Elektronikus bérjegyzék – követelmények és ellenőrizhetőség
Kérdés
Munkaügyi ellenőrzés során elfogadott-e az online bérjegyzék? Hogyan történik az ellenőrzés, milyen dokumentumokat kérhet el az ellenőr a bérjegyzék átvételi listáján kívül?
Megjelent a Munkaügyi Levelekben 2021. augusztus 10-én (216. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 4223
[…] akkor tekinthető közöltnek, ha a címzett vagy az átvételre jogosult más személy részére hozzáférhetővé válik [Mt. 24. § (1) bek.].Ha munkaviszonyra vonatkozó szabály valamely fél számára tájékoztatási kötelezettséget ír elő, a jognyilatkozatra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni, azaz a bérjegyzék alakiságára is ezek a szabályok irányadók. A tájékoztatást közöltnek kell tekinteni akkor is, ha azt a helyben szokásos és általában ismert módon közzéteszik [Mt. 18. § (2) bek.].Az 1992. évi Mt. alapján a bírói gyakorlat – az idézettnél jóval szűkebb írásbeliségi fogalom alapján – elfogadta az eredeti papíralapú dokumentumok szkennelt példányának e-mailen történő kiküldését is írásbeli dokumentumként történő közlésnek (Mfv.10.547/2012/5.). Erre figyelemmel álláspontunk szerint a bérjegyzék e-mailen történő kiküldése (rendelkezésre bocsátása), vagy helyben szokásos és általában ismert módként annak az intraneten vagy munkavállalói felhasználói fiókban elérhető formában történő elérhetővé tétele megfelelő gyakorlat, amit hatósági ellenőrzés során sem lehet kifogásolni.A foglalkoztatásfelügyeleti hatósági ellenőrzés szempontjából minimumkövetelménynek kell tekinteni – egyebek mellett – az ellenérték megfizetésére vonatkozó szabályok megtartását [115/2021. […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*