Munkaviszony-megszűnéshez kapcsolódó igazolások – második közlés
Kérdés
Egy volt munkavállaló, aki másfél éve kilépett, nem vette át postán a kilépőpapírjait, most viszont jelentkezett, hogy a posta megsemmisítette a levelet, és azt kéri, hogy állítsuk ki újra. Jogosan kéri ezt? Kérheti-e újra a postázását, ha pedig nem akarjuk postán küldeni a történtekre való tekintettel, akkor visszautasíthatjuk-e a kérését, és ragaszkodhatunk-e ahhoz, hogy személyesen jöjjön be az irodába érte?
Megjelent a Munkaügyi Levelekben 2025. április 15-én (275. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 5259
[…] kísérlet, valamint az értesítés elhelyezésének napját követő ötödik munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni [Mt. 24. § (2) bek.]. A kérdés ugyan nem tér ki arra, hogy az iratokat tértivevénnyel adták-e fel, a postai megsemmisítés ténye azonban arra utal, hogy mind ez idáig a posta őrizte azokat. Ha eredetileg tértivevénnyel történt feladásról volt szó, a fentiek alapján nagy valószínűséggel a munkaviszony megszűnéséhez kapcsolódó igazolásokat tartalmazó küldeményt kézbesítettnek kell tekinteni.Mivel a felek között már nem áll fenn munkaviszony, Önöket már nem köti az Mt. 6. §-ának (2) bekezdése szerinti együttműködési kötelezettség. Ezért, mivel korábban teljesítették a munkaviszonyra vonatkozó szabályokban előírt igazolások kiállítására és megküldésére vonatkozó kötelezettségüket [Mt. 80. § (2) bek.], dönthetnek úgy, hogy nem tesznek eleget az egykori munkavállaló kérésének. Aki egyébként az iratok átvétele során nem úgy járt el, ahogyan az az adott helyzetben általában elvárható lenne, mert minden bizonnyal nem vette át a postán a kérdéses dokumentumokat, így felróható magatartást tanúsított. Ettől függetlenül értelemszerűen dönthetnek úgy is, hogy mégis […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*