×

Adóellenőrzések

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. augusztus 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 31. számában (2000. augusztus 15.)

 

Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) az idén is folytatja átfogó ellenőrzéseit. A tapasztalatok szerint változatlanul nagy számban akadnak – akaratlanul vagy szándékosan – a törvényben előírtnál kevesebbet adózó vállalkozók, vállalkozások. Az APEH ebben az évben három iparágban – a villamos energetikai, az élelmiszer- és hűtőipar, valamint a hazai és nemzetközi teherfuvarozás területén dolgozó vállalkozásoknál készül átfogó vizsgálatokra.

 

Az adóhatóság ellenőrzési stratégiájának lényege, hogy minél szélesebb körű legyen az önkéntes jogkövetés, s ezáltal is javuljon az adómorál – fogalmazott dr. Varga Árpád elnökhelyettes. Ezt szolgálják az átfogó ellenőrzések is. Az APEH ellenőrzéseivel is azt igyekszik elérni, hogy maradéktalanul teljesüljenek a költségvetés bevételi előirányzatai. "Másodlagos" hatásként értékelhető, hogy a vizsgálatok nyomán több lesz az előírásokat betartó vállalkozás.

A munkaadói szervezetek viszont, bár természetesen szükségesnek tartják az APEH szigorát, sok esetben úgy látják, az ellenőrzések, a szigorítások célja nem az adóeltitkolók lefülelése és megbüntetése, inkább a tisztességesen adózók munkájának nehezítése. Az egyre bonyolultabb adózási szabályok miatt az adózás pontos teljesítése nem könnyű feladat.

Az APEH segíteni is akar

Ugyanakkor az adóhivatal az elnökhelyettes szavai szerint feladatának tekinti azt is, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel segítséget nyújtson az adózóknak abban, hogy e kötelezettségüket maradéktalanul teljesíthessék. Ez ugyanis a leggazdaságosabb módja annak, hogy a költségvetés bevételei befolyjanak. Ráadásul ebben az esetben nem keletkezik konfliktus az adóhatóság, a vállalkozás, illetve az adóalany között. Mindennek érdekében az APEH arra törekszik, hogy minél inkább jelen legyen a gazdaságban, a vállalkozásoknál.

Ezt szolgálják az operatív ellenőrzések. Egyik ilyen lehetőség az országos akció, ami térben és időben koncentrált vizsgálatokat jelent. Emellett természetesen még több más olyan eszköz is van, amellyel a hivatal elő tudja segíteni az adókötelezettség mind pontosabb teljesítését. Ilyen a mélyreható és alapos ellenőrzés egyes, azonos adóalanyi körökben, mint például az azonos tevékenységi körbe tartozó vállalkozások, a kapcsolt vállalkozások körében.

Több szem többet lát

Egyre erőteljesebb tendencia az ellenőrzés csoportmunka jellegének erősítése is. Ez azt jelenti, hogy egyes esetekben nemcsak egy-egy adóellenőr végzi a munkát, hanem informatikai, műszaki, számviteli szakértőkből álló csapat dolgozik. Törekvés az adóalanyi körönkénti, illetve ennek részeként a szakmánkénti speciális vizsgálati módszerek kidolgozása, nemzetközi kapcsolatok esetében pedig az együttműködés formáinak szélesítése a társadóhatóságokkal.

Az ellenőrzés erősítésében fontos szerepe van az APEH személyi állományának is, amely az idén januártól csaknem 600 fővel bővült. Már megalakult az oktatási igazgatóság is, amely központilag, szervezett formában teremt lehetőséget a rendszeres, korábban inkább helyi és regionális szinten megoldott szakmai képzések, továbbképzések szervezéséhez.

A hatékonyságnövelésnek eszköze a számítástechnika fejlesztése, valamint ösztönző erő az APEH dolgozói számára a differenciált jutalmazás is.

Nem kevésbé fontos, hogy növekedjék az ellenőrzések úgynevezett visszajelző szerepe. Ez azt jelenti, hogy a vizsgálatok tapasztalatainak összegzése jusson el a törvényalkotókhoz az adójogszabályok készítésének folyamatában, hogy ezek figyelembevételével javuljon a közérthetőség, ahol lehet, egyszerűsödjenek a szabályok, és persze az EU-jogharmonizáció is kiemelt szempont.

Átfogó ellenőrzések

Az APEH-ellenőrzések között több az évente visszatérő feladat. Ilyen a kiutalás előtti áfa, a támogatások, valamint a személyi jövedelemadó-visszatérítések felülvizsgálata. Ám ezen állandó feladatok mellett az idén is terveznek átfogó revíziókat. Azok a vállalkozások számíthatnak vizsgálatra, amelyek a villamos energetikai iparban, az élelmiszer- és hűtőiparban, illetve a hazai és nemzetközi teherfuvarozásban dolgoznak. Változatlanul kiemelt feladat a vállalkozás átalakulása, jogutód nélküli megszűnése vagy az adókötelezettség megszűnése esetén tervezett ellenőrzés, és a hivatal indokoltnak tartja ezt abban az esetben is, ha a vállalkozás működése során több alkalommal változtat székhelyet, telephelyet. Az ellenőrzések sokrétűségét mutatja, hogy a feladatok között van a küszöbérték alatt valló vállalkozások vizsgálata, valamint az adóköteles tevékenységet folytató, de az adóhatóság elől rejtett személyek, vállalkozások feltárása.

Az idén a jogszabályi változások miatt bővültek az ellenőrzési feladatok. Így ezúttal már sor kerül – a lakáscélú támogatási rendszer ez évi változásával összefüggésben – a pénzintézeti vizsgálatok során az állami támogatás folyósításának, az igénybevevőnél pedig a támogatás jogszerű felhasználásának az ellenőrzésére is. A januártól megvalósított teljes körű járulékintegráció az ellenőrzés metodikájában is változásokat hozott. Ennek lényege, hogy az adó- és járulék-ellenőrzést egy szervezeti egység folytatja le, és ugyanabban a jegyzőkönyvben, illetve határozatban állapítja meg az eltéréseket.

A 2000. évtől az APEH a magánnyugdíjpénztáraknál is évente végez vizsgálatokat, amelyek során megnézik, hogy a kassza a bevalláson és befizetésen túl a tagdíjtartozások kimutatását is elvégezte-e. Az itt végzett ellenőrzések kiterjednek az érintett magánszemélyek biztosítási jogviszonyára, illetve az e jogviszony keretében kapott jövedelem után a járulékkötelezettség megállapítására, bevallására és megfizetésére.

Vegyes tapasztalatok

Az adóellenőrzés átfogó tapasztalataként elmondható, hogy gyakori a nem valós gazdasági eseményeknek megfelelő számlakibocsátás. Azaz, a vállalkozó olyan számlát ad ki, illetve számol el, ami mögött nincs valós teljesítés. Ezekben az esetekben adóalap-csökkentésről, áfaeltitkolásról is szó van. Az APEH egyik fontos feladata – csakúgy, mint korábban is – a számlaadás ellenőrzése.

Általános tapasztalat eddig, hogy minden második adózó úgymond elfelejti az áru ellenértékét bizonylatolni. Ez azonban veszélyes dolog a vállalkozó számára, hiszen az APEH, ha a vállalkozót többször ilyen szabálytalanságon kapja, él az üzletbezárás eszközével. Ez egyébként egyre gyakoribb.

Az adóhivatal a számlaadási kötelezettséget jellemzően a nyugtaadási kötelezettség ellenőrzéséhez kapcsolódóan vizsgálja, sőt az elmúlt időszakban kialakult problémák miatt ezt a területet fokozottan vette górcső alá. Február 15-18. között a számla tartalmi és formai követelményeinek ellenőrzésére országos vizsgálatot tartottak. Ez közel 200 adózót érintett. A munka során kiderült, hogy a megvizsgált számlák 28 százaléka valamilyen szempontból hibás volt.

A szakértők szerint a szabálytalanságok alapvetően nem a szigorúbb számlázási követelmények miatt voltak, hiszen olyan hibákat is találtak a revizorok, amelyek alapján több esetben is felmerült az adóeltitkolás gyanúja. Az idén a fővárosi átfogó ellenőrzés során, a nyugtaadási kötelezettséget vizsgáló akcióban 673 vizsgálatból 328 esetben – 48,7 százalék – nem teljesítették az adózók a törvényben előírt nyugtaadási kötelezettségüket. A bizonylatoláshoz kapcsolódó egyéb szabálytalanságokat 59 esetben tártak fel. Összességében 39 millió forint bírságot szabtak ki az ellenőrök.

Ebben az esztendőben egyébként még három alkalommal tervez az APEH hasonló akciót az ország különböző pontjain.

Munkaadói kritika

A munkaadói szervezetek kritikusan figyelik az adóhivatal tevékenységét, bár elismerik, hogy a visszásságokért nem minden esetben a hatóság a felelős. Sokszor ugyanis már a jogszabályok megalkotásával, módosításával kezdődnek a problémák. A főként nagyvállalatokat képviselő MGYOSZ-nál többféle gondot is látnak, ezek közül az APEH és a Pénzügyminisztérium (PM) nem felhőtlen kapcsolatát említette a szervezet illetékese.

A korábbi években az volt a gyakorlat, hogy bármiféle ellentmondásos kérdésben a két hatóság együtt alakította ki az álláspontját, és az így készült iránymutatásokat közösen hozták nyilvánosságra. Manapság pedig egyre inkább az lesz jellemző, hogy mind az APEH, mind a PM önállóan alakítja ki álláspontját, és ezek az iránymutatások nem mindig csengnek egybe.

Számtalanszor előfordul az is, hogy bizonyos fogalmakat másként használnak. Ez történt például a haszonhúzó fogalmának meghatározásánál is, amikor az értelmezés a hatóságoknál hónapokat vett igénybe. Nehezen lehetett megoldást találni arra is, hogy a külföldiek is jogszerűen teljesíthessék tb-fizetési kötelezettségüket.

Jogszabály ugyanis volt, ám nem gondolt senki arra, hogy a bevalláshoz megfelelő nyomtatvány is álljon rendelkezésre. Az érintett cégek jó ideig ennek hiányában nem tudták maradéktalanul teljesíteni kötelességüket. De hasonló volt a helyzet a tételes áfabevallásnál is, amikor a jogszabály ugyan hatályba lépett, de nem készült megfelelő nyomtatvány.

Mindezek megnehezítik a vállalkozások munkáját, pénzbe, időbe kerül, s a meglévő infrastruktúrát nem arra fordítják, ami hasznot hoz. Az MGYOSZ-nál úgy vélik, kevés információt kapnak az APEH-től.

Egyre nehezebb a visszaigénylés

Jó lenne például a szakértők szerint, ha az adóhatóság bővítené az interneten rendelkezésre álló adathalmazát. Az MGYOSZ-hoz tartozó cégek egyébként próbálják elkerülni az adóbírságot s a pereket is. Számukra ugyanis fontos, hogy e kötelezettségeiket pontosan teljesítsék. Tartozás vagy per esetén ugyanis kizárják saját magukat a különféle pályázatokból, mint például a Gazdaságfejlesztési Célelőirányzat lehetőségeiből, de nem vehetnek részt a közbeszerzési pályázatokon sem. Nem is beszélve a tőzsdei cégekről, amelyeknek egy-egy adóhivatali büntetés, esetleg per mindenképpen hátrányos.

A szervezethez tartozó vállalkozásoknál úgy látják, szaporodnak azok az indokok, amelyekkel az állam mind hosszabb ideig tartja vissza az áfát. Ezt a cégeknél nem nézik jó szemmel, hiszen a nagyvállalkozásoknál egy-egy ilyen tétel már igen jelentős összeg. – Az Áfeoszhoz tartozó kisebb egységek, az áfészek igyekszenek pontosan teljesíteni adókötelezettségüket – mondta Zs. Szőke Zoltán alelnök –, ami évente mintegy 40 milliárd forint bevételt jelent a központi kasszának.

Az Áfeosz egyébként folyamatosan tartja a kapcsolatot az APEH-hel, és ha bármilyen értelmezési probléma felmerül, szakértőik konzultációkon keresik a megoldást. Több esetben előfordult, hogy a szervezet kérte különböző, nem egyértelmű megfogalmazáshoz az APEH állásfoglalását. Persze ez nem jelenti azt, hogy egyes esetekben – akár adóbírság, akár más probléma miatt – ne lenne vita a hatóság és egyes áfészek, vállalkozók között.

Speciális agrárgondok

Sajátos helyzetben van a mezőgazdaság, hiszen e szektornak az adó- és tb-kötelezettség mellett az állami támogatások okán is van kapcsolata az APEH-hel. Ez utóbbi számos gond forrása – fogalmazott Mahr András, a Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetségének (MOSZ) gazdasági szakértője. A termelőknek ugyanis nagyon fontos a támogatás megszerzése, ám az adóhivatal – értelmezésbeli eltérés miatt – egy rosszul kitöltött nyomtatványért is kizárhatja a termelőt a támogatás megszerzésének lehetőségéből. A mezőgazdasági vállalkozók életét nehezíti az is, hogy a támogatási rendszer szabályozása évenként legalább 5-6 alkalommal változik.

Mahr András szerint az elmút évek tendenciája, hogy bonyolódik az adó- és a támogatási rendszer, holott a termelők szerint egyszerűsítésre lenne szükség. A szigorításokat elvileg lehet támogatni, ám a gyakorlat azt mutatja, hogy ezzel az APEH nem a tisztességtelenül adózókat sújtja, hanem a tisztességes adózókra ró újabb és újabb terheket. Igaz, azt Mahr András is elismeri, hogy a jelenlegi problémákért nem csak az APEH a felelős, hiszen az egész adó- és támogatási rendszert át kellene gondolni, mert jelenleg az egyes törvényekben is gyakori az eltérő fogalomhasználat, nincs összhang az adótörvények és a számviteli törvény között.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. augusztus 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem