Leltárfelelősség hiánya a készlet átadás-átvétele nélkül
Kérdés
A munkáltatóm egy kollégámmal leltárfelelősségre vonatkozó megállapodást kötött. Ezt követően a kolléga megbetegedett, és nekem kellett helyettesíteni a raktárban. Mivel csak 1-2 napról lett volna szó, és gyorsan kellett megoldani a kezelést, nem volt átadás-átvétel – ez az áruk mennyisége miatt legalább 2-3 nap lett volna. Kiderült viszont, hogy a munkatárs több hónapig nem tud visszajönni, és rajtam maradt a raktár kezelése. Jó 3 hónap múlva, a szokásos féléves leltározásnál kiderült, hogy hiányos a készlet, bár a hiány okát nem sikerült megállapítani. A munkáltatóm most azt mondja, mivel én vettem át a kezelést, azért leltárfelelősség alapján nekem kell megtéríteni a kárt. Szerintem viszont nem, mivel én csak helyettesként dolgoztam ott. Önök mit mondanak?
Megjelent a Munkaügyi Levelekben 2009. december 21-én (28. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 538
[…] bek.]. A leltárhiányért való felelősség feltétele: – leltárfelelősségi megállapodás megkötése; – a leltári készlet szabályszerű átadása és átvétele; – a leltárhiánynak a leltározási rend szerint lebonyolított, a teljes leltári készletet érintő leltárfelvétel alapján történő megállapítása [Mt. 170/A. § (1) bek.]. A munkáltató szervezete, illetve a leltározási szempontból önálló szervezeti egység sajátosságainak figyelembevételével meg kell állapítani: – a forgalmazási veszteség elszámolható mértékét, illetve arányát, – azoknak az anyagoknak, áruknak a körét, amelyek után az anyag jellegére, méretére, a raktározás, illetve a tárolás feltételeire való tekintettel forgalmazási veszteség nem számolható el, – a leltári készlet átadásának és átvételének módját és szabályait, – a leltárhiány meghatározásának szabályait, – a leltári készlet biztonságos megőrzését szolgáló munkáltatói kötelezettségeket, és a munkavállalót e feltételekről a leltárfelelősségi megállapodás megkötését, […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*