×

Az egészségügyi hozzájárulás rendszere

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. június 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 29. számában (2000. június 15.)

 

Cikkünk az egészségügyi hozzájárulással kapcsolatos anyagi és eljárásjogi szabályokat tekinti át.

 

1999. január 1-jén lépett hatályba az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvény, amely százalékosan és tételesen fizetendő, olyan adójellegű kötelezettségként határozza meg az egészségügyi hozzájárulást, amelyre az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvény (Art.) rendelkezéseit kell alkalmazni. Az egészségügyi hozzájárulás az Art. alkalmazásában adónak minősül.

Az egészségügyi hozzájárulást az egészségügyi szolgáltatások finanszírozásához szükséges források kiegészítése, a pénzügyi fedezet biztosítása és az arányos közteherviselés elvének érvényesítése érdekében kell fizetni. A hozzájárulás-fizetés rendszerében az egészségügyi hozzájárulások 1998. december 31-ig tételes rendszerét az úgynevezett kételemű, részben jövedelemarányos, részben pedig tételes egészségügyihozzájárulás-fizetési kötelezettség váltotta fel. A két elemet összehasonlítás útján mutatjuk be.

A kötelezettek köre

Százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás:

Főszabályként az Art. szerinti munkáltatót, illetőleg kifizetőt terheli a fizetési kötelezettség az általa a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (Szja-tv.) szerinti belföldi illetőségű magánszemélynek juttatott jövedelmek után. Az Art. alkalmazásában belföldi illetőségű az a személy, akinek – az Szja-tv. szerint – állandó lakhelye vagy tartózkodási helye Magyarországon van.

Ha a jövedelem nem munkáltatótól, illetve kifizetőtől származik, avagy a kifizetőt a jövedelem után nem terheli jövedelemadó- (adóelőleg-) megállapítási kötelezettség, az egészségügyi hozzájárulást a jövedelmet megszerző magánszemély állapítja meg, vallja be és fizeti meg. A százalékos mértékű hozzájárulásnál az esetlegesen egyidejűleg kifizetett többfajta jövedelem után is meg kell fizetni a hozzájárulást.

Az egészségügyi hozzájárulás címén keletkező kötelezettségnek nincs meghatározott felső határa.

A fentiek miatt értesítési, igazolási kötelezettség nem terheli a természetes személyt a munkáltatóval, illetve a kifizetőkkel szemben, ellentétben a tételes egészségügyi hozzájárulással.

Tételes egészségügyi hozzájárulás:

A tételes egészségügyi hozzájárulás elsődlegesen az Art. szerinti munkáltatót, kifizetőt terheli a természetes személylyel fennálló jogviszonya alapján.

Az Szja-tv. szerint az egyéni vállalkozót – saját maga után – abban az esetben terheli, ha egyidejűleg fennálló jogviszonya alapján a munkáltatót, kifizetőt nem terheli reá vonatkozóan ilyen kötelezettség.

A természetes személy egyidejűleg fennálló több jogviszonya esetén csak egy jogviszony alapján áll fenn a hozzájárulás-fizetési kötelezettség. Ebben az esetben:

  • a legalább heti 36 órás munkavégzéssel járó jogviszonyát meghaladó további jogviszony alapján nem kell a tételes egészségügyi hozzájárulást megfizetni;
  • ha a munkaidő egyik jogviszonyban sem éri el a heti 36 órát, a kötelezettség azt a munkáltatót terheli, ahol a munkaidő a leghosszabb;
  • ha a munkaidők azonos tartamúak, vagy a munkaidőt nem vagy nem mindegyik jogviszonyban határozták meg, a hozzájárulás-fizetési kötelezettség azt a foglalkoztatót terheli, ahol a jövedelem magasabb;
  • ha a munkaidő és a jövedelem is azonos, a kötelezettség azt a kifizetőt terheli, ahol a jogviszony korábban kezdődött.

Azokat a jogviszonyokat, ahol a jövedelem eléri a mindenkori minimálbért, a heti 36 órás munkavégzéssel azonosan kell elbírálni.

A természetes személy felelőssége elsődleges azokban az esetekben, amikor az egyidejűleg fennálló több jogviszonyban kell eldönteni, hogy kit terhel a kötelezettség, valamint akkor, ha a korábbi kötelezettnél fennálló jogviszonya megszűnik. Lényeges, hogy amennyiben erről a tényről a másik foglalkoztatóját nem értesíti, úgy az értesítés elmulasztása miatt meg nem fizetett tételes egészségügyi hozzájárulást ő maga köteles megfizetni.

A természetes személy kérelmére az a kifizető, akit a hozzájárulás-fizetési kötelezettség terhel, igazolás kiállítására köteles. Az igazolás tartalmazza a kiállító megnevezését, a természetes személy (igazolást kérő) megnevezését, a kiállító és a természetes személy azonosítóját, valamint a kiállító nyilatkozatát a hozzájárulás megfizetéséről.

A hozzájárulás-fizetési kötelezettség alapja

Százalékos mértékű hozzájárulás:

Az egészségügyi hozzájárulás alapja az adóévben juttatott (megszerzett), az Szja-tv.-ben meghatározott önálló és nem önálló jövedelem, az összevont adóalapba tartozó jövedelemnél, az adóelőleg megállapításánál az az összeg, amelyet a társadalombiztosítási szabályok szerinti járulékalap meghatározásánál nem kell figyelembe venni (például a felhasználási szerződés alapján kifizetett összegből a vagyoni jog felhasználásának ellenértékeként kapott összeg).

Az Szja-tv. szerint külön adózó jövedelmek esetén a hozzájárulás alapja:

  • a 35 százalékos adóterhet viselő osztalék és vállalkozói osztalékalap;
  • a társadalombiztosításijárulék-alapot nem képező természetbeni juttatások – ide nem értve az Szja-tv. 71. §-a szerinti jogcímen szerzett jövedelmet –, továbbá az Szja-tv. 69. §-ában meghatározott juttatásokat akkor, ha a természetes személy a társadalombiztosítási szabályok szerint nem biztosított;
  • az Szja-tv. 72. §-a szerinti – kamatkedvezményből származó – jövedelem;
  • az Szja-tv. 73. §-ának 4. pontja szerinti egyösszegű járadékmegváltások, valamint
  • az Szja-tv. 73. §-ának 1. pontja szerinti kis összegű kifizetések (az önálló tevékenységből származó, egy szerződés alapján 5000 forintot meg nem haladó kifizetés), ha a természetes személy a társadalombiztosítási szabályok alapján nem biztosított, avagy az alkalmi munkavállalói könyvvel történő foglalkoztatásról és az ahhoz kapcsolódó közterhek egyszerűsített befizetéséről szóló 1997. évi LXXIV. törvény szerint nem minősül alkalmi munkavállalónak.

A főszabály szerinti esetekben a százalékos mérték egységesen a hozzájárulás alapját képező jövedelem 11 százaléka.

A főszabálytól eltérően, az alábbi jövedelmek esetében a hozzájárulás mértéke a következők szerint alakul:

  • az Szja-tv. 70. §-a szerinti természetbeni juttatás esetén a fizetendő százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás a cégautó adójának 25 százaléka;
  • a mezőgazdasági kistermelő által fizetendő egészségügyi hozzájárulás az átalányadó (átalányadó-előleg) 25 százaléka;
  • a fizető-vendéglátó tevékenységet folytató magánszemély által fizetendő százalékos mértékű hozzájárulás a tételes átalányadó 20 százaléka, ha a tevékenysége alapján a magánszemély nem minősül a Tbj. 4. §-ának b) pontja szerinti egyéni vállalkozónak.

A főszabály szerinti, 11 százalékos mértékkel kell a hozzájárulást megfizetni, ha a kifizetés a magánszemély önálló tevékenységére tekintettel vagy költségtérítés címén történik, és a magánszemély bármely bevételéből az adóelőleg megállapításánál a magánszemély nyilatkozata alapján figyelembe vett költség meghaladja az adóbevallásban elszámolt igazolt költséget. Ilyenkor az adóelőleg megállapításánál a magánszemély nyilatkozata alapján figyelembe vett költség és az adóbevallásban elszámolt igazolt költség különbözete képezi a kötelezettség alapját. A kötelezettség a nyilatkozatait a nem valós költségelszámolásnak megfelelően tevő magánszemélyt terheli.

Tételes egészségügyi hozzájárulás:

A munkáltatót, kifizetőt terheli a fizetési kötelezettség a természetes személlyel fennálló alábbi jogviszonyok alapján:

  • munkaviszony, közalkalmazotti, közszolgálati, bírósági, ügyészségi szolgálati jogviszony, valamint a fegyveres erők, a rendvédelmi szervek, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok hivatásos jogviszonya;
  • tagi jogviszony, ha ennek alapján a tag a kifizető tevékenységében személyesen közreműködik (kivéve iskolai szövetkezetnek a nappali tagozatos tanulóval, hallgatóval fennálló jogviszonyát);
  • a munkanélküli-járadék, illetve a keresetpótló juttatás folyósítása;
  • a munkanélküliek jövedelempótló támogatásának folyósítása;
  • bedolgozói, megbízási, vállalkozás jellegű, illetve felhasználási szerződésen alapuló, valamint a segítő családtagi jogviszony, továbbá
  • választott tisztségviselői jogviszony (ideértve a helyi önkormányzati, kisebbségi önkormányzati képviselőt is).

Az utóbb felsorolt két esetben akkor keletkezik kötelezettség, ha a tevékenységéből származó jövedelem eléri a tárgyhónapot megelőző hónap első napján érvényes minimálbér 30 százalékát, naptári napokra annak harmincadrészét – ez 2000-ben 25 500 forintos minimálbér figyelembevételével 7650 forint, ami napi 255 forintnak felel meg.

Ezekben az esetekben előfordulhat, hogy nem havonként, hanem időszakonként, illetve a tevékenység befejezését követően történik a kifizetés. Ilyenkor a tételes egészségügyi hozzájárulás havi fizetési kötelezettsége akkor is fennáll, ha az előbb hivatkozott összeget eléri a jövedelem naptári napokra számított átlaga.

Azok után a tanulók, hallgatók után is kell tételes egészségügyi hozzájárulást fizetni, akik nemzetközi szerződés vagy az Oktatási Minisztérium által adományozott ösztöndíj alapján létesítenek tanulói, hallgatói jogviszonyt. A hozzájárulást az Oktatási Minisztérium fizeti.

Valamennyi esetben a tételes egészségügyi hozzájárulás összege a jogviszony fennállásának tartama alatt havi 3900 forint (naptári naponként 130 forint).

Amennyiben a jogviszony hónap közben kezdődik vagy szűnik meg, illetve egyéb okból a fizetési kötelezettség nem áll fenn a teljes hónapban, úgy a hozzájárulást naptári napokra kell megfizetni.

Mentességek

Százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás:

A tételesen meghatározott jövedelmek mentesek a százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás fizetésének kötelezettsége alól.

Ennek megfelelően mentes a százalékos mértékű hozzájárulás fizetése alól:

  • a táppénz, a baleseti táppénz, a terhességi-gyermekágyi segély, a gyermeknevelési támogatás, a gyermekgondozási díj;
  • a nyugdíj és az azzal azonosan adózó jövedelmek;
  • a kifizető által megállapított és folyósított társadalombiztosítási ellátás, valamint a szociális ellátásnak nem a kifizetőt terhelő összege;
  • a kifizető által az önkéntes kölcsönös pénztárba a tag javára havonta fizetett tagdíjnak az a része, amely nem haladja meg a mindenkori minimálbér 115 százalékát, továbbá az önkéntes kölcsönös biztosítópénztár által a magánszemély javára jóváírt támogatói adomány, valamint
  • a felsőoktatási intézmény által – az iskolai rendszerű első alapképzésben részt vevő, nappali tagozatos hallgatójának az előírt képzési idő alatt végzett munkájáért – kifizetett díj, legfeljebb a nappali tagozatos hallgatói pénzbeli juttatási normatíva adott évi összegének kétszerese, feltéve hogy a munkavégzés az erről szóló kormányrendeletben [144/1996. (IX. 17.) Korm. rendelet] meghatározottak szerint történt.

Tételes összegű egészségügyi hozzájárulás:

Tételes egészségügyi hozzájárulást meghatározott időtartamokra nem kell fizetni, így nincs fizetési kötelezettség:

  • a táppénz, a baleseti táppénz, a terhességi-gyermekágyi segély, a gyermekgondozási díj folyósításának;
  • a keresőképtelenség (ide nem értve a betegszabadságot), a 30 napot meghaladó fizetés nélküli szabadság;
  • a gyermekgondozási segély, az ápolási díj, a gyermeknevelési támogatás folyósítása alatt – kivéve ha a folyósításban részesülő ezalatt munkát végez;
  • a háromévesnél fiatalabb gyermek gondozása, a tízévesnél fiatalabb tartósan beteg, avagy súlyosan fogyatékos gyermek gondozása, valamint a 12 évesnél fiatalabb beteg gyermek otthoni ápolása miatt engedélyezett fizetés nélküli szabadság;
  • a sorkatonai (polgári) szolgálat teljesítése, továbbá
  • a fogva tartás időtartama alatt.

Nem kell továbbá tételes egészségügyi hozzájárulást fizetnie annak az egyéni vállalkozónak, aki vállalkozását saját jogú nyugdíjasként, továbbá özvegyi nyugdíjban részesülő olyan személyként folytatja, aki a reá irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt betöltötte.

Megjegyzendő, hogy a tételes egészségügyi hozzájárulást a saját jogú nyugdíjas más jogviszonyaiban meg kell fizetnie a munkáltatónak, kifizetőnek (például a társas vállalkozás kiegészítő tevékenységűnek minősülő tagja után is, illetve ha a nyugdíjas teljes vagy részmunkaidőben munkaviszonyt létesít).

Eljárási szabályok

Adóhatósági feladatkör

1999. január 1-jétől az egészségügyi hozzájárulással kapcsolatos adóhatósági feladatokat az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal általános hatáskörű szervei látják el.

Az Art. alkalmazása

Az adónak minősülő egészségügyi hozzájárulás bevallására, megfizetésére, nyilvántartására, ellenőrzésére, a kötelezettségek megsértésével kapcsolatos jogkövetkezmények megállapítására, a tartozás beszedésére, behajtására, illetőleg az ezekkel összefüggő hatósági ügyekben az Art. rendelkezéseit kell alkalmazni.

Megállapítási és fizetési határidő

A tételes egészségügyi hozzájárulást a fizetésre kötelezett (munkáltató, kifizető) havonta állapítja meg, és a tárgyhónapot követő hónap 12. napjáig fizeti meg.

Eltérések a százalékos hozzájárulás esetén

A százalékos mértékű hozzájárulás esetében a munkáltató, a kifizető, valamint a hozzájárulás fizetésére kötelezett magánszemély bevallási, befizetési kötelezettsége eltérő, ennek megfelelően:

  • a munkáltató, a kifizető havonta állapítja meg, és a jövedelem kifizetését követő hónap 12. napjáig fizeti meg,
  • a magánszemély negyedévente állapítja meg, és a tárgynegyedévet követő hónap 12. napjáig fizeti meg,
  • az egyéni vállalkozó a 35 százalékos adóterhet viselő vállalkozói osztalékalap után évente, az osztalékalap megállapítása évének február 15. napjáig állapítja meg és fizeti meg a hozzájárulást.

A kamatkedvezményből származó jövedelem után fizetendő százalékos egészségügyi hozzájárulást évente, az adóévet követő január 12-éig kell megfizetni. Ha a kamatkedvezmény év közben megszűnik, a hozzájárulást a megszűnés napját követő hónap 12-éig kell megfizetni.

A magánszemélyre vonatkozó külön szabályok

A magánszemély az egészségügyi hozzájárulás bevallása, megfizetése esetén nem alkalmazhatja az Art. kerekítési szabályait.

A magánszemély az egészségügyi hozzájárulásról az szja-bevallása részeként (azon belül megállapítási időszakonkénti részletezésben) teszi meg bevallását.

Speciálisan szabályozottak köre

Az egészségügyi hozzájárulás mindkét eleme esetében speciális szabályok vonatkoznak a fegyveres erőkre, a rendvédelmi szervekre, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokra (a hozzájárulás elszámolására, befizetésére a Tbj. 23. §-a szerinti járulékfizetésre kötött megállapodás vonatkozik); a helyi önkormányzatok nettó finanszírozásában részt vevő szervekre (a hozzájárulás befizetését, bevallását az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény és annak végrehajtási rendeletében meghatározott szabályok szerint kell teljesíteni).

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. június 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

9052 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 9052 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5375 olvasói kérdésre 5375 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

9052 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 9052 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

18 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5375 olvasói kérdéssel.

Egészségi alkalmatlanság – állásidőként elszámolva

Az Mt. 55. §-a (1) bekezdésének a) pontja határozza meg, hogy a munkavállaló a keresőképtelensége időtartamára vagy egyébként munkaköre ellátására egészségi okból való...

Tovább a teljes cikkhez

Letiltással kapcsolatos költségek viselése

Ha a munkáltató köteles teljesíteni a gyermektartásdíj levonását és átutalását munkavállalója munkabéréből, ő köteles viselni a banki tranzakcióból eredő költséget is?...

Tovább a teljes cikkhez

Magasabb alapbérű helyettesítő miatti bérkorrekció

Gyermekgondozási szabadságról visszatérő anyuka pozíciójában egyetlen ember dolgozik, akit sokkal magasabb bérrel vettek fel az anyuka helyettesítésére, mint a visszatérni készülő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Szülői és apasági szabadság ikrek esetén

Ikergyermekek esetén is csak 44 munkanap szülői szabadság jár, vagy szorozzuk a gyermekek számával? És az apasági szabadságot is szorozzuk?

Tovább a teljes cikkhez

Visszatérés után újbóli gyermekgondozási szabadság igénylése

Ha a GYES-ről visszatérő munkavállaló a megfelelő módon és határidőben jelzi a munkáltató felé, hogy vissza kíván térni az aktív állományba, és a felgyülemlett szabadnapok...

Tovább a teljes cikkhez

Napi 12 órás munkaidő túllépése

Bentlakásos szociális intézményben a gondozók munkaidőkeretben vannak beosztva napi 12 órára. Napi 12 óránál többre be lehet-e osztani a munkavállalót, ha egy másik gondozó...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5375 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 278-ik lapszám, amely az 5375-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

A költségvetési intézmények gazdálkodásának aktuális problémái, szabályai Megnézem

Számviteli problémák az intézményi gyakorlatban Megnézem

Szja és juttatások problémái Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem