékenységtől függően az illetékes megyei (fővárosi) növény-egészségügyi és talajvédelmi állomást, illetve a megyei állat-egészségügyi és élelmiszer-ellenőrző állomást,
  • a polgári védelem illetékes területi szerveinek képviselőit.

A helyszíni szemléről az első fokú építésügyi szakhatóságot és a vízügyi szakhatóságot csak akkor értesítik, ha ezt a hatósági jogkört nem a jegyző gyakorolja. Egyébként a jegyző az értesítést – a kérelemben megjelöltek egyidejű megküldésével – a helyszíni szemle megtartása előtt legalább 15 nappal korábban küldi meg.

Az értesítésben a jegyző felhívja az engedéllyel érintett és az azzal szomszédos ingatlan tulajdonosainak (használó, kezelő, társasházak, lakásszövetkezetek esetén azok közös képviselői) figyelmét arra, hogy távolmaradásuk a szemle megtartását nem akadályozza. Távolmaradás esetén a szemle időpontja előtt a jegyző a szemlén ismerteti a hozzá írásban beadott észrevételeket.

Jegyzőkönyv

A szakhatóságok a szemle megállapításairól felvett jegyzőkönyvbe diktálhatják, vagy 15 napon belül írásban közölhetik állásfoglalásukat. A helyszíni szemlén a jegyző jegyzőkönyvben rögzíti a véleményeket és saját megállapításait is.

Jogorvoslatok

A jegyző akkor adja meg a telepengedélyt, ha a szakhatósági hozzájárulások alapján megállapítja, hogy a telep megfelel a munkavégzésre (munkahelyre) vonatkozó előírásoknak, a tevékenység nem zavarja a környezetében élők nyugalmát, nem veszélyezteti a dolgozók, a környéken élők egészségét és a környezetet.

Fellebbezés

A telepengedélyre kötelezett az államigazgatási eljárás általános szabályairól szóló 1957. évi IV. törvény (Áe.) szerint az ügy érdemében hozott első fokú határozat ellen a fővárosi (megyei) közigazgatási hivatalhoz fellebbezhet.

A fellebbezést a határozat közlésétől számított tizenöt napon belül lehet előterjeszteni. A fellebbezésnek a határozat végrehajtására halasztó hatálya van, kivéve ha a közigazgatási szerv a határozat azonnali végrehajtását rendelte el.

A szomszédok jogai

A szomszédos ingatlan tulajdonosai nem szerepelnek azok között, akiket a jogszabály szerint értesíteni kell a határozatról. A jogalkotó abból indult ki, hogy az építési hatósági engedélyezési eljárás során az érintett szomszédok már értesítést kaptak az engedély kiadásáról, amely ellen fellebbezhettek is. Felvetődik persze a kérdés, hogy a szomszéd fellebbezhet-e a telepengedély ellen, hiszen ő az Áe. előírásai alapján ügyfélnek tekinthető, hiszen jogait, érdekeit igencsak érinti az adott ügy. Problémát okozhat azonban, hogy vele szemben mikortól kezdődik a fellebbezési határidő, hiszen a határozatot neki nem kézbesítették. Ezzel ellentétes – ám erősen vitatható – megoldás, hogy a szomszéd nem ügyfél, mert nem kell értesíteni a határozatról, s így fellebbezési joga sincs.

A felettes szerv a fellebbezéssel megtámadott határozatot és az azt megelőző eljárást megvizsgálja, tekintet nélkül arra, hogy ki és milyen okból fellebbezett. A vizsgálat eredményeként a határozatot helybenhagyja, megváltoztatja vagy megsemmisíti. A felettes szerv, ha az érdemi határozat hozatalához nincs elég adat, vagy a tényállás további tisztázása szükséges, a határozat megsemmisítése mellett az ügyben első fokon eljárt közigazgatási szervet új eljárásra utasíthatja, vagy a tényállás kiegészítése iránt maga intézkedik.

Bírósági felülvizsgálat

Az ügyfél jogszabálysértésre hivatkozva a határozat közlésétől számított harminc napon belül keresettel kérheti a bíróságtól az államigazgatási ügy érdemében hozott határozat felülvizsgálatát. Bírósági felülvizsgálatra kizárólag abban az esetben nyílik lehetőség, ha az államigazgatási eljárásban az engedély kérelmezője a fellebbezési jogát kimerítette. A keresetlevél benyújtásának halasztó hatálya van a határozat végrehajtására, azonban a közigazgatási szerv határozatát a közérdekre tekintettel azonnal végrehajthatóvá nyilváníthatja. A fél a keresetlevélben a végrehajtás felfüggesztését kérheti a bíróságtól.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. március 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem