Tanítási szünet és szabadság
Kérdés
A 2019/2020-as tanévben iskolánkban február 10-től 14-ig síszünet volt. A tanév rendje szerint hat tanítás nélküli munkanap lehet egy általános iskolában, amiből egyet pályaorientációra kell felhasználni. A munkáltató február 13-14., hétfő, keddi napokra tett ebből két napot, a többi napra mindenkinek szabadságot kellett kiírni a szünet napjaira. Miért nem mehetett a teljes síszünet ebből a hat napból, miért kényszerít a munkáltató arra, hogy szabadságot vegyünk ki?
Megjelent a Munkaügyi Levelekben 2020. május 12-én (196. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 3877
[…] rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában, a fejlesztő nevelés-oktatást végző iskolában és az alapfokú művészeti iskolában hat munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról – a nevelőtestület véleményének kikérésével – az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel. A 326/2013. Korm. rendelet 30. §-ának (3) bekezdése szerint továbbá a pedagógus számára az iskolában az őszi, a téli és a tavaszi szünet munkanapjai tanítás nélküli munkanapok, amelyek idejére a köznevelési intézményben ellátandó feladat is elrendelhető. Az Mt. 124. §-ának (1) bekezdése szerint a szabadságot a munkaidő-beosztás szerinti munkanapokra kell kiadni. Az a körülmény tehát, hogy ezeken a napokon a munkaköri feladatok közül a tanítást nem kell ellátni, nem jelenti azt, hogy a pedagógusoknak ne lenne munkavégzési kötelezettségük. […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*