Leltári készlet kezelése több munkavállaló által

Kérdés: Egyik munkavállalónkkal leltárfelelősségi megállapodást kötöttünk. A leltárfelvétel során megállapítottuk, hogy az árucikkekből jelentős mennyiség hiányzik. A leltári készletet más munkavállaló is kezelte, ezért a leltári készletért felelős munkavállalóval szemben nem a teljes kárt, csak hathavi átlagkeresetének megfelelő összeget kívántunk érvényesíteni, ő azonban azt állítja, hogy nem felelős a kárért. A pereskedést megelőzendő kérdezném, hogy mi alapján mondhatja ezt?
Részlet a válaszából: […] ...feltétele: a leltárfelelősségimegállapodás megkötése; a leltári készlet szabályszerű átadása és átvétele; aleltárhiánynak a leltározási rend szerint lebonyolított, a teljes leltárikészletet érintő leltárfelvétel alapján történő megállapítása [Mt. 170/A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. december 12.

Leltárhiány megállapítása

Kérdés: Cégünk leltárfelelősségi megállapodást kötött egy munkavállalóval. A leltározás során kiderült, hogy jelentős hiány áll fenn. A munkavállalók elmondták, hogy a vezető több alkalommal vitt el készletet, amit nem vezetett be a könyvekbe; ennek értéke mintegy 520 000 Ft. Ilyen esetben hogyan járunk el helyesen? A hiány teljes összegét meg lehet téríttetnünk a leltárfelelős munkavállalóval – aki a vezető beosztottja –, vagy le kell vonnunk a vezető által okozott kárt?
Részlet a válaszából: […] A leltárhiányért a leltárfelelősségi megállapodást kötöttmunkavállaló vétkességére tekintet nélkül felelősséggel tartozik. Leltárhiányaz értékesítésre, forgalmazásra vagy kezelésre szabályszerűen átadott és átvettanyagban, áruban (leltári készlet) ismeretlen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 28.
Kapcsolódó címke: