×

OFA-programok uniós forrásból

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. augusztus 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 78. számában (2004. augusztus 15.)
Az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA) az idei esztendőben újdonsággal rukkolt elő pályázatai meghirdetése során, 2004-ben ugyanis az EQUAL uniós forrásaira is várják a beadványokat. A közösségi program keretében a foglalkoztatás bővítésére 10 milliárd forintot szánnak, s szeptemberig várják a fejlesztési társulások ötleteit. Emellett a hagyományos projektek is folyamatban vannak, ezek céljait hárommilliárd forintos keret szolgálja az idén.

Az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány pályázatainak sorában az EQUAL az idei év slágere. Az uniós forrásokra építő projektet egyidejűleg indítják el valamennyi tagországban, így huszonöt államban párhuzamosan zajlik a foglalkoztatás bővítését célzó program. A nemzetközi pályáztatásnak azonban nemcsak ez az újdonsága: a megszokottaktól a tekintetben is különbözik, hogy egyetlen alkalommal hirdetik meg. Aki tehát az idei esztendőben lemarad a beadási határidőről, annak többet nem lesz módja részt venni a meghirdetett pályázatokon. Magyarországon egyébként négy témában lehet jelentkezni a támogatásra, s összesen 10 milliárd forint áll rendelkezésre, amelyet a következő három esztendőben kell felhasználni.

Új szerepkör

Az EQUAL esetében az OFA szerepe is eltér a szokásostól. A hagyományos pályáztatási rendben a közalapítvány hivatott intézkedni a projektekről, tehát az OFA-nál döntenek arról, hogy milyen célokra és kiknek hirdetik meg a forrásokat, melyek a jelentkezés feltételei, illetve hogyan és miként kell lebonyolítani a programot. A megszokott eljárás során az OFA-ban ítélik meg azt is, hogy melyik beadvány érdemes a megvalósításra.

Az EQUAL esetében ezzel szemben a folyamat eleje és a vége nem kötődik a közalapítványhoz, az OFA ugyanis a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztériummal (FMM), valamint a Magyar Államkincstárral dolgozik együtt. Ez azt jelenti, hogy a tárcánál állították öszsze a programot, ott készítették el az Európai Unió által elvárt terveket. Az FMM a felelőse a források odaítélésének is, ott működik az irányító hatóság, amely – az OFA javaslata alapján – kiválasztja a nyerteseket. Ezt követően kapcsolódik be a rendszerbe a Magyar Államkincstár, amely végül folyósítja az összeget. Az OFA szakmai közreműködőként vállal szerepet a folyamatban: a meghirdetéstől a döntés előkészítéséig egyengeti a pályázatok útját.

Az EQUAL alapvető célját tekintve teljes mértékben harmonizál más OFA-programokkal. Ez esetben is a foglalkoztatás bővítése áll a középpontban, az tehát, hogy minél szélesebb körben járuljanak hozzá új munkahelyek teremtéséhez, s további állások létesítésére ösztönözzék a munkaadókat.

Négy témakör

Az EU összesen kilenc területet határozott meg a tagállamok számára, amelyek közül ki kellett választani, hogy az adott ország melyikben kíván részt venni. A célok egyikét kötelező érvénnyel meg kellett jelölni: a menedékkérők munkaszerzésének megkönnyítését szolgáló fejlesztések megvalósítására mind a huszonöt országban törekedni kell. A többi nyolc lehetséges témakör közül hazánk négyet emelt ki, ezekben látta legsürgetőbbnek az előrelépést.

A rendelkezésre álló források legnagyobb hányada a munkaerőpiac szempontjából hátrányos helyzetű emberek munkaerőpiacra való belépését vagy beilleszkedését szolgálja. Ennek célja, hogy elősegítse a munkanélküliek és az inaktívak állásszerzését, méghozzá az oktatás és képzés, a foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások eszközeit ötvöző kezdeményezések révén. A hátrányos helyzet oka sok esetben a szakképzettség hiánya, de jellemző az egészségügyi hátrány vagy fogyatékosság is.

A tapasztalatok szerint a 45-50 év felettiek számára is rendkívül nehézkes az elhelyezkedés, s tudjuk azt is, hogy a roma munkanélküliek sem azonos versenyhelyzetből indulnak másokkal – mondta Molnár Györgyné. Az OFA kuratóriumának elnöke hangsúlyozta: a hátrányos helyzetűek mindegyik csoportját másként kell kezelni, számukra más és más programokat szükséges kidolgozni. Sőt, ennél is nagyobb differenciálás indokolt: sok esetben még a célcsoporton belül is eltérő módszerekkel lehet segíteni a munkanélkülieken. Nem homogének ugyanis a csoportok, a hajléktalanok között – például – vannak az általános iskola két osztályát végzettek és diplomások egyaránt, ám valamenynyiük problémája, hogy nem találnak munkát. Vagyis nemcsak a célcsoportok szerint, hanem egyénre szabottan kell kidolgozni a munkahelyszerzés tervét.

Hátrányos helyzetben

A hátrányos helyzetűek segítését célzó pályázaton nyilvánvalóan nagyobb számban várhatók beadványok a munkaerőpiac szempontjából rosszabb adottságú megyékből és térségekből. Szabolcs-Szatmár-Bereg és Borsod-Abaúj-Zemplén megyéből például bizonyosan több pályamű érkezik majd, hiszen ott a legkedvezőtlenebb a helyzet. E körzetekben a hátrányos helyzetűek mindenképpen kiszorulnak a munkaerőpiacról, hiszen az állástalanok magas száma miatt jobban tudnak válogatni a munkáltatók, s nagy valószínűséggel nem a hátrányos helyzetűek mellett teszik le a voksukat. A pályázatok elbírálásakor azonban – ha a beadványok megfelelnek az elvárásoknak – nem szempont, hogy hol készítették azokat, hiszen az ország bármelyik pontján szolgálhatják a foglalkoztatás bővítését. Egyértelmű viszont, hogy míg megváltozott munkaképességűek Pesten és Szabolcsban egyaránt találhatók, addig a tartós munkanélküliség sokkal koncentráltabban jelentkezik bizonyos területeken.

A második cél az egész életen átívelő tanulás és az olyan "befogadó" munkahelyi gyakorlatok támogatása, amelyek a munkaerő-piaci diszkrimináció és egyenlőtlenségek szempontjából érintett emberek álláshoz jutását és munkában maradását segítik. E prioritás meghatározásakor kiemelték az alacsony munkaképességűeket, a hanyatló ágazatokban foglalkoztatottakat és az idősebbeket: számukra az alkalmazkodóképesség javítását segítő módszerek kidolgozását szorgalmazzák. Esetükben a képzést, s azon belül is az alapkészségek, nevezetesen az olvasás és a kommunikáció javítását tartják fontosnak.

Az egész életen átívelő tanulás mindenki számára megkönnyítheti az állásszerzést. Molnár Györgyné azonban ebből a szempontból is kiemelte a különböző okok miatt hátrányos helyzetű munkanélkülieket, hiszen számukra kulcskérdés a szakmai ismeretek elsajátítása. Statisztikai adatok egyébként egyértelműen visszaigazolják, hogy minél kevésbé szakképzett valaki, annál nehezebben tud elhelyezkedni.

Munkahelyi gyakorlatok

Kilátástalan a helyzetük azoknak is, akik kihalóban lévő mesterségek képviselői, vagy bár létező szakmát tanultak, valamilyen okból mégsem tudnak elhelyezkedni. Éppen ezért elkerülhetetlen, hogy új szakmát tanuljanak a munkanélküliek annak érdekében, hogy növeljék esélyeiket a munkaerőpiacon.

A "befogadó" munkahelyi gyakorlat során olyan megoldásokat kell találni, amelyek segítik a nők számára a munkahelyi és a családi kötelezettségek összehangolását. Járható út például a részmunkaidő, de jó megoldás lehet az is, ha bölcsődét vagy óvodát üzemeltetnek a munkáltatók. A pályáztatók abban reménykednek, hogy a munkaadók fogékonyak lesznek erre, s újabb ötletekkel jelentkeznek. Bizonyíték erre az is, hogy a családbarát munkahely címet rendszeresen odaítélik, s mindig akadnak alkalmas jelöltek.

A nemek közötti munkaerő-piaci különbségek, illetve a foglalkozási szegregáció csökkentését célozza a harmadik témakör, amelyre – leginkább – a nők és a férfiak esélyegyenlőségét szavatoló pályázatokat várnak. Jellemző ugyanis a magyar munkaerőpiacon, hogy a gyes, illetve a gyed után visszatérő nők nem tudnak újra elhelyezkedni, sok esetben addigi munkahelyük megszűnik. A szakemberek szerint e problémára nincs tipikus megoldás, hiszen a gyengébbik nem munkájára eltérő okokból nem tartanak igényt. A legáltalánosabb talán a gazdasági magyarázat: gyakori, hogy csődbe megy egy cég, kénytelen megszüntetni adott részlegét vagy egyes osztályait, esetleg átszervezik a vállalatot. A gazdasági-piaci környezet tehát meghatározó. Az OFA e problematika kapcsán főként a képzést – például a távoktatást – tartja üdvözítőnek, szívesen veszik azt is, ha más ötlettel fordulnak hozzájuk a pályázók.

Fejlesztési társulások

Az EQUAL valamennyi programjának sajátossága, hogy nem egy szervezettől vagy egy cégtől, hanem fejlesztési társulásoktól várják a pályaműveket. A lényeg tehát az, hogy több szervezetnek kell összefognia, minimum három, maximum nyolc közreműködőt írnak elő a szabályok. Olyannyira fontos a közös munka, hogy a fejlesztési társulásoknak nemzetközi partnert is kell találniuk a tagállamok valamelyikéből.

Mindez azért fontos, hogy a résztvevők a lehető legtöbbet tanuljanak egymástól, s minél szélesebb körű legyen a tapasztalatcsere. Fontos ez azért is, mert az EQUAL kulcsa az innováció, az eddig még nem alkalmazott módszerek, eljárások vagy bármi más ötlet bevezetése. Azt várják tehát a jelentkezőktől, hogy olyasmivel álljanak elő, ami eddig még nem létezett Magyarországon, hiszen bebizonyosodott: a pillanatnyilag működő eszközrendszerrel nem lehet a munkaerő-piaci problémák mindegyikére választ találni – magyarázta Molnár Györgyné. Ezért ki kell próbálni, van-e más ötlet, mi van még a munkaerőpiac szereplőinek tarsolyában, s mi az, amivel valóban segíteni lehet az állástalanokon. Amennyiben a kísérlet sikerül, s három év múlva eredményesen zárul a program, akkor azt figyelembe kell venni az ország foglalkoztatáspolitikájának alakításakor. Az, hogy ez miként történik, még nem eldöntött: a munkaügyi szervezeteken keresztül vagy egy megbízott nonprofit szervezet segítségével is elképzelhető. A lényeg, hogy legyen hozadéka a pályázatoknak: az újszerű megoldásokat be kívánják építeni az ország foglalkoztatáspolitikájába.

Információs napok

A pályázati felhívás május 28-án jelent meg, majd júniusban, a hét régióban információs napokat tartottak a feltételekről és a lehetőségekről. A benyújtási határidő szeptember 15. Társulás tagjaiként jelentkezhetnek nonprofit szervezetek, központi költségvetési szervek és intézményeik, helyi önkormányzatok, állami és önkormányzati intézmények, helyi kisebbségi önkormányzatok, gazdálkodó szervek, közülük is kiemelten a kis- és középvállalkozások. A beadványokat magyar nyelven kell benyújtani, s a nyomtatott változat mellé elvárják az elektronikus verzió csatolását is.

Az OFA kuratóriumi elnöke azt reméli, hogy nemcsak elégséges pályázat érkezik, hanem azok minősége is megfelelő lesz, s támogatni lehet azokat. Számításaik szerint 50-60 pályázat elkészítője örülhet majd, s ők osztoznak a rendelkezésre álló 10 milliárd forinton. A szeptember végi határidő azért indokolt, mert a nyertesekkel év végére szeretnék megkötni a szerződéseket. Az Unió által megszabott ütemterv értelmében ugyanis 2005 januárjában meg kell kezdődnie a programok megvalósításának: a pályázati anyagban nevesített elképzeléseket ekkortól kell részletesen kidolgozni, s ekkor lesz idő arra is, hogy felvegyék a kapcsolatot a nemzetközi partnerekkel. Mindezzel jövő év április 30-ig kell végezni, s akkor újra be kell nyújtani a dokumentumokat az OFA-hoz, ahol újabb bírálati forduló következik. A projektek megvalósítása 2005. július 1-jén kezdődik, s 24 vagy 30 hónapot vehet igénybe. Így 2007 közepén vagy végén zárulhat a folyamat.

Az OFA ebben az esztendőben is meghirdette hagyományos programjait. Összesen 17 foglalkoztatásbővítést célzó pályázatot írt ki, amelyeket különböző határidőre kell benyújtani. Jellemzően ezek is a valamilyen szempontból hátrányos helyzetű munkanélkülieken igyekeznek segíteni, s főként a kis- és középvállalkozásokat, valamint a nonprofit szervezeteket szólítják meg. A hazai forrásokra építő OFA-programokra összesen 3 milliárd forint áll rendelkezésre. Mindegyik pályázat más eszközökkel szolgálja a munkanélküliség visszaszorítását: a mezőgazdasági vállalkozók programja például jól ötvözi a fejlesztési forrást és a bértámogatást, míg a roma munkanélküliek képzése alapvetően a bértámogatásra épít.

Kutatások, képzések

Az idén három új programot indítottak el. Várják a beadványokat a munkaügyi kutatások támogatási projektjére. A szeptember 15-i határidőig azok jelentkezhetnek, akik adatbázisok létrehozására, tanulmányok készítésére, dokumentumok elemzésére és kutatási folyamathoz kapcsolódó rendezvények szervezésére kérnek támogatást. Ugyanakkor folyamatosan adhatják be pályaműveiket az integrált romaprogramra pályázók, ezek révén a többi között a munkahelyek teremtésével kapcsolatos beruházásokhoz és a foglalkoztatással öszszefüggő egyéb kiadásokra lehet forrást igényelni.

Várják a jelentkezőket a roma állástalanok képzése és foglalkoztatása témakörében is. Ez esetben a roma munkavállalók munkabérét és közterheit támogatják, illetve oktatások és képzések finanszírozásához is hozzájárulnak. Hasonlóképpen a kis- és középvállalkozások felnőttképzési programja is tart, amely a kkv-k versenyképességének javítását célozza azáltal, hogy az általuk foglalkoztatottak számára szakmai és nyelvi továbbképzést finanszíroz a projekt.

A kuratóriumi elnök úgy látja: a foglalkoztatás bővítésére fogékonnyá lehet tenni a munkaadókat. A piaci kényszer is ezt ösztönzi, hiszen az egyre több feladat, a szaporodó megrendelések új munkaerő felvételére késztetik a cégeket. Jó irányba terelik a munkaadókat a foglalkoztatáspolitikai eszközök is, amelyek jellemzően támogatás segítségével teszik érdekeltté a munkáltatókat abban, hogy bővítsék az alkalmazottak létszámát. Meghatározott időre – például fél vagy egy évre – fedezhetők a bérköltségek, más esetekben ezenfelül – az újonnan felvettek esetében – a járulékok is megtéríthetők. A pénzügyi érdekeltség sok munkáltató számára kellő motivációt jelent. A tapasztalatok szerint a támogatások jól ösztönzik a munkaadókat, s ily módon hatékonyan hozzájárulnak a foglalkoztatás bővítéséhez.

Az OFA egyébként maga is törekszik arra, hogy érdekeltté tegye a cégeket, illetve más munkaadókat a foglalkoztatás szélesítésében. A közalapítvány azonban nem elégszik meg azzal, hogy időlegesen állást találnak a munkanélkülieknek, hanem elhelyezkedésüket követően fél éven át nyomon követi a sorsukat. Az adatok arról tanúskodnak, hogy akiket a foglalkoztatásbővítő programok juttattak kenyérkereseti lehetőséghez, azok 60-70 százaléka állásban marad.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. augusztus 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem