Személyi iratok

Kérdés:

Egy önkormányzati fenntartású óvodában a munkáltatói jogok jogszerű gyakorlásához az óvoda alkalmazottainak a közalkalmazotti jogviszonnyal kapcsolatos személyi anyaga (kinevezés, kinevezésmódosítások) a munkáltatónál van elhelyezve. Van-e bármilyen szabályozás azt illetően, hogy az óvodában tárolt személyi anyagban lévő okiratok eredeti példányok legyenek?

Részlet a válaszából: […] ...szabályok szerint megfelelően aláírta (pl. végzettséget, képzettséget tanúsító oklevelek, korábbi munkáltatók által kiadott munkaszerződések, kinevezések és ezek módosításai);– két tanú (nevük, valamint lakó- vagy tartózkodási helyük...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. június 27.

Személyügyi anyagokra vonatkozó előírások

Kérdés: Több internetes oldalon olvasható, hogy a munkaügyi-személyügyi anyagokat korlátlan ideig meg kell őrizni, amelynek oka többek között a nyugdíjelbírálás során a szolgálati idő megállapításához szükséges adatszolgáltatás. Emellett a cég végelszámolása esetén át kell adni a végelszámolónak ezeket az anyagokat, amelyek később irattárba, levéltárba kerülnek. Sajnos nem találunk olyan konkrét törvényi hivatkozást, amely egyértelműen leírná, hogyan kell az anyagokat megőrizni, meddig stb., csak egy szokásos eljárásmódról kaphatunk információt. Létezik-e olyan törvény, amelynek valamely paragrafusa konkrétan rendelkezik a személyügyi anyagok megőrzéséről?
Részlet a válaszából: […] ...alá tartozó munkáltatók munkavállalóira vonatkozó iratanyag tartalmára nézve egyes Mt.-beli rendelkezések adnak eligazítást (pl. a munkaszerződés, a felmondás kötelező tartalma stb.), de ún. személyügyi nyilvántartásról jogszabály nem rendelkezik. (A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 7.
Kapcsolódó címkék: