Gépjárművezetők munkaközi szünete és munkaidő-nyilvántartása

Kérdés: A gépjárművezetők esetében elfogadha­tó-e, hogy a munkaközi szünet naponta akár 2-3,5 óra között van, mert a gépjárműre szerelt tachográf szerint a gépjármű ezen időszak alatt nem volt mozgásban? Például reggel 4 órakor kezd a dolgozó, 10 órakor végez, és a tachográf adatai szerint 2 óra munkaközi szünet volt. Ezt a két órát le kell (lehet) vonni a munkaidőből? Vagyis a munkaidőkeret elszámolásakor csak 4 órát számolunk el munkavégzés címén? Jelenléti ívként elfogadható-e a tachográf adataiból nyert nyilvántartás?
Részlet a válaszából: […] ...A törvényi követelmények szerint a nyilvántartásnak tartalmaznia kell a rendes és a rendkívüli munkaidő, a készenlét és a szabadság tartamát, oly módon, hogy naprakészen megállapítható legyen a teljesített rendes és rendkívüli munkaidő, valamint a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. szeptember 1.

Kényszerű távollét a munkahelyről sztrájk miatt

Kérdés: Fővárosi székhelyű cég vagyunk, a közelmúlt közlekedési sztrájkjai olyan kérdésekkel szembesítettek, amilyenekkel eddig nem kellett foglalkoznunk. Sztrájk esetén kötelezhetünk-e egyes munkavállalókat arra, hogy mindenképpen jöjjenek be a munkahelyükre? Milyen szabályok vonatkoznak a kiesett munkaidő elszámolására és díjazására?
Részlet a válaszából: […] ...személyi alapbért a sztrájk miatt munkában nem töltött időre.Egyoldalúan a munkaadó nem határozhat úgy, hogy a kieső időt a rendes szabadságkontójára számolja el, ugyanakkor a felek megállapodása esetén ez is jogszerű,és távolléti díjjal fizetett módja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. május 19.
Kapcsolódó címke: