×

Munkahelyi érdekegyeztetés

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1998. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 10. számában (1998. október 15.)

 

A novemberi üzemi-, illetve közalkalmazottitanács-választások apropóján áttekintjük e két érdek-képviseleti szerv jogosultságait, illetőleg a választás szabályait.

 

ÜZEMI TANÁCS

Az üzemi tanács a munkavállalók érdekképviseleti szerve, a munkavállalók közvetlenül választják meg tagjait.

Működése

A tanács szükség szerint tartja üléseit, amelyeket az elnök hív össze. Össze kell hívni az ülést, ha ezt valamely tag vagy a munkáltató az ok megjelölésével kéri. A tanács ülésén a tagok csak személyesen vehetnek részt. Határozatait szótöbbséggel hozza; szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Akkor határozatképes, ha ülésén a tagoknak legalább a fele részt vesz. A működés részletes szabályait az ügyrend állapítja meg.

A tanács a hatáskörével összefüggésben betekinthet a munkáltató nyilvántartásaiba, továbbá minden olyan kérdésben tájékoztatást kérhet, amely a munkavállalók munkaviszonnyal öszszefüggő gazdasági és szociális érdekeivel kapcsolatos. A tájékoztatás nem tagadható meg.

A munkáltatónak biztosítania kell annak lehetőségét, hogy a tanács az általa szükségesnek tartott információkat, felvilágosításokat, valamint a tevékenységével kapcsolatos adatokat a munkáltatónál szokásos vagy más módon közzétehesse. A tanács, illetve tagja a működése során tudomására jutott adatokat, tényeket csak a munkáltató jogos gazdasági érdekeinek veszélyeztetése, illetve a munkavállalók személyiségi jogainak megsértése nélkül hozhatja nyilvánosságra.

Az üzemi tanács tagjai havi munkaidejük 10 – az elnök 15 – százalékának megfelelő munkaidő-kedvezményre jogosultak. Az összesített munkaidő-kedvezmény felhasználását megállapodás eltérően is meghatározhatja. A munkaidő-kedvezmény időtartamára távolléti díj jár. Ezenkívül a tanács tagjait megilleti a választott szakszervezeti tisztségviselők szerinti munkajogi védelem is. A tanács elnöke az 1000 főnél több munkavállalót foglalkoztató munkáltatónál díjazás ellenében látja el tevékenységét, amelyet a munkáltató fizet.

ÜZEMI TANÁCS
A munkavállalók száma Az üzemi tanács tagjainak száma
A 100 főt nem haladja meg 3
A 300 főt nem haladja meg 5
Az 500 főt nem haladja meg 7
Az 1000 főt nem haladja meg 9
A 2000 főt nem haladja meg 11
A 2000 főt meghaladja 13

A munkáltató tájékoztatási kötelezettsége

A munkáltató legalább félévente köteles tájékoztatni az üzemi tanácsot a cég gazdasági helyzetét érintő alapvető kérdésekről, a bérek, keresetek alakulásáról és a bérkifizetéssel összefüggő likviditásról, a foglalkoztatás jellemzőiről, a munkaidő felhasználásáról, a munkafeltételek jellemzőiről, valamint a munkáltató tevékenységi körének jelentős módosítására, illetve a munkáltató beruházásaira vonatkozó jelentős döntés tervezetéről. A tanács a tervezett munkáltatói intézkedésekkel kapcsolatos álláspontját 15 napon belül közli a munkáltató szerv vezetőjével. Ennek elmulasztása egyetértésnek tekintendő.

Választás

Minden olyan munkáltatónál üzemi tanácsot kell választani, ahol a munkavállalók létszáma meghaladja az 50 főt (ahol a munkavállalók létszáma 51 főnél kevesebb, de a 15 főt meghaladja, üzemi megbízottat kell választani, akire az üzemi tanácsra, illetve az üzemi tanács tagjára vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni). A munkáltató önálló telephelyén (részlegénél) csak akkor kell üzemi tanácsot/üzemi megbízottat választani, ha az önálló telephely (részleg) vezetőjét részben vagy egészben megilletik az üzemi tanácsi jogosítványokkal kapcsolatos munkáltatói jogok. Amenynyiben a munkáltatónál több üzemi tanács/üzemi megbízott működik, az üzemi tanácsok megválasztásával egy időben központi üzemi tanácsot is létre kell hozni azzal, hogy a munkáltató egyes önálló telephelyén (részlegénél) megválasztott üzemi tanácsok a munkavállalók létszámával arányos számban delegálnak tagokat a központi üzemi tanácsba. A választást a munkáltató minden telephelyén lehetőleg azonos időpontban kell tartani.

Az üzemi tanácsot/üzemi megbízottat 3 évre választják. Az újonnan létrejövő munkáltatónál 3 hónapon belül kell választást tartani.

Választhatóság és választásra jogosultság

Az a cselekvőképes munkavállaló választható üzemitanács-taggá, aki legalább 6 hónapja munkaviszonyban áll a munkáltatóval (az újonnan alakult munkáltatónál a munkaviszony időtartamát természetesen nem kell feltételként figyelembe venni). Nem lehet tagja a tanácsnak, aki munkáltatói jogot gyakorol, a munkáltató, illetve a munkáltató vezetőjének közeli hozzátartozója, továbbá a választási bizottság tagja.

Az üzemi tanács tagjának választására minden – a munkáltatóval munkaviszonyban álló – munkavállaló jogosult.

Választási bizottság

A jelölés és a választás lebonyolítására az üzemi tanács a választásra jogosult munkavállalók közül – legkésőbb a választást megelőzően 8 héttel – választási bizottságot alakít. A választási bizottság tevékenységében a munkáltató nem vehet részt. Amenynyiben a munkáltatónál nincs üzemi tanács, a választási bizottságot a munkáltatónál képviselettel rendelkező szakszervezetek, illetve a nem szervezett munkavállalók képviselőiből kell megalakítani. Nem lehet a választási bizottság tagja, aki a bizottság megalakításának időpontjában az üzemi tanács tagja, elnöke.

A választási bizottság állapítja meg és teszi közzé a választásra jogosult, valamint a választható munkavállalók jegyzékét. Emellett meghatározza a jelöltállítás határidejét, a választás időpontját, továbbá gondoskodik a jelölés és a választás törvényes rendjének megőrzéséről, megállapítja a szavazatszámlálás részletes szabályait, elkészíti a szavazólapokat. A jelölést és a választást a munkáltató szervezetére, munkarendjére, valamint egyéb sajátosságaira tekintettel kell megszervezni.

Jelölés

A választási bizottság a választást megelőzően legalább 3 héttel összeállítja és közzéteszi a jelöltek listáját; a jelöltek írásban nyilatkoznak a jelölés elfogadásáról. A képviselettel rendelkező szakszervezet önállóan állíthat jelöltet tagjai közül. A választásra jogosult munkavállalók legalább 10 százaléka vagy legalább 50, választásra jogosult munkavállaló is állíthat jelöltet. A jelölést a támogató munkavállalók aláírásával írásba kell foglalni és el kell juttatni a választási bizottsághoz. A jelölőlista akkor tehető közzé, ha a jelöltállítás érvényes volt és a jelöltek száma megfelel az üzemi tanácsba választható tagok számának. Érvénytelen jelölés esetén a jelöltállítási időszakot meg kell hosszabbítani.

Szavazás

A tanács tagjait titkos és közvetlen szavazással választják. A választás akkor érvényes, ha azon a választásra jogosultak több mint fele részt vett. Ebből a szempontból nem kell figyelembe venni azt a választásra jogosult munkavállalót, aki a választás időpontjában keresőképtelen beteg vagy szülési, gyermekgondozási vagy hozzátartozó-ápolási szabadságon van, katonai szolgálatot teljesít, illetőleg egy hetet meghaladó időtartamú tartós kiküldetésben van.

A szavazólapon egyértelműen meg kell jelölni a választani kívánt jelölt nevét. Érvénytelen a szavazat, ha azt nem a választási bizottság által elkészített szavazólapon adták le, vagy nem lehet megállapítani, hogy a szavazatot kire adták le, illetőleg a szavazólapon a megválasztható tagok számánál több jelöltet jelöltek meg.

Azokat kell megválasztottnak tekinteni, akik a leadott érvényes szavazatok közül a legtöbbet, de legalább a szavazatok 30 százalékát megszerezték. Szavazategyenlőség esetén az adott munkáltatónál fennálló hoszszabb munkaviszonyt kell figyelembe venni.

Eredménytelenség, érvénytelenség

Eredménytelen a választás, ha a jelöltek nem kapták meg a munkavállalói létszámnak megfelelő számban legalább a szavazatok 30 százalékát. Ilyenkor a mértéket elért jelölteket megválasztott tanácstagnak kell tekinteni, a fennmaradó helyekre pedig 30 napon belül új választást kell tartani. Az új választáson a választást megelőző 15 napig új jelöltek is állíthatók. Aki az érvényesen leadott szavazatok legalább húsz százalékát megszerezte, a tanács póttagjának tekintendő.

Érvénytelen választásnál 90 napon belül meg kell ismételni a szavazást, de 30 napon belül nem lehet új választást tartani.

A megismételt választás akkor érvényes, ha azon a választásra jogosultak több mint egyharmada részt vett; megválasztottnak pedig azokat a jelölteket kell tekinteni, akik a legtöbb szavazatot kapták, de legalább a szavazatok 30 százalékát megszerezték. Ilyenkor az üzemi tanács megválasztása két évre szól. Amennyiben a megismételt választás is érvénytelen, egy év múlva kell újabb választást tartani.

Jogviták

Amennyiben vita van a jelöléssel, a választás lebonyolításával vagy eredményével kapcsolatban, 5 napon belül egyeztetést lehet kezdeményezni, amelyre a munkavállaló, a munkáltató, a munkáltatónál képviselettel rendelkező szakszervezet és a választási bizottság jogosult. Az egyeztetés során a választási bizottság és a munkáltatónál képviselettel rendelkező szakszervezetek 5 napon belül közösen határoznak. A határozat ellen, illetve az egyeztetés eredménytelensége esetén a kezdeményezésére jogosultak 5 napon belül a bírósághoz fordulhatnak. A bíróság 15 napon belül, nemperes eljárásban határoz.

Megszűnés

Az üzemi tanács megszűnik, ha

  • megbízatási ideje lejárt,
  • a munkáltató szerv jogutód nélkül megszűnik,
  • visszahívják,
  • tagjainak száma legalább egyharmaddal csökken,
  • a munkavállalók létszáma ötven fő alá, illetve legalább kétharmaddal csökkent,
  • több munkáltató vagy telephely egyesülése (összevonása) következtében a munkáltatónál több üzemi tanács működne, továbbá
  • a munkáltató és telephely szétválásakor.

Ha az üzemi tanács visszahívás vagy a munkáltató, illetve a telephely szétválása miatt megszűnik, a megszűnéstől számított 3 hónapon belül üzemi megbízottat, illetőleg üzemi tanácsot kell választani. Amennyiben a munkáltató jogutóddal történő megszűnése esetén a jogutód munkáltató telephelyén (részlegénél) több üzemi tanács működne, új választásokat kell tartani.

A tanács tagjának megbízatása megszűnik

  • lemondással,
  • visszahívással,
  • cselekvőképességének elvesztésével, továbbá
  • ha 6 hónapot meghaladó időtartamban munkáltatói jogok gyakorlására válik jogosulttá,
  • ha a munkáltató vagy a munkáltató vezetőjének közeli hozzátartozójává válik,
  • az üzemi tanács megszűnésével,
  • munkaviszonya megszűnésével.

Amennyiben megszűnik a megbízatás, a kieső tag helyére a megválasztott póttagok közül annak a szakszervezetnek a legtöbb szavazatot megszerzett póttagját kell behívni, amelynek a kieső tanácstag tagja volt. Amennyiben pedig a kieső tanácstag nem szakszervezeti tag, a szakszervezethez nem tartozó, legtöbb szavazattal rendelkező póttagok közül (független póttag) kell behívni a tanácsba tagot.

A tanácstag visszahívásáról szavazást kell tartani, amennyiben ezt a választásra jogosultak legalább 30 százaléka írásban indítványozza. A visszahíváshoz a leadott érvényes szavazatok több mint fele szükséges. A szavazás érvényes, ha ezen a választásra jogosult munkavállalók több mint fele részt vett. Visszahívásra irányuló indítvány egy éven belül ismételten nem tehető.

Az üzemi tanács jogosultságai és kötelezettségei
  1. Együtt döntési joggal rendelkezik a kollektív szerződésben meghatározott jóléti célú pénzeszközök felhasználása, illetve az ilyen jellegű intézmények és ingatlanok hasznosítása tekintetében.
  2. Véleményezi
  • a munkavállalók nagyobb csoportját érintő munkáltatói intézkedések tervezetét, így különösen a munkáltató átszervezésére, átalakítására, szervezeti egység önálló szervezetté alakulására, privatizálására, korszerűsítésére, a csoportos létszámcsökkentésre vonatkozó elképzeléseket;
  • a személyügyi nyilvántartás rendszerének kialakítására, a nyilvántartandó adatok körére, a meghatározott adatlap tartalmára vonatkozó elképzeléseit, illetve a személyügyi tervet;
  • a munkavállalók képzésével összefüggő terveket, a foglalkoztatást elősegítő támogatások igénybevételére, illetve a korengedményes nyugdíjazásra vonatkozó elképzeléseket;
  • a megváltozott munkaképességű dolgozók rehabilitációjára vonatkozó intézkedések tervezetét;
  • az éves szabadságolási tervet;
  • az új munkaszervezési módszerek és a teljesítménykövetelmények bevezetését;
  • a munkavállalók lényeges érdekeit érintő belső szabályzatainak tervezetét;
  • a munkáltató által meghirdetett anyagi vagy erkölcsi elismeréssel járó pályázatot.
  1. Jogosult – a szakszervezet véleményének meghallgatása mellett – jelölni a gazdasági társaság felügyelőbizottságába a munkavállalói képviselőket.
  2. Kollektív munkaügyi vita megoldását célzó egyeztetést, valamint munkaügyi jogvitát kezdeményezhet a munkáltatóval szemben.
  3. A sztrájkkal kapcsolatban pártatlan magatartásra köteles; sem az egyik, sem a másik felet nem támogathatja, de nem is akadályozhatja.

KÖZALKALMAZOTTI TANÁCS

A közalkalmazotti tanács működésére az üzemi tanácsra vonatkozó szabályok megfelelően alkalmazandók, ezért csak a választási eljárást emeljük ki.

KÖZALKALMAZOTTI TANÁCS
A közalkalmazottak száma A tanács tagjainak száma
A 100 főt nem haladja meg 3
A 200 főt nem haladja meg 5
Az 500 főt nem haladja meg 7
Az 1000 főt nem haladja meg 9
A 2000 főt nem haladja meg 11
A 2000 főt meghaladja 13

Választás

Közalkalmazotti tanácsot kell választani minden olyan közalkalmazottakat foglalkoztató szervnél, ahol az alkalmazottak létszáma meghaladja a 15 főt. Amenynyiben ennél kevesebb alkalmazott van, közalkalmazotti képviselőt kell választani. A közalkalmazotti tanács megszűnik és képviselőt kell választani, ha az alkalmazottak létszáma legalább 6 hónapon át 15 fő alá csökken. A választás 3 évre szól. Megszűnéskor, illetőleg az újonnan létrejövő munkáltató szervnél 3 hónapon belül kell választást tartani.

Amennyiben az alkalmazottak és a közalkalmazotti tanács tagjainak létszáma legalább 6 hónapon át az alkalmazottak létszámának változása miatt nincs összhangban, megfelelő számú új tanácstagot kell választani.

A választási eljárás, valamint a választási jogosultság és a választhatóság feltételei, továbbá a tanács és a tagsági jogviszony megszűnésének esetei megegyeznek az üzemi tanácsnál leírtakkal.

V. T.
A közalkalmazotti tanács jogosultságai
  1. Együtt döntési joggal rendelkezik a kollektív szerződésben meghatározott szociális és jóléti célú pénzeszközök felhasználása, illetve az ilyen jellegű intézmények és ingatlanok hasznosítása tekintetében.
  2. Véleményezi
  • a gazdálkodásból származó bevétel felhasználásának tervezetét,
  • a belső szabályzatok tervezetét,
  • az alkalmazottak nagyobb csoportját érintő munkáltatói intézkedések (pl. csoportos létszámcsökkentés) tervezetét,
  • a korkedvezményes nyugdíjazásra és a megváltozott (csökkent) munkaképességű alkalmazottak rehabilitációjára vonatkozó elképzeléseket,
  • az alkalmazottak képzésével összefüggő terveket, valamint
  • a munkarend kialakítását és az éves szabadságolási tervet.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1998. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8680 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8680 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5154 olvasói kérdésre 5154 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8680 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8680 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5154 olvasói kérdéssel.

Munkakör elnevezésének módosítása

Egyik ügyfelünk munkavállalóinak munkaköre változik az alábbiak szerint: „Market Head HU”-ból „Market Head HU, SK, CZ” lesz, illetve „Senior Key Account Manager”-ből „Key...

Tovább a teljes cikkhez

Több munkakör betöltése egy munkaviszonyban

Mire kell figyelni, ha egy munkavállaló ugyanannál a munkáltatónál több munkakört tölt be, különösen a munkaszerződés és munkaköri leírás tartalmának meghatározása során?...

Tovább a teljes cikkhez

„GYES-ről” visszatérő köztisztviselő felmentése

A közös hivatalunknál dolgozik egy köztisztviselő, aki jelenleg GYES-en van. 2018. október 29. napjától lett kinevezve határozatlan időre a közös hivatalnál köztisztviselői...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság felmentési időre

Az egyik alkalmazottunk, aki közalkalmazotti jogviszonyban van, 2025. 03. 31-ig lenne nálunk állományban, mivel utána a nők 40 éves kedvezményes nyugdíjával menne nyugdíjba. A...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság

Terembérbeadással foglalkozó kft. a hét minden napján 8–22-ig tartó időpontokban ad ki termeket külső vállalkozóknak az általuk szervezett eseményekre, illetve részben saját...

Tovább a teljes cikkhez

Alpolgármester tiszteletdíja – társadalmi megbízatás esetén

A társadalmi megbízatású alpolgármester tiszteletdíját miként kell megállapítani, ha a polgármestert főállásúként választották meg? A Mötv. 80. §-ának (2) bekezdése alapján a...

Tovább a teljes cikkhez

Iskolakezdési támogatás – pedagógus szülőnek

A 401/2023. Korm. rendelet szerinti iskolakezdési támogatással [106. §] kapcsolatosan kérdezném, hogy ez mérlegelés alapján jár-e a munkavállalónak, vagy a kérésére kötelező-e...

Tovább a teljes cikkhez

Költségtérítés munkába járáshoz és hazautazáshoz

Pedagógus munkavállaló lakóhelye „A”, tartózkodási helye „B”, munkahelye „C” településen van. Hétfőtől péntekig saját gépjárművel történő napi munkába járást...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaszüneti nap díjazása készenléti jellegű munkakörben

A cégünk készenléti jellegű munkakört alkalmaz (biztonsági őrök). Órabéresek, munkaszerződésük szerint az alapbérük a törvény által megengedett bérpótlékokat tartalmazza. Ha a...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság felmentési időre

Az egyik alkalmazottunk, aki közalkalmazotti jogviszonyban van, 2025. 03. 31-ig lenne nálunk állományban, mivel utána a nők 40 éves kedvezményes nyugdíjával menne nyugdíjba. A...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság

Terembérbeadással foglalkozó kft. a hét minden napján 8–22-ig tartó időpontokban ad ki termeket külső vállalkozóknak az általuk szervezett eseményekre, illetve részben saját...

Tovább a teljes cikkhez

Alpolgármester tiszteletdíja – társadalmi megbízatás esetén

A társadalmi megbízatású alpolgármester tiszteletdíját miként kell megállapítani, ha a polgármestert főállásúként választották meg? A Mötv. 80. §-ának (2) bekezdése alapján a...

Tovább a teljes cikkhez

Iskolakezdési támogatás – pedagógus szülőnek

A 401/2023. Korm. rendelet szerinti iskolakezdési támogatással [106. §] kapcsolatosan kérdezném, hogy ez mérlegelés alapján jár-e a munkavállalónak, vagy a kérésére kötelező-e...

Tovább a teljes cikkhez

Költségtérítés munkába járáshoz és hazautazáshoz

Pedagógus munkavállaló lakóhelye „A”, tartózkodási helye „B”, munkahelye „C” településen van. Hétfőtől péntekig saját gépjárművel történő napi munkába járást...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaszüneti nap díjazása készenléti jellegű munkakörben

A cégünk készenléti jellegű munkakört alkalmaz (biztonsági őrök). Órabéresek, munkaszerződésük szerint az alapbérük a törvény által megengedett bérpótlékokat tartalmazza. Ha a...

Tovább a teljes cikkhez

Kötelező béremelés fizetés nélküli szabadságot követően

Több ügyfelünk fordult hozzánk azzal a kérdéssel, hogy sok esetben a munkába fizetés nélküli szabadság után visszatérő kismama ugyan jelzi visszatérési szándékát, de egyben be is...

Tovább a teljes cikkhez

Helyettesítési díj – négyen egy helyett

A gazdálkodási osztályon dolgozó pénzügyes munkakört ellátó köztisztviselő kollégánk szülési szabadságát tölti 2024. szeptember 9-től. E naptól a Kttv. 52. §-ának (1)...

Tovább a teljes cikkhez

Nyelvpótlék – jogosultság és összegek

1. A köztisztviselőnknek van egy angol középfokú írásbeli (2019. január 10-én szerezte) és egy angol középfokú szóbeli nyelvvizsgája (2019. augusztus 14-én szerezte). A Kttv....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5154 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 269-ik lapszám, amely az 5154-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem