Felmondási ok – az ügyfél szerződésbontása


Egyik üzletkötőnk vállalhatatlan módon kommunikált egy fontos ügyféllel és ezzel komoly hibát vétett. Magatartása következtében az ügyfelünk felbontotta velünk a szerződést, ami nagyon komoly bevételkieséshez vezetett. A hibát egyértelműen az üzletkötő munkavállaló követte el. A vezetőség viszont addig halogatta a döntést az azonnali hatályú felmondását illetően, hogy kifutottunk a határidőből. Ilyen esetben ugyanezen ok miatt felmondással megszüntethetjük a munkaviszonyt, vagy ahhoz teljesen más indoklás kell?


Megjelent a Munkaügyi Levelekben 2016. május 2-án (132. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2597

[…] a munkáltató akkor sem élhet jogszerűen az azonnali hatályú felmondás jogával, ha egyébként a munkavállaló a munkaviszonyból származó lényeges kötelezettségét szándékosan vagy súlyos gondatlansággal, jelentős mértékben megszegte, vagy egyébként olyan magatartást tanúsít, amely a munkaviszony fenntartását lehetetlenné teszi [Mt. 78. § (1) bek.].Az Mt. ugyanakkor nem zárja ki, hogy a fenti jogvesztő határidő leteltét követően a munkáltató felmondással megszüntesse a munkaviszonyt. A felmondás indoka az Mt. értelmében a munkavállaló munkaviszonnyal kapcsolatos magatartásával, képességével vagy a munkáltató […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.