Felszolgálási díj felosztásának szabályai

Kérdés: A 71/2005. GKM rendelet foglalkozik a felszolgálási díj (szervizdíj) mértékének megállapításáról, valamint a felszolgálási díj alkalmazásának és felhasználásának szabályairól. Ez – értelmezésünk szerint – nem tér ki arra, hogy hogyan lehet azt a dolgozók között elosztani. Van-e lehetőség arra, hogy a munkavállalónak ne csak a ledolgozott óraszámát vegyük figyelembe, hanem belső szabályzattal egy "pontrendszert" hozzunk létre mintegy ösztönzően a minél magasabb színvonalú kiszolgálás érdekében (kedvesség, kreativitás, precizitás stb.)?
Részlet a válaszából: […] A felszolgálási díjat havonta kell a vendéglátásban közvetlenül – az üzletben – közreműködőknek kifizetni. A kifizetésnek meg kell egyeznie a felszolgálási díj befolyt összegének – külön jogszabályokban meghatározott – adókkal és járulékokkal csökkentett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. március 29.
Kapcsolódó címke:

Szervizdíj az alapbér részeként

Kérdés: Az étteremben, ahol dolgozom, a vendégek részére szervizdíj kerül felszámításra, amelyet az esetleges borravalóval együtt a munkáltató feloszt a műszak között. Az így felosztott összeget a zárás során levonja a havi nettó alapbéremből (ha többet kapok a béremnél, akkor azt persze megtarthatom). Jogosan teszi ezt a munkáltató?
Részlet a válaszából: […] A munkaszerz ő désben a munkavállalónak és a munkáltatónak meg kell állapodni a munkavállaló alapbérében [Mt. 45. § (1) bek.]. A munkavállaló munkabérére vonatkozó igényér ő l egyoldalú jognyilatkozattal nem mondhat le [Mt. 163. § (1) bek.]. A munkavállaló részére...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. július 17.
Kapcsolódó címkék: