Alkalmi munkavállaló halála

Kérdés: Alkalmi munkavállaló halálát hogyan kell bejelenti a NAV-nak?
Részlet a válaszából: […] ...délelőtt 8 óráig van lehetőség. A bejelentést ügyfélkapun vagy az országos telefonos ügyfélszolgálaton keresztül lehet megtenni. A határidő elteltét követően a munkáltató a közteherfizetési kötelezettségének köteles eleget tenni.A fentiek alapján, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. szeptember 19.

Munkaügyi "papírok" – megőrzésük ideje

Kérdés: Társaságunk selejtezni szeretné a mára már igen tetemesre duzzadt, munkaüggyel kapcsolatos dokumentumok egy részét, azonban bizonytalanok vagyunk, hogy pontosan mely iratokat kell megőrizni, és mik azok, amelyek megsemmisíthetők? Feltételezzük, a munkaóra-nyilvántartások, bérjegyzékek, különféle nyilatkozatok selejtezhetők, a teljes évet tartalmazó bérkartonok, munkaviszony-, adó- és járulékigazolások megőrzendők.
Részlet a válaszából: […] ...kiszabására jogosult hatóság tudomására jutásától számított egy év, vagy az elkövetéstől számított három év eltelt. A hároméves határidő kezdőnapja az a nap, amikor a jogsértő magatartás megvalósul, vagy jogellenes állapot fenntartása esetén az a nap, amikor ez...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. december 15.