Elektronikus aláírás – ha csak az iskolának biztosított
Kérdés
A Púétv. szerint a 20. § (5) bekezdése szerinti iratokat elektronikusan, elektronikus aláírással kell kiadmányozni. A munkáltatói egyoldalú jognyilatkozatok esetében egyértelmű a feladat, viszont a kinevezési okmány, annak módosítása (kivétel a 43. § szerinti) kétoldalú, de munkavállalói oldalról az elektronikus aláírás nem biztosított (Ügyfélkapu+). Jó-e az az értelmezés az utóbbi esetekben, hogy az iratok elektronikus munkáltatói aláírás után papíralapon, záradékolva [20. § (9) bek.] kerül a munkavállalóhoz aláírásra?
Megjelent a Munkaügyi Levelekben 2025. május 13-án (276. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 5286
[…] munkáltató a tanárbéremeléshez kapcsolódó kinevezésmódosítást még papíralapon készíthette el és kézbesíthette, mivel az erre felhatalmazást adó 4/2024. Korm. rendelet 2. §-a hatályát vesztette. Ezt követően a munkáltató a Púétv. 20. §-ának (5) bekezdése szerint köteles eljárni: a kinevezési okmányt és annak módosítását, a jogviszony megszüntetésével kapcsolatos jognyilatkozatot, az összeférhetetlenség megszüntetésére irányuló felszólítást és a fizetési felszólítást a munkáltatói jogkör gyakorlója részéről elektronikusan legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással kell kiadmányozni.Abban az esetben, ha a foglalkoztatott nem tett eleget fenti kötelezettségének, a Púétv. 20. §-ának (9) bekezdése alkalmazható: „ha az elektronikus dokumentum elektronikus kézbesítése (…) bármely okból nem lehetséges, vagy az a jogviszony létesítéséről rendelkezik, az elektronikusan kiadmányozott jognyilatkozatról az (…) erre feljogosított személy öt napon belül záradékolással hiteles papíralapú kiadmányt készít. (…) A köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban állóval a papíralapú kiadmányt kell közölni.”Ettől függetlenül azonban indokolt, hogy a munkáltató figyelemfelhívással éljen az elektronikus elérhetőségét nem közlő foglalkoztatottja […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*