×

Dráguló természetbeni juttatások

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 92. számában (2005. október 15.)
A munkaadói és a munkavállalói érdekképviseletek, valamint a társadalmi szervezetek és az ellenzék tiltakozása ellenére szeptember 1-jén hatályba lépett az a törvénymódosítás, amelynek nyomán számos béren kívüli juttatás többe kerül a munkáltatóknak. Ezentúl az adóköteles juttatások után az szja-val növelt összeg alapján kell tb-járulékot fizetni, ami csaknem 17 százalékkal növeli bizonyos juttatások terheit. Ráadásul a változtatást év közben vezette be a kormányzat, amit mind a munkaadók, mind a munkavállalók és az adótanácsadók „övön aluli ütésként” értékeltek.

A július elején kihirdetett „egyes pénzügyi tárgyú törvények” utolsó paragrafusa alapján szeptember elsejétől módosult a Tbj-tv., annak is az adóköteles természetbeni juttatásokat érintő szakasza. A járulékalapot képező jövedelem ezen időponttól az Szja-tv. 69. paragrafusa szerinti természetbeni juttatás adóalapként megállapított értékének szja-val növelt összege (a 29 százalékos tb-járulékot tehát az szja-val növelt összeg után kell fizetni).

Bezáruló kiskapuk

Amíg tehát augusztus végéig a cégeknek ezer forint adóköteles természetbeni juttatás után 760 forint közterhet kellett fizetni, szeptember elsejétől már 887,6 forintot kell adók és járulék formájában leróni a cégeknek (a korábbi 290 forintról ugyanis – a járulékalap emelkedése miatt – 417,6 forintra nőtt a tb-járulék).

Ezzel mintegy 17 százalékkal drágultak a munkáltatók számára az adóköteles természetbeni juttatások. Történt mindez év közben, előzetes bejelentés, illetve érdekegyeztetés nélkül.

A kormányzati kommunikáció szerint a módosítás célja az volt, hogy bezárjanak egy kiskaput, megnehezítsék, hogy a cégek az egyébként is jól fizetett menedzsereiknek tengerentúli utazásokat vagy nagy értékű műkincseket juttassanak adómentesen.

Katona Tamás, a pénzügyi tárca politikai államtitkára úgy nyilatkozott, hogy a módosítás az idén 1-2 milliárd, jövőre 8 milliárd forint többletbevételt jelenthet a központi költségvetésnek.

A munkaadók ennél nagyobb költségnövekedéssel számolnak. Úgy vélik, öszszességében jövőre akár 10-20 milliárd forintos többletkiadást is jelenthet, hogy a cafeteria egyes elemei megdrágulnak.

Érintetlen kedvezmények

A módosítás nem érinti az eddig is adómentes természetbeni juttatásokat, így továbbra is adó- és járulékmentesen adható a dolgozóknak közel száz jogcímen természetbeni juttatás. Ezek közül a legfontosabbak:

– étkezési hozzájárulás havi 4, illetve „meleg” étkeztetés esetén 8 ezer forintos értékhatárig;

– helyi utazási bérlet havi 2000 forintig, illetve „hideg” étkeztetéssel kombinálva 6000 forintig, „meleg” étkeztetéssel kombinálva 10 000 forintig;

– iskolakezdési támogatás gyermekenként 17 000 forintig;

– a munkáltató által a dolgozónak, illetve közeli hozzátartozójának adott kedvezményes üdülés személyenként 57000 forintig, üdülési csekk juttatása személyenként ugyancsak 57 000 forintig;

– a magánszemélynek adott kis értékű ajándék (legfeljebb évi három alkalommal, alkalmanként 5700 forintig);

– a vidékről bejáró dolgozóknak juttatott bérlet, munkaruha, formaruha, egyenruha, védőruha, védőszemüveg és védőeszközök;

– olyan szolgáltatások, amelyekkel a munkáltató a munkavállaló újbóli elhelyezkedését támogatja;

– a reprezentáció, az üzleti ajándékozás, meghatározott értékhatárig a kulturális szolgáltatás (például színházjegy és bérlet juttatása).

Lefaragott „extrák”

Változik – drágul – például a kormányzati kommunikációban hangsúllyal szereplő drága tengerentúli utazások, valamint az értékes tárgyak, műkincsek, bútorok vagy golfpályabérletek juttatási lehetősége.

E két-három tételen kívül azonban jó néhányat még érint a szeptembertől bevezetett módosítás. Az alábbi felsorolás azt mutatja, hogy nem csak a topmenedzsereknek szánt extrajuttatások kerülnek többe az év végén a cégeknek. Adóköteles természetbeni juttatás ugyanis:

– reprezentáció, üzleti ajándék címén adott juttatás;

– törvény vagy annak felhatalmazása alapján a magánszemélynek ingyenesen vagy kedvezményesen adott termék és szolgáltatás révén juttatott adóköteles bevétel;

– a kifizető által egyidejűleg több magánszemélynek juttatott adóköteles bevétel, ha a kifizető nem képes megállapítani az egyes magánszemélyek által megszerzett bevételt (munkahelyi partin nyújtott vendéglátás, sportnap stb.);

– a munkáltató által valamennyi munkavállaló részére azonos feltételekkel nyújtott adóköteles bevétel, ilyen lehet például a cafeteria-rendszerben adott adóköteles bevétel;

– a munkáltató által kollektív szerződésben vagy belső szabályzatban rögzítetten, azonos feltételekkel ingyenesen vagy kedvezményesen adott termék, nyújtott szolgáltatás, ha a jogosultak körét a kollektív szerződésben, illetve a belső szabályzatban kizárólag a munkakör, a beosztás vagy más közös ismérvek alapján határozzák meg;

– a kifizető által személyszállítási szolgáltatás (utazási bérlet, jegy) ingyenes vagy kedvezményes nyújtása révén a magánszemélynek juttatott adóköteles bevétel;

– a hivatali, üzleti utazáshoz kapcsolódó ingyenes vagy kedvezményes étkezés vagy más szolgáltatás adóköteles része;

– az üdülési csekk értékéből az adómentes értékhatárt meghaladóan engedmény formájában, valamint az üdülési szolgáltatás révén juttatott adóköteles bevétel;

– sporttevékenységhez nyújtott ingyenes vagy kedvezményes szolgáltatás révén a magánszemélynek juttatott, nem adómentes bevétel;

– üzletpolitikai célból (reklám) a magánszemélyeknek juttatott adóköteles bevétel.

Drágább részvényopciók

A nemzetközi vállalatok magyarországi cégeinek munkavállalóit érinti hátrányosan, hogy a magyar dolgozóknak a külföldi cégek által nyújtott részvényopció lehívása esetén jelentősen megnőttek az adóterhek szeptember 1-jétől.

Korábban, ha egy munkavállaló eladta a részvényopciós programban szerzett értékpapírját, akkor a külföldről befolyt összeg 38 százalékát személyi jövedelemadóként, 11 százalékát pedig egészségügyi hozzájáruláskánt (eho) kellett befizetnie. Szeptembertől azonban az eho helyett 8,5 százalék nyugdíjjárulék, 4 százalék egészségbiztosítási járulék, valamint további 29 százalék társadalombiztosítási járulék terheli az összeget, amely az szja-val együtt összesen 79,5 százalék. Ebből adódóan, míg korábban a kapott összeg 51 százaléka maradt a dolgozónál, szeptember után már csak alig több, mint 20 százaléka.

A törvény ugyan engedi, hogy a munkaadó átvállalja például a társadalombiztosítási járulék kifizetését, de ez a gyakorlatban nemigen valósul meg, mivel előre nem tervezhető, hogy a dolgozó mikor adja el a részvényét.

Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) tiltakozott e lépés ellen, mert megállapítása szerint az intézkedés rontja Magyarország versenyképességét, s különösen azon „start up” cégek helyzetét, amelyek kis tőkeerővel indulnak, ám ígéretes pálya előtt állnak. Ezek ugyanis szinte csak úgy tudnak magukhoz csábítani jó szakembereket, ha részvényopciós programot ajánlanak nekik.

Egyes vélemények szerint csak ez a változás több tízezer munkavállalót érint, akik végül vagy nem élnek a részvényopció lehetőségével, vagy egyszerűen nem vallják be azt. S bizonyára sokan vannak azok is, akik inkább már szeptember előtt eladták a papírjaikat.

A módosítás év közbeni, hirtelen bevezetése természetesen nem tette lehetővé, hogy a cégek felkészüljenek a változásra, netán átalakítsák a juttatások körét. Maximum arra volt mód – s ezt a vállalatok meg is tették –, hogy felkérjék dolgozóikat: ha lehet, még szeptember 1-je előtt használják ki például a ruhavásárlási lehetőségüket.

Cafeteria-rendszerek

A legtöbb cég jelenleg kivár, hiszen formálódnak a jövő évi keretek, s amíg a szabályozók nem ismertek, addig nem tudják összeállítani a csomagokat. Azzal azonban mindenki egyetért: a cafeteria-rendszerek mára oly módon részeivé váltak a hazai vállalati kultúrának, hogy a juttatáscsomagokat szűkíteni nem volna tanácsos. Éppen ezért értékelték a cégek – mérettől függetlenül – barátságtalannak a kormányzati lépést.

A cafeteria az elmúlt években nagy karriert futott be Magyarországon. AMercer Emberi Erőforrás Tanácsadó Kft. egy korábbi felmérése szerint a hazai cégek általában legalább tíz elemből álló juttatási listát kínálnak dolgozóiknak. Felmérésük szerint az adómentes juttatások teszik ki a cafeteria 85-90 százalékát. A tavalyi három leggyakrabban előforduló elem – önkéntes egészségpénztári hozzájárulás, üdülési csekk, hidegétkezési jegy – is az adómentes juttatások közül került ki. A csomagok kedvelt elemei a magáncélú tanfolyamok, a helyi bérlet, a menetjegy megtérítése, illetve az önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulás. Ugyancsak népszerű az iskolakezdés, valamint a dolgozók otthoni internethasználatának támogatása.

A Mercer felmérése és vállalati vélemények egyaránt azt jelzik, hogy a cafeteriacsomagok 90 és 400 ezer forint között, tehát elég széles skálán szóródnak. Az átlagot 150 ezer forintra teszik.

Általános tapasztalat, hogy a dolgozók e rendszerben nemcsak annak öszszegét, de a kereten belüli variálhatóságát is nagyra értékelik. Éppen ezért nem valószínű, hogy a cégek szűkítenék a cafeteria kínálta lehetőségeket. Még akkor sem, ha ez esetleg többe kerül majd.

 

Az Országgyűlés előtt a jövő évi javaslat

A Pénzügyminisztérium lapzártánk idején nyújtotta be az Országgyűlésnek a jövő évi adótörvény-javaslatokat. A beterjesztett szöveg tartalmazza az adómentes béren kívüli juttatások korábban már beharangozott korlátozását. A javaslat szerint a korlátozás alá vont jogcímeken a munkáltató legfeljebb a munkavállaló bérének 15 százalékáig terjedő mértékben adhat adó- és járulékmentes juttatásokat. A keret a házastárs és a kiskorú gyermekek jogán a bér további 10-10 százalékával, legfeljebb azonban fejenként évi 72 ezer forinttal nőhet, de nem haladhatja meg az évi 500 ezer forintot. A mérték átlépése (függetlenül attól, hogy önmagában adómentes vagy bevételnek nem számító juttatásról van szó) esetén a juttatás – a juttatót terhelő módon, a természetbeni juttatásra vonatkozó adómértékkel (44 százalék) – adókötelessé válik.

Az adómentes keretbe tartozó juttatások a következők:

– az önkéntes kölcsönös biztosítópénztárba adómentesen fizetett munkáltatói hozzájárulás;

– a munkáltató által adómentesen fizethető az iskolai rendszerű, a szakképzést nyújtó, az idegen nyelvű képzés költsége;

– az adómentesen juttatott üdülési csekk értéke vagy az adómentes üdültetés;

– az adómentes iskolakezdési támogatás;

– a csekély értékű ajándék értéke;

– a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény alapján a köztisztviselőt, valamint a törvény előírása alapján a bírót, az igazságügyi alkalmazottat, továbbá az ügyészségi alkalmazottat megillető adómentes ruházati költségtérítés;

– az adómentesen juttatott számítógép- és internethasználat, valamint az adómentes számítógép-juttatás;

– a helyi utazási bérlet juttatása révén kapott adómentes bevétel;

– a művelődési intézményi szolgáltatás szokásos piaci értéke szerinti bevétel.

Az Országgyűlés elé beterjesztett törvényjavaslat szerint az étkezési juttatás (utalvány), a lakáscélú munkáltatói támogatás, valamint a vidékről történő munkába járáshoz adott térítés továbbra is a kereten kívül adható.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem