Vezetői pályázat és a közalkalmazotti jogviszony munkaviszonnyá alakulása
Kérdés
A művelődési ház intézményvezetői (magasabb vezetői) álláshelyének betöltésére pályázatot írt ki az önkormányzat közalkalmazotti jogviszonyra. A pályázati eljárásban a pályázatok benyújtásának határideje 2020. június 20. napja volt, a képviselő-testület tervezetten 2020. július 14-én dönt annak a személynek az 5 évre szóló vezetői megbízásáról és határozatlan időre szóló kinevezéséről, aki a pályáztatás során kiválasztásra kerül. A Módtv. 3. §-ának (1) és (9) bekezdését figyelembe véve, jól járunk-e, ha a július 1. után létrejövő határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony mellé 5 évre szóló vezetői megbízás kerül átadásra a kiválasztott pályázónak? Majd eleget téve a Módtv. 2. §-ának (2) bekezdése szerinti kötelezettségnek, és figyelembe véve a Mötv., a Kjt. és az Mt. rendelkezéseit, 2020. augusztus 15. napjáig a polgármester ajánlatot tesz a közalkalmazott részére a munkaszerződés tartalmi elemei (főleg a munkabére) vonatkozásában? Vagy szükséges képviselő-testületi döntés a munkaszerződés tartalmi elemeire vonatkozó ajánlat tekintetében? Ezt követően jól járunk-e el, ha 2020. november 1-jei hatállyal kerül sor az intézményvezető közalkalmazotti jogviszonya munkaviszonnyá való átalakításra? 2020. november 1. után mi történik a hatályban lévő vezetői megbízással?
Megjelent a Munkaügyi Levelekben 2020. augusztus 4-én (200. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 3958
[…] nevezhetik ki határozatlan időre közalkalmazottnak. 2020. július 1-jét követően e személlyel csak az Mt. szerinti munkaviszonyt létesíthetnek, amely értelemszerűen határozatlan időre is szólhat.A Módtv. 2. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltató 2020. augusztus 15-éig írásban közli a közalkalmazottal a további foglalkoztatást biztosító munkaszerződés tartalmi elemeire vonatkozó ajánlatot. Ez a rendelkezés a tényállás szerint azon esetre vonatkozik, ha a pályázaton nyertes magasabb vezető már eleve közalkalmazotti jogviszonyban áll. Ekkor valóban szükséges ajánlatot tenni a Módtv. szerint a munkaszerződés elemeire nézve. Ha azonban a fentiek alapján munkaviszony létesítésére került sor a Módtv. 3. §-ának (1) bekezdése alapján, álláspontunk szerint értelemszerűen nem kell a Módtv. 2. §-ának (2) bekezdése szerinti kötelezettséget teljesíteni, hiszen az újonnan jogviszonyt létesítő magasabb vezetővel július 1-jét követően csak munkaszerződés köthető. Azaz, ekkor már eleve munkaviszonyban áll a vezető, ezért okafogyott az ajánlattétel. Csak annak részére szükséges ajánlatot tenni, aki közalkalmazotti jogviszonyban áll. Akinek 2020. július 1-jét követően keletkezett a Módtv. hatálya alá tartozó munkáltatóval munkaviszonya, rá értelemszerűen nem alkalmazható az átalakulással kapcsolatos ajánlattételi kötelezettség. Nincs ugyanis olyan jogviszony, amit át kellene alakítani.Amennyiben a pályázat alapján egy már eleve közalkalmazotti jogviszonyban álló kerül megbízásra magasabb vezetőnek, kérdés: a további foglalkoztatást biztosító munkaszerződés tartalmi elemeire vonatkozó ajánlatot a képviselő-testület vagy a polgármester alakíthatja-e ki, teheti-e meg. A Mötv. 67. §-a (1) bekezdésének g) pontja szerint a polgármester csak az egyéb munkáltatói jogokat [Mötv. 19. § b) pont] gyakorolja az önkormányzati intézményvezetők tekintetében, a Mötv. 42. §-ának 3. pontjából és a Mötv. 19. §-ának a) pontjából következően a kinevezés és vezetői megbízás jogát a képviselő-testület gyakorolja. Mivel a további foglalkoztatást biztosító munkaszerződés tartalmi elemeire vonatkozó ajánlat valójában egy új jogviszony – a munkaviszony – tartalmi elemeit állapítja meg, és annak alapján munkaszerződés megkötésére (munkaviszony létesítésére) kerül sor, és az ajánlat közalkalmazott általi elfogadásának elmaradása esetén a közalkalmazotti jogviszony megszűnik, megítélésünk szerint ezek a jogosultságok a kinevezés jogához kötődnek. Ebből következően a további foglalkoztatást biztosító munkaszerződés tartalmi elemeire vonatkozó […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*