Munkaügyi Levelek      
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!

3 találat a megadott munkaügyi központ tárgyszóra

Az Ön által megadott fenti keresési szempont(ok)nak megfelelő kérdéseket időrendben (legfrissebb elől) jelenítettük meg. Kattintson alább a válasz megjelenítéséhez!

1. találat: Foglalkoztatási szervezetrendszer változásai - minisztériumi integráció

Kérdés: Hallottuk, hogy a minisztériumhoz kerül a foglalkoztatási kérelmek elbírálása másodfokon. Tudnának erről bővebb tájékoztatást adni?
Részlet a válaszból: […]teljesen beolvadtak a kormányhivatalokba, az NMH egyes feladatait pedig a Nemzetgazdasági Minisztérium vette át. Továbbá ezzel megszűnt az addig az NMH önálló feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeti egységeként működő munkavédelmi és munkaügyi igazgatóság (a korábbi OMMF jogutódja) is, a munkavédelmi és munkaügyi felügyelőségek pedig szintén a kormányhivatalok szakigazgatási szerveiként működnek tovább. Foglalkoztatás-egészségügyi kérdésekben szakhatóságként a kormányhivatalok népegészségügyi szakigazgatási szervei és az Országos Tisztifőorvosi Hivatal jár el.A munkaügyi központok és a kirendeltségek munkáltatókkal kapcsolatos foglalkoztatáspolitikai feladatai változatlanok maradnak (pl. hatósági szerződések kötése támogatásokkal kapcsolatosan, munkaerőigények befogadása, csoportos létszámcsökkentések nyilvántartása), a kirendeltségek pedig továbbra is elsősorban az álláskeresők[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2015. február 2.
Az olvasói kérdés sorszáma a Munkaügyi Levelek adatbázisban: 2199

2. találat: Nyugdíj előtti álláskeresési segély igénybevétele

Kérdés: A nyugdíj előtti álláskeresési segély iránti kérelmet ki indítja el, hogyan, és milyen okmányok kellenek hozzá?
Részlet a válaszból: […]folyósításának időtartamát kimerítette; és g) az álláskeresési járadék folyósításának kimerítését követően három éven belül betölti a megállapításhoz szükséges életkort; és h) rendelkezik az öregségi nyugdíjhoz szükséges szolgálati idővel; és i) korhatár előtti ellátásban, szolgálati járandóságban, balettművészeti életjáradékban és átmeneti bányászjáradékban nem részesül [Flt. 30. § (1) bek.]. Álláskereső az a személy, aki munkaviszonyban nem áll, és az egyszerűsített foglalkoztatásnak minősülő munkaviszony kivételével egyéb keresőtevékenységet sem folytat, oktatási intézmény nappali tagozatán nem folytat tanulmányokat, öregségi nyugdíjra nem jogosult, valamint rehabilitációs járadékban, rehabilitációs ellátásban nem részesül, munkát akar és tud vállalni, a mielőbbi elhelyezkedés érdekében a munkaügyi kirendeltségen nyilvántartásba veteti magát, és a kirendeltséggel együttműködik [Flt. 58. § (5) bek. d) pont]. Az álláskeresési ellátás igénylését az álláskeresőnek kell kezdeményeznie a munkaügyi központ illetékes kirendeltségénél, ahol az alábbi dokumentumokra lesz szükség: a) Személyi igazolvány b) Lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya) c) Taj-kártya d) Adóigazolvány e) Iskolai, illetve szakképzettséget[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2012. április 10.
Az olvasói kérdés sorszáma a Munkaügyi Levelek adatbázisban: 1286

3. találat: Megfelelő telephely munkaerő- kölcsönzés engedélyezéséhez

Kérdés: Újonnan alapított cégünkben munkaerő-kölcsönzési tevékenységet szeretnénk folytatni. Úgy tudjuk, hogy a munkaügyi központ az engedélyezésnél azt is vizsgálja, hogy rendelkezünk-e megfelelő irodahelyiséggel a tevékenység végzéséhez. Mivel a bejelentett székhelyünk székhelyszolgáltató cégnél van, nem tudjuk, hogy az megfelel-e a követelményeknek. Ha viszont nem, akkor be kell-e jelentenünk egy fióktelepet, hogy megkapjuk az engedélyt?
Részlet a válaszból: […]gyakorlásához megfelelő irodahelyiséggel, továbbá - a rendelet által előírt vagyoni biztosíték letétbe helyezését igazolja [118/2001 Korm. rendelet 4. § (1) bek.]. Amennyiben a cég a tevékenységét több telephelyen akarja folytatni, akkor megfelelő képesítéssel rendelkező személlyel és megfelelő irodahelyiséggel valamennyi telephelyén rendelkeznie kell [118/2001 Korm. rendelet 4. § (2) bek.]. A hivatkozott rendelet nem határozza meg pontosan, hogy mikor minősül megfelelőnek egy irodahelyiség. Általánosságban elmondható, hogy az irodát mindenképpen fel kell szerelni az alapvető kellékekkel (pl. irodabútorokkal, számítógéppel, telefonnal). Mindezek a berendezések egy székhelyszolgáltató cégnél is megtalálhatók lehetnek, azonban székhelyszolgáltatás esetén tipikusan nem a székhelyen végzi tevékenységét a vállalkozás, ott csupán a postáját veszik át. Ez esetben pedig a székhelyszolgáltatónál található iroda nem tekinthető a tevékenység gyakorlásához megfelelő irodahelyiségnek. A munkaügyi központ ezen feltétel szempontjából azt a részére a kérelmen bejelentett irodát fogja vizsgálni, ahol valójában végzik a munkaerő-kölcsönzési tevékenységet. A 118/2001. Korm. rendelet nem írja elő, hogy a tevékenység gyakorlásának helyszínéül szolgáló irodának a cégnyilvántartásba bejegyzett telephelynek vagy fióktelepnek kellene lennie. Ezt az engedélyezést végző munkaügyi központok sem követelik meg. Azt azonban vizsgálják,[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2011. július 18.
Az olvasói kérdés sorszáma a Munkaügyi Levelek adatbázisban: 1045