Munkaügyi "papírok" – megőrzésük ideje

Kérdés: Társaságunk selejtezni szeretné a mára már igen tetemesre duzzadt, munkaüggyel kapcsolatos dokumentumok egy részét, azonban bizonytalanok vagyunk, hogy pontosan mely iratokat kell megőrizni, és mik azok, amelyek megsemmisíthetők? Feltételezzük, a munkaóra-nyilvántartások, bérjegyzékek, különféle nyilatkozatok selejtezhetők, a teljes évet tartalmazó bérkartonok, munkaviszony-, adó- és járulékigazolások megőrzendők.
Részlet a válaszából: […] ...megvalósul, vagy jogellenes állapot fenntartása esetén az a nap, amikor ez az állapot megszűnik [Met. 7. § (2) bek.].Az adó- és járulékfizetéssel kapcsolatos kötelezettségek elévülési ideje öt év. Az Art. szerint az adó megállapításához való jog annak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. december 15.

Ki nem fizetett munkabérek

Kérdés: Az elmúlt hónapban cégünknek komoly fizetési nehézségei voltak, ebben a hónapban nem fogjuk tudni kifizetni a munkabéreket. Ilyen sajnálatos helyzetbe még nem kerültünk, ezért nem tudjuk, hogy a járulékokat hogyan kell megfizetni, illetve bevallani, valamint hogyan kell nyilvántartanunk a ki nem fizetett összegeket?
Részlet a válaszából: […] ...figyelembe venni, a munkavállalónak ki nem fizetettmunkabért nem. Tehát a ténylegesen meg nem szerzett jövedelem után nem történikadó- és járulékfizetés, és bevallani is mindig csak azt a jövedelmet kell,amelyet a magánszemély az adóelőleg befizetésére nyitva...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. október 10.
Kapcsolódó címkék: