Munkaidő-változás az okmányirodában

Kérdés: A vezetés azt tervezi, hogy megemeli az okmányiroda nyitvatartási idejét. Ezáltal az okmányirodai munkatársak heti negyven óránál többet dolgoznának. Kérdésünk, hogy emiatt kell-e a kollégák kinevezését módosítani, illetve az illetményt ennek függvényében kell-e megállapítani? Megtehetjük-e azt, hogy a heti negyvenórás munkaidő megmarad, viszont a munkatársak nem azonos időben kezdik majd meg a napi munkavégzést, hanem időben elcsúsztatva, például egymást váltva? Ezt hogyan kell dokumentálnunk? Ekkor a heti munkaidő nem változna, ennek ellenére kell-e a kinevezésüket módosítanunk?
Részlet a válaszából: […] ...– a (4) bekezdése szerint – a munkáltatóijogkör gyakorlója számára megengedi. A Ktv. 72. § (2) bekezdés a) pontjaértelmében a közszolgálati jogviszonyra alkalmazni rendelt Mt. 119. § (1)bekezdése is megerősíti az eltérő munkaidő-beosztás lehetőségét....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 22.
Kapcsolódó címkék:  

Körjegyzőség átalakulása

Kérdés: Két településből áll a körjegyzőségünk. Az egyik település jelezte, hogy kiválik a körjegyzőségből, és önálló polgármesteri hivatalt hoz létre, ahova új jegyzőt akar kinevezni. Mivel a körjegyzőség megszűnik, folytathatja-e jegyzőként a munkáját a jelenlegi körjegyző, vagy a körjegyzőség megszűnésével az ő jogviszonya is megszűnik?
Részlet a válaszából: […] ...intézkedés következtében önkormányzat szűnikmeg vagy jön létre, ez olyan átszervezésnek minősül, amely alapján a jegyzőközszolgálati jogviszonya felmentéssel a 17. § (1) bekezdés c) pontja (azátszervezés következtében munkaköre feleslegessé...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 11.