×

Bérmegállapítás tanácsadókkal

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. március 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 38. számában (2001. március 15.)

 

Lassan megszokottá válik, hogy a vállalati bérrendszerek kialakításában tanácsadók segítik a cégeket. A gazdálkodók igénye az általános bérpiaci tájékozódástól a konkrét kereseti stratégia kidolgozásáig számos szolgáltatásra kiterjed, a cégek ugyanis felismerték, hogy a javadalmazási modell szoros összefüggésben áll a versenyképességgel. Az utóbbi években e tanácsadói szolgáltatást immár nemcsak a külföldi, de a magyar tulajdonú cégek is igénybe veszik.

 

Míg a piacosodás kezdeti szakaszában az volt a fő kérdés, hogy a megszűnt központi bérregulációt milyen rendszerrel és miként lehet helyettesíteni, ma már elsősorban az a kérdés: milyen bérezési modell révén valósulhat meg a cég piaci pozícióit is erősítő, stratégiai szemléletű emberierőforrás-gazdálkodás (HR). A vállalati ösztönzés területén kifejtett HR-tanácsadást napjainkban ezek az új igények határozzák meg.

Változik a szemlélet

E hangsúlyváltás igen jelentős, azt tükrözi ugyanis, hogy a gazdálkodók mindinkább felismerik: a szaktudás, a tapasztalat és a szakismeret a tőke egyik formája, ilyenképpen a szervezet stratégiai erőforrása. Egy vállalat ma már gyakorlatilag bármihez hozzájuthat, elérhető a hitel, a szoftver, a technika és a technológia: mindez azonban a szakértő, felkészült munkatárs nélkül nem működtethető hatékonyan. A legnagyobb érték tehát a tudástőkével rendelkező ember, akit viszont – a vállalat piaci-gazdasági érdekeinek megfelelően – a lehető leghatékonyabb javadalmazási rendszerben kell foglalkoztatni.

A vállalatok működésében tehát a különböző elemek szorosan összefonódnak, s nem léteznek elszigetelt rendszerek. A javadalmazás kapcsolódik a HR egyéb területeihez, például a kiválasztáshoz, a toborzáshoz vagy a teljesítményértékeléshez, illetve beágyazódik a vállalati stratégiába – ismertette dr. Bábosik Mária, a Hay Menedzsment Tanácsadók Kft. tanácsadási igazgatója. Amikor egy cég a bérezési gyakorlatáról dönt, akkor pontosan azt próbálja megfogalmazni, hogy a keresetek és az egyéb juttatások rendszerét miként lehet a vállalat aktuális és távlatos céljaihoz igazítani. Ehhez tudnia kell, hogy mit akar, kikkel képes végrehajtani a tervet, s e folyamatban miként támaszkodhat a munkaerőpiacra. Rendkívül differenciált megközelítést igényel a munkavállalók felmérése: e tekintetben szakmai kvalitásaik, motivációik, teherbíró képességük – és még sok más szempont is – egyaránt mérlegelendő. Mindebből az is következik, hogy bár léteznek kimunkált bérezési modellek, ezek automatikusan nem működhetnek hatékonyan: a mintákat mindig testreszabottan, a helyi sajátosságokhoz igazítva kell alkalmazni. Egészen más javadalmazási forma lehet sikeres például a pénzügyi szférában vagy az értékesítésorientált cégeknél, a nagyobb vagy a közepes társaságoknál: s még ha léteznek is hasonlóságok, a különbségek meghatározóak. Regionális szempontból ugyancsak komoly eltérések tapasztalhatók, jelzi ezt, hogy míg Budapesten és a Nyugat-Dunántúlon – általában és szakmánként is – magasabbak a bérek, addig Észak-Magyarországon alacsonyabbak. A differenciálódás egy-egy térségen belül is erős, hiszen míg a nagyvárosok versenyképesebbek, addig a kisebb települések hátrányban vannak a bérek tekintetében. A vezető tanácsadók rendszeresen készítenek bérpiaci elemzéseket – a Hay legutóbb a múlt év szeptemberi állapotokat vizsgálta –, ezzel is segítve, hogy a vállalatok áttekinthessék az ágazati, térségi bérviszonyokat.

Sajátos modellek

Bár a Magyarországon alkalmazott javadalmazási rendszerek – vállalatok, tulajdonforma, ágazatok és térségek szerint – meglehetősen eltérőek, alapvetően kirajzolódik, hogy a cégek vagy a költségek, vagy a kínált termékek, illetve szolgáltatások egyediségében célozzák meg a versenyképességet. Ha az előbbi cégfilozófia érvényesül, akkor a vállalat a bérköltségeit is visszafogja, ha viszont az utóbbi stratégia szerint működik, akkor nem alkalmazhatja az alacsony költség-, s ezzel együtt az alacsony bérstratégiát. Jellemző ugyanakkor az is, hogy a bérek, ha lassan is, de emelkednek – amit Magyarország közelgő uniós csatlakozása is indokolttá tesz –, s a cégeknél kialakulóban van a stratégiafüggő javadalmazási rendszer. Ez utóbbi elsősorban a nagyvállalati körre jellemző, azonban ma már a közepes hazai cégek is felismerték a stratégiát "kiszolgáló" kereseti modell jelentőségét.

A cégeknek valójában azt kell eldönteniük, hogy az alap- és a változó bér, valamint a juttatások csomagjában miként tudnak és akarnak "játszani" e különböző elemekkel. A belső arányok rendkívül sokfélék és sajátosak, a rendszer attól függ, hogy a cég mit preferál, illetve stratégiája mit enged meg. Míg az egyik vállalat relatíve alacsonyan tartja a béreket, viszont béren kívüli juttatásokkal kompenzál, addig a másiknál szűk a kereseten kívüli kompenzációs csomag, viszont relatíve jobb az alapbér. Elterjedőben vannak ugyanakkor az atipikus foglalkoztatási formák – részmunkaidő, alvállalkozói, vállalkozói szerződés –, ami egyértelműen jelzi: a cégek a rugalmas munkaerő-gazdálkodás irányába kívánnak elmozdulni, s meg akarnak szabadulni az állandó költségterhektől. Bár a rugalmas foglalkoztatási formák Magyarországon is terjednek, alkalmazásuk korántsem olyan általános, mint a fejlett piacgazdaságokban. Bábosik Mária szerint azért, mert ez ma még kétélű fegyver: előfordulhat ugyanis, hogy a négy-hat órában foglalkoztatott és ennek megfelelően bérezett dolgozónak nyolcórányi munkát kell teljesíteni.

Választható kedvezmények

Igen nagy "játékteret" enged viszont a kiegészítő juttatások rendszere. Bábosik Mária emlékeztetett rá, hogy a juttatások széles palettáját kínálták a hajdani szocialista vállalatok is – óvodákat, jogsegélyszolgálatokat, éttermeket működtettek –, e rendszernek vannak tehát hagyományai. Tény azonban, a piacosodás kezdeti időszakában e juttatásokat a vállalatok leépítették, s csak a stabilizálódás után gondolhattak ezek megújult rendszerének kiépítésére. Most – úgy tetszik – ennek az ideje is elérkezett. Új formaként a dolgozó adott összeghatárig azt hív le a csomagból, ami számára a legszimpatikusabb – esetleg a fitneszbérlet költségeit vagy a színházjegy árát –, jellemzően tehát megadatik a választás lehetősége. Míg azonban Nyugaton számos pénzügyi juttatás is bekerül a csomagba – például kiegészítő nyugdíjpénztári hozzájárulás –, Magyarországon ezek még a nagyobb vállalatoknál sem általánosak, bár kétségkívül terjedőben vannak.

A szervezeti-üzleti költségvetési előirányzat szempontjából természetesen az sem mindegy, hogy milyen toborzási, kiválasztási és betanítási elvek szerint zajlik a munkaerőbázis bővítése, illetve cseréje: e tekintetben a cégek ugyancsak sajátos, egyedi metodikát követnek. Egyesek a belső, céghűséget tanúsító, a vállalatot jól ismerő munkatársakat preferálják, mások viszont ezeket a tulajdonságokat kevésbé méltányolják. Általában viszont igaz, hogy a változások időszakában a cégek többsége új embereket is bevon az átállás feladatainak megoldásába. Az azonban bizonyos: a döntések meghozatala előtt osztani és szorozni kell, elemezve a várható előnyöket és a költségeket.

A magyarországi nagyvállalatok gondolkodásában ez a fajta szemléletmód teret nyert – éppen ezért igénylik a tanácsadói tevékenységet –, az állami, költségvetési szférában azonban még lassabban bontakozik ki a változás. Minden bizonnyal ez annak tudható be, hogy a profitszférától – a nyugati gyakorlattal szemben – még meglehetősen távol helyezkednek el. Holott a költségvetési intézmények eredményes működése éppúgy megkövetelné az integrált emberierőforrás-gazdálkodást, s ezen belül a jól megkomponált jövedelmi rendszert.

Információ a döntéshez

A vállalatok számára ma már nélkülözhetetlenek a tanácsadók által készített bér- és munkaerő-piaci elemzések. E felmérések nagyban segítik a cégeket, hogy képet kapjanak az adott ágazat vagy térség jövedelmi és munkaerő-piaci viszonyairól, s ezzel megalapozzák döntéseiket. Mint Székely Sándor, a Hill International tanácsadója kifejtette: a multinacionális vállalatok mellett a megerősödő magyar cégek is felhasználják a felméréseket, különösen akkor, ha új piacokat keresnek. Nyilvánvaló, a jó döntésekhez nélkülözhetetlen az adott térség munkaerő-piaci és jövedelmi viszonyainak ismerete.

A vállalati mérettől függően természetesen eltérő bérezési sajátosságok tapasztalhatók Magyarországon. Székely Sándor szerint a legkisebb, a kevésbé erős gazdálkodók szívesen alkalmazzák a minimálbéres konstrukciót, s jellemzően a kevésbé képzett munkaerőt foglalkoztatják. Velük ellentétben a közepes cégek filozófiájában – és bérezési gyakorlatában – már megjelenik a munkaerő megtartásának fontossága, s ehhez igazodik a bérezési modell. A legsajátosabb jövedelmezési formák ebben a vállalati körben tapasztalhatók: gyakorta spontán és gyorsan változó jutalmazási formák működnek, amelyek nem illeszkednek a belső vállalati szabályozórendszerbe. Ezek a cégek általában azokat a munkatársakat preferálják, akik ismerik a gazdálkodási célokat, s a vállalat velük szemben támasztott elvárásait. A multinacionális vállalatoknál a HR-struktúrák szabályozottak, a szerepek és az előmeneteli lehetőségek ismertek, s a bér- és juttatási rendszer átlátható. E társaságoknál a kiegészítő juttatások rendszere is világos – noha a különböző vállalatoknál egymástól igen eltérő lehet.

Egybeeső célok

Az ágazati, a vállalati és a regionális különbségek ellenére is megfigyelhető azonban, hogy a cégek a vállalati eredményekhez kötött teljesítményeket kívánják preferálni – szögezte le Székely Sándor. Az a törekvés kezd teret nyerni, hogy a személyes célok a vállalati célokhoz idomuljanak, s ez jelenjen meg a keresetekben. Különösen a nemzetközi s a külföldi tulajdonú hazai nagyvállalatok menedzsmentjének ösztönzésében látható ez az irány. E modell lényege, hogy a vezetőknek menedzserszerződésük van, amely a cég eredményeitől függően szabja meg a juttatások – köztük például a részvényvásárlás – rendszerét.

Székely Sándor szerint a magyar vállalatok esetében nem csupán a nyugati minták, de a felismert önérdek is abba az irányba hat, hogy a bérrendszerben megjelenjék a vállalati eredmény és az egyéni teljesítmény összhangja. Változik ugyanakkor a munkaerő-gazdálkodás is: a képzés és/vagy toborzás eldöntésekor ugyancsak komoly, költségszámításokon alapuló elemzéseket végeznek a cégek. Határozottan érzékelhető például, hogy a hosszú távon gondolkodó vállalatok folyamatosan napirenden tartják a munkaerő-fejlesztést. Ma még inkább jellemző a saját dolgozók képzése és fejlesztése – szemben a munkaerőcserével –, kedvező változás viszont, hogy a képzési-fejlesztési terveket osztályokra, csoportokra és személyekre szabják. Ez a gyakorlat azonban még nem általános, elsősorban a közép- és nagyvállalati körben tapasztalható. A kisvállalkozásoknál akkor várható változás, ha helyzetük minden tekintetben stabilizálódik.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. március 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem