Munkaidő-változás az okmányirodában


A vezetés azt tervezi, hogy megemeli az okmányiroda nyitvatartási idejét. Ezáltal az okmányirodai munkatársak heti negyven óránál többet dolgoznának. Kérdésünk, hogy emiatt kell-e a kollégák kinevezését módosítani, illetve az illetményt ennek függvényében kell-e megállapítani? Megtehetjük-e azt, hogy a heti negyvenórás munkaidő megmarad, viszont a munkatársak nem azonos időben kezdik majd meg a napi munkavégzést, hanem időben elcsúsztatva, például egymást váltva? Ezt hogyan kell dokumentálnunk? Ekkor a heti munkaidő nem változna, ennek ellenére kell-e a kinevezésüket módosítanunk?


Megjelent a Munkaügyi Levelekben 2010. február 22-én (31. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 605

[…] foglaltak alapján – a köztisztviselőt díjazás nem illeti meg, részére a rendkívüli munkavégzés időtartamával megegyező szabadidő jár. Az okmányirodai köztisztviselők munkaidejének változatlanul hagyása melletti eltérő munkaidő-beosztás esetén a választ a Ktv. 39. §-a adja meg azzal, hogy az (1) bekezdésben meghatározott munkaidő-beosztástól eltérő munkaidő-beosztás megállapítását – a (4) bekezdése szerint – a munkáltatói jogkör gyakorlója számára megengedi. A Ktv. 72. § (2) bekezdés a) pontja értelmében a közszolgálati jogviszonyra alkalmazni rendelt Mt. 119. § (1) bekezdése is megerősíti az eltérő munkaidő-beosztás lehetőségét. E szerint ugyanis a munkáltató a munkaidőt – többek között – a munka jellegére figyelemmel osztja be. Az okmányirodán dolgozó köztisztviselőre alkalmazott, egymáshoz képest eltérő napi munkaidő-beosztással – megfelelő létszámfeltételek esetén – biztosítható, hogy a köztisztviselők a rendes munkaidőn belül lássák el a munkaköri feladataikat. A Ktv. 39. § (6) bekezdésében foglalt rendelkezés lehetőséget ad arra is, hogy a munkáltató az egyes köztisztviselők munkaidő-beosztását […]
 
Kapcsolódó címkék:  
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.