Munkaidő-változás az okmányirodában

Kérdés: A vezetés azt tervezi, hogy megemeli az okmányiroda nyitvatartási idejét. Ezáltal az okmányirodai munkatársak heti negyven óránál többet dolgoznának. Kérdésünk, hogy emiatt kell-e a kollégák kinevezését módosítani, illetve az illetményt ennek függvényében kell-e megállapítani? Megtehetjük-e azt, hogy a heti negyvenórás munkaidő megmarad, viszont a munkatársak nem azonos időben kezdik majd meg a napi munkavégzést, hanem időben elcsúsztatva, például egymást váltva? Ezt hogyan kell dokumentálnunk? Ekkor a heti munkaidő nem változna, ennek ellenére kell-e a kinevezésüket módosítanunk?
Részlet a válaszából: […] ...hogy az (1) bekezdésben meghatározott munkaidő-beosztástól eltérőmunkaidő-beosztás megállapítását – a (4) bekezdése szerint – a munkáltatóijogkör gyakorlója számára megengedi. A Ktv. 72. § (2) bekezdés a) pontjaértelmében a közszolgálati jogviszonyra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 22.
Kapcsolódó címkék:  

Közszolgálati jogviszonyba beszámítandó időtartamok

Kérdés: Köztisztviselői kinevezést kaptam egy önkormányzatnál. A besorolásomkor a munkáltatóm figyelmen kívül hagyta azt az időszakot (2007. májustól novemberig), amikor alkalmi munkavállalói kiskönyvvel dolgoztam. Kérdésem, hogy tényleg nem számít-e be ez az idő a fizetésem megállapításánál?
Részlet a válaszából: […] A Ktv. 72. § (1) bekezdése szerint a köztisztviselő besorolásánál(23. §) a munkaviszonyban, állami vezetői szolgálati jogviszonyban,közszolgálati, közalkalmazotti jogviszonyban, bírósági szolgálati, igazságügyialkalmazotti szolgálati, illetve munkaviszonyban,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 8.