Munkaidő-változás az okmányirodában

Kérdés: A vezetés azt tervezi, hogy megemeli az okmányiroda nyitvatartási idejét. Ezáltal az okmányirodai munkatársak heti negyven óránál többet dolgoznának. Kérdésünk, hogy emiatt kell-e a kollégák kinevezését módosítani, illetve az illetményt ennek függvényében kell-e megállapítani? Megtehetjük-e azt, hogy a heti negyvenórás munkaidő megmarad, viszont a munkatársak nem azonos időben kezdik majd meg a napi munkavégzést, hanem időben elcsúsztatva, például egymást váltva? Ezt hogyan kell dokumentálnunk? Ekkor a heti munkaidő nem változna, ennek ellenére kell-e a kinevezésüket módosítanunk?
Részlet a válaszából: […] ...rendkívüli munkavégzésnek minősül. Afolyamatosan ellátandó és a rendszeresen ismétlődő munkafeladatok -ügyfélszolgálati munkakör – esetében azonban figyelemmel kell lenni emunkavégzési forma eseti és ideiglenes jellegére. Ezt támasztja alá az is,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 22.
Kapcsolódó címkék:  

Közszféra: kötelező részmunkaidő

Kérdés: Tudomásunk szerint 2010-től lehetőség van arra, hogy a közalkalmazott kismama a gyermeke 3 éves koráig részmunkaidőben is visszatérhessen dolgozni. Milyen módon kérheti ezt a közalkalmazott, és milyen kötelezettségei vannak ezzel kapcsolatban a munkáltatónak?
Részlet a válaszából: […] ...60 nappal benyújtott – írásbelikérelme alapján módosítani a kinevezést, s ennek során heti 20 órás (illetvekészenléti jellegű munkakörök esetén a kinevezés szerinti munkaidő mértékefelének megfelelő tartamú) részmunkaidőt kikötni. Ennek feltétele,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 1.