Munkaügyi "papírok" – megőrzésük ideje

Kérdés: Társaságunk selejtezni szeretné a mára már igen tetemesre duzzadt, munkaüggyel kapcsolatos dokumentumok egy részét, azonban bizonytalanok vagyunk, hogy pontosan mely iratokat kell megőrizni, és mik azok, amelyek megsemmisíthetők? Feltételezzük, a munkaóra-nyilvántartások, bérjegyzékek, különféle nyilatkozatok selejtezhetők, a teljes évet tartalmazó bérkartonok, munkaviszony-, adó- és járulékigazolások megőrzendők.
Részlet a válaszából: […] ...az adómegállapításhoz való jog elévüléséig kevesebb mint hat hónap van hátra. Az adótartozás végrehajtásához való jog az esedékesség naptári évének az utolsó napjától számított 5 év elteltével évül el. Amennyiben az adóhatóság...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. december 15.

Üres álláshely bejelentése

Kérdés: Be kell-e jelentenie a munkáltatónak minden esetben a nála bármely okból megürült álláshelyet a munkaügyi központnak? Ha ezt nem teszi meg, érheti-e emiatt valamilyen szankció?
Részlet a válaszából: […] ...8. § (6) bekezdése alapján bejelentési kötelezettségterheli a munkaadót, amelynek keretében folyamatosan, de legkésőbb a betöltésesedékességekor tájékoztatja az állami foglalkoztatási szervet amunkaerőigényéről és annak megszűnéséről. A 30/2000. GM rendelet 16...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 21.
Kapcsolódó címke: