Rendkívüli munkavégzés – elszámolási lehetőségek

Kérdés: Pénzügyi területen működő cégünk munkavállalói hétköznap, az általános munkarendben dolgoznak. Kivételesen fordul csak elő rendkívüli munkavégzés (szintén csak hétköznap), amelyet szeretnénk pontosan, ám minél egyszerűbb adminisztráció mellett elszámolni nekik. A legtöbb munkatárs azt preferálná, ha a lecsúsztathatná ezeket a pluszórákat. Kérjük, foglalják össze, milyen jogi lehetőségeink vannak a túlórák kifizetésére!
Részlet a válaszából: […] ...arányos része jár. A szabad­időt a rendkívüli munkavégzést követő hónapban kell kiadni. A felek azonban ennél jóval későbbi kiadási határidőben is megállapodhatnak, amely legfeljebb a tárgy­évet követő év december harminc­egyedik napjáig terjedhet [Mt. 143....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. január 11.

Rendkívüli munkaidő – adminisztratív módon nem korlátozható

Kérdés: Cégünknél a szellemi dolgozók körében gyakori a túlóra, amit nem a munkáltató rendel el, de ha valaki tovább marad az irodában, azt utólag mindig elismerjük rendkívüli munkaidőnek. Kérdésünk, hogy korlátozható-e a munkáltató által elismert túlóra? Például bevezethetjük-e, hogy a következő naptári félévtől legfeljebb havi 20 óra túlórát számolunk el havonta, a többit pedig nullázzuk?
Részlet a válaszából: […] ...(rendes) órákon kívül csak azok az órák kerülnek, amelyeket a közvetlen vezető rendelt el, vagy amelyek teljesítését egy bizonyos határidőn belül jóváhagyta. Ezzel a munkáltató kontrollálni tudja, hogy ki hány pluszórát teljesít, és elkerülhető az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 28.
Kapcsolódó címkék: