Munkavállaló felelőssége az eltűnt küldeményekért

Kérdés: Egyik szervezeti egységünkben a munkavállalók partneri megbízás alapján a postai küldemények kezelését látják el. Ennek keretében felveszik a partner részére érkező összes postai küldeményt (ideértve a készpénzt is), és annak adminisztrációját követően átadják azt a megbízónknak. Egy ellenőrzés során kiderült, hogy a partner részére nem minden küldemény került átadásra; dokumentáció viszont csak a postai átvételnél van, de ott tételesen minden küldeményre. Megállapítható-e a munkavállalók kárfelelőssége, akik kezelték a küldeményeket?
Részlet a válaszából: […] ...a munkáltatónak kell bizonyítania [Mt. 179. § (1)-(2) bek.]. Az átvett dolgokért való felelősség feltétele, hogy a munkavállaló elszámolási vagy visszaszolgáltatási kötelezettség mellett, megőrzésre, és írásos, aláírt jegyzék vagy elismervény ellenében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. március 26.

Felelősség a bankkártyán kezelt pénzért

Kérdés: Munkavállalóink kiküldetéseik alkalmával bankkártyát kapnak, hogy a felmerülő költségeket arról fizessék ki. Egyik dolgozónk viszont elveszítette a kártyát, és mire észrevette, hogy nincs nála, már jelentős összeget vettek fel róla. Ilyen esetben hogyan tudjuk érvényesíteni a kárigényünket a munkavállalóval szemben?
Részlet a válaszából: […] ...vétkességére tekintet nélkül a teljes kártköteles megtéríteni a – jegyzék vagy elismervény ellenében -visszaszolgáltatási vagy elszámolási kötelezettséggel átvett olyan dolgokbanbekövetkezett hiány esetén, amelyeket állandóan őrizetben tart,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. július 19.