Felelősség a bankkártyán kezelt pénzért
Kérdés
Munkavállalóink kiküldetéseik alkalmával bankkártyát kapnak, hogy a felmerülő költségeket arról fizessék ki. Egyik dolgozónk viszont elveszítette a kártyát, és mire észrevette, hogy nincs nála, már jelentős összeget vettek fel róla. Ilyen esetben hogyan tudjuk érvényesíteni a kárigényünket a munkavállalóval szemben?
Megjelent a Munkaügyi Levelekben 2010. július 19-én (38. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 739
[…] kezel [Mt. 169. § (1), (3) bek.]. Ilyen esetben a munkavállaló csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiányt elháríthatatlan külső ok idézte elő, vagy a munkáltató a biztonságos őrzés feltételeit nem biztosította [Mt. 169. § (2) bek.]. A bankkártyáért, illetve az azon keresztül kezelt pénzért való felelősség elbírálható az átvett dologért való felelősségi szabályok alapján is. Ekkor azonban a munkavállalónak a bankkártyát visszaszolgáltatási (elszámolási) kötelezettséggel, jegyzék vagy elismervény ellenében kellett átvennie. Ha pedig a bankkártyával elérhető összegért való felelősséget is e szabályok alapján akarja elbírálni a munkáltató, akkor ahhoz szükséges annak igazolása, hogy a kártya átadás/átvétele során ezt a tényt külön is rögzítették a felek, és kikötötték a visszaszolgáltatási vagy elszámolási kötelezettséget a bankkártyával elérhető összegre is. Mivel itt pénzkezelésről van szó, ezért a pénzösszegre jegyzék vagy elismervény nem szükséges, de bizonyítania kell a munkáltatónak, hogy az átadáskor a bankkártyával milyen összeg volt elérhető. Feltétele a szigorúbb felelősségnek továbbá, hogy a bankkártya a munkavállaló kizárólagos használatában/őrizetében […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*