Túlórák kifizetésének elmaradása


Egy nonprofit kft.-nél dolgozom mint szakács. 2016. július 8., 9. és 10. napjain túlóráztam, összesen 17 órát a három nap alatt. Ebből a 8. és a 9. pihenőnap volt. Mindeddig ezekből a munkavégzésekből egy fillért nem láttam, a munkáltató arra hivatkozik, hogy nincs pénz! Meddig lehet ezt ezzel magyarázni? A jelenléti ívről ezeket a napokat átvezették egy egyéb nevezetű papírra, mondván, hogy így sok a ledolgozott nap egymás után. Mert akkor 9 napot dolgoztam folyamatosan.


Megjelent a Munkaügyi Levelekben 2016. november 7-én (140. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2772

[…] munkavégzés a munkavállaló heti pihenőnapján történt, akkor 100% bérpótlék, vagy ugyancsak 50% bérpótlék, ha a munkáltató másik heti pihenőnapot biztosít [Mt. 143. § (4) bek.].A munkabért – ideértve a rendkívüli munkavégzés fentiek szerinti ellenértékét is – a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig ki kell fizetni [Mt. 157. § (1) bek.]. Amennyiben ez nem történik meg, a munkáltató késedelembe esik. A munkáltató nem mentheti ki magát azzal, hogy nincs pénze a munkabér kifizetésére, mivel a bérfizetési kötelezettség független attól, hogy a munkáltató anyagi helyzete milyen; a munkáltató gazdasági kockázata a munkavállalóra nem hárítható át. A munkáltató a rendkívüli munkavégzés tartamát köteles […]
 
Kapcsolódó címkék:    
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.